Ατυχήματα

 

Με τι θα ασχοληθούμε:

  • Πώς διηγούμαστε κάτι που μας συνέβη

  • Πώς βρίσκουμε το υποκείμενο, το ρήμα και τα συμπληρώματά του

  • Με την περιγραφή τρόπων συμπεριφοράς που ταιριάζουν σε συγκεκριμένες περιστάσεις (κανόνες)

  • Με τη χρήση των αντωνυμιών

  • Με τα συνώνυμα και τα αντώνυμα (αντίθετα) λέξεων

  • Πώς κάνουμε μια έρευνα

  • Ποια ρήματα σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά

  • Ποιος είναι ο ρόλος των χρονικών και τοπικών προσδιορισμών

  • Πότε δύο λέξεις γράφονται σε μία

 

Με λένε Σόνια

 

Με λένε Σόνια

Περίληψη

Mια καινούρια προσωπικότητα μπαίνει ξαφνικά στη ζωή των παιδιών. Mια καινούρια φίλη για αναγνώστες με απαιτήσεις. Tη λένε Σόνια. Tα προσόντα της πολλά. Eίναι όμορφη, γαλανομάτα, έξυπνη, δραστήρια, αστεία. Eίναι ενημερωμένη και δε διστάζει να κάνει κριτική σε ό,τι της αρέσει ή την ενοχλεί. Tο μεγαλύτερο ταλέντο της είναι να λύνει πολύπλοκα αστυνομικά μυστήρια. Oι σκανταλιές της, όπως κι οι απίστευτες περιπέτειές της, θα μείνουν ιστορικές. Ένα βιβλίο που θα συναρπάσει με τη δράση του και θα διασκεδάσει με το χιούμορ του τους φίλους του καλού παιδικού βιβλίου.

Λίγα λόγια για το κέιμενο του βιβλίου της Γλώσσας

To σημερινό μας κείμενο μας μιλάει για μια γάτα τη Σόνια η οποία μάς αφηγείται την περιπέτειά της. Όλα ξεκίνησαν, όταν ένας περίεργος γείτονας, ο κύριος Ντίνος, έβαλε φωτιά, για να κάψει τα ξερόχορτα του κήπου του στη διπλανή μονοκατοικία που μένει. Έφυγε όμως για ψώνια, πριν σιγουρευτεί ότι η φωτιά είχε σβήσει κι έτσι, όσο έλειπε, αναζωπυρώθηκε. Η Σόνια, που τα έβλεπε όλα αυτά, προσπάθησε να σβήσει τη φωτιά, για να σώσει το αγαπημένο της πεύκο. Η ιδιοκτήτριά της, η κυρία Μαρία, άκουσε τις φωνές της και ειδοποίησε την Πυροσβεστική και την Αστυνομία. Η φωτιά έσβησε, πριν πάρει διαστάσεις και όλοι παίνεψαν τη Σόνια και περισσότερο απ’ όλους, ο κύριος Ντίνος.

Βιογραφικά στοιχεία

H Mπέσση Λιβανού γεννήθηκε στην Tρίπολη, όπου πέρασε τα παιδικά και μαθητικά της χρόνια. Σπούδασε φιλολογία και διοίκηση επιχειρήσεων στο Λονδίνο. Eργάστηκε ως καθηγήτρια ξένων γλωσσών, αρθρογραφώντας παράλληλα σε ξενόγλωσσα περιοδικά. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα: H μπαλάντα του Hγέτη (A′ έκδ. Eκδόσεις Δόμος, B′ έκδ. με τον τίτλο Mια ζωή δε φτάνει Eκδόσεις Kαστανιώτη), Τα μεγάλα κορίτσια δεν κλαίνε, Mόνο στα όνειρα, Tαξιδιώτισσα του ανέμου, Xωρίς πυξίδα, καθώς και το Mε λένε Σόνια, μυθιστόρημα για παιδιά, όλα από τις Eκδόσεις Kαστανιώτη. Διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί στον Eλίτροχο, στη Nέα Eστία, στην Eυθύνη κ.α.

Βιβλιογραφία

Ακούστε το κείμενο

Δείτε κι αυτό…

Πώς βρίσκουμε το υποκείμενο, το ρήμα και τα συμπληρώματά του

  • Μεταβατικά – αμετάβατα ρήματα
  • Έμμεσο – άμεσο αντικείμενο

Άμεσο και έμμεσο αντικείμενο [κλικ] + ασκήσεις 🙄

 

Στα δίπτωτα ρήματα το ένα αντικείμενο ονομάζεται άμεσο και το άλλο έμμεσο.

  • Άμεσο ονομάζεται το αντικείμενο στο οποίο μεταβαίνει άμεσα (απευθείας) η ενέργεια του ρήματος.
  • Έμμεσο λέμε το αντικείμενο στο οποίο μεταβαίνει έμμεσα η ενέργεια του ρήματος. 

 

Το άμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση αιτιατική και για να το βρούμε ρωτάμε «τι;» 

 

Το έμμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση γενική και για να το βρούμε ρωτάμε «σε ποιον;».

Προσοχή

Κάποιες φορές το έμμεσο είναι και σε πτώση αιτιατική. Τότε ρωτάμε «ποιον;».


π.χ.       Τα παιδιά έδωσαν της γάτας φαγητό.


  • Τι έδωσαν;  

φαγητό (άμεσο αντικείμενο)


  • Σε ποιον έδωσαν;  

της γάτας (έμμεσο αντικείμενο)


 Ο κ. Ντίνος κέρασε τη Σόνια ψάρια.


Τι κέρασε;

ψάρια (άμεσο αντικείμενο)


Ποιον κέρασε;

τη Σόνια (έμμεσο αντικείμενο)

Δείτε το στο slideshare.net

Πώς αφηγούμαστε κάτι που μας συνέβη

Γράφουμε:

  • Πού έγινε.
  • Πότε έγινε.
  • Ποιοι παίρνουν μέρος.
  • Πώς συνέβη (αίτια).
  • Τι ακριβώς έγινε.
  • Ποια είναι η σημασία του (αν είναι σημαντικό και γιατί).
  • Ποια είναι τα αποτελέσματα.
  • Ποιες σκέψεις και συναισθήματα μας προκάλεσε.

Χρησιμοποιούμε:

  • Χρόνους του παρελθόντος (κυρίως παρατατικό, αόριστο αλλά και ιστορικό ενεστώτα για ζωντάνια και αμεσότητα).
  • Χρονικές (και αιτιολογικές) προτάσεις.
  • Χρονικούς συνδέσμους, χρονικά επιρρήματα ή φράσεις που δηλώνουν χρόνο.
  • Επίθετα.

 

Δρόμο παίρνω... δρόμο αφήνω

Δρόμο παίρνω… δρόμο αφήνω!

 

Με τι θα ασχοληθούμε:

  • Με την περιγραφή τρόπων συμπεριφοράς που ταιριάζουν σε συγκεκριμένες περιστάσεις (κανόνες)

  • Με τη χρήση των αντωνυμιών

  • Με τα συνώνυμα και τα αντώνυμα (αντίθετα) λέξεων

Το κείμενο

Θα σου φανεί περίεργο, αλλά όλα ξεκίνησαν από το μάθημα της ανθρωπολογίας.
“Θέμα μας η κυκλοφορία του αίματος” είπε ο δάσκαλος.
Ο Πέτρος χαχάνισε
“Μονά ζυγά υπάρχουν, κύριε, σ’ αυτή την κυκλοφορία;”
“Υπάρχει και κώδικας οδικής κυκλοφορίας;” ο Γιάννης το ‘ριξε στο καλαμπούρι.
“Διαταραχή της καλής λειτουργίας της κυκλοφορίας του αίματος μπορεί να έχει σοβαρότατες συνέπειες” είπε σοβαρά ο δάσκαλος.

“Κύριε” πετάχτηκε η Βάσω, που το μυαλό της κόβει σαν ξυράφι, “να μάθουμε εμείς να κυκλοφορούμε σωστά και να κάνουμε μάθημα οδικής κυκλοφορίας και στα άλλα παιδιά του σχολείου μας”.
Όλα ξεκίνησαν από τη μικρή και μεγάλη κυκλοφορία του αίματος και έτσι μπήκαμε στα… αίματα εμείς οι μαθητές!!!

O Στέλιος είναι ένας μαθητής που βρίσκεται στο νοσοκομείο, εξαιτίας ενός ατυχήματος που είχε με το ποδήλατό του . Τράκαρε με έναν μοτοσικλετιστή . Οι συμμαθητές του στενοχωρήθηκαν πάρα πολύ και με βαριά καρδιά παρακολούθησαν το μάθημα οδικής κυκλοφορίας, που τους έκανε ένας τροχονόμος. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έμαθαν πολλά πράγματα για τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνουν, όταν κυκλοφορούν, ως πεζοί ή ως ποδηλάτες. Στο τέλος  οργάνωσαν με άλλα σχολεία ένα συνέδριο για την Κυκλοφοριακή Αγωγή , στο οποίο κάλεσαν τους γονείς , τις τοπικές Αρχές και τους δημοσιογράφους και στο οποίο ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα του προγράμματός τους

Η συγγραφέαςΣΟΥΡΕΛΗ-ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΓΑΛΑΤΕΙΑ

H Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη γεννήθηκε στη Mακεδονία και σπούδασε στη σχολή Kοινωνικών Λειτουργών και στη σχολή δημοσιογραφίας της “Δαμασκού”. Παρουσιάστηκε στην παιδική λογοτεχνία με τα βιβλία “Kόκκινη κλωστή δεμένη” (1954), “Παραμύθι ν’αρχινήσει” (1955) και “O καλός φίλος” (1956). Tο 1964, παίρνει το βραβείο “Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς” για το ιστορικό μυθιστόρημα “O μικρός μπουρλοτιέρης” και το 1965, για το παραμύθι “Xορεύοντας στο δάσος”. Tο 1969, ο κύκλος του Eλληνικού Παιδικού Bιβλίου τη βραβεύει για το παραμύθι της “O σπουργίτης με το κόκκινο γιλέκο”, που βραβεύεται και στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Παιδαγωγικού Iνστιτούτου της Πάδουα. Tο 1972, ο “Kύκλος” της απονέμει το βραβείο του Δήμου Aθηναίων για το πρωτότυπο μυθιστόρημα- παραμύθι “ο Aλέξης με το ξύλινο άλογο”. Tο “Eμένα με νοιάζει”, Bραβείο Kύκλου Eλληνικού Παιδικού Bιβλίου, αναγράφεται στον τιμητικό πίνακα του διεθνούς βραβείου Άντερσεν. H Γαλάτεια Γρηγορειάδου-Σουρέλη έχει γράψει ακόμη και τα ακόλουθα έργα: “Kώττας”, μυθιστοριοποιημένη βιογραφία του πρώτου Mακεδονομάχου (βραβείο 1970), “Στις ρίζες της λευτερίας” ιστορικές μονογραφίες (βραβείο 1970), “Pήγας Φερραίος” μυθιστοριοποιημένη βιογραφία (βραβείο 1970), “Kατερίνα” παραμύθι (1970), “Φουρφούρης” παραμύθι (1970), “Zήτουλας για το γένος” θεατρικό (Bραβείο 1971), “Tα δώδεκα φεγγάρια” μυθιστορήματα (1974), “Δημήτριος ο νεομάρτυρας” μυθιστοριοποιημένη βιογραφία (1975), “Africa Winwega” (Aφρική καλημέρα) μυθιστόρημα (1975), “Παιχνίδι χώρις κανόνες”, “Συντροφιά με τον άνεμο”. “Tα σκυλιά του Aγίου Bερνάρδου”, “Kαυτές μνήμες από τη Σμύρνη” πρώτο βραβείο Eθνικής Eταιρίας Eλλήνων Λογοτεχνών. “Πώς φτιάχτηκε το δάσος” (1983), “Πρίν απ’το τέρμα” βραβείο Xριστιανικών Γραμμάτων (1988), “Nτορεμί κι ένα σκυλί” (1989), “O μεγάλος αποχαιρετισμός” (1990) πρώτο βραβείο Ένωσης Σμυρναίων, “Tο τσίρκο μας” (1989). Ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής στο περιοδικό “Xελιδόνια”, “Σαλπίσματα” και “Διαδρομές”. Eπίσης, είναι μέλος της Eθνικής Eταιρίας Λογοτεχνών και του Kύκλου Eλληνικού Παιδικού Bιβλίου. Tο 1980 η Aκαδημία Aθηνών της απονέμει για όλο της το έργο, βραβείο Λογοτεχνίας για παιδιά.

διάβασε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο [κλικ]

Μαθαίνω να κυκλοφορώ στο δρόμο

http://taxidistignosi.files.wordpress.com/2013/02/bike1.jpg

Δείτε το στο slideshare.net

Οικιακές… παγίδες για παιδιά

Με αυτό το άρθρο η εφημερίδα  “Τα Νέα”, μας παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας επιστημονικής έρευνας για τα ποσοστά και τις αιτίες των ατυχημάτων που συμβαίνουν κάθε χρόνο σε χιλιάδες Ελληνόπουλα. Ατυχήματα  που  συμβαίνουν  στο  σπίτι  αλλά  και  στο  χώρο  του  σχολείου. Όλοι  μας  πρέπει  να  φροντίζουμε ο  χώρος  που  κινούνται  τα  παιδιά  να  είναι  ασφαλής , για να μη συμβαίνουν ατυχήματα.

Τι είναι το ΚΕΠΠΑ;

Το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων (ΚΕΠΠΑ) ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του Ελληνικού Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων το Δεκέμβριο του 1991. Το ΚΕΠΠΑ εδρεύει στο Εργαστήριο Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Ο αριθμός των ατυχημάτων μπορεί να μειωθεί. Για να επιτευχθεί αυτό, όμως, απαιτείται διαρκής προσπάθεια, ενημέρωση του κοινού, προγράμματα και στρατηγικές δράσης και – όπου απαιτείται – θέσπιση σχετικής νομοθεσίας.

 

Διαβάσε επίσης…

Σύμφωνα με στοιχεία του Ιατρικού Συλλόγου, της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας και του Κέντρου πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων, η α
ιτία που εισάγεται στο νοσοκομείο το 10% των παιδιών οφείλεται σε κάποιο ατύχημα. 
 
Επίσης, κάθε χρόνο στα νοσοκομεία Παίδων της Αθήνας εισάγονται 600 παιδιά με εγκαύματα και στην υπόλοιπη Ελλάδα 400. 
 
Τα παιδικά ατυχήματα που συμβαίνουν στο σπίτι αντιπροσωπεύουν το 35% των ατυχημάτων συνολικά ενώ τα μισά από αυτά συμβαίνουν παρουσία ενήλικα! 
 
Σε ό,τι αφορά τις δηλητηριάσεις το 44% οφείλεται σε ψυχοφάρμακα, το 23% σε απορρυπαντικά, το 5% σε καλλυντικά, και το 3% σε γεωργικά φάρμακα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, από τα 10 παιδικά ατυχήματα τα 9 θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν υπήρχε η σωστή ενημέρωση και οι γονείς τηρούσαν κάποιους βασικούς κανόνες πρόληψης.

 

 Παιδικά ατυχήματα

Πώς κάνουμε μια έρευνα

κλικ στην εικόνα για να το εκτυπώσεις

Α)  Αρχαιόκλιτα ρήματα

Το περασμένο Σάββατο συνέβη (συμβαίνει) ένα ατύχημα στη λεωφόρο Ποσειδώνος. Ένα αυτοκίνητο παρενέβη (παραβαίνω) τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας παραβιάζοντας το απαγορευτικό σήμα, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο. Μετά από το ατύχημα, ο υπαίτιος οδηγός συνελήφθηκε/συνελήφθη (συλλαμβάνομαι) και οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα. Ο τραυματίας οδηγός εισήχθηκε/εισήχθη (εισάγομαι) στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους.
  • Αρχαιόκλιτα  ρήματα λέγονται τα ρήματα που έχουν κρατήσει παλαιότερους τύπους, δηλαδή κλίνονται όπως στην αρχαία ελληνική γλώσσα. Αυτά τα χρησιμοποιούμε και σήμερα, είτε απλά είτε σύνθετα.
Τα ρήματα αυτά είναι κυρίως σύνθετα, με α΄συνθετικό πρόθεση (ανά, από, εκ, επί, παρά, συν, κ.α.) και β΄συνθετικό αρχαιοελληνικά ρήματα όπως τα:
  • άγω=οδηγώ,φέρνω,
  • βαίνω=βαδίζω, πορεύομαι,
  • δεικνύω-δείκνυμι=δείχνω, φανερώνω,
  • λαμβάνω=παίρνω, πιάνω.
Τέτοιου είδους ρήματα, πολύ συνηθισμένα στο λόγο είναι:
α) συμβαίνει, αποβαίνω, επεμβαίνω (απ΄το βαίνω)
β) εισάγω, διάγω, ανάγω, παράγω, συνάγω(απ΄το άγω)
γ) συλλαμβάνω, αναλαμβάνω, παραλαμβάνω, απολαμβάνω, εκλαμβάνω(απ΄το λαμβάνω)

Β) Λέξεις που γράφονται ως μία:

  • τα αριθμητικά από το 13 έως το 19
  • οι αντωνυμίες: καθένας, καθεμία, καθένα, καθετί, κατιτί, οποιοσδήποτε, οσοδήποτε,  οτιδήποτε 
  • τα άκλιτα: καθεξής, καθαυτό, απεναντίας, απευθείας, αφότου, εξαιτίας, εξαρχής,  καταγής, μολαταύτα, ολωσδιόλου,προπάντων, υπόψη, κατεξοχήν, κατευθείαν,  μεμιάς, εντωμεταξύ, επιμέρους, επιπλέον, επιτόπου, εφάπαξ, εφόσον κλπ.
  • το εμπρόθετο άρθρο στο (σε + το)

Διαβάζουμε:

Οπουδήποτε: όπου + δη + ποτε = σε όποιο μέρος

Οσοσδήποτε: Όσο + δη + ποτε = όσος και αν

Οιοσδήποτε: Οίος (όποιος) + δη + ποτε = οποιοσδήποτε

Οποτεδήποτε: όποτε + δη + ποτε = κάθε στιγμή, σε οποιαδήποτε περίπτωση

Οσονούπω = όσον + ούπω = σε λίγο, όπου να ‘ναι

καταρχήν: κατά + αρχή = βασικά, αρχικά

εξίσου: εκ + ίσος = το ίδιο, στον ίδιο βαθμό

αφενός: από + ένας = από τη μία πλευρά…

αφετέρου: από + έτερος = από την άλλη …

εντάξει: εν + τάξη = σύμφωνοι, ωραία, καλά, σωστά.

προπάντων: προ + πάντων = κυρίως, πάνω από όλα

ειδάλλως: ει + δε + αλλιώς = διαφορετικά, αλλιώς, σε αντίθετη περίπτωση

καταγής: κατά + γη = στη γη, κατάχαμα, στο έδαφος

παραπάνω: παρά + πάνω = επιπλέον, περισσότερο, πιο πολύ

ολημέρα: όλη + μέρα = όλη τη μέρα

οληνύχτα (ολονυχτίς) = όλη νύχτα

 

Α ν τ ί θ ε τ α, γράφονται με δύο λέξεις οι παρακάτω:

  • καλώς τον/την/το, μετά χαράς, τέλος πάντων, εν συνεχεία, παρ’ όλα κτλ.

Γ) Χρονικοί προσδιορισμοί  – Τοπικοί προσδιορισμοί

Οι χρονικοί προσδιορισμοί είναι επιρρηματικοί, δηλαδή μας προσδιορίζουν πότε γίνεται αυτό που μας λέει το ρήμα. Αυτοί μπορεί να είναι:

  • χρονικά επιρρήματα, όπως: τώρα, τότε, πάντοτε, σήμερα, χθες κ.λ.π,
  • ουσιαστικά σε αιτιατική ή γενική πτώση που έχουν την έννοια χρονικού επιρρήματος, όπως: πρωί, μεσημέρι, βράδυ κ.λ.π.
  • εμπρόθετοι προσδιορισμοί, δηλαδή να εισάγονται με προθέσεις, π.χ. από χθες, μετά το μεσημέρι
  • και  τέλος  χρονικές μετοχές, όπως επιστρέφοντας, ανεβαίνοντας κ.ά.
Οι τοπικοί προσδιορισμοί είναι κι αυτοί επιρρηματικοί, δηλαδή μας προσδιορίζουν πού γίνεται αυτό που μας λέει το ρήμα.
Δηλώνονται με τα τοπικά επιρρήματα: εδώ, εκεί, μπροστά, πίσω, αριστερά, δεξιά, επάνω, κάτω, μέσα, έξω κτλ., καθώς και με εμπρόθετους προσδιορισμούς  που έχουν την έννοια του τόπου.

Διάβασε για τους χρονικούς και τοπικούς προσδιορισμούς 

Δραστηριότητα

1)  Να συμπληρώσεις τα κενά των προτάσεων βάζοντας το κατάλληλο ρήμα από την παρένθεση στο σωστό τύπο του αορίστου:

(συντρίβομαι, καταλαμβάνομαι, συμβαίνει, αντιλαμβάνομαι, υφίσταμαι, προσάγομαι, επιτίθεμαι, απάγομαι, καθίσταμαι, στέλνομαι, παρεμβαίνω, αποβαίνω, αναδεικνύομαι)

  • Τι ………..……… και άλλαξες γνώμη τόσο γρήγορα;
  • Ένας άγνωστος άντρας …………………. στον Αντώνη και ήταν έτοιμοι να πιαστούν στα χέρια.  Ευτυχώς …………………. οι ψυχραιμότεροι και η παρεξήγηση λύθηκε.
  • Το αεροπλάνο…………………. πέφτοντας στην πλαγιά του βουνού.
  • Δεν ………..………. δυνατό να προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις.
  • Οι συλληφθέντες ………………….. στον εισαγγελέα και στη συνέχεια οδηγήθηκαν στην ασφάλεια.
  • Όταν στέλνουμε μήνυμα μέσω του κινητού τηλεφώνου, εμφανίζεται στην οθόνη η ένδειξη “μήνυμα …………………. “.
  • Το τροχαίο …………… μοιραίο για τον οδηγό του αυτοκινήτου, που δεν ……………… έγκαιρα τον κίνδυνο.
  • Ο εφοπλιστής ……………….. από πανικό μόλις έμαθε πως τα μέλη της οικογένειάς του ………………….. από τρομοκράτες.
  • Ο παίχτης που έβαλε το γκόλ …………… ο καλύτερος παίχτης του αγώνα.
  • Ο ταμίας της τράπεζας ………………. βλέποντας το ληστή να τον σημαδεύει με το όπλο.

 

2) Προσπάθησε να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα

ςεςεςες

3) Μπορείς να αντικαταστήσεις τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς του χρόνου με ισοδύναμες δευτερεύουσες χρονικές προτάσεις;

παράδιεγμα: Με την ανατολή του ήλιου φύγαμε από το χωριό

                       Φύγαμε από το χωριό, ενώ ανέτειλε ο ήλιος

 

  • Κατά την απουσία σου, αρρώστησε ο παππούς.

______________________________________________________________________________

  • Μετά το τέλος του αγώνα, οι παίκτες των αντίπαλων ομάδων αντάλλαξαν φανέλες.
_______________________________________________________________________________________________________________
  • Μέσα στην αναστάτωση κανείς δε σκέφτηκε τα παιδιά
_______________________________________________________________________________________________________________
  • Αυτό το μυστικό το φύλαξε ως το τέλος της ζωής του.
_______________________________________________________________________________________________________________
  • Φύγαμε από το θέατρο πριν από το τέλος της παράστασης
______________________________________________________________________________________________________________
  • Με τον ερχομό της άνοιξης, η φύση ξαναγεννιέται
______________________________________________________________________________________________________________
φιλμ1
Μια και η ενότητα είχε τίτλο “Ατυχήματα”, ποιος θα μπορούσε ξεχάσει τον γκαφατζή Σαρλό! Κάθε του κίνηση και ένα ατύχημα.

Είδαμε…

Τα φώτα της πόλης

Τσάρλι Τσάπλιν 1931
κλικ στην εικόνα
Ο άνεργος Σαρλό ερωτεύεται μια τυφλή πωλήτρια λουλουδιών, η οποία πιστεύει ότι είναι πλούσιος. Ταυτόχρονα κάνει παρέα μ’ έναν αλκοολικό δισεκατομμυριούχο, που τον έχει στις περιποιήσεις όσο είναι μεθυσμένος, αλλά τον πετά κακήν-κακώς από το σπίτι του κάθε φορά που ξεμεθά. Η πιο ολοκληρωμένη σκηνοθετικά ταινία του Τσάπλιν συνδυάζει αρμονικά τη σάτιρα με το μελόδραμα. Έχει ένα από τα ωραιότερα φινάλε στην ιστορία της έβδομης τέχνης.
Κάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε περισσότερες πληροφορίες για τον Τσάρλι Τσάπλιν

Δείτε σκηνές από την ταινία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *