Ενότητα 15 – Αλληλογραφώ

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-B105/691/4580,20761/images/imgq0_001.png

 

 

Στόχοι της ενότητας

  • Ανάγνωση και κατανόηση επιστολών και μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Γραπτή παραγωγή επιστολών και μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Κατανόηση της λειτουργικότητας του πληθυντικού ευγενείας.
  • Ενεστώτας του ρήματος έχω.
  • Σύνθετες λέξεις : Κατανόηση του τρόπου σχηματισμού και παραγωγή.
  • Δάνειες λέξεις και χαρακτηριστικά τους.

πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενότητα 15 – Αλληλογραφώ

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

Σήμερα θα γυρίσουμε πίσω στο β΄ τεύχος της Γλώσσας και θα μπούμε στην ενότητα 15, που ο γενικός τίτλος της είναι “Αλληλογραφώ”. Θα ξεκινήσουμε με τις εικόνες του προοργανωτή. Θα τις παρατηρήσουμε και θα τις επεξεργαστούμε.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενότητα 15 – Αλληλογραφώ

 

 

 

 

Στην εικόνα βέβαια, τα παιδιά θα δουν και τρόπους επικοινωνίας που δεν τους γνωρίζουν. Όπως είναι το τηλεγράφημα και ίσως το φαξ. Θα μιλήσουμε για τη σπουδαιότητα αυτών των μορφών επικοινωνίας στο πλαίσιο της εποχής που ήταν συχνή η χρήση τους.

Το φαξ θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να μάθουμε τη χρήση του, γιατί υπάρχει ένα στο γραφείο της διεύθυνσης. Θα μιλήσουμε και για τους σύγχρονους τρόπους, όπως τo email και το μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για γραμματοσημα

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για γραμματόσημα

 

 

 

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τα γραμματόσημα και τη χρήση τους. Θα πούμε από πού μπορούμε να τα αγοράσουμε και θα κάνουμε και μια μικρή έρευνα αν κάποιος κάνει συλλογή από γραμματόσημα.

 

 

 

 

 

 

 

Μετά θα διαβάσουμε το γράμμα της Αγγελικής Βαρελλά στη φώκια Μονάχους και θα θυμηθούμε τα μέρη μιας επιστολής…

 

 

 

 

Θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις του βιβλίου, θα εντοπίσουμε και θα υπογραμμίσουμε τα μέρη μιας επιστολής και θα συζητήσουμε για ποιους λόγους στέλνουμε ένα γράμμα (επιστολή).

 

 

 

 

 

Στη δεύτερη υποενότητα θα μιλήσουμε για τον αποστολέα και τον παραλήπτη και σε ποιο σημείο τους γράφουμε πάνω στον φάκελο.

 

 

 

 

 

Μετά θα περάσουμε στο στο Τετράδιο Εργασιών και θα κάνουμε την ασκήση 1 (σελ. 21).

 

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

 

 

 

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το ρήμα έχω και θα μάθουμε πώς κλίνεται.

 

 

 

 

 

Αφού το μάθουμε καλά, θα το γράψουμε στο βιβλίο και στο Τετράδιο εργασιών, άσκηση 2, σελ. 22

 

 

 

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

 

 

Διαδραστική δραστηριότητα – κουίζ με το ρήμα “Έχω”:
(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα δούμε με ποιους τρόπους επικοινώνησαν η Γαλήνη με τον κύριο Πέτρο.

 

 

 

 

 

…και μετά θα κάνουμε τις ασκήσεις 3 και 4 στο τετράδιο εργασιών, σελ. 23-24.

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα θυμηθούμε ξανά τον πληθυντικό ευγενείας. Είχαμε μιλήσει γι΄αυτόν στη 2η ενότητα (πάτησε εδώ)

 

 

 

 

Σ΄αυτή την υποενότητα θα μιλήσουμε για τις λέξεις που έχουμε δανειστεί από άλλες γλώσσες (δάνειες λέξεις) και για τις σύνθετες.
Θα διαβάσουμε το γράμμα του φίλου του Λουκά από τη Γαλλία και μετά θα βρούμε τις λέξεις με μαύρο χρώμα (δάνειες λέξεις), θα τις εξηγήσουμε και θα τονίσουμε ότι συνήθως δεν κλίνονται. Στη συνέχεια θα βρούμε τις συνώνυμες ελληνικές λέξεις.

 

 

 Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις πώς λέγονται οι πιο γνωστές λέξεις στα ελληνικά

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για δάνειες λέξεις

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Θα συνεχίσουμε με τις λέξεις που είναι με κόκκινο. Θα μιλήσουμε για τις σύνθετες λέξεις, δηλαδή ποιες ονομάζουμε έτσι και πώς μπορούμε να τις φτιάξουμε. Θα δούμε πώς ενώνονται και θα εντοπίσουμε ποιο φωνήεν είναι αυτό που τις ενώνει.

 

 

 

 

 

 

 

 

…και μετά θα κάνουμε την άσκηση 6 στο τετράδιο εργασιών, σελ. 25.

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

Η ιστορία της αλληλογραφίας

Για την ιστορία της αλληλογραφίας μπορείς να διαβάσεις ένα κείμενο που έφτιαξε η κυρία Σοφία Ορφανουδάκη, δασκάλα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Περάματος και δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της τάξης τους https://tadefterakiablogaroun.blogspot.gr

Το κείμενο είναι δάνειο από αναδημοσίευσή του στην ιστοσελίδα: https://31ab.webnode.gr/news/

 

 

Πάτησε πάνω στην εικόνα για να διαβάσεις την ιστορία της αλληλογραφίας.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ερμης θεος

 

 

 

 

Σήμερα θα διαβάσουμε από το Ανθολόγιο!

 

 

 

 

Ο υπολογιστής μου

 

Θα διαβάσουμε ένα ποιηματάκι της Θέτιδας Χορτιάτη με τίτλο “ο υπολογιστής μου”.