Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

9 Φεβρουάριος 2018  Με ετικέτα , ,

Στην τελευταία θέση της Ευρώπης το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας

Τι καταγράφει βρετανική έρευνα αλλά και μία δεύτερη που έγινε σε 40 χώρες
Στην τελευταία θέση της Ευρώπης το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας

 

Στην τελευταία θέση όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, βρίσκεται η Ελλάδα στα θέματα παιδείας και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού της συστήματος, ενώ σε έρευνα που έγινε σε 40 χώρες παγκοσμίως κατέχει την 37η θέση και βρίσκεται στην ίδια «ομάδα» με χώρες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία…

Η έρευνα έγινε με πρωτοβουλία του Βρετανικού εκδοτικού οίκου Pearson που ανέθεσε στο περιοδικό Economist να ολοκληρώσει μελέτη για τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο. Η έρευνα αυτή βασίστηκε στις επιδόσεις των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο ποσοστό των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε δύο Αμερικανικές εκπαιδευτικές μελέτες καθώς και στα στοιχεία του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) που προκύπτουν από τα τεστ του διαγωνισμού PISA (έλεγχος δεξιοτήτων σε μαθηματικά προβλήματα ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών χωρών).
Υπενθυμίζεται βέβαια ότι έρευνες όπως οι παραπάνω έχουν κατά καιρούς αμφισβητηθεί από πανεπιστημιακούς μεγάλων Ιδρυμάτων της Ευρώπης που έχουν σχολιάσει ότι χρησιμοποιούν κριτήρια αξιολόγησης που αφορούν τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες συγκεκριμένων συστημάτων όπως το Αγγλοσαξονικό.
Παρόλα αυτά, μία ακόμη διεθνής κατάταξη ρίχνει την Ελλάδα στο κατώτατο επίπεδο των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, ενώ την οδηγεί σε σύγκριση μόνο με χώρες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία.
Το υπουργείο Παιδείας αντέδρασε στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Economist με …προεκλογικού τύπου ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι «Η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας -από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων- πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα».
Πάντως, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης έρευνας, ο διευθύνων σύμβουλος του εκδοτικού οίκου Pearsdon, κ. John Fallon, ανέφερε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν την στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην οικονομική κατάσταση μιας χώρας και στο εκπαιδευτικό της σύστημα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη, πρώτη στον κατάλογο των χωρών με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έρχεται η Νότια Κορέα. Ακολουθούν η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης  η μεγάλη άνοδος των Ασιατικών χωρών στον εκπαιδευτικό τομέα οφείλεται στην στενή συνεργασία οικογένειας, μαθητών και εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και στον σεβασμό που τρέφουν σε αυτές τις χώρες για τους εκπαιδευτικούς.
Η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται στην έκτη θέση ανάμεσα στις υπόλοιπες χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η Φινλανδία με το περίφημο, πολυδιαφημισμένο και πολυβραβευμένο εκπαιδευτικό της σύστημα, έχει «πέσει» στην πέμπτη θέση διεθνώς.
Θεαματική είναι η άνοδος της Πολωνίας που όπως δείχνει η έρευνα, βρίσκεται στην δέκατη θέση παγκοσμίως. Οι είκοσι πρώτες χώρες στην έρευνα σχετικά με το εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι οι:
1. Νότια Κορέα
2.Ιαπωνία
3. Σιγκαπούρη
4. Χονγκ Κονγκ
5. Φινλανδία
6. Βρετανία
7. Καναδάς
8. Ολλανδία
9. Ιρλανδία
10. Πολωνία
11. Δανία
12. Γερμανία
13. Ρωσία
14. ΗΠΑ
15. Αυστραλία
16. Νέα Ζηλανδία
17. Ισραήλ
18. Βέλγιο
19.  Δημοκρατία της Τσεχίας
20. Ελβετία

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

8 Φεβρουάριος 2018  Με ετικέτα , ,

Παιδεία από το μέλλον

«Φινλανδικό όνειρο» VS «ελληνικού εφιάλτη»

«Φινλανδικό όνειρο» VS «ελληνικού εφιάλτη»

Στη χώρα όπου ο εκπαιδευτικός αυτοαξιολογείται και αποδίδει με τρόπο υποδειγματικό, ο μαθητής έχει το απόγευμα ελεύθερο γιατί η μελέτη στο σχολείο είναι αρκετή, ενώ ο γονιός δεν ξέρει τι σημαίνει «ιδιωτική εκπαίδευση» – Το ελληνικό σύστημα σε σχέση με αυτά τα δεδομένα φαντάζει από απαρχαιωμένο μέχρι τριτοκοσμικό

Φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς κάγκελα, όπου τα παιδιά φτάνουν στις 8 το πρωί, βγάζουν τα παπούτσια τους και μπαίνουν σε μία τάξη με διαδραστικό πίνακα, πιάνο και προτζέκτορα. Τα μαθήματα διαρκούν 45 λεπτά και οι μαθητές μαθαίνουν μέσω βίντεο, εμπειρικών δράσεων και υψηλού επιπέδου διδασκαλίας από έναν εκπαιδευτικό, κάτοχο (τουλάχιστον) μεταπτυχιακού τίτλου. Φανταστείτε τα παιδιά να έχουν όλο το απόγευμα στη διάθεσή τους επειδή το σχολείο καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν φορτώνει το παιδί με εργασίες. Φανταστείτε το σχολείο της γειτονιάς σας να μην υστερεί σε τίποτε από το καλύτερο ιδιωτικό της χώρας.

Στη Φινλανδία η ζωηρή φαντασία δεν είναι προϋπόθεση γιατί απλούστατα όλα τα παραπάνω είναι η πραγματικότητα που ζει κάθε οικογένεια. Αντιθέτως όσοι Φινλανδοί έρχονται σε επαφή με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δυσκολεύονται να καταλάβουν γιατί λειτουργεί έτσι.
«Η Φινλανδία πιστεύει στην εξέλιξη – όχι στην επανάσταση. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι σταθερό, δεν αλλάζει όποτε έχουμε νέα κυβέρνηση ή νέο υπουργό, όπως στην Ελλάδα. Κάνουμε μικρά βήματα πάντα μπροστά, δεν πηγαίνουμε μπρος-πίσω. Πώς ένας δάσκαλος θα υποστηρίξει μία μεταρρύθμιση αν γνωρίζει ότι όλα θα αλλάξουν ξανά σε σύντομο χρονικό διάστημα;» εξήγησε στο «ΘΕΜΑ» η Kristiina Volmari, γενική διευθύντρια στο φινλανδικό Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, το όργανο που καθορίζει, μεταξύ άλλων, και το πρόγραμμα σπουδών.

Kristiina VolmariΤΙΚΗΜΑ

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

8 Φεβρουάριος 2018  Με ετικέτα ,

Όλη η Ελλάδα αναστενάζει στις ψησταριές!!!

Καλημέρα κόσμε!

8 Φεβρουάριος 2018

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση