Χριστουγεννιάτικα παραμύθια!

Τα Χριστουγεννιάτικα παραμύθια είναι ίσως η πιο κλασική ρουτίνα κάθε γονέα και παιδαγωγού. Οι ιστορίες των Χριστουγέννων ειδικότερα στα μικρά παιδιά, ξυπνούν την φαντασία και τα πάνε σε κόσμους μαγικούς.

Χριστουγιεννιάτικα παιχνίδια

ai-vasililis

Τι κρύβει η χριστουγιεννίατικη κάλτσα ;

Υλικά :  χριστουγιεννιάτικη κάλτσα , μικροαντικείμενα από το χώρο του νηπιαγωγείου . 

Τοποθετούμε σε μια χριστουγιεννιάτικη κάλτσα διάφορα μικροαντικείμενα ( τουβλάκι , συνδετήρας , ένα στολίδι, κουδουνάκι , ένα μανταλάκι κ.λ.π.) .Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και η κάλτσα πηγαίνει από χέρι σε χέρι και κάθε παίκτης αφού την ψηλαφίζει λέει ένα αντικείμενο που περιέχει . Αφού όλα τα παιδιά ολοκληρώσουν τη διαδικασία ανοίγουμε την κάλτσα και βγάζουμε ένα  ένα τα μικροαντικείμενα ονομαζοντάς τα . Βρήκαν όλοι κάποιο;

 

Τα κουδουνάκια του Αι-Βασίλη 

Υλικά :  κουδουνάκια , σκούφος Αι-Βασίλη .

Τα παιδιά κάθονται ημικυκλικά . Επιλέγουμε ένα παιδί μετά από λάχνισμα  για να κάνει  τον Αι-Βασίλη και ένα παιδί να κάνει τον κλέφτη των κουδουνιών .Ο Αι -Βασίλης κάθεται σε μια καρέκλα με γυρισμένη την πλάτη στα παιδιά  στη μέση του κύκλου και κάτω από την καρέκλα του βάζουμε τα κουδουνάκια . Μετά ένα παιδί προσπαθεί  αθόρυβα να κλέψει τα κουδουνάκια του Αι -Βασίλη . Αν εκείνος  καταλάβει τον κλέφτη ,  τότε τρέχει να τον πιάσει και γίνεται εκείνος Αι-Βασίλης . Αν δεν τον καταλάβει , παραμένει στη θέση του για ακόμα μια φορά , αλλά οχι περισσότερο για να εναλλάσονται οι ρόλοι . 

 

Βρες το χριστουγιεννιάτικο τραγούδι 

Υλικά :  ένα cd  με διάφορα χριστουγιεννιάτικες μελωδίες  . 

 

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και με λάχνισμα επιλέγουμε ποια ομάδα θα ξεκινήσει πρώτη . Η κάθε ομάδα ενναλάξ  προσπαθεί  να μαντέψει  από  τη μελωδία που  ακούγεται , τον τίτλο του τραγουδιού .Η ομάδα που θα βρεί τα περισσότερα τραγούδια αναδεινύεται νικήτρια . 

 

 

 

Δημιουργία και έκφραση στο νηπιαγωγείο.

Η Δημιουργία και Έκφραση περιλαμβάνει τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων σχετικών με τα Εικαστικά, το Θέατρο – Δραματική Τέχνη, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική. Αυτά τα προγράμματα ενεργοποιούν τις φυσικές ικανότητες των παιδιών, συγκινούν, μαγεύουν, αφυπνίζουν την περιέργειά τους, κινητοποιούν τη φαντασία, ενθαρρύνουν την έκφραση, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και δίνουν ευκαιρίες για πειραματισμό με υλικά και τεχνικές. Συχνά, πολλές από τις δραστηριότητες που σχεδιάζονται και οργανώνονται εμπλέκονται και αλληλοσυμπληρώνονται ανοίγοντας νέους δημιουργικούς δρόμους. Η Μουσική, για παράδειγμα, μπορεί να οδηγήσει σε κίνηση ή σε εικαστική δημιουργία, ενώ το θέατρο μπορεί να ολοκληρώνεται με τη συνοδεία ενός μουσικού κομματιού και μιας εικαστικής δημιουργίας. Με αυτό τον τρόπο συνυπάρχουν οι τέχνες και η κίνηση χωρίς να τονίζεται η εξειδίκευσή τους. Εικαστικά Τα παιδιά με κατάλληλες δραστηριότητες διακρίνουν την ομορφιά στη φύση, στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης με τα οποία έρχονται σε επαφή. Αναπτύσσουν ενδιαφέρον για την καλλιτεχνική δημιουργία καθώς και επιθυμία να συμμετέχουν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Παρατηρούν, πειραματίζονται με διαφορετικά υλικά και τεχνικές, ερευνούν και χρησιμοποιούν τις εμπειρίες και τις ιδέες τους ως στοιχεία καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης. Ανακαλύπτουν ότι η τέχνη είναι μέσο έκφρασης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Χρησιμοποιούν την τέχνη σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες του προγράμματος. Το Θέατρο – Η Δραματική Τέχνη Η Δραματική Τέχνη είναι μια εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία αναδεικνύονται ικανότητες και κλίσεις των παιδιών. Το παιδί με τη Δραματική Τέχνη εκφράζεται, δημιουργεί, επικοινωνεί, μαθαίνει για τον εαυτό του και τον κόσμο, εκτονώνεται, απελευθερώνεται. Μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, συντροφικότητας και ασφάλειας προσπαθεί να ερμηνεύσει την ανθρώπινη συμπεριφορά, να κατανοήσει τον κόσμο, να σχηματίσει τη δική του αντίληψη για τα όσα συμβαίνουν γύρω του, να μεταμορφώσει την καθημερινότητα. Με την κίνηση, τη φωνή, το λόγο και τα υλικά που επιλέγει, εκφράζει, μόνο του ή σε συνεργασία με άλλους, εμπειρίες, συναισθήματα και ιδέες. Διηγείται ή πλάθει ιστορίες. Χειρίζεται αντικείμενα και τους αποδίδει νέες σημασίες. Σημειώνεται ότι η πολυχρωμία και η πολυμορφία των υλικών ερεθίζουν τη φαντασία και την εφευρετικότητα των παιδιών και τα οδηγούν σε νέους δρόμους. Η Μουσική στο Νηπιαγωγείο περιλαμβάνει ποιοτικά παιδικά τραγούδια και μουσική διαφόρων πολιτισμών. Όλα τα παιδιά βιώνουν κατάλληλες μουσικές εμπειρίες μέσα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον Τα παιδιά αποκτούν μουσικές δεξιότητες σχετικές με τον έλεγχο, το χειρισμό και την παρουσίαση του ήχου (δηλαδή ακούν, τραγουδούν, παίζουν και συνθέτουν). Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν: 1. ακουστική αντίληψη και διάκριση των ήχων 2. στοιχειώδη τεχνικό έλεγχο της φωνής και των οργάνων, ανάπτυξη και κατανόηση των μουσικών εννοιών Σε κάθε μουσικό έργο που ακούν ή στην εργασία τη δική τους ή των άλλων τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα μουσικά στοιχεία και να τα χρησιμοποιούν για να εκφράσουν τις μουσικές τους ιδέες. Ως τέτοια μουσικά στοιχεία στη δημιουργία κάθε μουσικού έργου μπορεί να είναι τα εξής: ήχος, χροιά, ένταση, διάρκεια, σιωπή, παλμός, ρυθμός, ταχύτητα, τονικό ύψος.

αρχείο λήψης (1)

Η γλώσσα στο νηπιαγωγείο.

Το πρόγραµµα της Γλώσσας για το Νηπιαγωγείο στηρίζεται στην άποψη ότι η γνώση και η γλώσσα οικοδοµούνται σταδιακά, µέσα από επικοινωνιακές σχέσεις υποστηρικτικού χαρακτήρα. Ένας από τους κεντρικούς άξονες της προσέγγισης είναι ότι τα παιδιά οικοδοµούν τη γνώση κάνοντας αναπόφευκτα λάθη κατά τη διαδικασία, λάθη όµως, που η συγκεκριµένη προσέγγιση µας επιτρέπει να τα δούµε ως εκφράσεις της προσπάθειάς τους να κατακτήσουν τη γνώση. Κατά συνέπεια είναι φυσικό αυτά τα λάθη, που συνδέονται µε την αναπτυξιακή πορεία των παιδιών, να γίνονται σ’ ένα βαθµό αποδεκτά, αποτελώντας παράλληλα σηµείο εκκίνησης του σχεδιασµού της µαθησιακής διαδικασίας που µακροπρόθεσµα στοχεύει στο ξεπέρασµά τους. Για τη σύνταξη του συγκεκριµένου προγράµµατος ελήφθησαν υπόψη τα πορίσµατα ερευνών και µελετήθηκαν τα σχετικά µε τη γλώσσα προγράµµατα και άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Σ αυτά τονίζεται ιδιαίτερα ο σηµαντικός ρόλος που µπορεί να διαδραµατίσει το Νηπιαγωγείο στην πρόληψη της σχολικής αποτυχίας, η οποία στις µικρές ηλικίες συνδέεται κατά κύριο λόγο µε την έλλειψη εξοικείωσης του παιδιού µε εκφάνσεις της γλώσσας που έχουν σχέση µε το γραπτό λόγο. Και αυτό, όπως είναι γνωστό, αφορά περισσότερο τα παιδιά που προέρχονται από µη προνοµιούχα παιδαγωγικά και κοινωνικά περιβάλλοντα. Το συγκεκριµένο πρόγραµµα θεωρούµε ότι µπορεί να συµβάλει σε µια προοπτική καλύτερης προετοιµασίας των παιδιών για την ένταξή τους σε µια κοινωνία γραπτής επικοινωνίας, όπως η σηµερινή.

( ∆ΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥ∆ΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)

28052013837

Τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο.

Σκοπός του προγράμματος των Μαθηματικών για το Νηπιαγωγείο είναι να υποβοηθήσει τα παιδιά μέσα  από βιωματικές καταστάσεις να επεκτείνουν τις πρώτες μαθηματικές γνώσεις τους και να εφαρμόζουν οικείες μαθηματικές δομές σε νέες καταστάσεις. Να επεξεργάζονται και να αξιοποιούν νέα δεδομένα, να συγκρίνουν και να μετασχηματίζουν απλές σχέσεις και διαδικασίες με τη δοκιμή και τον έλεγχο. Να ενδιαφέρονται να επινοούν και να επιλύουν προβλήματα και να αξιοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία. Κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, ομαδικά και ατομικά, τα παιδιά αναπτύσσουν ειδικές ικανότητες όπως να  συγκρίνουν και να συσχετίζουν αντικείμενα, να αντιλαμβάνο­νται κάποιες ιδιότητες, σχέσεις  και συνδυασμούς και τέλος να μετρούν και να αναγνωρίζουν απλά σχήματα στο περιβάλλον.

(Υ.Π.Ε.Π.Θ. – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002, ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα)

Κάποια τραγούδια που μπορούν να βοηθήσουν στη διδασκαλία των μαθηματικών μπορούμε να παρακολουθήσουμε εδώ:

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 1-10

Δημιουργός: kanthrako, στις: 14-11-2020, διάρκεια: 00:03:39

Μαθαίνω να μετράω από το 1-10 με Χριστουγεννιάτικα στολίδια

Και εδώ μπορούμε να δούμε ένα ταξίδι από την αισθητική της τέχνης στη λογική των μαθηματικών:

Δείτε το στο slideshare.net

 

Ευγένιος Τριβιζάς: ένας μεγάλος παραμυθάς!

evgenios-trivizas-an-thelete-ta-paidia-na-einai-effyi-diavazete-tous-paramythia  Ο Ευγένιος Τριβιζάς (1946) είναι Έλληνας εγκληματολόγος και συγγραφέας.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Σπούδασε νομικά και οικονομικά και είναι καθηγητής εγκληματολογίας στην Αγγλία. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Ρέντιγκ (Reading), όπου διατελεί ομότιμος καθηγητής και σε άλλα πανεπιστήμια. Είναι γνωστός ως συγγραφέας βιβλίων για παιδιά από τεσσάρων χρονών και άνω. Όλα του τα έργα τα χαρακτηρίζει πρωτοτυπία και μεγάλη φαντασία.

Έχει γράψει περίπου 150 βιβλία μεταξύ των οποίων μυθιστορήματα, παραμύθια, θεατρικά έργα, αλφαβητάρια, διηγήματα, κόμικς, εκπαιδευτικά βιβλία, ενώ έχει συνεργαστεί και με παιδικά περιοδικά. Από τα πιο γνωστά του έργα είναι η Φρουτοπία και το “Νησί των πυροτεχνημάτων”. (πηγή:Bικιπαίδεια)

Μερικά γνωστά βιβλία του είναι τα εξής:

Για τον Ευγένιο Τριβιζά έχουν γράψει:Tριβιζάς

Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο!

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο μένει συνήθως ανεξίτηλη στους περισσότερους ανθρώπους. Τα παιδιά πρέπει να αφήσουν την ασφάλεια του οικογενειακού τους περιβάλλοντος και να προσαρμοστούν σε μία νέα πραγματικότητα. Ο ρόλος τόσο των γονέων, όσο και των εκπαιδευτικών, είναι καθοριστικός για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο νέο περιβάλλον.

 Οι συμβουλές προς τους γονείς μπορεί να συνοψιστούν στα εξής: 

  1. επίσκεψη με το παιδί στον χώρο του σχολείου
  2. προετοιμασία του παιδιού σχετικά με το τι θα αντιμετωπίσει
  3. τήρηση σταθερής στάσης
  4. μείωση του προσωπικού τους άγχους.

Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί:

  1. δημιουργούν το κατάλληλο κλίμα υποδοχής – εμπιστοσύνης
  2. υποδέχονται ευχάριστα τα νήπια στον χώρο του σχολείου
  3. προσπαθούν να μειώσουν την ανασφάλεια των παιδιών
  4. ενημερώνουν σχετικά τους γονείς.

Κάποιες χρήσιμες συμβουλές μπορείτε να βρείτε εδώ!