Ενότητα 5 – Σκανταλιές

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Σκανταλιές

Καινούργια ενότητα σήμερα και καινούργιο τεύχος στο μάθημα της Γλώσσας! Αφού μάθαμε όλα τα γράμματα, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και να αυξήσουμε τις γνώσεις μας στη Γλώσσα. 

Τα πρωτάκια από την πρώτη στιγμή που πήραν στα χέρια τους το β΄τεύχος του βιβλίου της Γλώσσας, άρχισαν να το ξεφυλλίζουν (μου άρεσε αυτό!) και το καθένα έλεγε αυθόρμητα τις παρατηρήσεις του. Έτσι παρατήρησαν ότι τα κείμενα είναι πιο μεγάλα, λίγο θα έλεγα εγώ, και ότι δεν υπάρχουν εικόνες των παιδιών στους διαλόγους, αλλά τα ονόματά τους. Έτσι τους εξήγησα ότι τώρα πλέον γνωρίζουν όλα τα γράμματα και δεν τους χρειάζονται τόσες πολλές εικόνες. Άλλωστε είναι πιο ωραίο ο καθένας να φτιάχνει τις δικές του μοναδικές εικόνες στο μυαλό του!

 

 

 

 

Σχετική εικόνα

 Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Το καπέλο περπατάει!

 

Όπως  κάνουμε σε κάθε μάθημα, πρώτα θα ξεκινήσουμε και θα επεξεργαστούμε την εικόνα. Θα πούμε για τα πρόσωπα, τα ζώα, τον τόπο και τον χρόνο και θα κάνουμε υποθέσεις για το τι μπορεί να συζητούν τα παιδιά.

 

 

 

 

 

 Στη συνέχεια θα διαβάσουμε το κείμενο μερικές φορές και μετά θα υποδυθούμε τους ήρωες της σημερινής ιστορίας.

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/02/1.html

 

Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στις υπογραμμισμένες λέξεις και θα ξεχωρίσουμε μέσα σ΄αυτές το καινούριο ζευγαράκι (θυμάστε το ου;) που δεν είναι άλλο από το ει.

 

 

 

Τα παιδιά ήδη το ξέρουν από τη λέξη “είναι” που μάθαμε ολικά.

 

 

 

Ει

 

 

 

Θα τονίσουμε ότι από δω και πέρα αυτά τα δυο γράμματα, όταν τα βλέπω δίπλα δίπλα, θα βγάζω τη φωνούλα “ι

Μετά θα συζητήσουμε για το πού μπαίνει ο τόνος στο ζευγαράκι. Ελπίζω να θυμόμαστε το ού και να το “πιάσουμε” εύκολα!

 

 

τόνος στο εί

Αφού κυκλώσουμε το ει στο κείμενο, θα συνεχίσουμε και θα βρούμε λέξεις από ει.  

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/02/1.html

 

 Στη συνέχεια θα το γράψουμε (η επανάληψη είπαμε… είναι καλή!)

 

Ει ή ει

Μετά θα το συνδυάσουμε με όλα τα γράμματα από το νησί της ησυχίας, δηλαδή τα σύμφωνα…

 

 

 πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/02/1.html

 

 

 

Θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες του μαθήματος και θα τελειώσουμε κάνοντας προτασούλες αφού πρώτα συζητήσουμε για τις εικόνες στο τέλος.

 

 

 

 

 Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε για τα ρήματα και για την ορθογραφία του γ’ ενικού προσώπου.

 

Τα ρήματα

(Κάποιος κάνει κάτι)

 

 ειειειε

 

 

 

 
Μετά θα δούμε τι μάθαμε και τι θυμόμαστε!

 

 

βάζω ο ι ει
  πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/02/1.html

 

 

 

  πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/02/1.html
Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 

Το καπέλο περπατάει  (Ει, ει)

 

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

 

 

Προτάσεις με το ει

 

  • Η  Ειρήνη  πήγε  στη  θεία  της .
  • Εκεί  πάει  με  το  λεωφορείο .
  • Στο  λεωφορείο  κόβει  μισό  εισιτήριο .
  • Ο  Θανάσης  είναι  μαθητής  του  ωδείου.
  • Του αρέσει η  μουσική .
  • Είδαμε  τις  ειδήσεις  στην  τηλεόραση.
  • Στη  συνέχεια  είχε  επίδειξη  μόδας .
  • Εμείς  πάμε στο σχολείο με τα πόδια.
  • Εμείς  είμαστε  καλοί μαθητές.
  • Ο παππούς πήγε στο φαρμακείο να πάρει να χάπια του.
  •  Κέρδισα στο λαχείο!

 

 

 

 

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Όταν οι λεξούλες τελειώνουν σε –είο γράφονται πάντα με ει:

 

λεωφορείο

σχολείο


μουσείο


κουρείο


φαρμακείο


βιβλιοπωλείο


κρεοπωλείο


καφενείο


νοσοκομείο

 

 

 

*********************

 

 

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 6 – 7)

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

*********************

 

 

 

Σχετική εικόνα

 Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Ένας καινούργιος μαθητής

 Τελικά σήμερα θα δούμε ότι το κουταβάκι τα κατάφερε και “τρύπωσε” στην τάξης της Ιωάννας! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά κατάφερε να το συμπαθήσουν όλοι, μέχρι και ο δάσκαλος που το δέχτηκε σαν καινούργιο μαθητή!

Θα ξεκινήσουμε και θα επεξεργαστούμε την εικόνα. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε την συνέχεια της ιστορίας και θα υποθέσουμε τι όνομα μπορεί να έδωσαν τα παιδιά στο κουταβάκι.

 

 

 

Μέσα από τις λέξεις που θα γράψουμε στον πίνακα και υπάρχουν στην εικόνα τα πρωτάκια θα ανακαλύψουν το καινούργιο ζευγαράκι. Άλλωστε πιστεύω ότι θα προβληματιστούν από το ε που θα ακούνε αλλά δεν θα το βλέπουν!

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

Θα διαβάσουμε το κείμενο και θα υπογραμμίσουμε με κόκκινο τις λέξεις που έχουν το νέο ζευγαράκι (-αι).

Μετά θα παίξουμε θέατρο και θα υποδυθούμε εμείς τους ήρωες του μαθήματος!

 

 

Θα θυμηθούμε μια λέξη που ήδη γνωρίσαμε, τη λέξη ‘είναι‘, η οποία έχει το αι στο τέλος.

 

αι

 

Μετά θα δούμε πώς το γράφουμε με μικρά και κεφαλαία…

 

 

γραφή αι

και στη συνέχεια θα δούμε πού παίρνει τον τόνο…

 

τόνος αι

 

 

Μετά θα δούμε και θα διαβάσουμε τις συλλαβές με το -αι

 

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

 

 

Θα συνεχίσουμε βρίσκοντας και λέγοντας λέξεις με το αι

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

Θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες του μαθήματος και θα τελειώσουμε κάνοντας προτασούλες αφού πρώτα συζητήσουμε για τις εικόνες στο τέλος.

 

 

εικόνες
Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 

Ένας καινούριος μαθητής  (Αι, αι)

 

 

Picture
Το αίνιγμα

 

 Παζλ
πάτησε στην εικόνα

 

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

Προτάσεις με το αι

Τα  παιδιά  παίζουν  στην  παιδική  χαρά .

  • Σήμερα  έχουμε  ωραίο  καιρό .
  • Η  Αιμιλία  κάθεται  στον  καναπέ .
  • Πηγαίνω  περίπατο  με  την  Καίτη .
  • Η  Μαίρη  φοβάται  τα  φίδια .
  • Τα  παιδιά  έμαθαν  την  αφαίρεση .
  • Το  καλοκαίρι  πηγαίνουμε  διακοπές .

Ο  Αιμίλιος  μας  χαιρέτησε  κι  έφυγε .

  • Η  Αιμιλία  και  η  Καίτη  ανεβαίνουν  στο  βουνό.
  • Με  το  μαχαίρι  κόψαμε  το  ψωμί.
  • Τα  παιδιά  χαιρετούν  τη  σημαία.
Λέξεις

 

είμαι,     είσαι,   είναι,    παίζω,       παιδιά,       καιρός,        Αιμίλιος,        Αιμιλία,

 

Μαίρη,        Καίτη,       σημαία,         χαιρετώ,             πηγαίνω,              αίθουσα,

 

 

ωραίος,          μαχαίρι,           γυναίκα,            καλοκαίρι,           ανεβαίνω,

 

κατεβαίνω,        καταιγίδα,            παιδότοπος,             αρρωσταίνω

 

*********************

 

Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε για τα ρήματα της παθητικής φωνής (α’ και β’ πρόσωπο ενικού – εγώ + εσύ) και για το ρήμα είμαι (μόνο για τον ενικό του).

Στα πρωτάκια βέβαια δε θα χρησιμοποιήσουμε αυτούς τους όρους, γιατί σίγουρα δεν θα καταλάβουν τίποτα! Ο αγαπημένος τους ποντικός, θα προσπαθήσει να τους τα πει λίγο διαφορετικά!

 

 

κατάληξη - αι

Θα πούμε και θα γράψουμε πολλά παραδείγματα και μετά θα μιλήσουμε για τον ενικό του ρήματος είμαι

 

 

κλίση εγώ εσύ

 

 

Στη συνέχεια θα γράψουμε στο πράσινο τετράδιο:

 

Εγώ είμαι________________________

 

 

 

Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 8 – 9)

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

*********************

 

 

 

Σχετική εικόνα

 Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Όλοι στο οικόπεδο

 

 

Τελικά ο Μολύβιος είναι πολύ παιχνιδιάρης! Σήμερα θα τον δούμε μέσα σε ένα οικοπεδο. Τα παιδιά τον ψάχνουν σε όλη την γειτονιά. Μέσα από την εικόνα του μαθήματος θα “ανακαλύψουμε” έναν ακόμα δίφθογγο, το Οι – οι.

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

Αφού συζητήσουμε την εικόνα, θα βρούμε πώς βρέθηκε εκεί ο Μολύβιος διαβάζοντας το κείμενο. Θα υπογραμμίσουμε όλες τις λέξεις που έχουν το οι και θα το κοκκινίσουμε.

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

Κατόπιν θα μιλήσουμε γι΄αυτό το νέο “γράμμα”.

 

οι - ι

 

 

 

Θα το γράψουμε και μετά θα δούμε πού τονίζεται.

 

 

Οι - οι

 

 

 

 

οί τόνος

 

Θα βρούμε λέξεις από Οι οι

 

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Μετά θα δούμε και θα διαβάσουμε τις συλλαβές με το -οι

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Σ΄αυτό το μάθημα θα μάθουμε πότε θα βάζουμε οι στο τέλος μιας λέξης.

 

 

οι πολλοί

 

 

οι πολλοί λέξεις

 

 

Αφού μάθουμε πολύ καλά να βάζουμε οι στους πολλούς, θα περάσουμε στις δραστηριότητες του μαθήματος.

Αν έχουμε χρόνο (αλλιώς στο επόμενο δίωρο της Γλώσσας) θα μιλήσουμε και για τρεις λέξεις με τις οποίες ρωτάμε και δεν παίρνουν τόνο γιατί έχουν μόνο μία συλλαβή!

 

 

ποιος ερωτηση

Όταν ρωτάμε χρησιμοποιούμε τις λέξεις:

Ποιος, Ποια, Ποιο

Ποιος σε φέρνει στο σχολείο;


Ποια
μέρα θα έρθεις στο σπίτι μου;


Ποιο
χρώμα σου αρέσει;


Ποιοι
είναι οι φίλοι σου;

 

Η παρουσίαση του μαθήματος
Δείτε το στο slideshare.net

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 

 

Όλοι στο οικόπεδο  (Οι, οι)
Picture

PictureΟικία και οικογένεια 

 

%ce%b4%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b1

 

 

*********************

 

 Διαβάζουμε!

 

 Λέξεις

 

ποιος,    ποια,      ποιο,       ποιοι,     τοίχος,    οικόπεδο,      κάποιος,        κάποια,
 

 

 
κάποιο,     κάποιοι,       άνοιξη,        πλοίο,       οικογένεια,             οικόπεδο,     
 

  

        κοιμάμαι,             ανοίγω

 

 

Προτάσεις με το

 

  •  Οι λαγοί τρέχουν γρήγορα.

 

  • Την άνοιξη, ο παππούς και η γιαγιά πηγαίνουν στο χωριό.

 

  • Η νοικοκυρά καθαρίζει το σπίτι.

 

  • Μένω σε μία μεγάλη πολυκατοικία.

 

  • Το πλοίο κάνει μακρινό ταξίδι.

 

  • Ο τοίχος θέλει βάψιμο.

 

  • Μην ανοίγεις την πόρτα σε ξένους.

 

  • Ο οικοδόμος χτίζει μία καινούρια οικοδομή.

 

  • Η οικογένειά μου αποτελείται από πέντε μέλη.

 

 

*********************

 

Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 10 – 11)

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

 

 

 

Σχετική εικόνα

 Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Μπλε όνειρα

Σήμερα θα επισκεφτούμε την Ειρήνη, την αδερφή του Πέτρου. Η Ειρήνη είναι ζωγράφος και η παρέα θα βρεθεί μέσα σε ένα ατελιέ ζωγραφικής!

 

 

 

 

Θα θαυμάσει τον μεγάλο μπλε πίνακα της Ειρήνης με τίτλο “Μπλε όνειρα” κι εμείς με τη σειρά μας θα προσπαθήσουμε να του βρούμε έναν δικό μας τίτλο! Έτσι μέσα από την επεξεργασία της εικόνας θα εντοπίσουμε τον φθόγγο μπ.

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Θα διαβάσουμε πολλές φορές το κείμενο και θα υπογραμμίσουμε τις λέξεις με το μπ.

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Στη συνέχεια θα δούμε συλλαβές με το μπ και όλα τα φωνήεντα, απλά και δίψηφα.

 

 

 πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Θα βρούμε και θα γράψουμε πολλές λέξεις που αρχίζουν ή έχουν μέσα τους το μπ.

Κατόπιν θα συνεχίσουμε με τις δραστηριότητες του μαθήματος.

 

 

Στο τέλος θα δούμε πίνακες και θα τους συζητήσουμε μέσα στην τάξη.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Γιαν Βερμέερ, Ο καλλιτέχνης στο ατελιέ του.

Γιαν Βερμέερ, Ο καλλιτέχνης στο ατελιέ του.

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ο καλλιτέχνης στο ατελιέ του πίνακες

Αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ το 1628

 

 

Σχετική εικόνα

Zουάν Μιρό

 

 

Σχετική εικόνα

Πίνακας του Ερνστ Λούντβιχ Κίρχνερ

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ο καλλιτέχνης στο ατελιέ του πίνακες

Διαμαντής Διαμαντόπουλος, Τα καρπούζια

 

 Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε και θα μάθουμε για τον πληθυντικό αριθμό των θηλυκών σε -α

Λέμε όμως:

 

οι πολλές

 

 

 

 

Ήρθε η ώρα για εξάσκηση στο πράσινο τετράδιο

 

 

δδδδδδ

 Τραγουδάμε…

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 

 

Μπλε όνειρα  (Μπ, μπ)

 

PictureΤο μπαούλο   

 

 

 

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

 

 Λέξεις

 

 

μπάλα,       μπαμπάς,        Μπάμπης,         μπογιά,         μπανάνα,

 

μπαλαρίνα,         ομπρέλα,            μπουκάλι,              μπλε,              μπάνιο

 

 

 

Προτάσεις με το μπ

 

Τα  παιδιά  παίζουν  μπάλα  στην  αυλή .

Ο  Μπάμπης  ξέρει  καλό  κολύμπι .

Ο  μπαμπάς  αγόρασε  ένα  ζευγάρι  μπότες .

Ο  Στέλιος  έφαγε  δυο  μπανάνες .

Η  μητέρα  έραψε  το  κουμπί  στο  σακάκι .

Το  καμπαναριό  έχει  δυο  μεγάλες  καμπάνες .

Ο  ήλιος  λάμπει  στο  γαλανό  ουρανό .

Ο  παππούς  παίζει  το  κομπολόι  του .

Η  Στέλλα  έχει  δυο  μπαλόνια .

 

 

*********************

 

 

Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 12 – 13)

 

 

Στην 1η άσκηση θα μιλήσουμε για το ουράνιο τόξο και θα γράψουμε τα χρώματα. Είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε πώς φτιάχνονται τα χρώματα. Με τρία βασικά χρώματα λοιπόν, τα πρωτάκια μας θα δημιουργήσουν περισσότερα αναμιγνύωντάς τα.

 

 

χρωματα τίτλος

 

 

χρώματα 1

χρώματα2

 

 

ανάμιξη χρωμάτων

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

 

 

 

 

Σχετική εικόνα

 Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Με πινέλα και φαντασία

Σήμερα θα γίνουμε καλλιτέχνες μεγάλων επιφανειών! Ναι! Καλά το καταλάβατε. Ο δάσκαλος στην εικόνα κοιτάζει κάτι και σίγουρα είναι αυτό που σκέφτεστε!

 

 

 Έτσι μέσα από την εικόνα και τις υποθέσεις που θα κάνουμε, θα γνωρίσουμε το δίψηφο Ντ ντ.

 

 

γράφω ντ

 

ντ

 

 

 

Θα διαβάσουμε πολλές φορές το κείμενο και θα υπογραμμίσουμε τις λέξεις με το ντ.

 

 

Σειρά έχουν οι συλλαβές μας.

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

 

Θα περάσουμε μετά στις υπόλοιπες δραστηριότητες του μαθήματος.

 

Στο τέλος, θα τραγουδήσαμε όλοι μαζί ένα υπέροχο τραγουδάκι, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, 

 

 

 

 

 
 Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα μιλήσουμε για την κλίση των ρημάτων και για τις καταλήξεις τους.
 εγώ εσύ αυτός
 κλίση

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 

Με πινέλα και φαντασία  (Ντ, ντ)
Picture

 

 

Η αλεπού πλένει τα δόντια της
Picture

 

*********************

 Διαβάζουμε!

 

 

κλικ

 

Λέξεις

 

 

Ντίνος,           Ντίνα,              ντομάτα,              ντύνω – ντύνομαι,              νταλίκα,

 

ντέφι,         πέντε,          παντελόνι,             λιοντάρι,           γάντι,           μαντίλι,

 

ντουλάπα,            δέντρο,           δόντια,                 ελέφαντας,              χοντρός,

 

ποντικός,                 παντελόνι 

Προτάσεις με το ντ

 

 

  • Ο γίγαντας με το κοντό παντελόνι.

 

  • Ένα λιοντάρι με μεγάλα δόντια.

 

  • Ψηλά δέντρα και κοντούς θάμνους.

 

  • Ένας ποντικός γεωργός.

 

  • Τα παιδιά κρύβονται μέσα στην ντουλάπα.

 

  • Ντίνος και η Ντίνα είναι φίλοι.

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

 

Κατόπιν, αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (β΄ τεύχος, σελ. 14 – 15)

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

*********************

 

 

 

 

Σχετική εικόνα

 Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

Οι δυο φίλοι

Σήμερα ολοκληρώνουμε την ενότητα και θα ξεκινήσουμε την επανάληψη με ένα πολύ ωραίο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου.

Στο κείμενό μας υπάρχουν κάποιες τελίτσες. Θα μιλήσουμε γι΄αυτές και πότε τις χρησιμοποιούμε. Για να δουν τα παιδιά  τη διαφορά παρακάτω θα διαβάσουμε το ποίημα ολόκληρο.

 

 

Ο σκύλος λέει της γάτας:

«Τα νύχια σου ετοιμάζεις,

φυσάς και καμπουριάζεις.

Μα τι έχεις και θυμώνεις;

Ώς πότε οι τσακωμοί;»

Κι εκείνη: «Μη ζυγώνεις,

σε σκίζω στη στιγμή!»

 
«Για στάσου, λέει ο σκύλος,

δε θέλεις να είμαι φίλος;

Μιλώ στα σοβαρά»

και κούναε την ουρά.

«Τρωγόμαστε βδομάδες,

παίρνεις και δίνεις ξύλο.

Aς πάψουν οι καυγάδες

και δέξου με για φίλο.

Δε σκέφτηκες κομμάτι

πως απ’ την γκρίνια αυτή

θα μείνω μ’ ένα μάτι,

θα μείνεις μ’ ένα αυτί;»

 
Η γάτα με ησυχία

το πόδι κατεβάζει,

του σκύλου η ομιλία

σε συλλογή τη βάζει.

Λόγο τιμής εδώσαν·

ήταν εχθροί, φιλιώσαν.

Ξεχάσαν τι έχει γίνει.

Συντρόφεψαν. Ειρήνη.

 
«Βλέπω καλά; Έχει χάζι!»

τ’ αφεντικό φωνάζει.

«Ποιοι να ’ν’ οι δυο κει κάτω

που τρων στο ίδιο πιάτο;»

 

 

(από το βιβλίο: Zαχαρίας Λ. Παπαντωνίου, Xελιδόνια, Bιβλιοθήκη Eκπαιδευτικού Oμίλου, 1920)

 

 

Αφού το επεξεργαστούμε, θα το ακούσουμε και θα το τραγουδήσουμε!

 

 

 

 

 

 

*********************

Μετά θα περάσουμε στο Τετράδιο εργασιών και θα θυμηθούμε ό,τι είπαμε σ΄αυτήν την ενότητα.

Θα μιλήσουμε πάλι για τα δίψηφα φωνήεντα, για τον ένα και τους πολλούς και για τη μια και τις πολλές. Θα ξαναθυμηθούμε  το μπ και το ντ.

Με αφορμή την άσκηση τρία και συγκεκριμένα την πρόταση “κι ένας βάτραχος τενόρος” θα μάθουμε τι είναι ο τενόρος και θα απολαύσουμε έναν τενόρο να τραγουδάει.

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

*********************

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *