Μύθοι και αλήθειες για τις μαθησιακές δυσκολίες

Εδώ παρουσιάζονται ορισμένους μύθους που επικρατούν για τις μαθησιακές δυσκολίες και η ανασκευή τους με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα

Μύθος 1: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν αποτελούν ειδική   εκπαιδευτική ανάγκη.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πραγματικές και δεν αποτελούν δημιούργημα των επιστημόνων. Πρόσφατες έρευνες ανέδειξαν και νευρολογικής φύσης διαφορές στη λειτουργία του εγκεφάλου των ατόμων με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Μύθος 2: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν χαμηλή νοημοσύνη.

Εξ ορισμού οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν τουλάχιστον «φυσιολογική» νοημοσύνη.   Κάποια από τα παιδιά αυτά έχουν υψηλή νοημοσύνη, ενώ άλλα βρίσκονται στο   κατώτερο όριο του «φυσιολογικού».

Μύθος 3: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες δεν μπορούν να μάθουν.

Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες όπως έχει δείξει η διδακτική πρακτική μπορούν όχι μόνο να μάθουν, αλλά και να προχωρήσουν σε ακαδημαϊκές σπουδές. Μόνο   προαπαιτούμενο, είναι να εκπαιδευθούν με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες τους,   ώστε να παρακάμψουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Μύθος 4: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αποτέλεσμα ανεπαρκούς διδασκαλίας.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πρόβλημα που υπάρχει κατά τη γέννηση του ανθρώπου. Δεν μπορεί να δημιουργηθεί από την ακατάλληλη διδασκαλία. Είναι όμως δυνατό, η κατάλληλη προσαρμογή της διδασκαλίας να διευκολύνει τη μάθηση και να αξιοποιήσει τις   δυνατότητες του μαθητή με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Μύθος 5: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι απλά τεμπέληδες.

Η εικόνα του μαθητή με Μαθησιακές Δυσκολίες που είναι ανενεργός και τεμπέλης δεν είναι ακριβής. Τα παιδιά αυτά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν εργασίες. Επίσης, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν μια νέα αποτυχία, δεν εμπλέκονται εύκολα σε ακαδημαϊκά έργα.

Μύθος 6: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν   προβλήματα μόνο στα μαθήματα του σχολείου.

Τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα αναδεικνύουν την ύπαρξη σημαντικών κοινωνικο-συναισθηματικών προβλημάτων στους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες, που είτε προκαλούνται από την επαναλαμβανόμενη αποτυχία είτε από προβλήματα σε γνωστικές λειτουργίες.

Μύθος 7: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες ξεπερνιούνται με τον   καιρό.

Οι Μαθησιακές   Δυσκολίες είναι δια βίου πρόβλημα. Εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο και   ένταση σε κάθε ηλικία, όμως δεν εξαφανίζονται με το χρόνο.

Μύθος 8: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες θεραπεύονται.

Οι Μαθησιακές   Δυσκολίες αποτελούν διαρκή και μόνιμη συνθήκη. Υπάρχουν προγράμματα που   διευκολύνουν και βελτιώνουν τη μάθηση αυτών των μαθητών. Παρ? όλα αυτά οι   διάφορες μέθοδοι θεραπείας που προτάθηκαν κατά καιρούς στερούνται ερευνητικής   τεκμηρίωσης.

Πηγή: Μπότσας, Γ. και Παντελιάδου, Σ. (2007). Ορισμός και Περιεχόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών, στο Σ. Παντελιάδου και Γ. Μπότσας (επιμ.) Μαθησιακές Δυσκολίες: Βασικές Έννοιες και Χαρακτηριστικά, σελ.14 , Θεσσαλονίκη: Γράφημα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μύθοι και αλήθειες για τις μαθησιακές δυσκολίες

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο