Τοπική Ιστορία: Ψηφιοποιημένο Υλικό Τοπικής Ιστορίας για τη Θράκη

Ψηφιοποιημένο Υλικό Τοπικής Ιστορίας για τη Θράκη

Συλλογικός τόμος «Όψεις της ιστορίας και του πολιτισμού της Θράκης» (Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας-Θράκης):
http://amaked-thrak.pde.sch.gr/topikiistoria/

Από το Εργαστήριο Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δ.Π.Θ.
Το περιοδικό «Θρακικά»: https://www.he.duth.gr/node/10123
Το περιοδικό «Αρχείον του Θρακικού Λαογραφικού και Γλωσσικού Θησαυρού»: https://www.he.duth.gr/el/page/ta-periodika-thrakika-arheion-thrakikoy-laografikoy-glossikoy-thisayroy
Από την «Ανέμη» (Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης):
Πλούσια βιβλιογραφία για τη Θράκη (στην «αναζήτηση» λήμματος πληκτρολογείτε «Θράκη»)
«Λεύκωμα Θράκης-Μακεδονίας»
Δομή και λειτουργία του ελληνικού σχολείου στην Ανατολική Θράκη κατά την περίοδο της οθωμανοκρατίας (1352-1922): το ιδεολογικό υπόβαθρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας (διδακτορική διατριβή της Κλεονίκης Δρούγκα): https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/19289
Οι εβραϊκές κοινότητες στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (διδακτορική διατριβή του Βασίλη Ριτζαλέου):https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/20726
Περίκεντροι Bυζαντινοί ναοί στη Μακεδονία και τη Θράκη (μεταπτυχιακή εργασία της Δήμητρας Σικαλίδου): http://ikee.lib.auth.gr/record/307509/?ln=el
Από τη Θράκη στη Μακεδονία: η αναβίωση του εμπορικού δικτύου της οθωμανικής αυτοκρατορίας μέσα από τα μνημεία της Βόρειας Ελλάδας (μεταπτυχιακή εργασία της Αναστασίας Δόλογλου): http://ikee.lib.auth.gr/record/269770/?ln=el
Η Θράκη στην αρθρογραφία και τη διηγηματογραφία της Νέας Εστίας
Δημοτικά τραγούδια της Θράκης (πτυχιακή εργασία της Ευσεβίας Καμπάνταη):https://www.openarchives.gr/aggregator-openarchives/edm/sophia/000060-123456789_222
Επιγραφές της Θράκης του Αιγαίου: μεταξύ των ποταμών Νέστου και Έβρου (Νομοί Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου), μονογραφία της Μαρίας Γαβριέλλας Παρισάκη: https://www.openarchives.gr/aggregator-openarchives/edm/helios/000024-10442_7458
Η Αλεξανδρούπολη στη λογοτεχνία: βιβλιογραφική ψηφιακή περιήγηση από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στην ενότητα «Λογοτεχνία και πόλεις»: http://www.greek-language.gr/digitalResources/literature/education/urban/browse.html?urb=10
«Ιστορία της Θράκης μέσα από τις λέξεις», Ζωής Γαβριηλίδου, ομιλία στην επίσημη έναρξη των Ελευθερίων Θράκης 2018 στην Κομοτηνή: https://www.paratiritis-news.gr/article/202368/I-Istoria-tis-Thrakis-mesa-apo-tis-lekseis

Από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τόμος Τοπικής Ιστορίας (εργαλεία, μέθοδοι, βιβλιογραφία, ερευνητικό παράδειγμα): http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3931/1169.pdf
Από την Ένωση Προφορικής Ιστορίας πλούσιο ανάλογο υλικό μέσω του ιστοτόπου της: http://www.epi.uth.gr/index.php?page=home
Εκπαιδευτικό υλικό για αφόρμηση από το Φωτόδεντρο: http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/262?locale=el

Ιστοσελίδα των ΓΑΚ Ροδόπης, αρχεία συλλογές Τοπικής Ιστορίας: http://gak.rod.sch.gr/
Ιστορικός περίπατος στα αρχιτεκτονικά τοπόσημα της Κομοτηνής:https://www.komotini.gr/istoria-politismos/topiki-arhitektoniki .

«Η Βουλγαρική Κατοχή στον Ν.Ροδόπης»: ταινία του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις φιλόγους Λίλα Μπούζγα και Τάνια Μαργαρίτου.
https://www.youtube.com/watch?v=_N3QYezyHpg
«Οι φωτογραφίες«: ταινία του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής, με υπεύθυνους τους καθηγητές Νεοκλή Λεμονίδη και Γιάννη Καραγιάννη.
«Η Εβραϊκή Κοινότητα της Κομοτηνής»: εργασία του 2ου Γυμνασίου Κομοτηνής υπό την εποπτεία της φιλολόγου Έφης Καραπούλη.
http://2gym-komot.rod.sch.gr/?p=290

Παρουσίαση Σχολικού Δικτύου Σεισμογράφων

ΝΟΑ- ERASMUS- School Network Alerts Citizens στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Σαπών

Με την βοήθεια του σεισμογράφου SNAC που έχει εγκατασταθεί στο σχολείο στις 31 Ιαν 2020 οι μαθητές ερευνούν, μελετούν, παράγουν σπουδαίο έργο με διασχολική συνεργασία, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «School Network Alerts Citizens (SNAC)»  http://snac-project.ea.gr/ .

Αναζήτηση για περισσότερα στον σύνδεσμο του σχολείου:

https://snacsapon.blogspot.com/

Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κλιματική αλλαγή

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελευθερίου Κορδελιού &
Βερτίσκου προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε κάθε άλλο
ενδιαφερόμενο μια συλλογή εκπαιδευτικών παιχνιδιών (serious games) για
την κλιματική αλλαγή, που συνδιαμορφώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του
ΚΠΕ και τέσσερις φοιτήτριες/τές του Worcester Polytechnic Institute (WPI) στο
πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης στο ΚΠΕ. Τα παιχνίδια δοκιμάστηκαν με
πλήθος μαθητών, κυρίως γυμνασίου, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα του
ΚΠΕ για την κλιματική αλλαγή με τίτλο «Το κλίμα αλλάζει! Εμείς;» και η
εφαρμογή τους ανέδειξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την
αποτελεσματικότητα της βιωματικής μάθησης και ιδιαίτερα του
εκπαιδευτικού παιχνιδιού.
Η κλιματική αλλαγή έχει δημιουργήσει την επιτακτική ανάγκη να ασχοληθούμε
με ζητήματα όπως η κατανόησή της (αίτια και επιπτώσεις), η ανάγκη για τη
μείωσή της (μετριασμός) και η ανάγκη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεών
της (προσαρμογή). Η εκπαίδευση των παιδιών για την κλιματική αλλαγή είναι
μια ελπιδοφόρος επιλογή για την αλλαγή της συμπεριφοράς και την ανάληψη
δράσης για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής τόσο των παιδιών όσο και
των ενηλίκων. Μάλιστα, η αξιοποίηση μιας προσέγγισης που συνδυάζει τη
διασκέδαση με την εκπαίδευση όπως είναι τα εκπαιδευτικά παιχνίδια
φαίνεται πως είναι πολύ αποτελεσματική προς την κατεύθυνση αυτή.
Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια που παρουσιάζονται στο εκπαιδευτικό υλικό που
μοιραζόμαστε μαζί σας, απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε μαθητές παίκτες
ηλικίας 12-15 ετών. Ωστόσο, τα παιχνίδια μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν
και να παιχτούν και από παιδιά μικρότερων ή μεγαλύτερων ηλικιών και από
ενήλικες. Στόχος τους είναι οι παίκτες να κατανοήσουν κρίσιμα ζητήματα της
κλιματικής αλλαγής, να προετοιμαστούν για την αντιμετώπιση των
επιπτώσεών της και να ενδυναμωθούν ώστε ως μελλοντικοί πολίτες να
αναλάβουν δράσεις ατομικές ή συλλογικές που θα συμβάλλουν στο μετριασμό
της κλιματικής αλλαγής.
Το εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κλιματική
αλλαγή δημοσιεύεται με την ελπίδα να συμβάλει στην επείγουσα ανάγκη για
κατανόηση του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής και ανάληψη δράσης για
την αντιμετώπισή της. Αποτελείται από τρία μέρη που περιλαμβάνουν:
Α μέρος: σύντομη ανασκόπηση της
εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή
και οδηγίες για την αξιοποίηση των
παιχνιδιών από τους εκπαιδευτικούς εμψυχωτές.
Β μέρος: εκπαιδευτικά παιχνίδια όπως
το Φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα
νησιά που βυθίζονται, ο επιζών και
πολλά άλλα.
Γ μέρος: σύντομες πληροφορίες για
ζητήματα της κλιματικής αλλαγής που
θίγονται στο πλαίσιο των παιχνιδιών και
υπερσύνδεσμοι για περαιτέρω
εμβάθυνση.
Στο Παράρτημα τέλος περιλαμβάνονται
τα προς εκτύπωση υλικά, καθώς και σύντομα βίντεο με συμβουλές για την
αξιοποίηση των παιχνιδιών.
Το εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο «Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κλιματική
αλλαγή» θα το βρείτε αναρτημένο με την μορφή e-book στην ιστοσελίδα του
ΚΠΕ : http://www.kpe-thess.gr/download/ekdoseis/ekpaideytiko_yliko/Paixnidia_Klimatiki_Allagi.pdf .

Το εκπαιδευτικό υλικό «Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κλιματική αλλαγή»
ολοκληρώθηκε με εργασία από το σπίτι, εν μέσω της πανδημίας του
κορονοϊού και της περιόδου του #MenoumeSpiti. Αναπόφευκτα
αναρωτηθήκαμε για τον τόσο διαφορετικό τρόπο με τον οποίο ο πλανήτης
αντιμετωπίζει τις δύο αυτές κρίσεις, την πανδημία του κορονοϊού από τη μια
και την κλιματική αλλαγή από την άλλη. Και οι δύο έχουν καταστροφικές
συνέπειες, ωστόσο οι αντιδράσεις μας διαφέρουν πολύ.
Επιδεικνύοντας εξαιρετικά αντανακλαστικά τα κράτη λαμβάνουν μέτρα
άμεσα και παλεύουν να αντιμετωπίσουν την πανδημία. Καραντίνα, κλείσιμο
σχολείων και επιχειρήσεων, κλείσιμο συνόρων, αποδέσμευση κονδυλίων για
την καταπολέμηση του κορονοϊού, στήσιμο νοσοκομείων, έρευνα για την
ανακάλυψη εμβολίου και κατάλληλης θεραπευτικής αγωγής κ.ά. Αντίθετα τα
μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής παίρνονται με απίστευτα
αργό ρυθμό ενώ από τη μια οι διεθνείς οργανισμοί μας έχουν γνωστοποιήσει
τον κίνδυνο απώλειας εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών εξαιτίας της
κλιματικής αλλαγής τα επόμενα χρόνια και από την άλλη διαθέτουμε ήδη τις
λύσεις – απλώς δεν τις εφαρμόζουμε.
Σίγουρα οι αντιδράσεις της παγκόσμιας κοινότητας απέναντι στην πανδημία
του κορονοϊού θα αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης με τεράστια
χρησιμότητα και στην επικοινωνία της απειλής της κλιματικής αλλαγής με
τρόπο που θα καθιστά κατανοητή τη συνάφεια με την υγεία και την ευημερία
μας. Ωστόσο το συμπέρασμα που βγαίνει ήδη αβίαστα έχει τεράστια αξία:
Όσο πιο γρήγορα αντιδράσουμε, τόσο λιγότερες απώλειες θα έχουμε. Αυτό
ισχύει και για τις κυβερνήσεις και για τους πολίτες. Πρέπει να
συμμετέχουμε όλοι …

Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου-Κορδελιού
και Βερτίσκου

Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών

Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών
(Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη)
του Α.Π.Θ.

«Ιστότοπος Μιχάλη Σετάτου του Ινστιτούτου»

 

Το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών παραδίδει στη δημοσιότητα τον «Ιστότοπο Μιχάλη Σετάτου» του Ινστιτούτου, μια ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία είναι καταλογογραφημένα και αναρτημένα τα δημοσιευμένα κείμενα του κορυφαίου Έλληνα γλωσσολόγου Μιχάλη Σετάτου (1929-2017), ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και, για 44 χρόνια, μέλους του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.

Έξι βιβλία, 169 άρθρα σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους, 10 βιβλιοκρισίες, καθώς και διάφορα άλλα δημοσιεύματα, όπως Πανεπιστημιακές παραδόσεις κτλ., αποτελούν τη δημοσιευμένη παρακαταθήκη του Μιχάλη Σετάτου σε τομείς όπως η γενική γλωσσολογία, η ινδοευρωπαϊκή γλωσσολογία, η ιστορία και η περιγραφή της ελληνικής γλώσσας, η διαλεκτολογία, η σημειολογία, κ.ά. Το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών θεώρησε υποχρέωσή του να συγκεντρώσει τα δημοσιεύματα αυτά και να τα καταστήσει κτήμα κάθε ενδιαφερόμενου.

Στο αρχείο του Μιχάλη Σετάτου, το οποίο έχει κληροδοτηθεί στο Ινστιτούτο, βρέθηκαν επίσης αδημοσίευτα κείμενά του, πολλά από τα οποία είναι ολοκληρωμένα και πρόκειται να δημοσιευθούν, αρχικά σε ηλεκτρονική μορφή, ύστερα από την κατάλληλη επεξεργασία.

Διαδικασία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων για το σχολικό έτος 2020-2021

ΘΕΜΑ: «Παράταση προθεσμίας υποβολής νέων αιτημάτων για έγκριση εκπαιδευτικών
προγραμμάτων/δράσεων για το σχολικό έτος 2020-2021 και επέκταση του χρόνου εφαρμογής των
εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων του σχολικού έτους 2019-2020»

Α. Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτημάτων για έγκριση
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ.: 31347/ΓΔ4/03-03-2020 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: «Πρόσκληση
υποβολής αιτημάτων για έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων, εκπαιδευτικού υλικού και
μαθητικών διαγωνισμών για το σχολικό έτος 2020-2021» σας ενημερώνουμε ότι, λόγω των έκτακτων
συνθηκών και κατ’ επέκταση της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και
Διεύθυνση Ευρωπαϊκών
και Διεθνών Θεμάτων
Τμήμα Διεθνών Σχέσεων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των αιτημάτων έως και τις 15
Ιουνίου 2020.
Β. Επέκταση του χρόνου εφαρμογής εγκεκριμένων από το ΥΠΑΙΘ εκπαιδευτικών
προγραμμάτων/δράσεων του σχολικού έτους 2019-2020
Δεδομένων των έκτακτων συνθηκών και κατ’ επέκταση της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων
της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σας γνωρίζουμε ότι οι έχοντες έγκριση υλοποίησης
εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων από το Υ.ΠΑΙ.Θ. για το σχολικό έτος 2019-2020 που (α) δεν
ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες υλοποίησής τους κατά το τρέχον σχολικό έτος και (β) δεν έχουν υποβάλει
ή δεν προτίθενται να υποβάλουν νέα αίτηση για το σχολικό έτος 2020-2021 δύνανται να υλοποιήσουν τα
εκπαιδευτικά προγράμματα/δράσεις τους κατά το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 υπό τις εξής
προϋποθέσεις:
1. Ο εκπρόσωπος του φορέα αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ηλεκτρονικό μήνυμα
με επισυναπτόμενο έγγραφο στο οποίο να αναφέρεται ότι (αα) πρόκειται για εκπαιδευτικό
πρόγραμμα/δράση εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ. που δεν υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2019-
2020, λόγω των έκτακτων συνθηκών και της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων της
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και (ββ) κατά την υλοποίηση θα τηρηθούν
απαρέγκλιτα οι προϋποθέσεις έγκρισής τους.
2. Αποδεικτικό του ως άνω ηλεκτρονικού μηνύματος να επιδεικνύεται στις σχολικές μονάδες στις
οποίες πρόκειται να συνεχιστεί η υλοποίηση του προγράμματος.

«Ο Άσωτος Κορονοϊός»

Διαθεματικό σενάριο-πρότζεκ με τον επίκαιρο τίτλο «ο Άσωτος Κορονοϊός». Δημιουργός ο Δημήτριος Καλαϊτζίδης, Συντονιστής Εκπ/κού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής) και Υπεύθυνος του Σήματος Αειφόρου Σχολείου.
Το πρότζεκτ προτείνεται για Γυμνάσιο -Λύκειο και ενδείκνυται και για την Αγωγή Υγείας, τα πολιτιστικά και  τα περιβαλλοντικά.
Την Τετάρτη 13 Μαΐου πραγματοποιείται σχετικό τηλεσεμινάριο.
Για δηλώσεις συμμετοχής υπάρχει ο σύνδεσμος στην πρώτη σελίδα του παρακάτω padlet

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην Εκπαίδευση

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ανταποκρινόμενο στην ανάγκη εφαρμογής νέων τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας, έχει προχωρήσει στην παραγωγή ψηφιακού υλικού εμπνευσμένου από τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Στη Γη της Ελευθερίας» και «Με το βλέμμα του άλλου» («Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση»).

https://blogs.sch.gr/ypsddiderod/files/2020/05/ΤΟ-ΚΘΒΕ-ΣΤΗΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ_ΔΕΛΤΙΟ-ΤΥΠΟΥ.pdf

 

Δημιουργική Ευρώπη

Γόνιμες διακρατικές συνεργασίες οδηγούν σε αξιόλογες πολιτισμικές δράσεις και δημιουργίες, όπως αυτές που μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο. Μετανάστευση, ανθρώπινες συναντήσεις, μουσική εκπαίδευση, καλλιτεχνική δημιουργία, μετασχηματισμός της πραγματικότητας μέσω της τέχνης, τοπικά μουσεία, διατροφικές παραδόσεις και ανταλλαγές και πολλά άλλα θέματα παρουσιάζονται στον πλούσιο ψηφιακό τόμο που δημιουργήθηκε με διευρωπαϊκές συμπράξεις σε 6 περίπου χρόνια.

http://creative-europe.culture.gr/wp-content/uploads/2019/06/75-PAGE-CREATIVE-EUROPE-audienceD.pdf

 

Ασφαλείς μασκοφόροι

Μένουμε ασφαλέστεροι φορώντας μάσκα σε κλειστούς χώρους. Αρκεί να την χρησιμοποιούμε με τον τρόπο που υποδεικνύουν οι γνώστες και ειδικοί, όπως είναι ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας που μας συμβουλεύει αναλυτικά στον παρακάτω ψηφιακό κόμβο:

https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/02/2019-ncov-maska.pdf.

Εν συντομία, παρατίθενται κύριες οδηγίες ασφαλούς εφαρμογής της μάσκας:
 επιλογή του σωστού μεγέθους
 εφαρμογή της υγιεινής των χεριών πριν την τοποθέτηση της μάσκας
 εφαρμογή της μάσκας στο πρόσωπο έτσι ώστε να καλύπτει πλήρως τη μύτη, το στόμα
και το πηγούνι (σταθερά, χωρίς κενά)
 πίεση του μεταλλικού στοιχείου στη ράχη της μύτης
 ασφάλιση με τα κορδόνια στη μεσότητα του πίσω μέρους της κεφαλής και του λαιμού.
Εάν πρόκειται για μάσκα με ελαστικούς βρόγχους αυτοί εφαρμόζονται γύρω από τα
αυτιά
 αποφυγή επαφής της μάσκας μετά την τοποθέτηση, αλλιώς εφαρμογή της υγιεινής
των χεριών πριν και μετά την επαφή
 αφαίρεση της μάσκας πιάνοντας μόνο τα κορδόνια πρώτα από κάτω και μετά από
πάνω. Εάν πρόκειται για μάσκα με ελαστικούς βρόγχους αφαιρείται πιάνοντας
ταυτόχρονα τους βρόγχους, προσοχή!
 απόρριψη στον ειδικό κάδο για μολυσματικά αντικείμενα
 εφαρμογή της υγιεινής των χεριών
 αποφυγή επαναχρησιμοποίησης της μάσκας (είναι μιας χρήσης)
 αφαίρεση, απόρριψη και αλλαγή στην περίπτωση που είναι ρυπαρή ή κατεστραμμένη

«Γωνιά μάθησης» από τη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Αυτή τη δύσκολη περίοδο έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις, ιδίως σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Θέλοντας να σας βοηθήσουμε, σας παρουσιάζουμε τον ιστότοπο «Γωνιά μάθησης» και τους διδακτικούς πόρους που περιέχει σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ).

 

Ο ιστότοπος αυτός, που δημιουργήθηκε από τη γενική διεύθυνση Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ονομάστηκε «Γωνιά μάθησης», σας παρέχει πολλά εργαλεία που βοηθούν τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (5-18 ετών) να ανακαλύψουν την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σ΄ αυτόν θα βρείτε μαθησιακό υλικό ταξινομημένο ανά ηλικία, παιχνίδιαδιαγωνισμούς, βιβλία δραστηριοτήτων, βίντεο και πολλά άλλα!

 

Μαθητές, εκπαιδευτικοί ή γονείς, το «παίζω και μαθαίνω» είναι ο κοινός μας στόχος!

 

Ο ιστότοπος επικαιροποιείται τακτικά. Προσθέτουμε σ΄ αυτόν νέα παιχνίδια, μαθησιακό υλικό, διαγωνισμούς ή άλλα νέα ενδιαφέροντα για μαθητές 5-18 ετών και τους δασκάλους τους.

 

 

Έγκυρη επιστημονική βιβλιογραφία

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης διαθέτει μια πλούσια βιβλιοθήκη, συναποτελούμενη από πολλές μικρότερες. Με τους κωδικούς της πρώτης στήλης μπορεί κανείς να αναζητήσει με ασφάλεια τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημιακού τμήματος στο οποίο απόκειται το βιβλίο που τον ενδιαφέρει.

DUTH BSC Βιβλιοθήκη του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών (Κομοτηνή)
DUTH Eds Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών Αγωγής (Αλεξανδρούπολη)
DUTH ENG Βιβλιοθήκη της Πολυτεχνικής Σχολής (Ξάνθη)
DUTH HSc Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών Υγείας (Αλεξανδρούπολη)
DUTH LSPES Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής και της Σχολής Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών (Κομοτηνή)
DUTH PESS Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Κομοτηνή)
DUTH HeLit Βιβλιοθήκη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας (Κομοτηνή)
DUTH HE Βιβλιοθήκη του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας (Κομοτηνή)

Η αναζήτηση μπορεί να γίνει στη διεύθυνση https://opac.seab.gr/search~S4*gre .

Επόμενη Σελίδα: »