Συμβουλές για καλύτερη παρακολούθηση – Δεοντολογία

Οταν επικοινωνούμε από απόσταση (συνήθως μέσω του forum ή chat) συνήθως απευθυνόμαστε σε άτομα που δεν γνωρίζουμε αλλά και ίσως δεν βλέπουμε! Επίσης στην περίπτωση της απευθείας συνομιλίας υπάρχει μια καθυστέρηση είτε για τη μεταφορά του ήχου είτε για την πληκτρολόγηση του γραπτού μυνήματος που προκαλεί μια δυσαρέσκεια.

Παράλληλα με τον ήχο ή και αποκλειστικά χρησιμοποιούμε κατά κανόνα τον γραπτό λόγο, ο οποίος δεν έχει την αμεσότητα, τη χροιά της φωνής, αλλά και την έκφραση του προσώπου που διαθέτει ο προφορικός!

Κάποιες φορές αυτό ίσως έχει ως αποτέλεσμα τις μεταξύ μας παρεξηγήσεις! Για το λόγο αυτό προτείνουμε την τήρηση κάποιων κανόνων δεοντολογίας που μπορούμε να συμφωνήσουμε ως ένα εκπαιδευτικό συμβόλαιο από κοινού.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

1.Φροντίζουμε έγκαιρα να έχουμε ολοκληρώση την εγκατάσταση τον έλεγχο του υλικού και του λογισμικού που θα χρησιμοποιήσουμε ώστε να ακουγόμαστε και να ακούμε καλά χωρίς να ταλαιπωρούμε και να καθυστερούμε όλους τους υπόλοιπους.

2. Σηκώνουμε το χέρι για να ζητήσουμε το λόγο και περιμένουμε τη σειρά μας. Αν είναι κάτι επείγον μπορούμε να γράψουμε ένα σύντομο μήνυμα στο Chat (χώρο γραπτής συνομιλίας).

3. Συνομιλούμε με ευγένεια και ήθος προσπαθώντας να μη λειτουργούμε με τον τρόπο που δεν επιθυμούμε και οι άλλοι να λειτουργούν απένταντί μας

4. Γράφουμε με Ελληνικούς χαρακτήρες αποφεύγοντας τα Greeklish αλλά και τα συνεχόμενα κεφαλαία.

5. Σεβόμαστε το χρόνο που διαθέτουν οι άλλοι από τη ζωή τους για αυτή τη δράση.

6. Τηρούμε τη νομοθεσία.  Δεν γράφουμε  μηνύματα, αγγελίες ή προσφορές για διάθεση απαγορευμένων από την ισχύουσα νομοθεσία αγαθών (π.χ. προϊόντα που θίγουν τους νόμους πνευματικής ιδιοκτησίας όπως ταινίες σε DiVX, DVD-R, VCD και ηχογραφημένες εκτελέσεις μουσικών έργων σε ψηφιακά αρχεία mp3, wma, wav κλπ).

7. Οι συμμετέχοντες θέτουν ελέυθερα ερωτήσεις και εκφράζουν τις προσωπικές τους απόψεις αλλά παρακαλούνται για την όσο το δυνατόν πληρέστερη τεκμηρίωση τους.

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων