Εδώ θα μάθουμε:
- Διάκριση επιπέδων ύφους .
- Χρήση πληθυντικού ευγενείας.
- Επεξεργασία διαλογικού κειμένου.
- Διάκριση των λέξεων σε μονοσύλλαβες, δισύλλαβες, τρισύλλαβες και τετρασύλλαβες.
- θέση και ρόλος του τόνου στις λέξεις.
πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Με το “σεις” και με το “σας”
Σήμερα θα μπούμε σε καινούργια ενότητα. Όπως θα δούμε κι από τον εισαγωγικό της τίτλο, θα μάθουμε να μιλάμε και να απευθυνόμαστε στους άλλους ευγενικά, είτε είναι οι συμμαθητές μας είτε είναι οι μεγαλύτεροί μας.
Στη συνέχεια θα διαβάσουμε τον διάλογο της Χαράς και της Γαλήνης και μετά θα περάσουμε στην ιστορία…
Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι
Θα εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις και θα προσπαθήσουμε να το κατανοήσουμε (μέσα από ερωτήσεις). Μετά θα δούμε και θα ακούσουμε μια παλιά καντάδα
πάτησε στην εικόνα
και μια καντάδα για να γελάσουμε…
Στο τέλος, θα εξασκηθούμε στον πίνακα και στο πράσινο τετράδιο
Θα συνεχίσουμε και σήμερα να μιλάμε ευγενικά, θα μάθουμε για τον “πληθυντικό ευγενείας” και πότε μιλάμε ευγενικά με τυπικό τρόπο και πότε με φιλικό.
Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τις ασκήσεις 1, 2 και 3 στο τετράδιο εργασιών.
Αν μας μείνει χρόνος θα δούμε την κυρία Ανακατωσούρα που δεν είναι ευγενική!.
Ποιος ξέρει μπορεί να προλάβουμε να παίξουμε και κανένα παιχνιδάκι με τον συλλαβισμό των λέξεων… Θα δούμε!
Σήμερα θα μιλήσουμε για τις συλλαβές. Θα μάθουμε κυρίως, πώς ονομάζονται οι λέξεις ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών τους.
Μετά θα ασχοληθούμε με την άσκηση 4 στο τετράδιο εργασιών.
Στο τέλος θα διαβάσουμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου “Πρωινό άστρο” θα το συζητήσουμε και μετά θα πάρουμε τις ξυλομπογιές μας και θα χρωματίσουμε τις λέξεις ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου.
Δραστηριότητα – κουίζ με συλλαβές
Δημιουργός:Παύλος Κώτσης – http://www.stintaxi.com
(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)
Σήμερα θα μάθουμε πώς λέγονται οι συλλαβές μιας λέξης και πώς ονομάζουμε τις λέξεις ανάλογα σε ποια συλλαβή τονίζονται. Θα προσπαθήσουμε και θα εξασκηθούμε πολύ στο να μάθουμε κυρίως πώς να τις διακρίνουμε. Στη συνέχεια θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών για να κάνουμε τις τελευταίες ασκήσεις αυτής της ενότητας.
Ίσως κάποια από τα παιδιά να ρωτήσουν πώς λέγονται οι λέξεις που δεν τονίζονται! Οι λέξεις λοιπόν, που δεν τονίζονται λέγονται…
Άτονες!
Ο παπαγάλος
Ζαχαρίας Παπαντωνίου
Σαν έμαθε τη λέξη «καλησπέρα»
ο παπαγάλος, είπε ξαφνικά:
«Είμαι σοφός, γνωρίζω ελληνικά.
Τι κάθομαι εδώ πέρα;»
Την πράσινη ζακέτα του φορεί
και στο συνέδριο των πουλιών πηγαίνει
για να τους πει μια γνώμη φωτισμένη.
Παίρνει μια στάση λίγο σοβαρή,
ξεροβήχει, κοιτάζει λίγο πέρα,
και τους λέει: «Καλησπέρα».
Ο λόγος του θαυμάστηκε πολύ.
«Τι διαβασμένος, λένε, παπαγάλος!
Θα’ ναι σοφός αυτός πολύ μεγάλος
αφού μπορεί κι ανθρώπινα μιλεί.
Απ’ τις Ινδίες φερμένος, ποιος ξέρει
πόσα βιβλία μαζί του να ‘χει φέρει,
με τι σοφούς εμίλησε και πόσα
να ξέρει στων γραμματικών τη γλώσσα!
— Κυρ παπαγάλε, θα ‘χουμε την τύχη
ν’ ακούσουμε τι λες και παραπέρα;»
Ο παπαγάλος βήχει, ξεροβήχει,
μα τι να πει, ξανάπε «Καλησπέρα».
… και μια πιο θεατρική μελοποίηση!
πάτησε στην εικόνα
Συνάδελφε, συγχαρητήρια για τη δουλειά σου. Δεν είναι απλώς εξαιρετική, είναι άριστη. Είμαι απ’ τα Τρίκαλα και 36,5 χρόνια δασκάλα. Διδάσκω ακόμα . Ανακάλυψα το blog σου πέρυσι (είχα την α’) την εποχή της καραντίνας. Το χρησιμοποιώ καθημερινά από τότε. Σου εύχομαι καλή και δημιουργική χρονιά. Μαργαρίτα Παπαδάκη