του μαθητή
34. Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να κατανοήσουν τον αλγόριθμο της κάθετης πρόσθεσης με κρατούμενο και να τον χρησιμοποιούν ως μία στρατηγική στην λύση προβλημάτων.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Επαληθεύουν με τον κάθετο άβακα κάθετες προσθέσεις διψήφιων με μονοψήφιο ή διψήφιο με κρατούμενο.
- Βρίσκουν το λάθος σε μία κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο και το διορθώνουν.
- Συμπληρώνουν τους αριθμούς που λείπουν σε μία κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο.
- Μετατρέπουν οριζόντιες προσθέσεις σε κάθετες.
- Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Θα ξεκινήσουμε το πρώτο μάθημα της 6ης ενότητας με μια έρευνα για το πιο κολατσιό προτιμάμε.
Τα παιδιά θα συμπληρώσουν στον φωτοτυπημένο πίνακα που θα τους μοιράσω ποιο κολατσιό προτιμούν και μετά θα κάνουμε το γράφημνα στον πίνακα για να έχουμε έτσι και μια εικόνα των προτιμήσεών μας.
πηγή εικόνας: http://olatousxoleioueukola.blogspot.gr/2016/04/34.html
Ώρα για εξάσκηση!
του μαθητή
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να κατανοήσουν τον αλγόριθμο της κάθετης αφαίρεσης με δανεικό, που έχει επικρατήσει στη χώρα μας και να τον χρησιμοποιήσουν ως μία από τις στρατηγικές υπολογισμού αποτελέσματος.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Χρησιμοποιούν όποια από τις δύο τεχνικές εκτέλεσης της κάθετης αφαίρεσης μπορούν.
- Μετατρέπουν μία οριζόντια αφαίρεση σε κάθετη.
- Επαληθεύουν μία κάθετη αφαίρεση με νοερούς υπολογισμούς ή άλλη κάθετη πράξη (πρόσθεση ή αφαίρεση).
- Επιλύουν προβλήματα.
- Συνεργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
του μαθητή
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να λύνουν σύνθετα προβλήματα
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Οργανώνουν σε πίνακα τις πληροφορίες που τους δίνει ένα πρόβλημα.
- Επαληθεύουν τη λύση που έδωσαν σε ένα πρόβλημα με άλλη στρατηγική (νοεροί υπολογισμοί ή κάθετη πράξη).
- Διορθώνουν σύνθετο πρόβλημα και να το λύνουν.
- Χρησιμοποιούν την ορολογία διπλάσιο, τριπλάσιο κτλ .
- Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Σήμερα θα συνεχίσουμε και θα μάθουμε πώς θα λύνουμε τα σύνθετα προβλήματα και να τα επαληθεύουμε.
*****************************
του μαθητή
38. Μετρώ το βάρος (α)
Βασικοί στόχοι:
Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με την έννοια του βάρους των σωμάτων και τα όργανα μέτρησής τους (ζυγαριά)
Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- μετρούν βάρη.
- Χρησιμοποιούν τις εκφράσεις “πιο βαρύ από”, “πιο ελαφρύ από”.
- Συγκρίνουν, διαισθητικά, βάρη και να συνδυάζουν βάρη προκειμένου να κάνουν σωστές εκτιμήσεις.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το βάρος και θα γίνουμε εμείς οι ίδιοι ζυγαριές. Θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε καλά την έννοια βαρύτερος (πότε δηλαδή ένα πράγμα είναι βαρύτερο από ένα άλλο και πώς το καταλαβαίνουμε).
Θα κάνουμε τις δραστηριότητες του βιβλίου και θα φτιάξουμε αυτοσχέδιες ζυγαριές.
***********************************
του μαθητή
39. Μετρώ το βάρος: Το κιλό και το γραμμάριο (β)
Βασικοί στόχοι:
Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη χρήση του κιλού και του μισού κιλού στην καθημερινή ζωή.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Αισθητοποιήσουν το μισό κιλό και το ολόκληρο κιλό.
- Χρησιμοποιούν τη ζυγαριά για να ζυγίζουν βάρη (ολόκληρα κιλά ή μισά κιλά).
- Συνδέουν το βάρος των αντικειμένων με την αξία τους σε ευρώ.
- Κάνουν εκτιμήσεις χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις “περίπου ένα κιλό”,”περίπου μισό κιλό”
- Συνεργάζονται σε ομάδες.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Μαθαίνω για το βάρος… παίζοντας!
Ζυγίζω το δέμα και γράφω το βάρος του!
(κλικ στις εικόνες)
******************************
του μαθητή
40. Γνωρίζω τα χαρτονομίσματα των 5, 10, 20, 50, 100 ευρώ
Βασικοί στόχοι:
Οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν διάφορες στρατηγικές επίλυσης προβλήματος σε καταστάσεις που απαιτούν ανταλλαγές με χαρτονομίσματα και κέρματα του ευρώ.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Κάνουν αρχική εκτίμηση πριν λύσουν ένα πρόβλημα και επαληθεύουν τους υπολογισμούς τους.
- Βρίσκουν τα ρέστα από χαρτονομίσματα των 20, 50 και 100 ευρώ.
- Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου