Ένας από τους θεμελιώδεις στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού σε γνωστικό, ηθικό, κοινωνικό και συναισθηματικο επίπεδο (Μαλαφάντης & Καρέλα, 2012. Efland, 2002. Κόκκος, 2011). Μία καινοτόμος διδακτική μέθοδος που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση, σε πολλές χώρες, αφορά στην αξιοποίηση διαφόρων μορφών έργων τέχνης. Η συμβολή της αισθητικής εμπειρίας στην εξυπηρέτηση παιδαγωγικών στόχων είχε επισημανθεί αρχικά από τον John Dewey, ο οποίος στο έργο του «Art as Experience» τονίζει ότι τέχνη συνιστά το κατεξοχήν διδακτικό μέσο που καλλιεργεί την φαντασία, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την διαδικασία της μάθησης (Greene, 2000).
Στη συνέχεια παρατίθενται ορισμένα παραδείγματα αξιοποίησης έργων τέχνης στη διδακτική πράξη στο νηπιαγωγείο, τα οποία παρήχθησαν στο νηπιαγωγείο που υπηρετώ κατά το τρέχον σχολικό έτος.