Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν τόπος έκφρασης της συνδικαλιστικής παράταξης «Ταξική Ενότητα Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πάτρας».

Θεωρώ  πως έπαιξε το ρόλο του. Όμως, κάθε τι έχει ημερομηνία έναρξης και λήξης.

Νομίζω πως σήμερα ήρθε η ώρα να πέσουν οι τίτλοι τέλους για το συγκεκριμένο ιστολόγιο.

Καλή δύναμη σε όλους στους δύσκολους καιρούς που έρχονται

και στους ΑΓΩΝΕΣ που θ” ακολουθήσουν!

Π.Ζ.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΨΗΦΙΣΑΝ:   1693
ΑΚΥΡΑ – ΛΕΥΚΑ: 162

ΕΓΚΥΡΑ:  1531

% ΕΔΡΕΣ
ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

185 12,08 1
ΠΑΣΚ:

565 36,09 3
ΔΑΚΕ:

476 31,09 3
Αριστερό Ενωτικό Ψηφοδέλτιο:

239 15,61 2
Αγωνιστική  Συσπείρωση:

72 4,70 0

ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΣΤΗ Δ.Ο.Ε.

ΨΗΦΙΣΑΝ:     1695
ΑΚΥΡΑ – ΛΕΥΚΑ:  173

ΕΓΚΥΡΑ:   1522

% ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ

ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

190 12,48 2
ΠΑΣΚ:

572 35,58 7
ΔΑΚΕ:

466 30,61 5
Αριστερό Ενωτικό Ψηφοδέλτιο:

212 13,93 3
Αγωνιστική  Συσπείρωση:

80 5,25 0

Κατέβασε το σαν έγγραφο Word

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

Ασφαλώς θα θυμάσαι πως όταν ξεκίνησε το αίσχος των συγχωνεύσεων το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών μιλούσε για χάσιμο θέσεων εργασίας και καλούσε τον κλάδο σε εγρήγορση για να ματαιωθεί αυτή η προοπτική. Τότε, πολλοί μας χαρακτήριζαν «Κασσάνδρες» και «κινδυνολόγους». Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Αχαΐας αλλά και οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ καθησύχαζαν τον κλάδο πως οι συγχωνεύσεις δεν θα επηρεάσουν τις θέσεις εργασίας, καθώς όσες θέσεις θα χανόταν θα «ισοφαριζόταν» από τη δημιουργία 41 τάξεων υποδοχής.

Λίγους μήνες μετά, όχι μόνο δεν έγιναν οι τάξεις υποδοχής, αλλά καταργούν και τις ήδη υπάρχουσες. Πιο συγκεκριμένα: τα κενά που προέκυψαν άρχισαν να τα καλύπτουν με την κατάργηση των τάξεων υποδοχής στο 7ο και το 11ο ΔΣ, ενώ ακόμα δεν έχει καλυφθεί η πολύμηνη απουσία εκπαιδευτικών στα Ολοήμερα Σχολεία 32ο και 42ο.

Τελευταίο θύμα αυτής της τακτικής είναι το ΔΣ Σαγέικων, του οποίου καταργείται το τμήμα υποδοχής, αν και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας τον περασμένο Σεπτέμβρη υποσχόταν τη δημιουργία και 2ου τμήματος. Βέβαια, το ΔΣ Σαγέικων δεν είναι η πρώτη φορά που καλείται να συρρικνωθεί για να καλυφθούν κενά σε άλλα σχολεία. Τόσο η προηγούμενη όσο και η τωρινή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του έχουν μια ιδιαίτερη προτίμηση και είναι από τα πρώτα που «τρυγούν».

Όλα τα παραπάνω δεν είναι «τυχαίες», «λειτουργικές αδυναμίες». Είναι οι πρώτες ενέργειες για τη θεμελίωση του «νέου σχολείου» που θα έχει λίγους εκπαιδευτικούς (συγκριτικά με τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών αναγκών), οι οποίοι για να εξασφαλίσουν τον πενιχρό μισθό θα περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο μπαλώνοντας τρύπες, θα δουλεύουν σε τμήματα με πάνω από 25 μαθητές, θα κάνουν απλήρωτες υπερωρίες και θα ανέχονται τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις προκειμένου να έχουν έστω κι αυτά τα ψίχουλα.

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

Αυτές τις μέρες οι εκπρόσωποι των άλλων παρατάξεων θα σε επισκεφθούν και θα ζητήσουν την ψήφο σου. Πριν το κάνεις,  ρώτησε τους:

Εκτός από προσθαφαιρέσεις και ισολογισμούς χαμένων θέσεων, τι άλλο έκαναν για να μην φθάσουμε σε αυτή την κατάσταση; Και το κυριότερο: τι προτίθενται να κάνουν τη νέα χρονιά που όπως φαίνεται θα αλλάξει πλήρως ο χάρτης της εκπαίδευσης στη χώρα;

Μην αρκεστείς σε γενικολογίες και ασάφειες. Τα καθησυχαστικά λόγια σε λίγους μήνες θα δώσουν τη θέση τους σε δικαιολογίες για «αναγκαίες» και «γενναίες αποφάσεις» που θα θίγουν το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

Βρισκόμαστε στο «σημείο μηδέν» για την εκπαίδευση. Οι αποφάσεις που θα παρθούν μέσα στο κατακαλόκαιρο θα σημαδέψουν τον κλάδο. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών ποτέ δεν ωραιοποίησε τις καταστάσεις. Ποτέ δεν είπε αυτά που κάποιοι θα ήθελαν να ακούσουν. Μίλησε τη γλώσσα της αλήθειας. Και συνεχίζουμε να υπηρετούμε αυτό το σκοπό. Δεν σε καλούμε να μας εκχωρήσεις την ψήφο σου «εν λευκώ». Σε καλούμε να στρατευθείς μαζί μας διεκδικώντας:

  • Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι – αναπληρωτές), χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • ΟΧΙ στο «Νέο Σχολείο» της αγοράς και των ταξικών φραγμών.
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.
  • Καμιά συγχώνευση. Να μην κλείσει κανένα σχολείο.
  • Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση για όλους. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας – αδιοριστίας. Υγεία – Πρόνοια – Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη εντελώς δωρεάν για όλους.

Σκέψου: Έρχονται νέα βάρβαρα μέτρα! Οφείλεις να αντισταθείς!

Μην περιμένεις να σε αποτελειώσουν! Στάσου όρθιος!

Πάλεψε, οργανώσου, βγες στους δρόμους!

Δώσε δύναμη στη δύναμή σου! Ισχυροποίησε το  ΠΑΜΕ!

Πάτρα 21-5-2011

Άνοιξε το σαν έγγραφο Word

Συνάδελφοι,

Οι φετινές εκλογές για το Δ.Σ. του Συλλόγου μας και το Συνέδριο της Δ.Ο.Ε. γίνονται σε μια περίοδο κρίσιμη, τόσο για το μέλλον του δημόσιου σχολείου όσο και για το δικό μας εργασιακό μέλλον. Ήδη τη χρονιά που διανύσαμε άρχισαν να εφαρμόζονται τα πρώτα μέτρα του «νέου σχολείου» της αγοράς (800 ολοήμερα, ελαστικές σχέσεις εργασίας, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων), ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα ψηφιστεί το νέο μισθολόγιο–φτωχολόγιο και η αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής της εκπαίδευσης.

● Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό στο Νομό μας, η χρονιά ξεκίνησε με τους μηδενικούς διορισμούς και την επέκταση της ωρομισθίας. Φτάσαμε πλέον στο σημείο τα κενά των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων να καλύπτονται κατά βάση από ωρομισθίους των 4 ωρών. Στη συνέχεια δεκάδες «αναπληρωτές ΕΣΠΑ», που μεγάλο μέρος τους καλύπτει τα «νέα ολοήμερα», έμειναν απλήρωτοι για μήνες.

Από την αρχή, απορρίπτοντας συνολικά την αντιδραστική δομή του «νέου ολοήμερου», είχαμε επισημάνει και το ρόλο του ως φυτώριο των νέων ελαστικών σχέσεων εργασίας που προωθούνται στην εκπαίδευση. Στο Σύλλογό μας οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ απέφευγαν να τοποθετηθούν ξεκάθαρα για το πρόβλημα και εμφανίζονταν σαρκαστικοί μπροστά στο ενδεχόμενο να αποσπαστούν στο ολοήμερο ειδικότητες απ’ τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

● Στα μέσα της χρονιάς, όταν άρχισε η διαδικασία των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων, σας ενημερώσαμε με τις ανακοινώσεις μας και τις συνεχείς εξορμήσεις μας στα σχολεία για το ρόλο που αυτές θα παίξουν στον κυβερνητικό σχεδιασμό για το «νέο σχολείο», αφού είναι το απαραίτητο εργαλείο για την εφαρμογή των «καινοτόμων» προγραμμάτων, την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών και την προσέλκυση χορηγών.

Τις θέσεις μας για τις συγχωνεύσεις τις εκφράσαμε και στο Δ.Σ. του Συλλόγου. Εκεί, οι  συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ, αντί να απορρίψουν κατηγορηματικά τις συγχωνεύσεις, άρχισαν να αναμασούν την επιχειρηματολογία της συμβιβασμένης ηγεσίας της ΔΟΕ, που ουσιαστικά τις σιγοντάριζε (!) Στη συνέχεια συνεργάστηκαν με τη Διεύθυνση για τη συμπλήρωση της λίστας με τα συγχωνευόμενα σχολεία και καθησύχαζαν τους συναδέλφους, μιλώντας για «ήπιες συγχωνεύσεις».

Το τελικό αποτέλεσμα στην Αχαΐα ήταν να καταργηθούν 70 περίπου οργανικές, η βάση για μετάθεση να εκτοξευτεί στα 44 μόρια και πολλοί συνάδελφοι να περιμένουν χρόνια να έρθουν στον τόπο τους. Όσο για τη δημιουργία 41 οργανικών σε τμήματα υποδοχής, που υπόσχονταν οι συνδικαλιστές της συναίνεσης, όχι μόνο δεν έγινε, αλλά καταργήθηκαν και κάποιες απ’ τις υπάρχουσες.

● Το διάστημα που πέρασε, ζώντας την πρωτόγνωρη μείωση των αποδοχών μας, τέθηκε επί τάπητος και το θέμα της εξωφρενικής συνδρομής των 45 € και μεταφέραμε στο Δ.Σ. του Συλλόγου την πρόταση του ΠΑΜΕ για μείωση στα 20 €. Η πρότασή μας απορρίφτηκε με συνοπτικές διαδικασίες από ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ. Μάλιστα λίγο καιρό αργότερα ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Κ. Μαντάς, προσκεκλημένος σε εκδήλωση της ΠΑΣΚ Πάτρας επιτέθηκε σε όσους ζητούν μείωση της συνδρομής, με το φαιδρό «επιχείρημα» ότι «απώτερος σκοπός τους είναι η αποδυνάμωση της Ομοσπονδίας»(!).

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

● Από το καλοκαίρι οι αποδοχές σου θα έχουν νέα δραματική μείωση, αφού στο νέο μισθολόγιο προβλέπεται η κατάργηση των περισσοτέρων επιδομάτων και των «δώρων». Συγχρόνως ανακοίνωσαν ρητά τη σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας (βλ. αξιολόγηση), ώστε να σε έχουν πειθήνιο υπηρέτη του «νέου σχολείου».

● Από το Σεπτέμβρη, θα κληθείς να υπηρετήσεις ένα σχολείο-κάτεργο, μ’ ένα διευθυντή-manager που θα αξιολογεί και θα ψάχνει για χορηγούς κι ένα Σύλλογο Διδασκόντων εντελώς αποδυναμωμένο. Ένα σχολείο-επιχείρηση που θα προσφέρει φτηνές δεξιότητες και θα λογοδοτεί στους χρηματοδότες του.

Η έκβαση του κυβερνητικού εγχειρήματος θα κριθεί εν πολλοίς και από τη στάση του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος.

Ήρθε η ώρα να πάρουν την απάντησή σου! Ήρθε η ώρα να πάρεις τις τύχες στα χέρια σου! Δεν έχεις τίποτα να περιμένεις απ’ τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και τους ντόπιους εκπροσώπους τους. Έχεις δύναμη κι αυτή βρίσκεται στον ασυμβίβαστο ταξικό αγώνα!

Δώσε τώρα δύναμη στη δύναμη σου!

Πάρε κι εσύ την ευθύνη που σου αναλογεί!

Ανάτρεψε τους συσχετισμούς στο Σύλλογο και στη ΔΟΕ!

Υποψήφιοι της ΤΑΞΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

για το Δ.Σ. του Συλλόγου  και την 80η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.:

1. Βαλής Νίκος, δάσκαλος στο 59ο ΔΣ Πατρών

2. Γιώτη Ελένη, πληροφορικής στο 5ο Γραφείο Α/θμιας Εκπ/σης

3. Γώγος Νίκος, εικαστικός στο 49ο ΔΣ Πατρών

4. Ζαβουδάκης Παναγιώτης, δάσκαλος στο 14ο ΔΣ Πατρών

5. Ζώτου Νίνα, νηπιαγωγός στο 31ο Νηπ. Πατρών

6. Θεοχάρης Δημήτρης, δάσκαλος στο 6ο ΔΣ Πατρών

7. Καρέλα Αγγελική, γυμνάστρια στο ΔΣ Λάππα

8. Λαδάς Τάκης, δάσκαλος στο 3ο ΔΣ Κ.Αχαῒας

9. Λούκου Γαρουφαλιά, δασκάλα στο 46ο ΔΣ Πατρών

10. Μπούσης Σάκης, δάσκαλος στο 7ο ΔΣ Πατρών

11. Νταλαμάρας Γιώργος, δάσκαλος στο 62ο ΔΣ Πατρών

12. Οικονόμου Άννα, δασκάλα στο 1ο ΔΣ Πατρών

13. Παλαρμάς Στέλιος, γυμναστής στο 45ο ΔΣ Πατρών

14. Παπαγεωργίου Θέμης, αγγλικής στο 36ο ΔΣ Πατρών

15. Σάκκου Δανάη, αγγλικής στο ΔΣ Σαγαίικων

16. Τζαβάρας Δημήτρης, μουσικός στο 9ο ΔΣ Πατρών

17. Τζούδας Κώστας, δάσκαλος στο 64ο ΔΣ Πατρών

18. Χριστοδουλοπούλου Γιάννα, δασκάλα στο 36ο ΔΣ Πατρών

19. Χριστοδούλου Μαρία, δασκάλα στο 14ο ΔΣ Πατρών

Άνοιξε το σαν έγγραφο του Word

Απεργιακή Συγκέντρωση 11:00 ΠΛ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Όλοι στην προσυγκέντρωση στις 10π.μ.

έξω από το Νοσοκομείο του Αγ. Ανδρέα.

Ώστε να καταγγείλουμε τις άθλιες συνθήκες νοσηλείας της φτωχολογιάς.

Να μην πεθαίνουν στα ράντζα, να μη στοιβάζονται σαν ζώα οι ασθενείς- εργάτες γιατί έχουν όλοι αξιοπρέπεια και δικαιούνται Δημόσια και Δωρεάν, αναβαθμισμένη Υγεία και Πρόνοια.

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

ΟΧΙ στο νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο του Δημοσίου. 2000 ευρώ μεικτά στο νεοδιόριστο

ΟΧΙ στην αύξηση των ωρών εργασίας στο Δημόσιο

ΟΧΙ στη νέα φορολογική επιδρομή, αφορολόγητο όριο τα 40.000 ευρώ για το ζευγάρι, με προσαύξηση 5000 ευρώ για κάθε παιδί. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης

ΟΧΙ στον εκπαιδευτικό «Καλλικράτη», στο νέο σχολείο της αγοράς

ΟΧΙ στις ιδιωτικοποιήσεις-στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας

Η επίθεση στη ζωή μας κλιμακώνεται. Με πρόσχημα τα νέα ελλείμματα η κυβέρνηση, με την συμφωνία της ΝΔ και του ΛΑΟΣ δυναμώνει την επίθεση.

Μην αναγνωρίζεις το δημόσιο χρέος και το έλλειμμα σαν δικό σου. Δεν έχεις καμία ευθύνη. Το χρέος είναι όλο «παράνομο», αποτυπώνει τις προκλητικές επιδοτήσεις των καπιταλιστών από τον κρατικό προϋπολογισμό, τις δεκάδες φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν, τους υπέρογκους νατοϊκούς εξοπλισμούς, τις αντιπαραγωγικές δαπάνες των ολυμπιακών αγώνων. Σε ένα χρόνο πάνω από 100 δις ευρώ (!) δόθηκαν στις τράπεζες, ενώ μόνο στις τράπεζες της Ελβετίας, οι καταθέσεις των ελλήνων καπιταλιστών ανέρχονται στα 600 δις ευρώ (!).

Η κερδοφορία τους προκάλεσε την κρίση. Τώρα, σε καλούν να ξαναπληρώσεις. Δεν έχουν τέλος τα μέτρα. Κάθε λίγο θα παίρνονται και νέα, με πρόσχημα τα ελλείμματα. Θέλουν να τσακίσουν την τιμή της εργατικής δύναμης, να φτάσουν οι μισθοί στο επίπεδο αυτών της Κίνας και της Ινδίας (απόφαση συνόδου Κορυφής 24-25/3).

Δεν σε αφορούν οι τρόποι διαχείρισης του χρέους (κούρεμα, αναδιάρθρωση κλπ…). Αποτελούν τρόπους να ξεπεράσει το σύστημα την κρίση του, απαξιώνοντας ελεγχόμενα μέρος του κεφαλαίου.

Φέρνουν νέο μισθολόγιο, που προβλέπει 700-800 ευρώ βασικό μισθό. Καταργούν εξ’ ολοκλήρου το 13ο και 14ο μισθό (δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, επίδομα αδείας). Καταργούν όλα τα επιδόματα (εξωδιδακτικής απασχόλησης, διδακτικής προετοιμασίας κ.α.). Συνδέουν το μισθό με την αξιολόγηση και την αποδοτικότητα (αλήθεια πως θα γίνει αυτό στους εκπαιδευτικούς;). Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση κατέθεσε ήδη νομοσχέδιο στη βουλή, με το οποίο αυξάνει τις ώρες εργασίας στο δημόσιο τομέα από 37.5 σε 40 την εβδομάδα.

Καμιά θυσία-την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία!

Πάλεψε με το ΠΑΜΕ. Εγκατέλειψε τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες σε ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, αλλά και αυτές των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ. Γνώριζαν εδώ και χρόνια το τι έρχεται. Έχουν ευθύνη, για το γεγονός πως όχι μόνο δεν προετοίμασαν την αντίδραση των εκπαιδευτικών, από κοινού με το εργατικό-λαϊκό κίνημα, αλλά υιοθέτησαν κυβερνητικές θέσεις, κινήθηκαν στη λογική του ευρωμονόδρομου, συνέβαλαν στο πέρασμα της κυρίαρχης πολιτικής.

Κάτω τα χέρια από τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τις συντάξεις, τους μισθούς, τα Σχολεία και τα Νοσοκομεία. Να καλύψει τώρα η κυβέρνηση και η πλουτοκρατία τα τεράστια χρέη που έχουν προς τα Ταμεία και τους Οργανισμούς. Να εξοφληθούν ΑΜΕΣΑ, με ευθύνη του κράτους, τα οφειλόμενα από τον Ο.Π.Α.Δ. στους φαρμακοποιούς και τους συμβεβλημένους γιατρούς.

Δημόσια κοινωνική καθολική ασφάλιση. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας (30/30)  και στο 80% του τελευταίου μισθού. Σύνταξη στα 55 για τις γυναίκες, στα 60 για τους άνδρες. Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας-αδιοριστίας.

Κανένα σχολείο να μην κλείσει! Καμμιά τάξη πάνω από 20 μαθητές. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ.

Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εκπαιδευτικούς.

Συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής. Όχι στον «Καλλικράτη», στο αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς. Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.

Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους. Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο. Επαγγελματικές σχολές, μετά την ολοκλήρωση της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης

Άνοιξε το σαν έγγραφο Word

Απρ 11
24
Κάτω από (Γενικά) από στις 24-04-2011

Νὰ τ᾿ ἡ μεγάλη νύχτα! Καλὴ νύχτα!
Ψηλὰ τὸ κυπαρίσσι σὲ καλεῖ.
– Ἔλα, δὲν ἔχεις τίποτα νὰ χάσεις
μάιδε νὰ θυμηθεῖς καὶ νὰ ξεχάσεις.

Πατρίδα; Πουλημένη στὸ σφυρί!
Λεφτεριά; Μὲ χαλκᾶδες δὲν μπορεῖ!
Παιδιά; Ποῦ τὰ χεῖ ἂς κλαίει μέχρι θανάτου,
θά ῾ναι σκλαβ᾿ ἢ προδότες τὰ ὀρφανά του!

Εἰσ᾿ ἄδειος ἤσκιος μέσα σ᾿ ὅλα τ᾿ ἄδεια.
Δὲν εἶναι τόσο μάβρα τὰ σκοτάδια
τοῦ τάφου, ὅσο τὰ φέγγῃ τῆς ἡμέρας,
τὰ φέγγῃ τῆς σκλαβιᾶς καὶ τῆς φοβέρας.

Πιὸ σίχαμ᾿ ἀπ᾿ τὸ κάθε γῆς σκουλῆκι,
οἱ θεόμορφοι δυνάστες σου καὶ λύκοι.
Μὴ λὲς ἀφανισμὸ τὸ θάνατό σου,
ἀφοῦ δὲ ζοῦσες γιὰ τὸν ἐαφτό σου.

Ἂν ἔκανες τὸ χρέος σου στὸ λαό,
σὰν ξεχυθεῖ μὲ πάθος παλαιὸ
τὴν πᾶσαν ἀτιμία νὰ συνεπάρει,
μ᾿ ἄλλους πολλοὺς θά ῾χει κ᾿ ἐσὲ μπροστάρη.

ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ

Πιο επίκαιρος από ποτέ!

Συνάδελφοι

Η διαδικασία των συγχωνεύσεων έχει ξεκινήσει με τις προτάσεις των τοπικών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ήδη συναντά πανελλαδικά την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών και των γονέων, οι οποίοι βλέπουν να οδεύουμε ολοταχώς σε δραστική μείωση των οργανικών θέσεων και σε δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων, μέσα σ’ ένα σχολείο κομμένο και ραμμένο για διαφοροποιημένα προγράμματα και «χορηγούς».

Από την αρχή μιλήσαμε επανειλημμένα για τον πραγματικό χαρακτήρα των συγχωνεύσεων και καλέσαμε τους συναδέλφους μας στο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας να πουν ένα ξεκάθαρο «όχι» σ’ αυτές. Οι εκπρόσωποι όμως της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ φαίνεται να βρίσκονται σε άλλο μήκος κύματος. Όχι μόνο δεν ψήφισαν το κείμενο – πρότασή μας για συνολική καταγγελία των συγχωνεύσεων, αλλά δεν παρουσίασαν καμιά δική τους αντιπρόταση επαναλαμβάνοντας τις θέσεις του υπουργείου για τον «παιδαγωγικό χαρακτήρα» των συγχωνεύσεων. Παράλληλα, εμφανιζόταν καθησυχαστικοί σχετικά με την έκτασή των συγχωνεύσεων.

Στη συνέχεια, σαν να ήταν διοικητικοί υπάλληλοι, μαζί με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνδιαμόρφωσαν τη λίστα με τα σχολεία που προτείνονται για κλείσιμο, με το επιχείρημα «καλύτερα να τα προτείνουμε εμείς, παρά να τα προτείνουν από πάνω».

Τα προς συγχώνευση σχολεία που πρότεινε η Διεύθυνση είναι δεκάδες, τα περισσότερα στην περιφέρεια. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι την τελική απόφαση θα την πάρει το υπουργείο και υπάρχει η πιθανότητα αυτός ο αριθμός να είναι πολύ μεγαλύτερος.

Για τη μείωση των οργανικών θέσεων στο νομό μας, η Διεύθυνση προσπάθησε να χρυσώσει το χάπι προτείνοντας την ίδρυση δεκάδων τμημάτων υποδοχής. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι και πριν έναν χρόνο η Διεύθυνση είχε κάνει παρόμοιες προτάσεις αλλά καμιά απ’ αυτές δεν έγινε δεκτή από το υπουργείο. Κι αφού δεν έγιναν πέρσι, τι μας εξασφαλίζει ότι θα γίνουν φέτος που «η συγκυρία είναι αρνητικότερη»;

Τέλος, η Διεύθυνση ΠΕ τονίζει πως όλες αυτές οι προτάσεις της συναποφασίστηκαν σε συνεργασία με πολλούς φορείς μεταξύ αυτών και τον Σύλλογο Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας. Οφείλουμε να τονίσουμε πως εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών συμμετείχαν σε αυτές τις συναντήσεις του ΔΣ με την Διεύθυνση όπου τόνισαν την πάγια θέση μας για άρνηση κάθε μορφής συγχώνευσης και απώλειας έστω και μιας θέσης εργασίας. Κατά συνέπεια, ουδέποτε μπήκαμε στη λογική να συζητήσουμε για το ποιες σχολικές μονάδες πρέπει να συγχωνευθούν. Προφανώς, η Διεύθυνση εννοεί την ΠΑΣΚ, και την ΔΑΚΕ που πλειοψηφούν στο Δ.Σ.. Αλλά καλό θα είναι να τοποθετηθούν γι’ αυτό οι παρατάξεις αυτές.

Συνάδελφοι, το σβήσιμο εκατοντάδων σχολείων από το χάρτη της Ελλάδας, οι αναγκαστικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών, το στοίβαγμα των μαθητών στα νέα «πολυδύναμα σχολεία» που θα παράγουν μαζικά ευέλικτους, καταρτίσιμους εργαζομένους, η υλοποίηση του «νέου σχολείου» της αμάθειας και των χορηγών, όλος δηλαδή ο κυβερνητικός σχεδιασμός, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς τη συνεργασία των «προθύμων». Γι’ αυτό οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ οφείλουν, έστω και τώρα, να μας απαντήσουν:

● Ποια είναι η θέση τους για τις συγχωνεύσεις; Γίνονται μόνο για οικονομικούς λόγους, ή είναι το απαραίτητο βήμα για το χτίσιμο του «νέου σχολείου» της αγοράς;

● Αν για τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις λαμβάνονται υπόψη, όπως λέει η Διεύθυνση, παιδαγωγικά κριτήρια, τι θέση έχουν για τα αντίστοιχα «παιδαγωγικά κριτήρια» του Υπουργείου που προτάσσει την «εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας», δηλαδή κατάρτιση και δεξιότητες σύμφωνα με τις ανάγκες των «τοπικών κοινωνιών»;

● Πιστεύουν ότι οι συγχωνεύσεις μπορούν να γίνουν χωρίς συνολική μείωση των οργανικών θέσεων; Αν όχι, τι θα πουν του χρόνου στους συναδέλφους που θα αναζητούν σχολείο, ακόμη και εκτός ΠΥΣΠΕ;

● Πώς συναινούν σε συγχωνεύσεις όταν οι γονείς θα επωμιστούν το κόστος μεταφοράς των μαθητών; Το ήδη οξυμένο πρόβλημα των μεταφορών πώς βλέπουν να λύνεται του χρόνου που οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και οι σχετικές αρμοδιότητες θα ανήκουν στους Δήμους;

● Αν οι συγχωνεύσεις δεν είναι άσχετες με την «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος», που προτάθηκε από την κυβέρνηση το Δεκέμβρη, γιατί ακόμη δεν έχουν πάρει θέση γι’ αυτή;

● Συμφωνούν με την κατάργηση του ενιαίου χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης και τη διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων ανά περιφέρεια και ανά σχολική μονάδα; Συμφωνούν με την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας στην αναζήτηση πόρων και την εμπλοκή των «χορηγών» που θα καθορίζουν το περιεχόμενο των μαθημάτων; Συμφωνούν με την αξιολόγηση και τη σύνδεσή της με τη χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας; Συμφωνούν με τις υπερεξουσίες που προτείνονται για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους Περιφερειακούς Διευθυντές;

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

Είναι μάλλον πολυτέλεια να περιμένουμε να ιδρώσει το αυτί των συνδικαλιστικών μας «ηγεσιών». Η μάχη για την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων δεν μπορεί να γίνει ξέχωρα απ’ την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Δεν μπορεί να γίνει χωρίς την καταδίκη των επιχειρούμενων αναδιαρθρώσεων, που ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και οι τοπικοί τους «παράγοντες» προσπαθούν να συσκοτίσουν.

Πρέπει να σημάνει ξεσηκωμός.

Από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς, ταξικά συνδικάτα,

να κάνουμε δική μας αυτή τη μάχη!

Άνοιξε το σαν έγγραφο Word

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

Ένα από τα θύματα του «νέου σχολείου», του σχολείου της αγοράς όπως το λέμε εμείς, είναι και η Φυσική Αγωγή.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ  οδηγεί το μάθημα  της Φ.Α. σε υποβάθμιση, την ίδια στιγμή που υπάρχουν πολλά κενά  στα σχολεία και χιλιάδες γυμναστές παραμένουν άνεργοι.
Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής είναι  οι δηλώσεις του  Γ.Γ του ΥΠΔΒΜΘ Β. Κουλαϊδή ότι  το μάθημα της Φ.Α.  μπορούν να το κάνουν δάσκαλοι όπου υπάρχουν κενά γυμναστών. Μετά από αυτό, κάποιοι προϊστάμενοι σε πολλές περιοχές  (κυρίως στη Αττική) «σαν έτοιμοι από καιρό» καλούν τους  δάσκαλους να καλύπτουν τα κενά της Φ.Α. κάνοντας το μάθημα της Γυμναστικής.  Με την τακτική αυτή απαξιώνουν το μάθημα και οδηγούν χιλιάδες γυμναστές σε απόγνωση.
Είναι η ίδια πολιτική του ΥΠΔΒΜΘ  που οδήγησε σε κατάργηση ή υπολειτουργία τα αθλητικά σχολεία καταργώντας αρχικά τη μεταφορά των μαθητών κι ύστερα αποφασίζοντας την αναστολή τους τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής  χρονιάς
Στο νόμο Αχαΐας υπάρχουν πολύ μεγάλες ελλείψεις γυμναστών αλλά και άλλων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (Μουσικής, Αγγλικών κτλ) στα ολοήμερα σχολεία. Ουσιαστικά μεγάλος αριθμός ολοήμερων σχολείων λειτουργεί μόνο με το δάσκαλο ενώ η διοίκηση και το υπουργείο δεν κάνει τίποτα για να καλύψει τα κενά.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι αθλητικό υλικό δεν έχει χορηγηθεί στα σχολεία τα τελευταία τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει πως  όσες Σχολικές  Επιτροπές  έχουν χαμηλό προϋπολογισμό οι σχολικές μονάδες δεν έχουν ούτε τα στοιχειώδη εποπτικά μέσα (μπάλες) για το μάθημα της Γυμναστικής και το κενό αυτό καλούνται να πληρώσουν οι οικογένειες των μαθητών ή οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία
  • Άμεση χορήγηση αθλητικού υλικού
  • Καμία συμμετοχή των μαθητών στην αγορά αθλητικού υλικού

Αντεπίθεση και λαϊκή συμμαχία για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

Άνοιξε το σαν έγγραφο Word