Iστολόγιο
Δραστηριότητα 2 – 10 Συνεδρία (στο μεσοδιάστημα 10ης – 11ης Συνεδρία)
Οι επιμορφούμενοι, επιχειρηματολογούν ως προς την αξιοποίηση του ιστολογίου ως εκπαιδευτικό εργαλείο από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, μέσα στη διδακτική διαδικασία.Στο αρχείο κειμένου της απάντησης θα αναγράφεται και η διεύθυνση του προσωπικού ιστολογίου των επιμορφούμενων, το οποίο ξεκίνησαν να σχεδιάζουν και να εμπλουτίζουν, στα πλαίσια της επιμόρφωσης, από την 5η Συνεδρία.
Aπάντηση
Στη σημερινή εποχή οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν ιστολόγια στην εκπαιδευτική/παιδαγωγική τους διαδικασία.Δημιουργούν έναν προσωπικό διαδικτυακό χώρο , με την μορφή ημερολογίου που διευκολύνει την έκθεση απόψεων .Ο εκπαιδευτικός δηλαδή μπορεί να χρησιμοποιήσει το ιστολόγιό του ως ένα ημερολόγιο αναστοχασμού που θα καταγράφει τις σκέψεις του και τους προβληματισμούς του για την εκπαιδευτική διαδικασία και θα ανταλάσσει απόψεις με τους συναδέλφους. Με αυτόν τον τρόπο προωθείται σημαντικά η ανάπτυξη διαλόγου και αντιπαράθεσης μεταξύ επισκεπτών ή άλλων ιστολόγων (bloggers).
Επομένωςτο ιστολόγιο :
- Περιέχει κυρίως νέα – δημοσιεύσεις (“posts”) και ενημερώνεται τακτικά.
- Οι δημοσιεύσεις του είναι συνήθως κείμενα, κάποιες φορές με εικόνες, συνδέσμους και όλο και πιο συχνότερα ήχους και video,που μπορούν να σχολιαστούν από τους επισκέπτες του ιστολογίου.Είναι αρχειοθετημένες ημερολογιακά στο ιστολόγιο και διατηρούνται ες αεί..
- Είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που βοηθά στην επέκταση του σχολείου και έξω απ’ αυτό,ενισχύοντας την συνεργατική μάθηση.
- Αναρτά πληροφορίες σχετικές με τα μαθήματα υπερβαίνοντας το διδακτικό εγχειρίδιο ,την ύλη και τους χωροχρονικούς περιορισμούς του αναλυτικού προγράμματος.
- Μπορεί και να χρησιμοποιηθεί και ως” Φάκελος του μαθητή”
“e-portfolio”όπου ‘ολες οι εργασίες μπορούν να παρουσιαστούν και να αποθηκευτούν ψηφιακά(προκειμένου να αξιολογήσει και να υποστηρίξει την πρόοδό τους.)