Εκπαιδευτικές εφαρμογές στο μάθημα της μουσικής

Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

«Διαθεματική προσέγγιση στο μάθημα της μουσικής: η περίπτωση του ψηφιακού σεναρίου “Ακουστική οικολογία: Ηχοτοπίο του Δάσους”»

Απρ 201914

ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται το ψηφιακό διδακτικό σενάριο «Ακουστική Οικολογία: Ηχοτοπίο του Δάσους», το οποίο κρίθηκε ως βέλτιστο και αναρτάται στην εκπαιδευτική πλατφόρμα «Αίσωπος». Γενικός σκοπός του σεναρίου είναι μέσω μίας διαθεματικής προσέγγισης του μαθήματος της μουσικής, να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές/τριες πάνω στη σημαντικότητα των ήχων του περιβάλλοντός τους, πάνω στην επιρροή που έχουν στην ποιότητα της ανθρώπινης ζωή, καθώς και να συνθέσουν μουσική με δημιουργικό τρόπο, παίρνοντας ιδέες και αξιοποιώντας το ηχητικό υλικό του περιβάλλοντός τους. Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού, εφαρμόζονται νέες παιδαγωγικές μέθοδοι της μουσικής παιδαγωγικής με εργαλείο τις Τ.Π.Ε. Η διαδικασία της μάθησης ενσωματώνει την έρευνα, την περιπέτεια και τη δημιουργικότητα. Η υλοποίηση του προτεινόμενου διδακτικού σεναρίου μπορεί να πραγματοποιηθεί σε τρεις ώρες, ενώ θεωρείται μέτριας δυσκολίας με υψηλό βαθμό διάδρασης. Απαρτίζεται από τέσσερις διαδοχικές φάσεις, ξεκινώντας από την αφόρμηση των μαθητών/τριών και ολοκληρώνοντας με τη μουσική σύνθεση. Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες α) εισάγονται στην ακουστική οικολογία, β) δημιουργούν ηχητικούς χάρτες, γ) πραγματοποιούν έναν ηχητικό περίπατο, δ) δημιουργούν γραφικές παρτιτούρες και εκτελούν τη σύνθεσή τους. Στο τέλος της εισήγησης γίνεται συζήτηση πάνω σε παιδαγωγικά ζητήματα που αναδύονται κατά την εφαρμογή του σεναρίου στην εκπαιδευτική πράξη.

 

Σχετικός σύνδεσμος: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=2ahUKEwj29Iralc_hAhXylIsKHVE2BwgQFjAFegQIARAC&url=https%3A%2F%2F5syn-thess2018.ekped.gr%2Fpraktika2018%2Fa-110-138-149.pdf&usg=AOvVaw0SBbqOof6vjS8WHeEJqhGk

Καλημέρα!

Μάι 20096

Καλή αρχή!


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων