Βασικοί στόχοι της ενότητας:
- Κατανόηση πλοκής παραμυθιού
- Δημιουργία παραμυθιού (γραπτή και προφορική)
- Επεξεργασία άρνησης και ερώτησης
- Εξοικείωση με τα σημεία στίξης
- Ορθός τονισμός λέξεων (λέξεις με δύο τόνους).
πηγή: Βιβλίο δασκάλου Β΄ τάξης
Σήμερα, λίγες ημέρες πριν τη μεγάλη επέτειο του ΟΧΙ, θα μπούμε στην ενότητα για την 28η Οκτωβρίου 1940. Θα ξεκινήσουμε με τον προοργανωτή, θα μιλήσουμε για το Έθνος, και τις εθνικές εορτές και θα προσπαθήσουμε να τις διαχωρίσουμε από τις ονομαστικές και τις θρησκευτικές.
Μετά θα διαβάσουμε το παραμύθι και ακολουθώντας τις ερωτήσεις του βιβλίου θα χωρίσουμε το κείμενο στα βασικά δομικά στοιχεία που έχει ένα αφηγηματικό κείμενο, δηλαδή την αρχή, την μέση και το τέλος.
Τις δύσκολες λέξεις θα προσπαθήσουμε να τις εξηγήσουμε με τη βοήθεια από το γλωσσάρι στο τέλος του βιβλίου.
Σαν παραμύθι -Διαδραστική εικόνα από το ιστολόγιο “Η μικρή κουκουβάγια” (κλικ)
Η παρουσίαση του μαθήματος
(δημιουργός: Χατσίκου Ιωάννα http://taksiasterati.blogspot.gr)
Κατόπιν θα δούμε τι θυμόμαστε για την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από αυτά που είχαμε πει στην Α΄ δημοτικού!
Πάτησε στην εικόνα.
… και επειδή είμαστε και πιο μεγάλοι πια θα παρακολουθήσουμε προσεκτικά μερικά ενημερωτικά video
Μετά θα δούμε ένα μικρό αφιέρωμα για τον πόλεμο του 1940.
Σήμερα θα θυμηθούμε τα σημαδάκια στίξης που έχουμε μάθει στην Α΄ τάξη. Ήδη, διαβάζοντας το παραμύθι, τα αναγνωρίσαμε και τα δευτεράκια τα θυμούνται πολύ καλά!
Αρχικά θα τα εντοπίσουμε μέσα στο κείμενο του παραμυθιού και θα τα χρωματίσουμε. Μετά θα κάνουμε την υποενότητα 3 με την αντιστοίχιση για να δούμε πότε και πώς τα χρησιμοποιούμε. Στο τετράδιο εργασιών θα κάνουμε την 1 άσκηση και θα προσπαθήσουμε να βάλουμε μόνοι μας τα σημεία στίξης.
Στη συνέχεια θα ολοκληρώσουμε το μάθημα με την υποενότητα 3 και την άσκηση 3.
Πολύτιμη βοήθεια θα μας προσφέρει η παρακάτω παρουσίαση
Η παρουσίαση του μαθήματος
(δημιουργός: Χατσίκου Ιωάννα http://taksiasterati.blogspot.gr)
Θα ξεκινήσουμε το μάθημα με την ανάγνωση ενός πολύ γνωστού κειμένου στα παιδιά που είναι “Ο ψεύτης βοσκός”. Θα το επεξεργαστούμε και θα μείνουμε σε αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο:
Θα δούμε τα μέρη της ιστορίας, τον τίτλο, την αρχή, τη μέση και το τέλος.
Θα δούμε τι βρίσκουμε:
στην αρχή…
στη μέση
και
στο τέλος…
…ποιο είναι το τέλος της ιστορίας μας.
Μετά θα διαβάσουμε κι άλλες ιστορίες για να δούμε ότι όλες έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Θα μείνουμε και θα δουλέψουμε πάνω στα χαρακτηριστικά μιας ιστορίας.
και μετά θα προσπαθήσουμε να γράψουμε κι εμείς τη δική μας ιστορία. Σε αυτό θα μας βοηθήσει μια πολύ ωραία ιδέα που είδα εδώ.
Εξαιρετική δουλειά!
Σας ευχαριστώ πολύ!
Υπέροχα όλα !!!
Σου εύχομαι υγεία και δύναμη να συνεχίσεις ως το τέλος αυτή τη φανταστική δουλεία !
και πάλι συγχαρητήρια !!!
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!
εξαιρετική δουλειαααά
Σας ευχαριστώ πολύ. Καλή συνέχεια.