Η δυσλεξία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς τα τελευταία χρόνια. Εξαιτίας της καθυστερεί ή εμποδίζεται η εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης από παιδιά που έχουν όλες τις ικανότητες για αυτές τις εργασίες.
Ποια είναι όμως τα σημάδια της δυσλεξίας;
Συνοπτικά:
- αντιστροφές γραμμάτων – αριθμών (ε αντί για 3)
- αντιμεταθέσεις ή παραλείψεις ή προσθήκες γραμμάτων (ή συλλαβών) στην ίδια λέξη (πότι ή πι ή τοτόπι αντί για τόπι)
- καθρεφτική ανάγνωση ή γραφή (εμ αντί με)
- αντικαταστάσεις λέξεων με άλλες παρεμφερούς σημασίας (διαβάζουν ή γράφουν κοντός αντί για χαμηλός)
- γενικά: κάνουν “περίεργα” και αδικαιολόγητα λάθη, έχουν δυσανάγνωστα γραπτά.
- γενικά: δυσκολεύονται να μάθουν πίνακες, σειρές ονομάτων (π.χ. ημέρες της εβδομάδας, μήνες του χρόνου).
- γενικά: δυσκολεύονται να αντιγράψουν από τον πίνακα ή από σημειώσεις.
- γενικά: έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο.
Όμως:
- έχουν γρήγορη αντίληψη,
- συχνά ξαφνιάζουν με την οξυδέρκεια των παρατηρήσεων τους,
- έχουν ικανότητες συνδυαστικές
- κρίνουν και οδηγούνται σε λογικά συμπεράσματα μετά από επεξεργασία δεδομένων
- έχουν έφεση στην μηχανολογία, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές
- έχουν γόνιμη φαντασία, χιούμορ και επινοητικότητα.
Επομένως:
με πλήρη ηρεμία,επιμονή και υπομονή πρέπει οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίσουν το θέμα.
Κλείνοντας πολύ βασικό είναι να καταλάβουν οι γονείς ότι είναι βασικό να υπάρχει κοινό μέτωπο,ώστε το παιδί να μη νοιώθει εγκαταλειμμένο και να μην ντρέπεται για τα λάθη του.