Καινούργια ενότητα σήμερα και καινούργιο τεύχος στο μάθημα της Γλώσσας! Αφού μάθαμε όλα τα γράμματα, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και να αυξήσουμε τις γνώσεις μας στη Γλώσσα.
Τα πρωτάκια από την πρώτη στιγμή που πήραν στα χέρια τους το β΄τεύχος του βιβλίου της Γλώσσας, άρχισαν να το ξεφυλλίζουν (μου άρεσε αυτό!) και το καθένα έλεγε αυθόρμητα τις παρατηρήσεις του. Έτσι παρατήρησαν ότι τα κείμενα είναι πιο μεγάλα, λίγο θα έλεγα εγώ, και ότι δεν υπάρχουν εικόνες των παιδιών στους διαλόγους, αλλά τα ονόματά τους. Έτσι τους εξήγησα ότι τώρα πλέον γνωρίζουν όλα τα γράμματα και δεν τους χρειάζονται τόσες πολλές εικόνες. Άλλωστε είναι πιο ωραίο ο καθένας να φτιάχνει τις δικές του μοναδικές εικόνες στο μυαλό του!
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Το καπέλο περπατάει!
Όπως κάνουμε σε κάθε μάθημα, πρώτα θα ξεκινήσουμε και θα επεξεργαστούμε την εικόνα. Θα πούμε για τα πρόσωπα, τα ζώα, τον τόπο και τον χρόνο και θα κάνουμε υποθέσεις για το τι μπορεί να συζητούν τα παιδιά.
Στη συνέχεια θα διαβάσουμε το κείμενο μερικές φορές και μετά θα υποδυθούμε τους ήρωες της σημερινής ιστορίας.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/02/1.html
Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στις υπογραμμισμένες λέξεις και θα ξεχωρίσουμε μέσα σ΄αυτές το καινούριο ζευγαράκι (θυμάστε το ου;) που δεν είναι άλλο από το ει.
Τα παιδιά ήδη το ξέρουν από τη λέξη “είναι” που μάθαμε ολικά.
Θα τονίσουμε ότι από δω και πέρα αυτά τα δυο γράμματα, όταν τα βλέπω δίπλα δίπλα, θα βγάζω τη φωνούλα “ι“
Μετά θα συζητήσουμε για το πού μπαίνει ο τόνος στο ζευγαράκι. Ελπίζω να θυμόμαστε το ού και να το “πιάσουμε” εύκολα!
Αφού κυκλώσουμε το ει στο κείμενο, θα συνεχίσουμε και θα βρούμε λέξεις από ει.
Στη συνέχεια θα το γράψουμε (η επανάληψη είπαμε… είναι καλή!)
Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε για τα ρήματα και για την ορθογραφία του γ’ ενικού προσώπου.
Τα ρήματα
(Κάποιος κάνει κάτι)
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*********************
Διαβάζουμε!
- Η Ειρήνη πήγε στη θεία της .
- Εκεί πάει με το λεωφορείο .
- Στο λεωφορείο κόβει μισό εισιτήριο .
- Ο Θανάσης είναι μαθητής του ωδείου.
- Του αρέσει η μουσική .
- Είδαμε τις ειδήσεις στην τηλεόραση.
- Στη συνέχεια είχε επίδειξη μόδας .
- Εμείς πάμε στο σχολείο με τα πόδια.
- Εμείς είμαστε καλοί μαθητές.
- Ο παππούς πήγε στο φαρμακείο να πάρει να χάπια του.
- Κέρδισα στο λαχείο!
σχολείο
μουσείο
κουρείο
φαρμακείο
βιβλιοπωλείο
κρεοπωλείο
καφενείο
νοσοκομείο
*********************
Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 6 – 7)
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
*********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Ένας καινούργιος μαθητής
Τελικά σήμερα θα δούμε ότι το κουταβάκι τα κατάφερε και “τρύπωσε” στην τάξης της Ιωάννας! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά κατάφερε να το συμπαθήσουν όλοι, μέχρι και ο δάσκαλος που το δέχτηκε σαν καινούργιο μαθητή!
Θα ξεκινήσουμε και θα επεξεργαστούμε την εικόνα. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε την συνέχεια της ιστορίας και θα υποθέσουμε τι όνομα μπορεί να έδωσαν τα παιδιά στο κουταβάκι.
Μέσα από τις λέξεις που θα γράψουμε στον πίνακα και υπάρχουν στην εικόνα τα πρωτάκια θα ανακαλύψουν το καινούργιο ζευγαράκι. Άλλωστε πιστεύω ότι θα προβληματιστούν από το ε που θα ακούνε αλλά δεν θα το βλέπουν!
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Θα διαβάσουμε το κείμενο και θα υπογραμμίσουμε με κόκκινο τις λέξεις που έχουν το νέο ζευγαράκι (-αι).
Μετά θα παίξουμε θέατρο και θα υποδυθούμε εμείς τους ήρωες του μαθήματος!
Θα θυμηθούμε μια λέξη που ήδη γνωρίσαμε, τη λέξη ‘είναι‘, η οποία έχει το αι στο τέλος.
Μετά θα δούμε πώς το γράφουμε με μικρά και κεφαλαία…
και στη συνέχεια θα δούμε πού παίρνει τον τόνο…
Μετά θα δούμε και θα διαβάσουμε τις συλλαβές με το -αι
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Θα συνεχίσουμε βρίσκοντας και λέγοντας λέξεις με το αι
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
*********************
Διαβάζουμε!
Τα παιδιά παίζουν στην παιδική χαρά .
- Σήμερα έχουμε ωραίο καιρό .
- Η Αιμιλία κάθεται στον καναπέ .
- Πηγαίνω περίπατο με την Καίτη .
- Η Μαίρη φοβάται τα φίδια .
- Τα παιδιά έμαθαν την αφαίρεση .
- Το καλοκαίρι πηγαίνουμε διακοπές .
Ο Αιμίλιος μας χαιρέτησε κι έφυγε .
- Η Αιμιλία και η Καίτη ανεβαίνουν στο βουνό.
- Με το μαχαίρι κόψαμε το ψωμί.
- Τα παιδιά χαιρετούν τη σημαία.
*********************
Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε για τα ρήματα της παθητικής φωνής (α’ και β’ πρόσωπο ενικού – εγώ + εσύ) και για το ρήμα είμαι (μόνο για τον ενικό του).
Στα πρωτάκια βέβαια δε θα χρησιμοποιήσουμε αυτούς τους όρους, γιατί σίγουρα δεν θα καταλάβουν τίποτα! Ο αγαπημένος τους ποντικός, θα προσπαθήσει να τους τα πει λίγο διαφορετικά!
Θα πούμε και θα γράψουμε πολλά παραδείγματα και μετά θα μιλήσουμε για τον ενικό του ρήματος είμαι
Στη συνέχεια θα γράψουμε στο πράσινο τετράδιο:
Εγώ είμαι________________________
Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 8 – 9)
Τελικά ο Μολύβιος είναι πολύ παιχνιδιάρης! Σήμερα θα τον δούμε μέσα σε ένα οικοπεδο. Τα παιδιά τον ψάχνουν σε όλη την γειτονιά. Μέσα από την εικόνα του μαθήματος θα “ανακαλύψουμε” έναν ακόμα δίφθογγο, το Οι – οι.
Αφού συζητήσουμε την εικόνα, θα βρούμε πώς βρέθηκε εκεί ο Μολύβιος διαβάζοντας το κείμενο. Θα υπογραμμίσουμε όλες τις λέξεις που έχουν το οι και θα το κοκκινίσουμε.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Κατόπιν θα μιλήσουμε γι΄αυτό το νέο “γράμμα”.
Θα το γράψουμε και μετά θα δούμε πού τονίζεται.
Θα βρούμε λέξεις από Οι οι
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Μετά θα δούμε και θα διαβάσουμε τις συλλαβές με το -οι
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Σ΄αυτό το μάθημα θα μάθουμε πότε θα βάζουμε οι στο τέλος μιας λέξης.
Αφού μάθουμε πολύ καλά να βάζουμε οι στους πολλούς, θα περάσουμε στις δραστηριότητες του μαθήματος.
Αν έχουμε χρόνο (αλλιώς στο επόμενο δίωρο της Γλώσσας) θα μιλήσουμε και για τρεις λέξεις με τις οποίες ρωτάμε και δεν παίρνουν τόνο γιατί έχουν μόνο μία συλλαβή!
Ποιος, Ποια, Ποιο
Ποιος σε φέρνει στο σχολείο;
Ποια μέρα θα έρθεις στο σπίτι μου;
Ποιο χρώμα σου αρέσει;
Ποιοι είναι οι φίλοι σου;
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*********************
Διαβάζουμε!
Λέξεις
- Οι λαγοί τρέχουν γρήγορα.
- Την άνοιξη, ο παππούς και η γιαγιά πηγαίνουν στο χωριό.
- Η νοικοκυρά καθαρίζει το σπίτι.
- Μένω σε μία μεγάλη πολυκατοικία.
- Το πλοίο κάνει μακρινό ταξίδι.
- Ο τοίχος θέλει βάψιμο.
- Μην ανοίγεις την πόρτα σε ξένους.
- Ο οικοδόμος χτίζει μία καινούρια οικοδομή.
- Η οικογένειά μου αποτελείται από πέντε μέλη.
*********************
Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 10 – 11)
*********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Μπλε όνειρα
Σήμερα θα επισκεφτούμε την Ειρήνη, την αδερφή του Πέτρου. Η Ειρήνη είναι ζωγράφος και η παρέα θα βρεθεί μέσα σε ένα ατελιέ ζωγραφικής!
Θα θαυμάσει τον μεγάλο μπλε πίνακα της Ειρήνης με τίτλο “Μπλε όνειρα” κι εμείς με τη σειρά μας θα προσπαθήσουμε να του βρούμε έναν δικό μας τίτλο! Έτσι μέσα από την επεξεργασία της εικόνας θα εντοπίσουμε τον φθόγγο μπ.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Θα διαβάσουμε πολλές φορές το κείμενο και θα υπογραμμίσουμε τις λέξεις με το μπ.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Στη συνέχεια θα δούμε συλλαβές με το μπ και όλα τα φωνήεντα, απλά και δίψηφα.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Θα βρούμε και θα γράψουμε πολλές λέξεις που αρχίζουν ή έχουν μέσα τους το μπ.
Κατόπιν θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες του μαθήματος.
Στο τέλος θα δούμε πίνακες και θα τους συζητήσουμε μέσα στην τάξη.
Γιαν Βερμέερ, Ο καλλιτέχνης στο ατελιέ του.
Αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ το 1628
Zουάν Μιρό
Πίνακας του Ερνστ Λούντβιχ Κίρχνερ
Διαμαντής Διαμαντόπουλος, Τα καρπούζια
Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε και θα μάθουμε για τον πληθυντικό αριθμό των θηλυκών σε -α
Λέμε όμως:
Ήρθε η ώρα για εξάσκηση στο πράσινο τετράδιο
Τραγουδάμε…
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*********************
Διαβάζουμε!
Λέξεις
Προτάσεις με το μπ
Τα παιδιά παίζουν μπάλα στην αυλή .
Ο Μπάμπης ξέρει καλό κολύμπι .
Ο μπαμπάς αγόρασε ένα ζευγάρι μπότες .
Ο Στέλιος έφαγε δυο μπανάνες .
Η μητέρα έραψε το κουμπί στο σακάκι .
Το καμπαναριό έχει δυο μεγάλες καμπάνες .
Ο ήλιος λάμπει στο γαλανό ουρανό .
Ο παππούς παίζει το κομπολόι του .
Η Στέλλα έχει δυο μπαλόνια .
*********************
Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 12 – 13)
Στην 1η άσκηση θα μιλήσουμε για το ουράνιο τόξο και θα γράψουμε τα χρώματα. Είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε πώς φτιάχνονται τα χρώματα. Με τρία βασικά χρώματα λοιπόν, τα πρωτάκια μας θα δημιουργήσουν περισσότερα αναμιγνύωντάς τα.
*********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Με πινέλα και φαντασία
Σήμερα θα γίνουμε καλλιτέχνες μεγάλων επιφανειών! Ναι! Καλά το καταλάβατε. Ο δάσκαλος στην εικόνα κοιτάζει κάτι και σίγουρα είναι αυτό που σκέφτεστε!
Έτσι μέσα από την εικόνα και τις υποθέσεις που θα κάνουμε, θα γνωρίσουμε το δίψηφο Ντ ντ.
Θα διαβάσουμε πολλές φορές το κείμενο και θα υπογραμμίσουμε τις λέξεις με το ντ.
Στο τέλος, θα τραγουδήσαμε όλοι μαζί ένα υπέροχο τραγουδάκι, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”,
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*********************
Διαβάζουμε!
κλικ
Λέξεις
Προτάσεις με το ντ
- Ο γίγαντας με το κοντό παντελόνι.
- Ένα λιοντάρι με μεγάλα δόντια.
- Ψηλά δέντρα και κοντούς θάμνους.
- Ένας ποντικός γεωργός.
- Τα παιδιά κρύβονται μέσα στην ντουλάπα.
- Ντίνος και η Ντίνα είναι φίλοι.
*********************
Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 14 – 15)
*********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Οι δυο φίλοι
Σήμερα ολοκληρώνουμε την ενότητα και θα ξεκινήσουμε την επανάληψη με ένα πολύ ωραίο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου.
Στο κείμενό μας υπάρχουν κάποιες τελίτσες. Θα μιλήσουμε γι΄αυτές και πότε τις χρησιμοποιούμε. Για να δουν τα παιδιά τη διαφορά παρακάτω θα διαβάσουμε το ποίημα ολόκληρο.
Ο σκύλος λέει της γάτας:
«Τα νύχια σου ετοιμάζεις,
φυσάς και καμπουριάζεις.
Μα τι έχεις και θυμώνεις;
Ώς πότε οι τσακωμοί;»
Κι εκείνη: «Μη ζυγώνεις,
σε σκίζω στη στιγμή!»
«Για στάσου, λέει ο σκύλος,
δε θέλεις να είμαι φίλος;
Μιλώ στα σοβαρά»
και κούναε την ουρά.
«Τρωγόμαστε βδομάδες,
παίρνεις και δίνεις ξύλο.
Aς πάψουν οι καυγάδες
και δέξου με για φίλο.
Δε σκέφτηκες κομμάτι
πως απ’ την γκρίνια αυτή
θα μείνω μ’ ένα μάτι,
θα μείνεις μ’ ένα αυτί;»
Η γάτα με ησυχία
το πόδι κατεβάζει,
του σκύλου η ομιλία
σε συλλογή τη βάζει.
Λόγο τιμής εδώσαν·
ήταν εχθροί, φιλιώσαν.
Ξεχάσαν τι έχει γίνει.
Συντρόφεψαν. Ειρήνη.
«Βλέπω καλά; Έχει χάζι!»
τ’ αφεντικό φωνάζει.
«Ποιοι να ’ν’ οι δυο κει κάτω
που τρων στο ίδιο πιάτο;»
(από το βιβλίο: Zαχαρίας Λ. Παπαντωνίου, Xελιδόνια, Bιβλιοθήκη Eκπαιδευτικού Oμίλου, 1920)
Αφού το επεξεργαστούμε, θα το ακούσουμε και θα το τραγουδήσουμε!
*********************
Μετά θα περάσουμε στο Τετράδιο εργασιών και θα θυμηθούμε ό,τι είπαμε σ΄αυτήν την ενότητα.
Θα μιλήσουμε πάλι για τα δίψηφα φωνήεντα, για τον ένα και τους πολλούς και για τη μια και τις πολλές. Θα ξαναθυμηθούμε το μπ και το ντ.
Με αφορμή την άσκηση τρία και συγκεκριμένα την πρόταση “κι ένας βάτραχος τενόρος” θα μάθουμε τι είναι ο τενόρος και θα απολαύσουμε έναν τενόρο να τραγουδάει.