Συνάδελφε,

Στις εκλογές της 3ης  Νοέμβρη για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

Έχεις μια ευκαιρία – Αξιοποίησέ την!

Για να γίνει η αγανάκτηση δύναμη,

ψήφισε τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια που στηρίζει το

Στις εκλογές που έρχονται σε λίγες μέρες δεν ψηφίζουμε απλώς για «αιρετό»! Καλούμαστε να πάρουμε συνολικά θέση για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που φέρνει η αποκέντρωση μέσω του «Καλλικράτη» και στο χώρο της εκπαίδευσης. Για το ρόλο των νέων Υπηρεσιακών Συμβουλίων, των κρατικών δηλαδή οργάνων μέσα από τα οποία θα περάσουν οι αντιδραστικές ανατροπές στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Σκέψου το ρόλο που παίζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και οι τοπικοί άρχοντες ως στηρίγματα της κεντρικής εξουσίας! Όχι μόνο γιατί ως κρατικά όργανα εφαρμόζουν την αντιλαϊκή πολιτική και πρωτοστατούν για την προώθηση της, αλλά κυρίως γιατί εκεί μέσα στήνονται οι πρασινογάλαζοι μηχανισμοί εξαγοράς και ενσωμάτωσης, με τους οποίους κρατούν το λαό χειροπόδαρα δεμένο πίσω από το άρμα της κεντρικής πολιτικής εξουσίας.

Το αποτέλεσμα αυτών των εκλογών θα στείλει πολλαπλά μηνύματα προς πολλούς αποδέχτες. Οι εκλογές αυτές είναι και πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ένας αγώνας, συνέχεια των αγώνων που δώσαμε με απεργίες, με συλλαλητήρια, πικετοφορίες και καταλήψεις ενάντια σε αυτήν την αντιλαϊκή, φιλομονοπωλιακή βαρβαρότητα και πρέπει να είναι νικηφόρος για το ταξικό και γενικότερα το λαϊκό κίνημα.

Στις 3 Νοέμβρη, στις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα πάρουν ηχηρή απάντηση αν βγουν ακόμα πιο ενισχυμένα τα ψηφοδέλτια που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Για το ΠΥΣΔΕ και το Α/ΠΥΣΔΕ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ τους υποψηφίους με την

Για το ΚΥΣΔΕ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ τους υποψήφιους από τη Αχαΐα με την

ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

Από αγωνιστές εκπαιδευτικούς υποψήφιους με τη

Στις τοπικές εκλογές στις 7 ΝΟΕΜΒΡΗ,

Έχεις μια ευκαιρία – Μην την αφήσεις να πάει χαμένη!

Συνάδελφε,

Στις εκλογές που έρχονται σε λίγες μέρες δεν ψηφίζουμε απλώς για «δήμαρχο» ή «περιφερειάρχη»! Αντίθετα, έχουν μεγάλη πολιτική σημασία, αντίστοιχη ακόμα και με αυτήν των βουλευτικών εκλογών. Καλούμαστε να δώσουμε ψήφο εμπιστοσύνης ή ψήφο καταδίκης στην αντιλαϊκή πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. Καλούμαστε να πάρουμε συνολικά θέση για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που φέρνει η αποκέντρωση μέσω του «Καλλικράτη» και στο χώρο της εκπαίδευσης. Για το ρόλο της νέας τοπικής διοίκησης, των κρατικών δηλαδή οργάνων μέσα από τα οποία θα περάσουν οι αντιδραστικές ανατροπές στα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα.

Η αγανάκτησή μας πρέπει να «πιάσει τόπο»!

Το αποτέλεσμα αυτών των εκλογών πρέπει να στείλει πολλαπλά μηνύματα προς πολλούς αποδέχτες.

Θυμήσου ότι η αδιέξοδη απογοήτευση, ακόμα και οι αγώνες από μόνοι τους δεν έχουν καμία αξία αν την ώρα της κάλπης ξαναμαζέψουν τα «κουκιά» στο τσουβάλι του δικομματισμού. Σκέψου τις αρνητικές συνέπειες που θα υπάρξουν αν και αυτή τη φορά χρωματιστεί πρασινογάλαζος ο χάρτης, αν η όποια ψήφος μας μεταφραστεί σαν ψήφος ανοχής ή ακόμα και αποδοχής της πολιτικής τους! Οι εκλογές αυτές είναι και πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ένας αγώνας, συνέχεια και καταγραφή στην κάλπη των αγώνων που δώσαμε με απεργίες, με συλλαλητήρια, πικετοφορίες και καταλήψεις ενάντια σε αυτήν την αντιλαϊκή, φιλομονοπωλιακή βαρβαρότητα και πρέπει να είναι νικηφόρος για το ταξικό – λαϊκό κίνημα. Γιατί ο εργαζόμενος και τα οξυμένα προβλήματά του είναι ενιαία, δεν μετατρέπεται σε «πολίτη» στον τόπο κατοικίας!

Σε καλούμε, χωρίς καμία ταλάντευση, να πάρεις θέση. Αποφασιστική καταδίκη των υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., επισήμων και «ανταρτών»! Θα τους πονέσει η ψήφος σας μόνο αν δοθεί στους υποψήφιους της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, του ψηφοδελτίου στο οποίο συμμετέχουμε εμείς, τα μέλη – συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ και άλλοι αγωνιστές εκπαιδευτικοί, ενιαία σε κάθε περιφέρεια και δήμο.

Έχουμε και εμείς ευθύνη, αν οι επίσημοι και ανεπίσημοι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ εξασφαλίσουν ένα αποτέλεσμα που θα ερμηνευτεί ως πράσινο φως για να συνεχίσει και να δυναμώσει την αντιλαϊκή θύελλα που έχει εξαπολύσει. Αν η ΝΔ αποδειχτεί ότι ακόμα έχει την ικανότητα να εγκλωβίζει λαϊκές μάζες και ότι παραμένει απαραίτητος παίχτης στο δικομματικό παιχνίδι.

Μην ανέχεσαι να σε κοροϊδεύουν ότι έρχονται καλύτερες μέρες, τη στιγμή που φέρνουν μισθούς και συντάξεις πείνας και δουλειά μέχρι τα βαθιά γεράματα.

Δείξε τους ότι δεν υποκύπτεις στους εκβιασμούς, τα ψέματα και τα τρομοκρατικά διλήμματα περί χρεοκοπίας, χάους, αναγκαίων θυσιών, ότι δεν είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις εσύ την κρίση τους, ότι δε μπορούν να σε «τουμπάρουν» μια ζωή με νέα πολιτικά σχήματα, πρόσωπα και «οράματα», να εγκλωβίζουν τη δυσαρέσκεια σε «αντάρτες» και «ανεξάρτητους» – ενώ πρόκειται για τα ίδια στελέχη του ΠΑΣΟΚ, της Ν.Δ. και του ΣΥΝ που στους δήμους και στα συνδικάτα έβαλαν πλάτη να υλοποιηθούν χρόνια τώρα όλες οι αντεργατικές και αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μην τους δείξεις την παραμικρή ανοχή – Η ψήφος σου είναι ένα όπλο                                                     Αξιοποίησέ το!

Για να γίνει η αγανάκτηση δύναμη,

ΕΝΙΣΧΥΣΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ!

Ψηφοδέλτια που θα αποτελέσουν κάστρα αντίστασης στην αντιλαϊκή πολιτική, σε δήμους και περιφέρειες. Η μείωση της πολιτικής επιρροής του δικομματισμού και η βελτίωση του συσχετισμού δύναμης υπέρ μας, θα έχει μεγάλα οφέλη για το λαϊκό κίνημα. Θα είναι ένα σημαντικό και ελπιδοφόρο βήμα στην επιδίωξη και το στόχο του ΠΑΜΕ να δημιουργηθούν παντού και να δυναμώσουν τα φύτρα του λαϊκού μετώπου ενάντια στα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό.

Έλα μαζί μας! Τώρα, με δράση και αγώνα, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα μαζικό, ρωμαλέο και αποφασιστικό κίνημα αντιμετώπισης των συνεπειών της καπιταλιστικής κρίσης, ένα κίνημα που θα διεκδικήσει ουσιαστική διέξοδο, με το λαό και τις ανάγκες του στο προσκήνιο, με το κουμάντο του πλούτου στα χέρια των ίδιων των παραγωγών του!

Γερούκης Κωνσταντίνος, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Μεσσάτιδα)

Γιαννοπούλου Βασιλική, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Δυτικής Αχαΐας

Θανοπούλου Ηρώ, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Δυτικής Αχαΐας

Καββαδία Θεοδοσία, ιδιωτικός Εκπ/κός, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Ρίο)

Κισούδη Ελένη, Κοινωνική Λειτουργός – ΕΕΠ ειδικής αγωγής, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Ερυμάνθου

Κλουκίνας Παναγιώτης, ιδιωτικός Εκπ/κός, υπ. Περιφερειακός σύμβουλος Ν. Αχαΐας

Κότσινα Κατερίνα, συντ. Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Δυτικής Αχαΐας

Κουτσιουρή Καλλιόπη, Νοσηλεύτρια – ΕΕΠ ειδικής αγωγής, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Καλαβρύτων

Λαδάς Παναγιώτης, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Δυτικής Αχαΐας

Λάζαρη Αγγελική, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. σύμβουλος Ανατολικού Διαμερίσματος Δ. Πατρέων

Λάμπρου Αστέριος, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Κεντρικό Διαμ.)

Μανιάτης Βασίλειος, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Ρίο)

Μαράτος Αθανάσιος, ιδιωτικός Εκπ/κός, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Αρκτικό Διαμ.)

Μπιθέλη Ρούσα, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Νότιο Διαμέρισμα)

Νικήτα Ιωάννα, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. σύμβουλος Ανατολικού Διαμερίσματος Δ. Πατρέων

Νικολάου Αγάθη, συντ. Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. σύμβουλος Νοτίου Διαμερίσματος Δ. Πατρέων

Παλαρμάς Στέλιος, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Περιφερειακός σύμβουλος Ν. Αχαΐας

Παναγοπούλου Μαργαρίτα, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. σύμβουλος Ελικίστρας Δ. Πατρέων

Παππάς Σπύρος, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Ερυμάνθου

Στάμου Ευδοκία, συντ. Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Αρκτικό)

Τζαβάρας Δημήτριος, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Ανατολικό)

Τσουμπρής Γιώργος, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. Δήμαρχος  Δ.Ερυμάνθου

Τσούνη Χριστίνα, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Νότιο Διαμ.)

Τσουραπάς Αγγελος, ιδιωτικός Εκπ/κός, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Πατρέων (Αρκτικό Διαμ.)

Φανός Δημήτριος, Εκπ/κός Β/Βάθμιας, υπ. σύμβουλος Ανατολικού Διαμερίσματος Δ. Πατρέων

Φωτοπούλου Αγγελική (Αντζελα), Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. σύμβουλος Παραλίας Δ. Πατρέων

Χριστοδουλοπούλου Γιάννα, Εκπ/κός Α/Βάθμιας, υπ. Δημοτικός σύμβουλος Δ. Ερυμάνθου

Τα υπηρεσιακά συμβούλια είναι σε όλα τα επίπεδα μηχανισμός εκτελεστικός, και μηχανισμός του κράτους , αφού υλοποιεί την κεντρική εκπαιδευτική πολιτική.

Τώρα, το τι είναι εκπαιδευτική πολιτική όλοι το βιώνουμε : Τμήματα με 25 και 30 μαθητές, ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, διάσπαση εκπαιδευτικού προγράμματος, αξιολόγηση, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.

Στα συμβούλια αυτά υπάρχουν εκπαιδευτικοί ορκισμένοι υπηρέτες των αφεντικών τους, δηλαδή των δύο μεγάλων κομμάτων εξουσίας. Είναι μοχλοί υλοποίησης των κατευθύνσεων και των επιταγών της ΕΕ . Είναι χώρος ρουσφετιού και εξαγοράς συνειδήσεων. Είναι εκκολαπτήριο στελεχών για το δικομματικό σύστημα διαχείρησης.

Είναι εκπαιδευτικοί που αποδέχονται το σχολείο της αγοράς, των χορηγών, των διαφοροποιημένων σχολικών προγραμμάτων και της αξιολόγησης των δασκάλων. Είναι «συνάδερφοι» που αποδέχονται την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων όλων μας. Είναι οι σύγχρονοι «κοτσαμπάσηδες» του εκπαιδευτικού χώρου. Αρεστοί στην Πύλη (στο υπουργείο) και δήθεν φίλοι και υποστηρικτές των αιτημάτων μας.

Να τους χαιρόμαστε!

Ο ρόλος της ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ

Είναι τα «πρώτα βιολιά» στα υπηρεσιακά συμβούλια για την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών. Οι αιρετοί τους είναι κατ’ επάγγελμα διαφθορείς συνειδήσεων, αρχιμάστορες στις πελατειακές σχέσεις. Σου πουλάνε εξυπηρέτηση και εκδουλεύουν τα δικαιώματά σου. Ντροπή τους!

Σε καλούμε να ορθώσεις το ανάστημά σου και να τους «μαυρίσεις». Μην τους λογαριάζεις. Κουμάντα να κάνουν στα σπίτια τους και όχι σε δημόσιες υπηρεσίες που πληρώνει ο Ελληνικός λαός.

Ο ρόλος των «αριστερούληδων»

Στηρίζουν τον αστικό θεσμό των υπηρεσιακών συμβουλίων, καλλιεργούν επικίνδυνες αυταπάτες, ότι δήθεν τα υπηρεσιακά συμβούλια είναι φορείς «εργασιακού ελέγχου», ότι μπορούν να γίνουν ποιο φιλολαϊκά αν αλλάξουν οι συσχετισμοί των αιρετών και άλλες τέτοιες μπουρδολογίες. Μια ζωή υπάκουοι αβανταδόροι του συστήματος.

Ζούνε και αναπνέουν για να πολεμούν το ταξικό κίνημα – το ΠΑΜΕ.

Εμείς στο ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών υποστηρίζουμε ότι ο εργατικός – λαϊκός έλεγχος μπορεί να αποκτήσει πραγματικό περιεχόμενο μόνο σε συνθήκες λαϊκής εξουσίας. Συμμετέχουμε στην εκλογή αιρετών του κλάδου σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια, για να σταθούμε εμπόδιο με την παρέμβασή μας σε όλες τις αντιδραστικές – αντιεκπαιδευτικές  μεταρρυθμίσεις. Θέλουμε κάθε στιγμή να σε ενημερώνουμε και να σε κινητοποιούμε, για να ανατρέπουμε τα σχέδιά τους. Δεν κάνουμε πίσω ούτε ένα χιλιοστό.

Συνάδερφοι, δεν έχουμε υποχρέωση σε κανέναν, έχουμε μόνο δικαιώματα. Απολογούμαστε μόνο στους μικρούς μας μαθητές . Και είμαστε κάθε μέρα στα σχολεία μας.

Θα εκχωρήσεις την αξιοπρέπειά σου, την ψήφο σου στους «Μαυρογυαλούρους» του συνδικαλιστικού μας χώρου; Το αστικό σύστημα με τους αντιπροσώπους του μόνο το ταξικό κίνημα και το ΠΑΜΕ φοβάται.

Θα είμαστε στην πρώτη γραμμή του αγώνα με οποιεσδήποτε συνθήκες. Αντλούμε τη δύναμή μας μόνο από τη δική σου ψήφο.

Ψηφίζουμε και στηρίζουμε το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών για ΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΠΕ. Για το ΚΥΣΠΕ ψηφίζουμε ΕΣΑΚ – ΔΕΕ που στηρίζει το ΠΑΜΕ.

Εμείς στο ΠΑΜΕ το διαλαλούμε: Πρώτα εσύ! Μόνο όταν αποφασίσουμε όλοι μας και βγούμε στους δρόμους, τότε θα το βάλουν στα πόδια

Εμπρός λοιπόν, τόλμησέ το!

Αθανάσιος Μπούσης,

ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών

Σεπ 10
29
Κάτω από (Χωρίς κατηγορία) από στις 29-09-2010

Όλοι στην απεργιακή συγκέντρωση του Π.Α.ΜΕ.

ώρα 12:00, πλ. Γεωργίου

Συνάδελφε-συναδέλφισσα

Μάθε-ενημερώσου

Η απεργία προέκυψε μετά από απόφαση της ΑΔΕΔΥ (πρόταση του ΠΑΜΕ). Ψηφίστηκε απ’ όλους πλην ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Προηγήθηκαν συνεδριάσεις στα ΔΣ των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ όπου η πρόταση για τη συγκεκριμένη απεργία καταψηφίστηκε, στη μεν ΔΟΕ από ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, στη δε ΟΛΜΕ από ΠΑΣΚ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ.

Καμιά αυταπάτη!

ΔΟΕ-ΟΛΜΕ «είτε με τη μια είτε με την άλλη πλειοψηφία», κινούνται στη γραμμή του συμβιβασμού, τους «ξεμπρόστιασε» ακόμα κι αυτή η ξεπουλημένη ΑΔΕΔΥ. Τη στιγμή που ο κόσμος καίγεται, τη στιγμή που ανατρέπονται δικαιώματα, κατακτήσεις, εργασιακές σχέσεις (κυρίως στους νέους εκπαιδευτικούς) ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κάνουν πλάτες για να περάσει η αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική!

Καμιά εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες ηγεσίες! Είναι μέρος του προβλήματος!

Καμιά αναμονή, καμιά ανοχή! Συστράτευση με το ΠΑΜΕ τώρα!

Η επίθεση κυβέρνησης-πλουτοκρατίας-ΕΕ-ΔΝΤ δυναμώνει!

Τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι φωτιά για την εργατική-λαϊκή οικογένεια.

Είναι πρόσχημα η αντιμετώπιση των ελλειμμάτων και του χρέους. Τα μέτρα αυτά ήρθαν όχι πρόσκαιρα για την αντιμετώπιση της κρίσης αλλά «ήρθαν για να μείνουν»!

Κυβέρνηση-ΝΔ-ΛΑΟΣ και τα παπαγαλάκια τους στα ΜΜΕ ισχυρίζονται ότι τα μέτρα είναι αναγκαία για τη σωτηρία της χώρας. Στην πραγματικότητα είναι αναγκαία για τη σωτηρία του καπιταλισμού και της κερδοφορίας τους.

Μόνο με το Πρόγραμμα Σταθερότητας, Μάρτης-Μάης 2010 (περικοπή 30% του 13ου και του 14ου μισθού στο δημόσιο, μείωση 20% όλων των επιδομάτων, κατάργηση τιμαριθμοποίησης) και με το Μνημόνιο (περικοπή 13ης-14ης σύνταξης και αντ’ αυτού ένα ποσό 400ευρώ για τα Χριστούγεννα και 200ευρώ για Πάσχα και επίδομα αδείας) ένας εκπαιδευτικός-δημόσιος υπάλληλος έχασε στο χρόνο, πάνω από τρεις μισθούς!!! Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζονται οι τεράστιες απώλειες από την αύξηση ΦΠΑ, ΕΦΚ, κ.α.

Τα χειρότερα έρχονται!

Με το επικαιροποιημένο Μνημόνιο, η κυβέρνηση ετοιμάζει:

  • Το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων με το οποίο η κυβέρνηση υπολογίζει να εξασφαλίσει περικοπές 2 δις ευρώ!
  • Νέες περικοπές στα επιδόματα έως και καθολικής τους κατάργηση (Χριστουγέννων, εξωδιδακτικής απασχόλησης, κ.α.)
  • Επέκταση των μέτρων και των περικοπών στον ιδιωτικό τομέα, στα ιδιωτικά σχολεία και στα φροντιστήρια.
  • Μεταφορά των αρμοδιοτήτων της εκπαίδευσης στις Περιφέρειες και στους Δήμους μέσω του Καλλικράτη η οποία θα γιγαντώσει την επιχειρηματική δράση και την ταξική διαφοροποίηση στα σχολεία, τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις.
  • Μια σειρά μέτρων που σαρώνουν κάθε μορφωτικό και εργασιακό δικαίωμα – και που είναι ήδη σε εξέλιξη – όπως κατάργηση σχολικών μονάδων, καταργήσεις και συμπτύξεις τμημάτων, 30αρια τμήματα, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στα ΙΕΚ, από σχολείο σε σχολείο, από νομό σε νομό, κατάργηση ΠΔΣ, κα.

Άμεσοι στόχοι  πάλης -για να μην πληρώσει την κρίση ο λαός

ΟΧΙ

Στην αύξηση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Στην ένταξη εκατοντάδων προϊόντων πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης στον υψηλό συντελεστή του ΦΠΑ, όταν την ίδια στιγμή επισπεύδεται η μείωση των συντελεστών φορολόγησης των επιχειρηματικών κερδών.

Στις ανατιμήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ.

Στην επιβολή του λεγόμενου «πράσινου φόρου».

Εδώ και τώρα!

Πρόσθετοι μόνιμοι διορισμοί, με μοναδική προϋπόθεση το πτυχίο, που να καλύπτουν όλα τα κενά!

Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

Αφορολόγητο όριο ο μισθός του νεοδιόριστου. Να ανέβει η φορολογία για το μεγάλο κεφάλαιο στο 45% άμεσα.

Απαλλαγή από φόρους για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή. Δωρεάν στέγαση και εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα για όλους τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Επίδομα θέρμανσης σε όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές. Ειδικά για τις παραμεθόριες περιοχές, επίδομα παραμεθορίου και στους ωρομισθίους.

Μείωση 30% των τιμολογίων των ΔΕΚΟ, κατάργηση του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Κατάργηση ΦΠΑ στα είδη υγείας, διατροφής, εκπαίδευσης, βιβλία, στα τιμολόγια ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΥΔΡΕΥΣΗ. Να καταργηθούν όλα τα διόδια.

Να μη γίνεται κατάσχεση ή πλειστηριασμός περιουσιακών στοιχείων για χρέη στεγαστικών δανείων που αφορούν την πρώτη και δεύτερη κατοικία. Να παγώσουν τα δάνεια.

Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων σε ΠΕΚ, ΠΔΣ, βαθμολογικά κέντρα, υπερωρίες, οδοιπορικά, κ.α.

Άμεση πάλη ενάντια στην επέκταση των ιδιωτικοποιήσεων, των ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ

Δράση τώρα! Οργάνωση της πάλης για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα στην πράξη!

Άρνηση διδασκαλίας σε 27άρια και 30άρια τμήματα. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές.

Άρνηση ανάληψης υποχρεωτικών υπερωριών, που σε αυτές τις συνθήκες σημαίνει αφαίρεση θέσεων εργασίας. Να αποτραπεί κάθε υπονόμευση των εργασιακών σχέσεων, του ωραρίου, των οργανικών θέσεων. Άρνηση υλοποίησης κυλιόμενων ωραρίων.

Καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια που συνοδεύεται από την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Κανένας συνάδελφος με μετακίνηση από Νομό σε Νομό και από Γραφείο Εκπαίδευσης σε Γραφείο Εκπαίδευσης. Συμπλήρωση ωραρίου στα πλαίσια του ίδιου Γραφείου Εκπαίδευσης. Καμία συζήτηση για διάθεση στην Α΄βάθμια χωρίς να καλυφθούν πρώτα όλα τα κενά και χωρίς αίτηση των συναδέλφων. Καμία υποχρεωτική μετακίνηση στα ΙΕΚ.

Άρνηση διδασκαλίας στη “ζώνη της αγοράς” (ελεύθερη ζώνη) των 800 ολοήμερων πιλοτικών δημοτικών σχολείων.

ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • 1900 ευρώ πρώτος μισθός σε Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση.
  • Δημόσια κοινωνική καθολική ασφάλιση. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας (30/30)  και στο 80% του τελευταίου μισθού. Σύνταξη στα 55 για τις γυναίκες, στα 60 για τους άνδρες. Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας-αδιοριστίας.
  • Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Βασική-γενική εκπαίδευση έως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά, μέσα από ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο. Καθιέρωση συστήματος δημόσιων, δωρεάν επαγγελματικών σχολών, μετά την ολοκλήρωση της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης.
  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους. Όχι στο αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς. Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.

ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ-ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ!

atokes-doseis.jpg

Λέω «ΟΧΙ» στην αυτοαξιολόγηση γιατί έτσι επιχειρείται η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και η κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Με τη διαδικασία αυτή επιδιώκεται η ενοχοποίηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών για το παραγόμενο έργο. Η διαδικασία αυτή νομιμοποιεί την απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης και την παράδοση του σχολείου στους χορηγούς.

Ανοίγει το δρόμο στην κατηγοριοποίηση του σχολείου σε καλό ή κακό, αποδοτικό και μη αποδοτικό, μεταφέρει το κόστος λειτουργίας του σχολείου στους γονείς και σε ιδιώτες χορηγούς μετατρέποντας τη σχολική μονάδα σε γραφειοκρατικό μηχανισμό που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μετατρέποντας το δημόσιο σχολείο σε σχολείο της αγοράς.

Αρνούμαι να γίνει το σχολείο ένα μέρος  που θα φυλακίζει τα παιδικά όνειρα, επιτρέποντας να ορμήσουν στις αίθουσες οι χορηγοί και οι επιχειρήσεις και όλοι οι άνεμοι της ζούγκλας όπου τα μεγάλα ζώα κατασπαράζουν τα μικρά.

Προτιμώ να λέω κάθε πρωί τον Εθνικό ύμνο, παρά να τραγουδώ ένα τραγούδι που θα μου επιβάλλει ο χορηγός μου. Αυτό γίνεται στην Αυστραλία, την Αμερική και την Αγγλία.

Αρνούμαι να μετατραπώ σε υπάλληλο του Δήμου (στα πλαίσια του Καλλικράτη). Επιμένω να είμαι λειτουργός μιας υψηλής κοινωνικής αποστολής:  της Παιδείας.

Αρνούμαι να «αξιολογώ» τους μαθητές μου σε φακέλους και να τους εθίζω στο φόβο και την υποταγή. Αντίθετα τους θέλω με άποψη, αντίρρηση, αμφισβήτηση και προσωπικότητα άρτια και ολοκληρωμένη, προκειμένου να ορίζουν οι ίδιοι τη ζωή τους.

Αρνούμαι να γίνω γδάρτης της νεολαίας και να την κόβω στα μέτρα του συστήματος.

Δεν μπορώ να ανεχτώ οι γονείς να πληρώνουν για να περιφέρω τα παιδιά τους σε χώρους εταιρειών, αντί να μαθαίνουν γράμματα, όπως λέει και ο λαός μας. Δεν γίνεται να κλείνω τα μάτια μου και να υποδέχομαι τη ΔΕΛΤΑ, τη ΦΑΓΕ ή την ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ και να γεμίζουν οι τοίχοι των σχολείων με αφίσες πολυεθνικών εταιρειών. Και όλα αυτά μέσα στο σχολικό πρόγραμμα.

Αρνούμαι να διδάσκω ψέματα και παραμύθια ή ακατανόητα βιβλία, όπως είναι τα μαθηματικά της Ε’ Δημοτικού. Ή να εκγυμνάζω τα παιδιά στη σύνταξη προσκλήσεων για πάρτι, τηλεφωνικών μηνυμάτων και στη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Αρνούμαι την αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού έργου, γιατί δεν στοχεύει στην βελτίωση της εκπαίδευσης, αλλά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η αποκέντρωση της εκπαίδευσης και η αξιολόγηση οδήγησαν για παράδειγμα τις τοπικές αρχές στο Λονδίνο να κλείσουν δεκάδες σχολεία, επειδή οι μαθητές τους, στην πλειοψηφία τους φτωχά παιδιά και από οικογένειες μεταναστών βρίσκονταν κάτω από το μέσο όρο επίδοσης στις  εθνικές εξετάσεις.

Αρνούμαι να σκάψω το λάκκο το δικό μου και της οικογένειάς μου και να χωθώ μέσα. Ντρέπομαι για το σχολείο που θα παραδώσω στις επόμενες γενιές συναδέλφων.

 

Σάκης Μπούσης

Δάσκαλος του 7ου ΔΣ Πατρών

Μέλος του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ

 

            Η γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ χαιρετίζει τους συναδέλφους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά της και στις εκλογές του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας, την Τετάρτη 2/6/2010, ενίσχυσαν το ψηφοδέλτιο που στήριξε το ΠΑΜΕ, την «Ταξική Ενότητα» αυξάνοντας τη δύναμη του κατά 71% (173 ψήφους από 101 το 2009). Αναλυτικότερα τα αποτελέσματα φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:

 ekloges.jpg

Θεωρούμε πως η μεγάλη πτώση των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, ΠΑΣΚ (ΠΑΣΟΚ) και ΔΑΚΕ (ΝΔ), σε συνδυασμό με τη σημαντική ενίσχυση της φωνής του ΠΑΜΕ, συνιστά τρανταχτή απόδειξη καταδίκης της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής που μας πλήττει καθημερινά και έμπρακτη επιβεβαίωση της δυναμικής και της προοπτικής που ανοίγει στις σημερινές δύσκολες συνθήκες το διεκδικητικό πλαίσιο και ο συνεπής και ανυποχώρητος ταξικός αγώνας που οργανώνουν και διεξάγουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

            Διαβεβαιώνουμε τους συναδέλφους που μας εμπιστεύτηκαν, αλλά και εκείνους που διατηρούν ακόμα επιφυλάξεις ή και διαφωνίες με το πλαίσιο και την τακτική του ΠΑΜΕ, ότι η ενίσχυση του ΠΑΜΕ θα φανεί στην πράξη, θα πιάσει τόπο! Θα είμαστε από την επόμενη των εκλογών, με ακόμα πιο δυνατή πλέον φωνή στην πρώτη γραμμή του αγώνα, στην ενημέρωση και στην οργάνωση της πάλης ενάντια στην καταιγίδα των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων που θα έρχονται, στην πάλη για την παιδεία που έχει σήμερα ανάγκη ο λαός.

            Στην κατεύθυνση αυτή απευθύνουμε για μια ακόμα φορά πλατύ κάλεσμα στους συναδέλφους να σταθούν δίπλα μας, να ενισχύσουν τις γραμμές του ΠΑΜΕ. Στο ΠΑΜΕ ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να βρει στήριγμα και αποκούμπι, ανεξάρτητα από τις πολιτικές του απόψεις, σε καμία περίπτωση όμως δεν είμαστε ένα συνδικαλιστικό κίνημα που «εργολαβικά» θα αναλάβει να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα. Χρειάζεται η προσωπική συμβολή και συμμετοχή του καθενός από εμάς στην οργάνωση και στη διεξαγωγή της πάλης, μέσα από επιτροπές αγώνα του ΠΑΜΕ, σε κάθε χώρο, για κάθε επιμέρους ή γενικότερο ζήτημα.   

 elections.JPG

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!

ΜΑΖΙ ΜΕ ΣΑΣ

ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ

ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟΙ

Αποθήκευσε το σαν έγγραφο

«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – «ΠΙΛΟΤΙΚΟ» ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

untitled-1.jpg

   ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝ  πως τάχα θέλουν να σώσουν και την Παιδεία – δεκαετίες τώρα τη «σώζουν» εκ…περιτροπής – την έκαναν όπως είναι  και τώρα θα την αποτελειώσουν…με 30 μαθητές ανά τμήμα, με τον ΑΣΕΠ να «αλχημεί» τον καλό παιδαγωγό, με μείωση διορισμών, με φτωχό σχολείο και δασκάλους, με αυτοαξιολογούμενο «σχολείο της αγοράς» και ολοήμερη «φυλακή»!

  ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ τις παλιές, συντριμμένες από το κίνημα  προσπάθειες, αποτυχημένων υπουργών Παιδείας και των δύο κομμάτων, βαφτίζοντάς τες «Νέο Σχολείο». Εξαπατούν πως οι ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) θα βελτιώσουν την εκπαίδευση στα σχολεία μεταναστών, ρομ και φτωχών περιοχών – η αλήθεια είναι ότι η διαφοροποίηση θα τα ξεχωρίσει ως τα στιγματισμένα  σχολεία που ο καθένας θα αποφεύγει. Ότι το «ψηφιακό σχολείο» θα κάνει το σύγχρονο σχολείο – αλλά η αλήθεια είναι ότι η παιδαγωγική και ο παιδαγωγός, η δημιουργική ικανότητα και η διαμόρφωση προσωπικότητας  καταργούνται και δίνονται αναλώσιμες δεξιότητες, που απαξιώνει σύντομα η εξέλιξη της τεχνολογίας, προς βοράν των επιχειρήσεων. Βραβεύουν την «αριστεία» – «καινοτομία», τάχα ως κίνητρο βελτίωσης του εκπαιδευτικού, αλλά στοχεύουν σε ένα τάγμα υποταγμένων που θα είναι ο στρατός των επίλεκτων  για να περάσουν τις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση. Γίνεται με τέτοιες ανοησίες εκπαίδευση ή χειραγώγησή της; Ποιον κοροϊδεύουν; Εμάς που τα ζούμε καθημερινά; Και το πιο βασικό, η ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ της εκπαίδευσης στους ΟΤΑ είναι δείγμα πιο δημοκρατικού σχολείου ή  η πορεία προς τη διαφοροποίηση, την απαλλαγή του κράτους από δαπάνες, την κυριαρχία των χορηγών, τη διαμόρφωση του αυριανού ευέλικτου, υποταγμένου και φτηνού απασχολήσιμου, την κατάργηση εργασιακών μας κατακτήσεων και της μονιμότητας και τελικά τη δημιουργία του Σχολείου της Αγοράς;    

   ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΗΘΕΛΑΝ να κάνουν «νέο σχολείο», θα προγραμμάτιζαν από χρόνια, με τον ΟΣΚ, τα κτίρια με τις νέες προδιαγραφές για να λειτουργήσουν τα σωστά Σχολικά Κέντρα, θα έκαναν τμήματα 20 μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και 15 στο νηπιαγωγείο, θα ετοίμαζαν ποιοτικά ΑΠΣ και βιβλία, θα πλήρωναν καλά τον εκπαιδευτικό και θα του παρείχαν επιστημονική και πρακτική περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από την εργασία, θα εξόπλιζαν σχολεία και αίθουσες διαφόρων χρήσεων…

   ΟΙ «ΝΕΕΣ» τυμπανοκρουσίες, που είχαν εξαγγελθεί κι άλλες φορές, δε θέλουν να βελτιώσουν το σχολείο. Να το κάνουν στα μέτρα τους θέλουν.

ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ!

 

 

ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ!

 

 

Ο  ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ,  ΟΧΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ!

Συνάδελφοι,

μπήκαμε  στο Σχολείο και στο συνδικαλιστικό-πολιτικό αγώνα για τα ιδανικά της Παιδείας – ο  Δ. Γληνός τα διατύπωσε. Από αύριο τέτοια ιδανικά δε θα υπάρχουν. Ποιο άνθρωπο θα προσπαθούμε να φτιάξουμε; Γιατί να μοχθούμε; Θα υπογράψουμε τη μετατροπή του σχολείο σε μηχανή παραγωγής των σύγχρονων δούλων;

Οι Διευθυντές – ειδικά οι πολιτικά φιλικοί προς την κυβέρνηση – ας μη διευκολύνουν την υπουργό, καταδικάζοντας την Παιδεία. Η Παιδεία χρειάζεται στήριξη και όχι η υπουργός.

Οι Συνάδελφοι Δάσκαλοι να αρνηθούν  την εφαρμογή μέτρων που καταδικάζουν τους  μαθητές και τους ίδιους τους δασκάλους.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι – δάσκαλοι πριν από λίγο καιρό – να αρνηθούν να γίνουν συνένοχοι,  με επιστημονικά επιχειρήματα.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων – οι μόνοι αρμόδιοι να αποφασίσουν – να καταψηφίσουν τη συμμετοχή του Σχολείου τους σ’ αυτούς τους επικίνδυνους και παντελώς ανοργάνωτους πειραματισμούς.  Πονάμε την παιδεία, έχουμε ευθύνη γι’ αυτή και δε θα την προδώσουμε!

ΠΙΛΟΤΙΚΟ «ΟΛΟΗΜΕΡΟ»…ΠΡΟΣΧΗΜΑ

untitled-2.jpg

  Ονειρευτήκαμε,  δυο δεκαετίες πριν,  το ολοήμερο, στα πλαίσια του ενιαίου σχολείου. Το σχολείο που θα μορφώσει και θα διαμορφώσει ολόπλευρα την προσωπικότητα των παιδιών και θα ικανοποιεί και την ανάγκη ύπαρξης ελεύθερου χρόνου. Το σχολείο με όλους τους απαραίτητους και άνετους χώρους (με το νέο μοντέλο κατάλληλων κτιρίων) και  διδακτικό προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας και σταθερό ωράριο, χωρίς ωρομίσθιους και  «έκτακτους»  συνεργάτες. Με προσωπικό μέριμνας και υποστήριξης (γραμματείς, καθαρίστριες, μάγειροι, τραπεζοκόμοι, φύλακες, βιβλιοθηκονόμοι, νοσοκόμοι, παρασκευαστές, ψυχολόγοι) και άλλες ειδικότητες σε επίπεδο δήμου (παιδίατροι, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, διαιτολόγοι, κηπουροί, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί). Το σχολείο που θα ενσωματώνει τη φυσική και αισθητική αγωγή, που σήμερα είναι καταδικασμένη στο περιεχόμενο κάποιων δευτερευόντων μαθημάτων, παρά την αναγνωρισμένη της αξία στη σωματική και ψυχική καλλιέργεια, θα ολοκληρώνει εκεί γλώσσες και απογευματινές δραστηριότητες, απαλλάσσοντας από τα φροντιστήρια και το τρέξιμο και το έξοδο σε γυμναστήρια και μπαλέτα.

Όμως το 1997, με το ν. 2525, τα όνειρα ψαλιδίστηκαν και χρόνο με το χρόνο το ολοήμερο εκφυλλιζόταν εσκεμμένα για να καταλήξει το σημερινό  «πάρκιν μαθητών», στα ίδια ακατάλληλα κτίρια, με τα ίδια προγράμματα, «πασπαλισμένα» με λίγο αχρείαστο Η/Υ και ψήγματα εικαστικών, που δεν τολμούν να ισχυριστούν ότι αποτελούν ποιοτική αλλαγή του προγράμματος. 

  Τώρα, αυτό το ίδιο τελειωμένο απομεινάρι κάνουν πως θέλουν να το αναστήσουν και μάλιστα ως γενικευμένο ολοήμερο. Με την ίδια ανύπαρκτη κτιριακή υποδομή, με τα ίδια σάπια υλικά, θα κάνουν, δήθεν, το ΝΕΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

  Πρόσχημα που πίσω του κρύβεται άλλος, κρυφός σκοπός. Γιατί βιάζονται να κάνουν 12 γενικευμένα ολοήμερα στο νομό μας πριν ακόμη ψηφιστεί ή υπογραφεί η απόφαση; Γιατί πιέζουν να αποδεχτούμε  στα γρήγορα μια εξαγγελία χωρίς να υπάρχει ενημέρωση και σχέδιο; Σε ποια κτίρια θα στοιβαχθούν μαθήματα, δραστηριότητες, φαγητό, ξεκούραση; Με ποια προγράμματα θα λειτουργήσουν για να μένει η τσάντα στο σχολείο και να είναι αχρείαστη στο σπίτι, ποιες  δραστηριότητες θα κάνουν αχρείαστες  αυτές που τώρα παρακολουθούν το απόγευμα τα παιδιά; Με ποιους δασκάλους και ποιο βοηθητικό προσωπικό θα λειτουργήσουν και θα εξυπηρετηθούν όλα αυτά, όταν, προσλήψεις, διορισμοί και χρηματοδότηση, έχουν σταματήσει;

  Σκοπός τους δεν είναι το ΝΕΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ, αλλά η επινόηση μιας αλλαγής, που φαίνεται κοινωνική προσφορά, για να δυσκολευτείς να την απορρίψεις, και που μέσα απ’ αυτή θα αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, χωρίς να το καταλάβουν.

  Θέλουν να επεκτείνουν το ωράριο των εκπαιδευτικών ως τις 4 το απόγευμα, να λειτουργήσουν το ολοήμερο με το ίδιο πρωινό προσωπικό (γι’ αυτό μπαίνουν υποχρεωτικά και οι 5 ώρες υπερωρίες την εβδομάδα), και να παραδώσουν στον «Καλλικράτη», μαζί με τις άλλες αλλαγές, «έτοιμο» το σχολείο ώστε να είναι φτηνό και δελεαστικό και για την ιδιωτικοποίηση.

Αν ήθελαν το ΝΕΟ, ΣΩΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ, θα έκαναν με σχέδιο, με προγραμματισμό σε όλα και χωρίς βιασύνη, έστω ΕΝΑ τέτοιο σχολείο σε κάθε πόλη, μέσα σε πραγματικό πάρκο, με χώρους άνετους, κύριους και βοηθητικούς, με γυμναστήρια, αίθουσες μουσικής δημιουργίας, τέχνης, θεάτρου, Η/Υ, εστιατόρια και χώρους ξεκούρασης ή ελεύθερων δραστηριοτήτων, βιβλιοθήκες και σωστά παραδείγματα ψυχαγωγίας. Σχολείο με νέο ποιοτικό πρόγραμμα που θα καλύπτει κάθε ανάγκη. Και θα έβαζαν μέσα τον εκπαιδευτικό, καλά μορφωμένο και επιμορφωμένο, καλά αμειβόμενο, σίγουρο για την σταθερότητα της εργασίας του και θα έλεγαν: ΝΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ! Και θα ήταν αυτό το σωστό πρότυπο, να το βλέπουν και οι δάσκαλοι και οι γονείς και να ξέρουν τι σχολείο θέλουν. Να γίνει η σωστή αρχή ώστε να κάνουμε την Παιδεία που χρειάζεται η εποχή μας, έστω κι αν γίνει σιγά-σιγά.

          ΑΥΤΟ το σχολείο να απαιτήσουμε και να προτείνουμε, και να απορρίψουμε, σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων, τις πονηρές, νεφελώδεις εξαγγελίες που δε θέλουν να φτιάξουν σχολείο αλλά να «χαλάσουν» και τον εκπαιδευτικό και το σχολείο.

  ΑΠΟ την προηγούμενη δεκαετία εμείς διατυπώσαμε καθαρή θέση για το ολοήμερο που αν είχε αρχίσει από τότε  σταδιακά να υλοποιείται, σήμερα θα ήταν άλλη η εικόνα της εκπαίδευσης και πρότυπο για όλη την Ευρώπη:

  Προτείναμε – η ΕΣΑΚ τότε, το ΠΑΜΕ σήμερα – ολοήμερο, σχολείο ολοκληρωμένης διαπαιδαγωγητικής εργασίας, στα πλαίσια της καθιέρωσης του 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου για όλους, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, με τη δημιουργία του Σχολικού Κέντρου.(κάθε λέξη έχει τη σημασία της και όλες μαζί κάνουν το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ).

«ΕΚΤΕΛΕΣΗ» ΔΙ’ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 untitled-3.jpg

 

    ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!  Γοητευτική λέξη – είχαν πάντα την ικανότητα, με νέους όρους, να βαφτίζουν το μαύρο άσπρο και να κάνουν τα αντίθετα.

  ΔΕΝ ΚΟΠΤΟΝΤΑΙ όμως ούτε να απαλλάξουν από τον έξωθεν αξιολογητή ούτε το σχολείο, μέσω της αξιολόγησης, να βελτιώσουν, γιατί και την κατάσταση την ξέρουμε και τα αναγκαία μέτρα τα προτείνουμε, αλλά αρνούνται να τα υλοποιήσουν. Άλλα μηχανεύονται για το κακόμοιρο το σχολείο και τους δασκάλους.

  ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ σκέπτονται ότι μ’ αυτό το δόλωμα θα δεχτεί την αξιολόγηση που θα του μειώνει τις αποδοχές, όταν θα κρίνεται ότι δεν υλοποίησε τους στόχους, θα δικαιολογείται η λύση της σύμβασής του, αφού οι γονείς δεν είναι ικανοποιημένοι και τελικά θα γίνει δουλικός, ένα φερέφωνο των εντολέων, προκειμένου να κρατήσει τη θέση του.

  ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σχεδιάζουν, η αυτοαξιολόγηση, να το ετοιμάσει για να γίνει δελεαστικό και αποδεκτό από τους χορηγούς. Με την Αποκέντρωση το σχολείο θα προγραμματίζει πόσο το ευέλικτο πρόγραμμά του προσήλκυσε τους χορηγούς και τις χορηγίες τους. Πόσο έδωσε δεξιότητες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις αντί για γενικές … «άχρηστες» μορφώσεις. Τι επιτυχία είχαν οι μαθητές σε τέτοιου είδους απόκτηση γνώσεων και πληροφοριών. Τι εκδηλώσεις έκανε το σχολείο για να ανοίξει τις πόρτες του στην επιχειρηματικότητα και τους τοπικούς επιχειρηματίες. Και στο τέλος το ίδιο το σχολείο – εκπαιδευτικοί , γονείς κ.α., θα αξιολογούν τι απ’ αυτά πέτυχαν, τι χορηγίες αποκόμισαν, πόσο δουλικοί έγιναν, πόσο έτοιμοι έγιναν οι μαθητές να φιλούν το χέρι του εργοδότη και να τον υπηρετούν τυφλά και φτηνά.

  Το σχολείο, δηλαδή, θα αυτομαστιγώνεται για χάρη των επιχειρήσεων!

  Αυτός είναι ο πραγματικός στόχος της αυτοαξιολόγησης και δεν είναι κανένα ιδανικό της Παιδείας.

Συνάδελφοι,

τα μέτρα για την εκπαίδευση είναι ένα κομμάτι από όλα τα μέτρα που παίρνονται, με ένα και μόνο στόχο:            Να αφαιρέσουν τα πάντα από το λαό και να κάνουν ό,τι κάνει κυρίαρχο το μεγάλο και αχόρταγο κεφάλαιο για να κερδίσει και την τελευταία ικμάδα από τον ιδρώτα – ακόμα κι απ’ το αίμα – του τίμιου εργαζόμενου.

  Γι’ αυτό πρέπει με κάθε θυσία ΤΩΡΑ να τα συντρίψουμε!

 

  Διευθυντές θα πιεστούν για να πείσουν τους άλλους συναδέλφους να δεχτούν και να ψηφίσουν στο Σύλλογο Διδασκόντων να εφαρμόσει πιλοτικά το σχολείο τους το γενικευμένο ολοήμερο ή την αυτοαξιολόγηση.

  Η Κυβέρνηση βιάζεται, ενώ δεν έχει γίνει ακόμα ο σχετικός νόμος, να υφαρπάξει αποφάσεις  εκμεταλλευόμενη την έλλειψη καλής πληροφόρησης. Να μην πέσουμε στην παγίδα και δώσουμε τη συγκατάθεσή μας σε επικίνδυνες εφαρμογές. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει από το νόμο το δικαίωμα να μην αποδεχτεί τον ορισμό του Σχολείου ως πιλοτικού και τότε δεν μπορεί κανείς να το υποχρεώσει.

  Μπορούμε, λοιπόν, να ανατρέψουμε επιλογές. Και όλη την επερχόμενη λαίλαπα.

  Η σημερινή απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ και στην Πάτρα, συγκλονιστική πέρα από κάθε προσδοκία, ήταν η τρομερή «φωνή λαού» που κραύγασε ότι μπορούμε να ανατρέψουμε σχέδια.

ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ

  Αν δεν το κάνουμε τώρα, θα έχουμε κι ΕΜΕΙΣ ευθύνη για την αυριανή ζωή και την εκπαίδευση. 

  Δεν μας αξίζει!

 

 Όμως, σκέφτομαι ότι η πιο δύσκολη στιγμή θα είναι όταν τα παιδιά μας «αύριο» θα ρωτήσουν τον καθένα από μας πότε έγιναν όλα αυτά τα απάνθρωπα μέτρα που κάνουν τη ζωή τους κόλαση και δίκαια θα απαιτήσουν:  

 

Εσύ πού ήσουν και τι έκανες τότε;

 

Συναδελφικά

Πέτρος Βάης-Δάσκαλος

Μέλος του ΠΑΜΕ

 

Πάτρα 5-5-2010

 

 

 

pame-21.jpg

NA ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΑΝΤΙΛΑΪΚΑ ΜΕΤΡΑ!

Όχι στο νέο «σφαγιασμό» των εισοδημάτων μας, όχι στη νέα φοροεπιδρομή!

Να μην κατατεθεί το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και να ακυρωθούν οι προηγούμενοι αντιασφαλιστικοί νόμοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Να παρθούν πίσω όλα τα αντιλαϊκά μέτρα! 1900 ευρώ ο πρώτος μισθός στην εκπαίδευση.

Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο για το «νέο σχολείο». Λέμε όχι στο νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Καμία ελαστικοποίηση – Καμιά απόλυση. Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή.

Καμιά τάξη πάνω από 20 μαθητές.

Όχι στην αυτοαξιολόγηση, στο σχέδιο Καλλικράτης, στο ταξικό-διαφοροποιημένο αποκεντρωμένο σχολείο.

Ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και μόρφωση για όλους μέσα από Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο.

Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία-υγεία-ασφάλιση, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας.

ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΑΝΥΠΑΚΟΗ!

Είναι στο χέρι μας:

-Να καταργηθούν στην πράξη τα 25 και 30αρια τμήματα. Να μη συναινέσει στην υλοποίηση του αντιπαιδαγωγικού αυτού μέτρου κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, κανένα σωματείο.

-Να μη συνεδριάσει κανένας Σύλλογος Διδασκόντων για την προώθηση της αυτοαξιολόγησης και την υλοποίηση του πολυνομοσχέδιου του «νέου σχολείου».

-Να μη δεχτεί κανένα σχολείο, κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, την πιλοτική εφαρμογή του «νέου σχολείου» και των ΖΕΠ.

Ο Μάης είναι μήνας αποφασιστικής αναμέτρησης και είναι η ώρα να δείξει ο λαός το μπόι του. Με απεργιακό κύμα κλιμακώνουμε και συντονίζουμε τους αγώνες μας, όχι μόνο για όλα όσα μας στερούν, αλλά για όλα όσα είναι σήμερα αναγκαία!

 ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Με ένα σύνθημα, με μια φωνή

ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ – ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ 48ωρη ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΜΕ

            ΤΡΙΤΗ 4 ΜΑΗ, ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ του ΠΑΜΕ και του Μ.Α.Σ. για τα νέα     μέτρα και τις ανατροπές στην εκπαίδευση, 20:00 πλ. Γεωργίου

           ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΗ, στην ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ,            11.00 πμ πλ. Γεωργίου