Ενότητα 14 – Με προσκαλούν και προσκαλώ

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-B105/691/4579,20760/images/imgp0_001.png

 

Στόχοι της ενότητας

  • Ανάγνωση και κατανόηση προσκλήσεων και ευχετήριων καρτών.
  • Δημιουργία γραπτής πρόσκλησης και ευχετήριας κάρτας.
  • Χρονικοί και τοπικοί προσδιορισμοί.
  • Ρήματα σε -αινω και σε -ενω.
  • Τρόπος γραφής ημερομηνίας και ώρας.
  • Αριθμητικά.
  • Καλλιέργεια λεξιλογίου: ουσιαστικά που δηλώνουν συγγενικά πρόσωπα.

πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

Μπαίνουμε σε καινούρια ενότητα σήμερα και θα ασχοληθούμε με ευχετήριες κάρτες και προσκλήσεις. 

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-t04jFol6QBs/VvpDnUr72lI/AAAAAAAALgs/Z7nRwNjhj1sjS7yKtWE4gq0AjitXSwvQA/s400/%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B11.png

 

 

Θα ξεκινήσουμε με τον προοργανωτή και με τη βοήθεια των ερωτήσεων, θα ξεχωρίσουμε τα δύο είδη καρτών που υπάρχουν στη σελίδα 56.

 

 

 

Θα συνεχίσουμε με το κείμενο της πρώτης υποενότητας.

 

Θα διαβάσουμε με προσοχή τα χαρτάκια και θα ξεχωρίσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει. Θα παίξουμε θεατρικό παιχνίδι, θα γίνουμε εμείς η Χαρά και θα πάρουμε ξανά τηλέφωνο και θα δώσουμε τις πληροφορίες σωστά αυτή τη φορά.

 

… και επειδή ακολουθεί Σαββατοκύριακο, θα δούμε και μια… πρόσκληση σε γάμο!

 

 

 

 

 

 

 

 

Θα συνεχίσουμε σήμερα και θα διαβάσουμε προσκλήσεις της συλλογής της Γαλήνης. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε όλες τις κοινές πληροφορίες που έχουν οι τρεις προσκλήσεις και θα τις κυκλώσουμε (ημερομηνία – ώρα – τόπος)

 

 

 

 

 

Θα προσπαθήσουμε να παίξουμε το παιχνίδι που προτείνει το βιβλίο, αλλά δεν θα ηχογραφήσουμε τις συνομιλίες καθώς ο χρόνος μας είναι λίγος.

Ελπίζω να καταλάβουν τα παιδιά ότι στον προφορικό λόγο πολλές φορές ξεχνάμε ή παραλείπουμε κάποιες πληροφορίες και για το λόγο αυτό στέλνουμε προσκλήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

Θα συνεχίσουμε στιην τέταρτη υποενότητα και θα γράψουμε το πότε και το πού όλων των προσκλήσεων από τις σελίδες 58 και 59.

 

 

 

 

 

 

… και θα πούμε, πιο αναλυτικά αυτή τη φορά, τι ακριβώς πρέπει να γράφουμε σε μια πρόσκληση…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Και αφού μάθουμε να γράφουμε προσκλήσεις, η κάθε ομάδα θα αναλάβει να γράψει μια πρόσκληση για ένα συγκεκριμένο γεγονός.

 

 

Μετά θα περάσουμε στο στο Τετράδιο Εργασιών και θα κάνουμε τις ασκήσεις 1, 2 και 3 (σελ. 14).

 

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

Σήμερα θα δούμε και θα μάθουμε για τη συλλογή από ημερολόγια που κάνει ο Αρμπέν. Θα βρούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν και θα μιλήσουμε για τη χρησιμότητα του καθενός.

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα κάνουμε τις ασκήσεις 4 και 5 στο τετράδιο εργασιών (σελ. 14 και 15)

 

 

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

 

Μετά θα δούμε τη συλλογή της Χαράς. Είναι μια συλλογή με ευχετήριες κάρτες. Θα τις διαβάσουμε και θα εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά τους.

 

 

 

 

 

 

 

Μετά θα κάνουμε κι εμείς μια προσπάθεια να γράψουμε τις δικές μας ευχετήριες κάρτες στο τετράδιο εργασιών (ασκήσεις 6 και 7, σελ. 16).

 

 

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

 

 

 

 

“Το μυστικό τραγούδι της Μάτας” είναι το κείμενο που θα μας απασχολήσει στη συνέχεια. Θα δούμε τη Μάτα που έχει γενέθλια να παίρνει ευχές αλλά να απαντά με νοήματα. Αυτό είναι και το μυστικό που μας κρύβει το κείμενο. Η Μάτα είναι ένα κωφάλαλο κορίτσι.

Θα υπογραμμίσουμε όλες τις ευχές και θα γράψουμε στο τετράδιό μας κι εμείς μια ευχή για τη Μάτα.

 

,

 

 

Σήμερα θα μιλήσουμε για τα αριθμητικά. Πιστεύω τα παιδιά θα θυμούνται κάποια πράγματα που είπαμε στην Α΄ τάξη, όπως για την ορθογραφία των αριθμητικών. Μέσα από το κείμενο του βιβλίου “Τα γενέθλια της Χαράς” θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τον ρόλο των αριθμητικών και συγκεκριμένα των απόλυτων αριθμητικών.

Πιο συγκεκριμένα να κατανοήσουμε ότι “πρόκειται για λέξεις τις οποίες μπορούμε να αποδώσουμε με έναν απλό αριθμό” (πηγή: βιβλίο δασκάλου, Γλώσσα Β΄δημοτικού).

 

 

Στην αρχή θα πούμε τι είναι τα αριθμητικά…

 

 

 

 

 

 

Πώς γράφουμε τα αριθμητικά…

 

 

 

 

 

 

… και στη συνέχεια θα τα γράψουμε στο Τετράδιο Εργασιών (ασκήσεις 8 και 9, σελ. 18, 19)

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

 

 

 

 

Ρήματα σε -αίνω σήμερα και θα διαβάσουμε ένα ωραίο ποιηματάκι για να μας τα θυμίσει. Μέσα από τη συζήτηση και την προσεκτική παρατήρηση ελπίζω να φτάσουμε στον κανόνα και στις εξαιρέσεις.

 

 

 

 

 

Να κι ένας έξυπνος τρόπος για να θυμόμαστε τις εξαιρέσεις!

Το βρήκα εδώ:http://idefterastonaera.blogspot.gr/2016/03/3_31.html

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα κάνουμε στο Τετράδιο Εργασιών την άσκηση 10 σελ.19)

 

 

 

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

 

 

Προτού ολοκληρώσουμε την ενότητα θα μιλήσουμε και για την ώρα. Θα δούμε το ρολόι, τα μέρη του και θα προσπαθήσουμε να πούμε τις διάφορες ώρες.

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

 

Ήδη αρκετά παιδιά γνωρίζουν την ώρα και με τους δύο τρόπους. Πολλά παιδιά όμως δεν την ξέρουν και μέχρι να την μάθουμε στα μαθηματικά (κεφ. 47 – 48) θα περάσει λίγος καιρός ακόμα.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για μαθαίνω την ώρα

 

 

 

Θα χωρίσουμε το ρολόι σε δύο μέρη (και – παρά) και θα μετρήσουμε πέντε – πέντε, για να βρούμε πόσα λεπτά “και” δείχνει και πόσα “παρά”.

 

 

 

 

 

Αν και ο αρχικός στόχος μας είναι να μάθουμε την ώρα καλά στο αναλογικό ρολόι, θα προσπαθήσουμε να μάθουμε να μετατρέπουμε την ώρα στο ψηφιακό ρολόι, αλλά δεν θα επιμείνω τώρα πολύ σε αυτό. Στη μετατροπή της αναλογικής ώρας σε ψηφιακή θα χρησιμοποιήσουμε την προπαίδεια του 5. Δηλαδή, θα βλέπουμε τον λεπτοδείκτη τι αριθμό δείχνει και μετά θα τον πολλαπλασιάζουμε με το 5.

 

Μετά από όλα αυτά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 9, σελ. 19.

 

Κλικ στην εικόνα

Γλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων β τευχος

Παίζουμε και μαθαίνουμε την ώρα!
πάτησε στην εικόνα

 

 

 Σήμερα θα διαβάσουμε από το Ανθολόγιο!

 

Το ρολόι της Μάρως

(Ανθολόγιο, σελ. 155)

 

 

Θα κλείσουμε την ενότητα με ένα κείμενο σχετικό με τα όσα μάθαμε για την ώρα, “Το ρολόι της Μάρως”. 

 

 

 

 

Θα επεξεργαστούμε το κείμενο και θα απαντήσουμε στην ερώτηση του βιβλίου…

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα βρούμε τι ώρα δείχνει το κάθε ρολόι και θα συμπληρώσουμε το τελευταίο με την ώρα που θα έχουμε ξυπνήσει.

 

 

Μετά θα κάνουμε μια μικρή επανάληψη για όλα όσα έχουμε μιλήσει σε αυτήν την ενότητα:

  • τα χρονικά επιρρήματα
  • τα αριθμητικά
  • την ώρα
  • τα ρήματα σε -αίνω και -ένω

 

 

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)