Posted in 2nd Grade, Projects, Public Education

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ – Β΄ ΤΑΞΗ – ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, ασχοληθήκαμε με ένα κύκλο ιστοριών που σχετίζονται με τη διατροφή! Αρχικά, μιλήσαμε για την Μεσογειακή Πυραμίδα της Διατροφής και μάθαμε για τις κατηγορίες τροφίμων. Έπειτα, ήρθε η ώρα να διαβάσουμε!

Μαθαίνω τις κατηγορίες τροφίμων!
Μαθαίνω τις κατηγορίες τροφίμων!

Πρώτος μας σταθμός το βιβλίο “Τραγουδώ και μαθαίνω να τρώω σωστά”, της Λένας Τερκεσίδου, των Εκδόσεων Διάπλαση, που συνδυάζει την ιστορία με το τραγούδι και τη μουσική!

https://www.diaplasibooks.gr/product-68.html
https://www.diaplasibooks.gr/product-68.html

Στο βιβλίο αυτό γίνεται ένα μεγάλο πάρτι, στο οποίο μάθαμε πως … “για να ‘σαι πάντα γερός, να μη γίνεις παχουλός, να ‘χεις δύναμη πολλή, όλο κέφια στην αυλή … θα πρέπει να έχεις φίλους τον Γαλατάκη, την Ντοματένια, τον Μηλένιο, την Μπαρμπούνα, τη Φακένια, τον Φασολάκη και τα άλλα παιδιά …και να προσέχεις τον Ανθρακόλα, τον Παγωτένιο, την Κρουασένια, τον Σέβεν-Μπούφο, την Τσιπσένια, τον Σοκολατένιο και την παρέα τους, γιατί σε ξεγελάνε και δε σε αγαπάνε! Αφού τραγουδήσαμε (και χορέψαμε!) τα τραγούδια του βιβλίου, ζωγραφίσαμε την ‘καλή’ και την ‘κακή’ παρέα των τροφίμων και φτιάξαμε ιστορίες με θέμα: Τι θα συζητούσε η Σέβεν-Μπούφος με την Μπαρμπούνα αν είχαν συναντηθεί τυχαία στο δρόμο; Ο Σοκολατένιος με τη Φακένια;

Δημοτικό Σχολείο Σούρπης
Δημοτικό Σχολείο Σούρπης

φιλ2

Δημοτικό Σχολείο Σούρπης
Δημοτικό Σχολείο Σούρπης
Δημοτικό Σχολείο Σούρπης
Δημοτικό Σχολείο Σούρπης

Στη συνέχεια, διαβάσαμε την ιστορία με τον τίτλο «Ο Μαρουλένιος και η καρδούλα του», ένα παραμύθι για τη διατροφή και την παιδική παχυσαρκία που έγραψαν η Μαρία Πολίτου, η Ράνια Μουστάκη και η Άννα Παππά. Οι μαθητές της Β΄ Τάξης φαντάστηκαν τον Μαρουλένιο και τη Ροδούλα και τους αποτύπωσαν με υπέροχες ζωγραφιές! Ακολούθησε συζήτηση για τους τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε την καρδούλα μας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία του σωστού πρωινού τόσο στο σπίτι, όσο και στο σχολείο!

Τέλος, διαβάσαμε την διαδραστική ιστορία με τίτλο “Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή” όπως την βρήκαμε στο διαδίκτυο εδώ:

Κατά τη διάρκεια της αφήγησης, τα παιδιά απαντούσαν σε ερωτήσεις για τις κατηγορίες τροφίμων και δραματοποίησαν ένα τμήμα της ιστορίας κατά την οποία τα παιδιά, ψάχνοντας τον παππού Ροδαλό …

Ανέβηκαν βουνά … Κατέβηκαν βουνά … Έτρεχαν … Έτρεχαν … Έτρεχαν … Πηδούσαν ποταµάκια … Περπάτησαν σε λάσπες … Έτρεχαν … Έτρεχαν … Περπάτησαν σε γλιστερό πάγο … Έτρεχαν … Έτρεχαν … Δείτε εδώ τη δραματοποίηση από το τμήμα Β2:

Δείτε εδώ τις δραματοποιήσεις από το τμήμα Β1:

Author:

I am an appointed English teacher in a public Greek Primary School. I have studied English Language and Literature at the Aristotle University of Thessaloniki, Greece, and I own a Master’s Degree in English Language Teaching (University of Patras, Greece). I have worked in private English Language schools in Greece for 5 years after my graduation from the university and, since 2003, I’ve been working in the Greek public sector. I was born in Lamia, Greece, and I now live with my husband and daughter in Almyros, Greece.


Περισσότερες πληροφορίες