Στη βιβλιοθήκη
- ορθογραφική εξάσκηση στις καταλήξεις του αορίστου -ισα, -ησα
- εξάσκηση σε αντίθετα επίθετα
- επισήμανση οικογένειας λέξεων: βιβλίο, βιβλιοθήκη, βιβλιοθηκάριος
- κατανόηση των όρων: εξώφυλλο, συγγραφέας, τίτλος βιβλίου, εικονογράφος, εικονογράφηση
Σήμερα θα μπούμε σε μια καινούρια ενότητα και θα βουτήξουμε στον μαγικό κόσμο των βιβλίων! Τα παιδιά πήγαν στη βιβλιοθήκη για να επιστρέψουν το βιβλίο που δανείστηκε η Μαρίνα.
Έτσι μέσα από το κείμενο θα γνωρίσουμε πώς είναι μια βιβλιοθήκη, αφού εξαιτίας της πανδημίας δεν μπορούμε να επισκεφτούμε τη βιβλιοθήκη της πόλης μας.
Φωτογραφίες από παλαιότερη επίσκεψη στη βιβλιοθήκη με μια άλλη πρώτη τάξη.
Θα δούμε και πώς είναι μια βιβλιοθήκη στην άλλη άκρη του κόσμου, στην Αμερική!
Θα διαβάσουμε το κείμενο και θα το επεξεργαστούμε όπως κάνουμε κάθε φορά. Μετά θα προσπαθήσουμε να το χωρίσουμε σε παραγράφους και θα απαντήσουμε σε ερωτήσεις σε κάθε παράγραφο ξεχωριστά, υπογραμμίζοντας τη σωστή πρόταση κάθε φορά. Θα δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην περιγραφή της βιβλιοθήκης, εντοπίζοντάς την μέσα στο κείμενο.
Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τα στοιχεία ενός βιβλίου και θα ασχοληθούμε με την κατανόηση των όρων
εξώφυλλο,
συγγραφέας,
τίτλος βιβλίου,
εικονογράφος,
εικονογράφηση
και θα συμπληρώσουμε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο μάθημά μας. Μετά θα βρούμε τα ζευγαράκια των αντίθετων λέξεων στην 2η παράγραφο του κειμένου, θα τα κυκλώσουμε και θα τα ενώσουμε με το ίδιο χρώμα ξυλομπογιάς.
Θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις αντίστοιχη δραστηριότητα (3η)
Η παρουσίαση του μαθήματος
Στο επόμενο δίωρο, θα κάνουμε λίγη γραμματική! Θα μάθουμε πώς γράφονται τα ρήματα που τελειώνουνε σε -ώ και σε -ίζω στο χθες για λίγο (μία φορά)
και θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών (1, 2, 4 και 5)
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*************************
Να σας διαβάσω;
- εξάσκηση στη χρήση του Παρατατικού
- εξάσκηση στον Παρατατικό του ρήματος είμαι στον ενικό αριθμό και στην ορθογραφία του (ήμουν, ήσουν, ήταν)
- επισημαίνεται η γραφή του γράμματος γάμα (γ) σε έντυπα
Σήμερα θα δούμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή “Το γαϊτανάκι”. Είναι το βιβλίο που δανείστηκε η Μαρίνα από τη βιβλιοθήκη.
Ο κυρ Νικόλας, ο Γαρίφαλλος
Αφού το διαβάσουμε αρκετές φορές θα το επεξεργαστούμε και θα απαντήσουμε σε πολλές ερωτήσεις για να το κατανοήσουμε πιο καλά! Μία από αυτές θα την απαντήσουμε στο τετράδιο εργασιών (δραστηριότητα 1 σελ. 63).
Μετά θα ακούσουμε το τραγουδάκι “αν όλα τα παιδιά της γης”…
και στη συνέχεια θα συζητήσουμε τι μπορεί να κάνει κάποιος αν ξέρει όλες τις γλώσσες του κόσμου!
πηγή εικόνας: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Άραγε, τι θα μπορούσαμε να κάνουμε κι εμείς αν γνωρίζαμε όλες τις γλώσσες; Θα το γράψουμε (στην ώρα της ευέλικτης) πάνω σε ένα φύλλο και θα το κολλήσουμε στο δέντρο της τάξης μας.
Στη συνέχεια θα γνωρίσουμε το γραμματικό φαινόμενο του μαθήματος που είναι ο παρατατικός. Φυσικά στα παιδιά λέμε “χθες για πολλή ώρα” ή “χθες συνέχεια”.
Θα κάνουμε λίγη εξάσκηση με όλα όσα μάθαμε…
και θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών.
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
Μια όμορφη τάξη
*************************
Το Αλφαβητάρι με τον Ήλιο
Το σημερινό μας κείμενο προέρχεται από το Αλφαβητάριο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1914: Το Αλφαβητάρι με τον Ήλιο των Δ. Ανδρεάδη, Α. Δελμούζου, Π. Νιρβάνα, Ζ. Ππαντωνίου, Μ. Τριανταφυλλίδη σε εικονογράφηση Κ. Μαλέα.
- επισήμανση και εξάσκηση στις ρηματικές καταλήξεις σε -ώνω και -αίνω και τις εξαιρέσεις (μένω, πλένω, δένω)
- συζήτηση για τις συμβουλές των μεγαλυτέρων και τη σημασία-αξία τους
Σήμερα θα δούμε τι διάβασε ο Ορφέας από το παλιό αλφαβητάρι. Θα ξεκινήσουμε με το αλφαβητάρι και αφού το δουν τα παιδιά, το ξεφυλλίσουν και το περιεργαστούν, θα συνεχίσουμε στην επεξεργασία του κειμένου. Το κείμενο βέβαια στο αλφαβητάρι περιέχει κάποιες λέξεις που θα προβληματίσουν τα παιδιά και θα είναι καλή ευκαρία να τις συγκρίνουμε με τις σημερινές.
Στην αρχή θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι γίνεται στην εικόνα. Τα παιδιά σίγουρα θα έχουν πολλά να πουν. Μετά αφού διαβάσουμε το κείμενο μια φορά, θα εξηγήσουμε τις λέξεις που δε γνωρίζουμε.
Θα συνεχίσουμε με τη νοηματική επεξεργασία του κειμένου.
Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τα τα ρήματα που τελειώνουνσε -αίνω και την ορθογραφία τους.
Μετά θα δούμε τα ρήματα σε -ώνω που δεν έχουν εξαιρέσεις…
και θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις δραστηριότητες.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*************************
Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο
- Εξάσκηση στην ορθογραφία των ανώμαλων Αορίστων συχνόχρηστων ρημάτων.
- Επισήμανση της επαύξησης της πρότασης : Θα κάνουμε ένα βιβλίο. Θα κάνουμε ένα μεγάλο βιβλίο. Θα κάνουμε ένα μεγάλο βιβλίο με ιστορίες της τάξης μας.
Σήμερα η τάξη μας θα γεμίσει με αναμνήσεις! Το μάθημά μας έχει σχέση με το πώς μπορούμε να γράψουμε ένα βιβλίο. Να γίνουμε κι εμείς συγγραφείς! Θα ξεκινήσουμε με την εικόνα και θα προχωρήσουμε στην ανάγνωση του κειμένου, αρκετές φορές πριν κάνουμε τη νοηματική του επεξεργασία.
Στη συνέχεια, αφού βοηθήσουμε τον Δαμιανό να συμπληρώσει την ιστορία του, θα προσπαθήσουμε να γράψουμε κι εμείς μια δική μας. Θα σκαλίσουμε τις αναμνήσεις μας από τη σχολική χρονιά που πέρασε (αλλά δεν τελείωσε) και θα τις γράψουμε στην πρώτη δραστηριότητα στο τετράδιο εργασιών.
Θα ξαναθυμηθούμε και τον κανόνα με τα 5 δάχτυλα, (καιρό είχαμε να το αναφέρουμε και είναι ευκαιρία!)
Αφού το γράψουμε, στο σπίτι μας πλέον θα το γράψουμε με καθαρά και ωραία γράμματα στο πράσινο τετράδιο.
Στο επόμενο δίωρο θα μάθουμε πώς γράφουμε τα ρήματα στο αύριο για λίγο
Μετά θα περάσουμε στα ρήματα στο χθες για λίγο (Αόριστος) τα οποία και θα τα μάθουμε πολύ καλά ορθογραφία.
πηγή εικόνας:http://kathemeraproti.blogspot.gr/
και θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις δραστηριότητες.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*************************
Έκθεση βιβλίου
- εξάσκηση στην προτασιακή δομή Υ-Ρ-Α και την επαύξηση της
- παιχνίδι με την επαύξηση της πρότασης
ξεκινάμε με ένα ουσιαστικό και συνεχίζουμε επαναλαμβάνοντας κάθε μαθητής και επαυξάνοντας με μία ακόμα λέξη
π.χ. η γάτα, η γάτα τρώει, η γάτα τρώει ένα ψάρι κ.α. - παρατήρηση και σύγκριση προσκλήσεων – ομοιότητες και διαφορές
- ετοιμάζουμε τη δικιά μας πρόσκληση (δείτε εδώ διαφορετικά είδη προσκλήσεων)
- εξοικείωση με την ανακοίνωση και γράφουμε τις δικές μας ανακοινώσεις
Σήμερα θα μεταφερθούμε σε μια έκθεση βιβλίου. Θα ξεκινήσουμε από την εικόνα και θα επεξεργαστούμε το κείμενο, όπως πάντα.
Όμως πρώτα θα ακούσουμε δυο”σημαντικές ανακοινώσεις”…
Θα μιλήσουμε για την ανακοίνωση και την πρόσκληση και θα μάθουμε τα βασικά της σημεία.
Τι γράφουμε σε μια πρόσκληση;
Είναι σωστή η παρακάτω πρόσκληση για το πάρτυ; Τι λείπει;
Μετά θα προσπαθήσουμε να τα εντοπίσουμε σε μια πρόκληση που θα μοιράσω στα παιδιά.
πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr/
Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με την ανάπτυξη προτάσεων. Μέσα από παιχνίδι θα προσπαθούμε, λέγοντας ο καθένας μας και μια λέξη, να μεγαλώσουμε μια πρόταση. Το έχουμε ξανακάνει και θα μας είναι πολύ εύκολο.
Πήγα βόλτα
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Το ρολόι χτύπησε
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
και θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
*************************
Αντίο, όνειρά μου
Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ενότητα “Ο κόσμος των βιβλίων” με ένα ποιηματάκι. Αφού το διαβάσουμε μόνοι μας, όλοι μαζί, φωναχτά, σιωπηρά, θα το επεξεργαστούμε απαντώντας σε διάφορες ερωτήσεις. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε τα όνειρα που περιγράφονται σ’ αυτό και τι μας λένε οι άλλες στροφές.
Θα δούμε κι ένα βιντεάκι με το τραγούδι “Όνειρά μου παιδικά” από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου
Στη συνέχεια θα περάσουμε στις δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών και θα κάνουμε την επανάληψη της ενότητας.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας