Ο κόσμος των βιβλίων

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ο κοσμος των βιβλιων α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

Στη βιβλιοθήκη

 

  • ορθογραφική εξάσκηση στις καταλήξεις του αορίστου -ισα, -ησα
  • εξάσκηση σε αντίθετα επίθετα
  • επισήμανση οικογένειας λέξεων: βιβλίο, βιβλιοθήκη, βιβλιοθηκάριος
  • κατανόηση των όρων: εξώφυλλο, συγγραφέας, τίτλος βιβλίου, εικονογράφος, εικονογράφηση

 

 

 

Σήμερα θα μπούμε σε μια καινούρια ενότητα και θα βουτήξουμε στον μαγικό κόσμο των βιβλίων! Τα παιδιά πήγαν στη βιβλιοθήκη για να επιστρέψουν το βιβλίο που δανείστηκε η Μαρίνα.

 

 

Έτσι μέσα από το κείμενο θα γνωρίσουμε πώς είναι μια βιβλιοθήκη, αφού εξαιτίας της πανδημίας δεν μπορούμε να επισκεφτούμε τη βιβλιοθήκη της πόλης μας.

 

Φωτογραφίες από παλαιότερη επίσκεψη στη βιβλιοθήκη με μια άλλη πρώτη τάξη.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιοθήκη τρικάλων

 

 

 Θα δούμε και πώς είναι μια βιβλιοθήκη στην άλλη άκρη του κόσμου, στην Αμερική!

 

 

 

Θα διαβάσουμε το κείμενο και θα το επεξεργαστούμε όπως κάνουμε κάθε φορά. Μετά θα προσπαθήσουμε να το χωρίσουμε σε παραγράφους και θα απαντήσουμε σε ερωτήσεις σε κάθε παράγραφο ξεχωριστά, υπογραμμίζοντας τη σωστή πρόταση κάθε φορά. Θα δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην περιγραφή της βιβλιοθήκης, εντοπίζοντάς την μέσα στο κείμενο.

 

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τα στοιχεία ενός βιβλίου και θα ασχοληθούμε με την κατανόηση των όρων

 

εξώφυλλο,

 

συγγραφέας,

 

τίτλος βιβλίου,

 

εικονογράφος,

 

εικονογράφηση

 

και θα συμπληρώσουμε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο μάθημά μας. Μετά θα βρούμε τα ζευγαράκια των αντίθετων λέξεων στην 2η παράγραφο του κειμένου, θα τα κυκλώσουμε και θα τα ενώσουμε με το ίδιο χρώμα ξυλομπογιάς.

 

Θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις αντίστοιχη δραστηριότητα (3η)

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 Στο επόμενο δίωρο, θα κάνουμε λίγη γραμματική! Θα μάθουμε πώς γράφονται τα ρήματα που τελειώνουνε σε και σε -ίζω στο χθες για λίγο (μία φορά)

 

ισα ησα

 

ιζω -ισα

 

ω -ησα

 

μετά θα κάνουμε λίγη εξάσκηση σε αυτά που μάθαμε.
τώρα χθες ασκησεις 2
 
 

 και θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών (1, 2, 4 και 5)

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 

 

 

 

 

 

Το πιο ωραίο γλυκό – Επίθετα

 

Μια κουραστική μέρα – Ρήματα σε -ησα -ηκα

 

 

 

epitheta

 

 

 

*************************

 

 

 

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

Να σας διαβάσω;

 

  • εξάσκηση στη χρήση του Παρατατικού
  • εξάσκηση στον Παρατατικό του ρήματος είμαι στον ενικό αριθμό και στην ορθογραφία του (ήμουν, ήσουν, ήταν)
  • επισημαίνεται η γραφή του γράμματος γάμα (γ) σε έντυπα

 

Σήμερα θα δούμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή “Το γαϊτανάκι”. Είναι το βιβλίο που δανείστηκε η Μαρίνα από τη βιβλιοθήκη.

 

 

Ο κυρ Νικόλας, ο Γαρίφαλλος

 

Αφού το διαβάσουμε αρκετές φορές θα το επεξεργαστούμε και θα απαντήσουμε σε πολλές ερωτήσεις για να το κατανοήσουμε πιο καλά! Μία από αυτές θα την απαντήσουμε στο τετράδιο εργασιών (δραστηριότητα 1 σελ. 63).

 

Μετά θα ακούσουμε το τραγουδάκι “αν όλα τα παιδιά της γης”…

 

 

και στη συνέχεια θα συζητήσουμε τι μπορεί να κάνει κάποιος αν ξέρει όλες τις γλώσσες του κόσμου!

 

πηγή εικόνας: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

Άραγε, τι θα μπορούσαμε να κάνουμε κι εμείς αν γνωρίζαμε όλες τις γλώσσες; Θα το γράψουμε (στην ώρα της ευέλικτης) πάνω σε ένα φύλλο και θα το κολλήσουμε στο δέντρο της τάξης μας. 

 

Στη συνέχεια θα γνωρίσουμε το γραμματικό φαινόμενο του μαθήματος που είναι ο παρατατικός. Φυσικά στα παιδιά λέμε “χθες για πολλή ώρα” ή “χθες συνέχεια”. 

 

 

Θα δούμε το παραμύθι των δυο μάγων, του μάγου “Χτες για λίγο” και του μάγου “Χτες για πολύ”, (δημιουργός του η “Τάξη Αστεράτη“.

 

 

κλίση παρατατικού

 

Θα κάνουμε λίγη εξάσκηση με όλα όσα μάθαμε…

 

 

ΤΡΕΙΣ ΧΡΟΝΟΙ

 

 

και θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών.

 
 Στη δραστηριότητα 6, θα κάνουμε εξάσκηση στο ρήμα είμαι (στο χθες για πολύ)
 

ενεστώτας είμαι

 παρατατικός ήμουν 111

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Πάτησε στην εικόνα

 

 

 

 

Μια όμορφη τάξη

Θέλεις να μάθεις παίζοντας;

 

 

 

 

*************************

 

 

 

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

Το Αλφαβητάρι με τον Ήλιο

 

 

 

Το σημερινό μας κείμενο προέρχεται από το Αλφαβητάριο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1914: Το Αλφαβητάρι με τον Ήλιο των Δ. Ανδρεάδη, Α. Δελμούζου, Π. Νιρβάνα, Ζ. Ππαντωνίου, Μ. Τριανταφυλλίδη σε εικονογράφηση Κ. Μαλέα.

  • επισήμανση και εξάσκηση στις ρηματικές καταλήξεις σε -ώνω και -αίνω και τις εξαιρέσεις (μένω, πλένω, δένω)
  • συζήτηση για τις συμβουλές των μεγαλυτέρων και τη σημασία-αξία τους

 

 

 

Σήμερα θα δούμε τι διάβασε ο Ορφέας από το παλιό αλφαβητάρι. Θα ξεκινήσουμε με το αλφαβητάρι και αφού το δουν τα παιδιά, το ξεφυλλίσουν και το περιεργαστούν, θα συνεχίσουμε στην επεξεργασία του κειμένου. Το κείμενο βέβαια στο αλφαβητάρι περιέχει κάποιες λέξεις που θα προβληματίσουν τα παιδιά και θα είναι καλή ευκαρία να τις συγκρίνουμε με τις σημερινές.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για το αλφαβηταρι με τον ηλιο α δημοτικου

 

 

Στην αρχή θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι γίνεται στην εικόνα. Τα παιδιά σίγουρα θα έχουν πολλά να πουν. Μετά αφού διαβάσουμε το κείμενο μια φορά, θα εξηγήσουμε τις λέξεις που δε γνωρίζουμε.

Θα συνεχίσουμε με τη νοηματική επεξεργασία του κειμένου.

ερωτήσεις κατανόησεις

Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τα τα ρήματα που τελειώνουνσε -αίνω και την ορθογραφία τους.

 

 

 

αινω

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά θα δούμε τα ρήματα σε -ώνω που δεν έχουν εξαιρέσεις…

 

 

ώνω

 

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

 

 

και θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις δραστηριότητες.

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Πάτησε στην εικόνα

 

ainw-enw

 

 

  Οι ετοιμασίες του βάτραχουΑποτέλεσμα εικόνας για το αλφαβηταρι με τον ηλιο α δημοτικου

 

 

 

*************************

 

 

 

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 

Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο

 

 

 

  • Εξάσκηση στην ορθογραφία των ανώμαλων Αορίστων συχνόχρηστων ρημάτων.
  • Επισήμανση της επαύξησης της πρότασης : Θα κάνουμε ένα βιβλίο. Θα κάνουμε ένα μεγάλο βιβλίο. Θα κάνουμε ένα μεγάλο βιβλίο με ιστορίες της τάξης μας.

 

 

 

 Σήμερα η τάξη μας θα γεμίσει με αναμνήσεις! Το μάθημά μας έχει σχέση με το πώς μπορούμε να γράψουμε ένα βιβλίο. Να γίνουμε κι εμείς συγγραφείς! Θα ξεκινήσουμε με την εικόνα και θα προχωρήσουμε στην ανάγνωση του κειμένου, αρκετές φορές πριν κάνουμε τη νοηματική του επεξεργασία.

 

 

βιβλιο κατανόησηβιβλιο κατανόηση 2

 

Στη συνέχεια, αφού βοηθήσουμε τον Δαμιανό να συμπληρώσει την ιστορία του, θα προσπαθήσουμε να γράψουμε κι εμείς μια δική μας. Θα σκαλίσουμε τις αναμνήσεις μας από τη σχολική χρονιά που πέρασε (αλλά δεν τελείωσε) και θα τις γράψουμε στην πρώτη δραστηριότητα στο τετράδιο εργασιών.

 

 

 

 

Θα ξαναθυμηθούμε και τον κανόνα με τα 5 δάχτυλα, (καιρό είχαμε να το αναφέρουμε και είναι ευκαιρία!)

 

 

γγγγγ

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφού το γράψουμε, στο σπίτι μας πλέον θα το γράψουμε με καθαρά και ωραία γράμματα στο πράσινο τετράδιο.

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Στο επόμενο δίωρο θα μάθουμε πώς γράφουμε τα ρήματα στο αύριο για λίγο

Μέλλοντας

μελλον μετατροπή

 

 

Μετά θα περάσουμε στα ρήματα στο χθες για λίγο (Αόριστος) τα οποία και θα τα μάθουμε πολύ καλά ορθογραφία.

 

 

 πηγή εικόνας:http://kathemeraproti.blogspot.gr/

 

 

και θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις δραστηριότητες.

 

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Πάτησε στην εικόνα

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο ντροπαλός κηπουρός

 

 

 

 

*************************

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

Έκθεση βιβλίου

  • εξάσκηση στην προτασιακή δομή Υ-Ρ-Α και την επαύξηση της
  • παιχνίδι με την επαύξηση της πρότασης
    ξεκινάμε με ένα ουσιαστικό και συνεχίζουμε επαναλαμβάνοντας κάθε μαθητής και επαυξάνοντας  με μία ακόμα λέξη
    π.χ. η γάτα, η γάτα τρώει, η γάτα τρώει ένα ψάρι κ.α.
  • παρατήρηση και σύγκριση προσκλήσεων – ομοιότητες και διαφορές
  • ετοιμάζουμε τη δικιά μας πρόσκληση (δείτε εδώ διαφορετικά είδη προσκλήσεων)
  • εξοικείωση με την ανακοίνωση και γράφουμε τις δικές μας ανακοινώσεις

 

Σήμερα θα μεταφερθούμε σε μια έκθεση βιβλίου. Θα ξεκινήσουμε από την εικόνα και θα επεξεργαστούμε το κείμενο, όπως πάντα.

 

Όμως πρώτα θα ακούσουμε δυο”σημαντικές ανακοινώσεις”…

 

 

 

 

 

 

Θα μιλήσουμε για την ανακοίνωση και την πρόσκληση και θα μάθουμε τα βασικά της σημεία.

 

Ανακοίνωση 12

 

 

 

 

Ανακοίνωση2

 

 

Τι γράφουμε σε μια πρόσκληση;

Είναι σωστή η παρακάτω πρόσκληση για το πάρτυ; Τι λείπει;

 

Πρόσκληση πάρτυ

 

Μετά θα προσπαθήσουμε να τα εντοπίσουμε σε μια πρόκληση που θα μοιράσω στα παιδιά.

 

 

πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr/

 

Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με την ανάπτυξη προτάσεων. Μέσα από παιχνίδι θα προσπαθούμε, λέγοντας ο καθένας μας και μια λέξη, να μεγαλώσουμε μια πρόταση. Το έχουμε ξανακάνει και θα μας είναι πολύ εύκολο.

 

Πήγα βόλτα

 

_______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

Το ρολόι χτύπησε

 

_______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

Κατόπιν θα μάθουμε να βρίσκουμε και τα μέρη μιας πρότασης κάνοντας ερωτήσεις.

 

 

 

πηγή διαφανειών: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

 

και θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες.

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

*************************

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

Αντίο, όνειρά μου

 

 

 Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ενότητα “Ο κόσμος των βιβλίων” με ένα ποιηματάκι. Αφού το διαβάσουμε μόνοι μας, όλοι μαζί, φωναχτά, σιωπηρά, θα το επεξεργαστούμε απαντώντας σε διάφορες ερωτήσεις. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε τα όνειρα που περιγράφονται σ’ αυτό και τι μας λένε οι άλλες στροφές.

 

 

 

Θα δούμε κι ένα βιντεάκι με το τραγούδι  “Όνειρά μου παιδικά” από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου

 

 Στη συνέχεια θα περάσουμε στις δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών και θα κάνουμε την επανάληψη της ενότητας.

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

 

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *