ΟΔΗΓΟΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.

Σας παραθέτω α) τον «Οδηγό Μαθητείας για μαθητευόμενους» και β) τον «Οδηγό μαθητείας για Γονείς/Κηδεμόνες». Στους εν λόγω Οδηγούς έχει συμπεριληφθεί διευκρίνιση επί του ρόλου των εποπτών (εκπαιδευτικών ειδικοτήτων) και των μελών ΕΕΠ των σχολικών μονάδων στο πλαίσιο της υποστήριξης των μαθητευομένων στον χώρο εργασίας. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου. ΟΔΗΓΟΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 30 Ιουνίου 2024 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2024



Λήψη αρχείου

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 15 Μαΐου 2024 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

Η παιδαγωγική αξία ενός Puzzle

220px Jigsaw.svg

 

Τα Σαββατοκύριακα είναι μια ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες να ξεκουραστούν από τις καθημερινές σχολικές και εξωσχολικές υποχρεώσεις τους. Έχουν την ευκαιρία να πάνε βόλτες, να συναναστραφούν με φίλους και συγγενείς και παράλληλα να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τα μέλη της οικογένειάς τους. Μία ωραία δραστηριότητα που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για αλληλεπίδραση ( δυαδική και ομαδική ) και συγχρόνως  σημαντικό εργαλείο  μάθησης και ενίσχυσης της γνωστικής και κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών  είναι τα puzzles.

Τα puzzles είναι εργαλείο μάθησης της λύσης προβλημάτων και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Συγκεκριμένα, τόσο οι μικροί όσο και οι μεγάλοι κατά την ενασχόλησή τους με τα puzzle:

  • Αναπτύσσουν τις γλωσσικές δεξιότητες τους
  • Μαθαίνουν και κατανοούν τις μαθηματικές έννοιες. Τα παιδιά καθώς συναρμολογούν ένα puzzle εξασκούνται στο να κατηγοριοποιούν, να οργανώνουν τα κομμάτια, ενώ παράλληλα μαθαίνουν να τα αναγνωρίζουν και να τα ταξινομούν.
  • Εξασκούν και βελτιώνουν τις οπτικοκινητικές τους δεξιότητες (συντονισμός χεριού- ματιού)
  • Αναπτύσσουν τις κινητικές δεξιότητες τους – ενδυναμώνουν τους μύες τους
  • Αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες κατά την δυαδική ή ομαδική αλληλεπίδρασή τους
  • Εξασκούνται στην υπομονή και την επιμονή για την ολοκλήρωση ενός έργου
  • Υιοθετούν προσαρμοστική και αφηρημένη σκέψη
  • Αναπτύσσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Εξάρουν την φαντασία και την δημιουργικότητά τους
  • Τονώνουν την αυτοπεποίθηση τους

Τι καλύτερο έχετε να κάνετε από το να ξεκινήσετε ένα puzzle!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 15 Μαΐου 2024 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

23η Απριλίου, Παγκόσμια Μέρα Βιβλίου

Με την Παγκόσμια μέρα του βιβλίου, προωθείται και προβάλλεται η αξία της ανάγνωσης, ενώ παράλληλα καθιερώνεται ως η γιορτή του εκδότες και τα πνευματικά δικαιώματα. Η ημερομηνία της 23ης Απριλίου επελέγη για πρώτη φορά το 1925 από τους βιβλιοπώλες της Καταλονίας επειδή συνέπιπτε με την ημερομηνία θανάτου του Θερβάντες. Το 1995 η UNESCO καθιέρωσε την 23η Απριλίου ως ημερομηνία εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου επειδή συμπίπτει με τον θάνατο και ενός άλλου κλασικού των διεθνών γραμμάτων: του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Τόσο ο Σαίξπηρ, όσο και ο Θερβάντες πέθαναν στις 23 Απριλίου του 1616 και το γεγονός αυτό προσδίδει ιδιαίτερη συμβολική βαρύτητα στην Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, που καλεί τους νέους να ανακαλύψουν την απόλαυση της ανάγνωσης, συνειδητοποιώντας το μέγεθος της συμβολής της στην κοινωνική και την πολιτιστική ανάπτυξη της ανθρωπότητας.

Παρακάτω παρατίθεται ένα ενδιαφέρον βίντεο που αξίζει να δείξετε στους μαθητές/τριες σας και το οποίο προέρχεται από την ιστοσελίδα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης (EducationalTVGreece). Ας αποτελέσει λοιπόν αφόρμηση για μία παραγωγική συζήτηση στην τάξη.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 23 Απριλίου 2024 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και διαχείριση στο σχολικό πλαίσιο «Μελέτη Περίπτωσης»

autismos praktikes odhgies gia goneis

Πηγή Εικόνας: pixabay.com-hatice97erol



Λήψη αρχείου

Στην παραπάνω παρουσίαση, παρατίθεται μία μελέτη περίπτωσης αναφορικά με έναν μαθητή, ο οποίος έχει διαγνωστεί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Αρχικά, γίνεται λεπτομερής αναφορά στο μαθησιακό προφίλ του μαθητή, τις τυπικές ενδείξεις συμπεριφορές του μαθητή εντός και εκτός της σχολικής τάξης και τις συμπεριφορές οι οποίες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αποκλίνουσες. Εν συνεχεία παρουσιάζονται στρατηγικές για τη διαχείριση του μαθητή μέσα στο σχολικό πλαίσιο.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 25 Μαρτίου 2024 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Επικοινωνία/ανάπτυξη κοινωνικών δεξιότητων:

ΑΥΤΙΣΜΟΣ

  • Σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και απαγορεύσεις.
  • Θα πρέπει να γίνεται συχνή επανάληψη των κανόνων αν χρειαστεί διατηρώντας όσο γίνεται περισσότερη βλεμματική επαφή με τον μαθητή/τρια.
  • Όποτε το επιτρέπουν οι περιστάσεις, είναι καλό να ανατίθεται  κάτι για το οποίο να είναι υπεύθυνος/η. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζονται και να αναδειχθούν οι ικανότητες του για να τον αποδεχτούν οι συμμαθητές του.
  • Κατά την επιτέλεση έργων από το μαθητή/τρια, ο εκπαιδευτικός πρέπει να προβαίνει σε συστηματική επιβράβευση και χωρίς καθυστέρηση των επιθυμητών συμπεριφορών, σύμφωνα με τους κανόνες της τάξης (π.χ. απευθύνουμε ένα θετικό σχόλιο στο μαθητή έτσι ώστε να το ακούσουν όλοι).
  • Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με τουλάχιστον έναν καθηγητή/καθηγήτρια που να λειτουργεί ως πρόσωπο αναφοράς και να παρέχει ασφάλεια στον μαθητή/τρια, έτσι ώστε σταδιακά να επιτευχθεί η συμμετοχή του και σε εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Προετοιμασία για οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να συμβεί στο πρόγραμμα του (ποιά είναι αυτή η αλλαγή, πότε αρχίζει, πότε τελειώνει). Έτσι το περιβάλλον διδασκαλίας και οι λοιπές δραστηριότητες καθίστανται προβλέψιμα και ο μαθητής/τρια δεν βιώνει συναισθήματα άγχους.
  • Σεβασμός στις αισθητηριακές διαταραχές που αντιμετωπίζει ο μαθητής αναφορικά με την αφή και την ακοή.
  • Η ανάπτυξη των επιθυμητών κοινωνικών συμπεριφορών  μέσα από τη διδασκαλία προσαρμοσμένων στην περίπτωση κοινωνικών ιστοριών ή με παιχνίδι ρόλων
  • μπορούν να βοηθήσουν τον μαθητή να κατανοήσει ποια είναι η ενδεδειγμένη κοινωνική συμπεριφορά στο σχολείο και στο σπίτι. Για παράδειγμα κοινωνικές ιστορίες για τη κατάλληλη συμπεριφορά στο μάθημα και τη διαχείριση του άγχους.

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 28 Μαΐου 2023 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

Βιώσιμη ανάπτυξη του πλανήτη: Περιβαλλοντικές οργανώσεις

Στη σύγχρονη εποχή υπάρχουν πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν σαν στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του πλανήτη. Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο αναφορικά με τη δράση της Greenpeace στη Ελλάδα.

https://www.youtube.com/channel/UCtZMcKAFNnXmLpmDb3osQWA

Εν συνεχεία μεταβείτε στον κάτωθι φιλολογικό τοίχο και δημιουργήστε την πολυμεσική αφίσα που σας ζητείται.

Μετάβαση στο padlet.com

 

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 28 Μαΐου 2023 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια μεγάλη ομάδα διαταραχών που επηρεάζουν τη μαθησιακή ικανότητα και την εκπαιδευτική πορεία ενός ατόμου. Οι δυσκολίες αυτές φαίνεται ότι είναι εγγενείς, δηλαδή το άτομο θα μπορούσαμε να πούμε ότι γεννιέται με αυτήν την προδιάθεση. Οι αιτίες μπορεί πολλές φορές να είναι σύνθετες ή ακόμη και άγνωστες, ενώ πιθανά κάποιες επιμέρους δυσκολίες μπορεί να οφείλονται σε λειτουργική δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος του ατόμου ή σε κάποιο χρόνιο νόσημα. Σε καμία περίπτωση, όμως, ο όρος μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ταυτόσημος με τον χαμηλό δείκτη νοημοσύνης (νοητική υστέρηση), αν και άτομα με νοητικά ελλείμματα μπορεί να εμφανίζουν συχνά -μεταξύ άλλων- και μαθησιακές δυσκολίες. Στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ανήκουν: Δυσλεξία, Δυσαναγνωσία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία και η Δυσαριθμησία.

Όταν ένας μαθητής/ τριας λάβει αξιολογητική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία τότε δύναται να εξεταστεί προφορικά. Στο επισυναπτόμενο έγγραφο παρατίθενται κάποιες στρατηγικές αντιμετώπισης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

ΔΥΣΑΡΙΘΜΙΣΙΑΓΡΑΠΤΌ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΔΥΣΓΡΑΦΕΙΑ Δυσορθογραφία

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 28 Μαΐου 2023 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ

Ποιοτική Εκπαίδευση για το σύγχρονο ελληνικό σχολείο

 

Η ποιοτική εκπαίδευση αποτελεί ένα από τους 17 Παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης σύμφωνα με την Αντζέτα 2030. Σκοπός της κάθε σχολικής μονάδας είναι να προάγει όλες εκείνες τις ποιοτικές διεργασίες οι οποίες θα συντελέσουν στην γνωστική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/τριων και θα συντελέσει στο να αποτελέσουν ενεργούς πολίτες, ικανοί να επιλύσουν τα προβλήματα της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας τους. Εμείς ως εκπαιδευτικοί είμαστε αυτοί που θα ενσταλλάξουμε τις απαραίτητες αρχές και αξίες για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 28 Μαΐου 2023 ΚΑΛΕΛΗ ΖΩΗ


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση