Μια αγγλική παιδική ιστορία με τίτλο Something Else (Κάτι Αλλιώτικο)

Υλοποιήσαμε αυτό το πρόγραμμα με τους μαθητές των τμημάτων Γ1, Γ2, Δ2, Ε1, Ε2, ΣΤ1 και ΣΤ2 του σχολείου μας. Μετά από την ανάγνωση και την επεξεργασία του βιβλίου Something Else μέσα από δραστηριότητες κατανόησης, οι μαθητές της Γ΄ τάξης εικονογράφησαν την ιστορία, οι  μαθητές της Δ΄ τάξης έγραψαν δικές τους προτάσεις για το τέλος της, οι μαθητές της Ε΄ τάξης έγραψαν την ελληνική της μετάφραση, ενώ οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης σε ομάδες έγραψαν καινούρια κεφάλαια στην ιστορία.

Πρόκειται για την ιστορία μιας φανταστικής φιλίας ανάμεσα σε δύο ασυνήθιστα πλασματάκια: Σε ένα μικρό σπιτάκι πάνω στο λόφο, ζει το Κάτι Αλλιώτικο. Αυτό το όνομα του έχουν δώσει  οι άλλοι όταν προσπαθεί να παίξει μαζί τους. Το Κάτι Αλλιώτικο είναι απομονωμένο από όλους γιατί φαίνεται διαφορετικό. Δεν παίζει τα ίδια παιχνίδια, δεν τρώει το ίδιο φαγητό, δε ζωγραφίζει τις ίδιες ζωγραφιές. Τότε, μια μέρα εμφανίζεται το Κάτι που θέλει να γίνουν φίλοι. Όμως, το Κάτι Αλλιώτικο δε θέλει να γίνουν φίλοι, γιατί δεν μοιάζουν και διώχνει το Κάτι, όταν ξαφνικά συνειδητοποιεί ότι συμπεριφέρεται όπως όλοι οι άλλοι που διώχνουν το ίδιο. Τελικά, το Κάτι Αλλιώτικο και το Κάτι γίνονται οι καλύτεροι φίλοι.

ΣΤΟΧΟΣ: Ευαισθητοποίηση των μαθητών στο σεβασμό της διαφορετικότητας, μέσω της επεξεργασίας μιας αγγλικής παιδικής ιστορίας με τίτλο Something Else (Κάτι Αλλιώτικο), γραμμένη από τη βραβευμένη με το παγκόσμιο βραβείο παιδικής λογοτεχνίας UNESCO (1997) Βρετανή συγγραφέα Kathryn Cave.

 

Με σκοπό να στηριχθεί η επικοινωνιακή και διαθεματική προσέγγιση της αγγλικής γλώσσας αξιοποιώντας την ανάγνωση της αγγλικής παιδικής  ιστορίας τέθηκαν οι εξής επιμέρους στόχοι κατά την υλοποίηση του προγράμματος:

  • Να εμπλακούν οι μαθητές σε επικοινωνιακές περιστάσεις που θα χρησιμοποιήσουν την  αγγλική γλώσσα προφορικά και γραπτά
  • Να καλλιεργήσουν αναγνωστικές δεξιότητες σε συνδυασμό με την εξάσκηση στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου.
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους στην αγγλική.
  • Να καλλιεργήσουν τη συνήθεια της φιλαναγνωσίας.
  • Να συνεργαστούν και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες.
  • Να βιώσουν την ικανοποίηση της δημιουργίας μέσα από την παραγωγή και παρουσίαση υλικού στην αγγλική γλώσσα.
  • Να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του σεβασμού της αποδοχής της διαφορετικότητας.
  • Να συνειδητοποιήσουν πως ο καθένας μας έχει τις δικές του ικανότητες  και το δικαίωμα να γίνει αγαπητός και αποδεκτός για τη μοναδικότητά του.