Λήψη αρχείου

Ένα μικροσεναριακό ταξίδι… στις θρησκείες του κόσμου

 

  1. Τίτλος σεναρίου: «Πιστεύω, πιστεύεις, πιστεύουμε. Γιορτάζω, γιορτάζεις, γιορτάζουμε».

Το συγκεκριμένο σενάριο αποτελεί μέρος του ομότιτλου καινοτόμου προγράμματος, διαπολιτισμικού περιεχομένου που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2016-2017 στο 7ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, διάρκειας 3 μηνών και επεδίωκε τα παιδιά να αντιληφθούν πως η θρησκευτική ετερότητα είναι μορφωτικό αγαθό και να κατανοήσουν πως οι θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι μοναδικές, σημαντικές, σπουδαίες και σεβαστές από και για όλους τους ανθρώπους.

 

  1. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές: το υπό εξέταση σενάριο αναφέρεται στη γνωριμία των παιδιών με τη θρησκεία του Σικχισμού και του Χριστιανισμού. Εντάσσεται στην γνωστική περιοχή των κοινωνικών επιστημών και αναλυτικότερα των θρησκευτικών (με θρησκειολογικό ύφος και πνεύμα) σε συνδυασμό και με άλλες γνωστικές περιοχές όπως της γλώσσας, της ιστορίας, της εικαστικής έκφρασης, της θεατρικής αγωγής, των μαθηματικών.

 

  1. Τάξη: νήπια

 

  1. Στόχοι

Γενικός σκοπός: Να διευρύνουν τις γνώσεις τους όπως και να καλλιεργήσουν στάσεις αποδοχής και σεβασμού για τις θρησκείες του κόσμου.

Επιμέρους στόχοι:

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο και τη μαθησιακή διαδικασία:

 

Α επίπεδο: γνωρίζοντας και κατανοώντας (γνώσεις)

 

  • Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη θρησκεία του Σικχισμού και του Χριστιανισμού.
  • Να επεξεργαστούν πληροφορίες για τη ζωή των Σικχιστών και των Χριστιανών (ήθη – έθιμα, εορταστικές εκδηλώσεις, ανάγκες, συναισθήματα).
  • Να ανακαλύψουν ομοιότητες μεταξύ των δύο θρησκειών.

Β επίπεδο: Διερευνώντας και εντοπίζοντας ( δεξιότητες)

  • Να εκφράζουν προφορικά τις απόψεις, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους
  • Να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες των εξής εργαλείων Τ.Π.Ε. inspiration(λογισμικό δημιουργίας νοητικού χάρτη), όπου τα παιδιά επιλέγουν τα βασικά γνωρίσματα των δυο θρησκειών και αντιστοιχούν εικόνα με λέξη. Φωτόδεντρο (εκπαιδευτικό λογισμικό) μέσω του οποίου αναγιγνώσκονται οι παραβολές του ανόητου βασιλιά και του καλού Σαμαρείτη( σε μορφή κόμικς), tagul (ελεύθερο λογισμικό), όπου η νηπιαγωγός καταγράφει λέξεις -κλειδιά που αναφέρουν τα νήπια σχετικά με τα κοινά σημεία που εντοπίζουν * στη φιλοσοφία των δυο θρησκειών* στην τελετουργία αυτών *στη καθημερινή ζωή των Σικχιστών και των Χριστιανών. Youtube (βίντεο) μέσω αυτού οι μαθητές παρακολουθούν το παραμύθι το μαγικό πιθάρι και τα του τραγουδιού του κόκκινου γάτου.power point(λογισμικό γενικής χρήσης) που αποτελεί την κατάληξη του σεναρίου και χρησιμοποιείται ως εργαλείο αξιολόγησης από την εκπαιδευτικό.

Γ επίπεδο: επικοινωνώντας

  • Να συνεργαστούν εποικοδομητικά.
  • Να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους.
  • Να βιώσουν τη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση).

 

  1. Διάρκεια

Καθώς τα παιδιά διαχειρίζονται την πρότερη εμπειρία, τη γνώση και την κατανόησή τους, ως πηγές μάθησης και αντιμετωπίζονται ως συνεργάτες της διδασκαλίας και της μάθησης, η διάρκεια των δραστηριοτήτων εξαρτάται από το ενδιαφέρον που θα επιδείξουν κατά τη διδακτική προσέγγιση. Υπολογίζεται περίπου μία εβδομάδα για την επεξεργασία της προαναφερόμενης θεματικής ενότητας.

 

  1. Περιγραφή σεναρίου

1ο στάδιο: εντοπίζεται κατά τη συζήτηση στην παρεούλα προβληματισμός και άσκηση κριτικής από την πλειοψηφία της ομάδας σχετικά με την ιδιαίτερη ενδυματολογική εμφάνιση συμμαθητή τους που ανήκει στο θρήσκευμα του Σικχισμού. Με αφόρμηση τα άνωθεν προτείνεται από τη νηπιαγωγό να ξεκινήσει μία εξερεύνηση, ένα ταξίδι στη θρησκεία των Σικχιστών όπως και στη θρησκεία των Χριστιανών. Αποφασίζεται να οριστούν δύο ομάδες (ανομοιογενείς μεταξύ τους με σκοπό τη δημιουργία πιο έντονης διαλογικής αντιπαράθεσης) όπου η μία θα αναζητήσει διαδικτυακό, έντυπο ή άλλο υλικό (φωτογραφίες, άρθρα, video) σχετικά με τον Σικχισμό και αντίστοιχα η άλλη σχετικά με τον Χριστιανισμό. Ηλεκτρονικές διευθύνσεις  προτείνονται από την εκπαιδευτικό όπως:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B9%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

2ο στάδιο: με την παρουσίαση του εποπτικού υλικού από τις ομάδες, πραγματοποιείται συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών και πληροφοριών ως προς τη φιλοσοφία, τελετουργία, εορταστικές εκδηλώσεις, ήθη – έθιμα των δύο θρησκειών. Μέσω του inspiration ζητείται από τις δύο ομάδες να δημιουργήσουν ένα είδος νοητικού χάρτη όπου αφού κάνουν τις κατάλληλες επιλογές να παρουσιάσουν τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κάθε θρησκεύματος (εντοπισμός διαφορών).

3ο στάδιο: ακολουθεί επεξεργασία (μέσω δραστηριοτήτων γλώσσας, ζωγραφικής απεικόνισης και δραματοποίησης) μύθων, ιστοριών και παραβολών που έχουν άμεση σχέση με τη φιλοσοφία του Σικχισμού και του Χριστιανισμού όπως η παραβολή του ανόητου Βασιλιά

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4864?locale=el

 και το παραμύθι «το μαγικό πιθάρι» https://www.youtube.com/watch?v=uJRb8jN3bwo&t=130s (εστίαση στην κοινή ιδέα περί απληστίας και προσκόλλησης στα υλικά αγαθά) ή το ποίημα του Σαντ Ντάρσαν Σινγκ «Μια καρδιά χτυπάει» (Ρατζινγκερ Σ., Η αναζήτηση της αληθινής ταυτότητας, σελ. 46) και η παραβολή του καλού Σαμαρείτη

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7115?locale=el

(εστίαση στην κοινή ιδέα της αγάπης προς τον συνάνθρωπο).

Οι μαθητές με την ανάπτυξη  διαλόγου και τη διατύπωση προσωπικών απόψεων καταλήγουν σε κοινά σημεία αναφοράς * ως προς τις ιδέες και αξίες των δύο θρησκειών (περί αλληλοβοήθειας, αλληλοσεβασμού, συγχώρεσης κλπ) * ως προς τη λατρευτική ζωή των Σικχιστών και των Χριστιανών (ιερά βιβλία, γιορτές, τόποι λατρείας κλπ) αλλά και * ως προς τις ανάγκες που υπάρχουν σε αυτούς κατά την καθημερινότητά τους (για φαγητό, για εργασία, για παιδεία κλπ) Σύμφωνα με τα παραπάνω και με τη βοήθεια του tagul δημιουργούνται αντιστοίχως  τρεις ιδεοθύελες, καθώς οι λέξεις καταγράφονται από τη εκπαιδευτικό η οποία στη συνέχεια τις διαβάζει δυνατά στην ολομέλεια (εντοπισμός ομοιοτήτων).

https://wordart.com/4mpuyxcambsb/copy-of-word-art-3

https://wordart.com/rc9wadseqp5m/word-art-5

https://wordart.com/s39a8axv6y3j/word-art-6

4ο στάδιο: τα νήπια αφού παρακολουθήσουν το αντίστοιχο βίντεο, γίνονται ζευγάρια, χορεύουν και παράλληλα τραγουδούν το τραγούδι του κόκκινου γάτου (https://www.youtube.com/watch?v=DuFlix1iLu8). Στη συνέχεια διατυπώνονται ερωτήσεις του τύπου (σύνδεση περιεχομένου τραγουδιού με την υπό εξέλιξη θεματική ενότητα και με το κοινωνικό περιβάλλον  των παιδιών). «Έχετε συναντήσει κόκκινους γάτους, ανθρώπους διαφορετικούς στη γειτονιά σας, στο δρόμο, στο σχολείο;». «Ποιοι ήταν αυτοί οι διαφορετικοί; Από άλλη θρησκεία; Από άλλη χώρα; Με άλλο χρώμα;». Η συμπεριφορά σας έμοιαζε με τη συμπεριφορά της πλουμιστής κότας; (ηρωίδα του παραμυθιού). Τι σημαίνουν τα λόγια του κόκκινου γάτου έχω και εγώ μία ουρά, δύο αυτιά… και μια χρυσή καρδιά;

Αν ο κόκκινος γάτος άκουγε το Βίκτωρα που είναι ένας Σικχ να λέει ότι όλες οι θρησκείες έχουν ίδιες αξίες όπως και οι άνθρωποι, μόνο τα ρούχα τους αλλάζουν, θα συμφωνούσε μαζί του και γιατί;

http://www.thepressroom.gr/ellada/vasaki-oi-sih-kanoyn-tin-pio-polyhromi-giorti-tis

. Θα του έκανε το σήμα της φιλίας;

Εσείς θα κάνατε φίλο σας τον κόκκινο γάτο; Θα κάνατε το σήμα της φιλίας στον Βίκτωρα;

Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε το σήμα της φιλίας και όλοι εμείς εδώ μεταξύ μας;

 

Ως αξιολόγηση: Συμπληρώνεται από τους μαθητές ένα φύλλο εργασίας όπου ζητείται από αυτούς σε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο να ζωγραφίσουν την πιο αγαπημένη τους στιγμή και να απαντήσουν, κυκλώνοντας έναν χαρούμενο ή έναν θυμωμένο ανθρωπάκο, στην ερώτηση του αν τηρήθηκαν οι κανόνες περί ευγένειας και συνεργασίας μεταξύ τους.(αξιολόγηση νηπίων).

Εν τέλει, αποφασίζεται   σε ατμόσφαιρα ιδιαίτερου ενθουσιασμού και ζωντάνιας να πραγματοποιηθεί μία μικρή γιορτή ενώπιον γονέων στην τάξη όπου τα παιδιά με τη βοήθεια του προγράμματος powerpoint θα παρουσιάσουν τα μοναδικά και σπουδαία κατορθώματά  τους για το  «Πιστεύω, πιστεύεις, πιστεύουμε. Γιορτάζω, γιορτάζεις, γιορτάζουμε». (αξιολόγηση νηπιαγωγού).

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Δαφέρμου, Χ.,  Κουλούρη, Π., Μπασαγιάννη.  Ε., (2006) Οδηγός νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. Αθήνα Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Κουκουνάρας-Λιάγκης, Μ.  (2010) Το μάθημα των θρησκευτικών τον 21 αιώνα. Μια παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση. σ .1.

Λοϊς, Ρ.(2006) Μαθαίνω τις θρησκείες του κόσμου. Ψυχογιός

Μάγος, Κ., Γκανιάτσου,  Γ., (2009 )Ένας γάτος μια φορά. Αθήνα. Εν πλω.

Χρυσαφίδης, Κ. (1996) Βιωματική-Επικοινωνιακή διδασκαλία. Η Εισαγωγή της μεθόδου project στο σχολείο. Αθήνα Gutenberg.

Robert Jackson. (2016) Οδοδείκτες. Πολιτική  και πρακτική για τη διδασκαλία σχετικά με τις θρησκείες και τις μη θρησκευτικές κοσμοθεωρίες στη διαπολιτισμική εκπαίδευση.Συμβούλιο της Ευρώπης.

 

Ιντερνετικές Πηγές.

Ρατζίντερ, Σ., (2007) Η αναζήτηση της αληθινής μας ταυτότητας. Επιστήμη της πνευματικότητας, σ. 46. Διαθέσιμο στο διαδικτυακό τόπο:

http://users.uom.gr/~kouiruki/esot1.pdf

 

Γερονίκου Βίκη

διατροφή

ΜΙΑ Μ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  ΠΕΡΙ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ.

  1. ΤΙΤΛΟΣ: «Δε θα φάω, ποτέ μα ποτέ ντομάτα!»
  1. ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΊΜΕΝΑ: Γλώσσα,Μαθηματικά
  1. ΤΑΞΗ: Νήπια.
  1. ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Ενα ημερήσιο διδακτικό ωράριο πρωτοσχολικής εκπαίδευσης.
  1. ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ: Να διαμορφώσουν οι μαθητές ορθή στάση σε θέματα υγιεινής διατροφής.
  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
  • Να αναγνωρίζουν τις ομάδες των τροφών και να τις κατατάσσουν αντίστοιχα με τη θρεπτική τους αξία στα σκαλοπάτια της πυραμίδας της υγιεινής διατροφής.
  • Να κατανοούν τη σημασία που έχει η ποικιλία τροφών στα καθημερινά τους γεύματα.
  1. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ: Να ομαδοποιούν και να αντιστοιχίζουν όπως και να επεξηγούν και να αιτιολογούν την αναγκαιότητα του συνδυασμού τροφών στις διατροφικές τους συνήθειες.
  1. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ: Να υλοποιούν δραστηριότητες που  συμβάλλουν:
  • στην ικανότητα ταξινόμησης και στο να μάθουν να ακολουθούν οδηγίες με τη σειρά (καθώς το ζητούμενο θα είναι η κάθε ομάδα να συμπληρώσει σωστά τη δική της πυραμίδα).
  • στην ενίσχυση της παρατηρητικότητας (καθώς το προσδοκώμενο θα είναι να επιλεγούν οι κατάλληλες τροφές για τη διαμόρφωση ενός ισορροπημένου γεύματος).
  1. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Να αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας, ομαδικότητας και επικοινωνιακής ικανότητας.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Παρακολούθηση της περιπέτειας του Τσάρλι και της Λόλας με τίτλο Δε θα φάω ποτέ μα ποτέ ντομάτα (όπου η πρωταγωνίστρια δηλώνει κατηγορηματικά την αντιπάθεια της όχι μόνο για τις ντομάτες αλλά και για αμέτρητες άλλες υγιεινές τροφές και ο συμπρωταγωνιστής της προσπαθεί και τελικώς κατορθώνει να τη μεταπείσει).

 

 

  • Χωρισμός των νηπίων σε δυο ομάδες (ανομοιογενείς ως προς τις ικανότητες και τα ενδιαφεροντά τους για να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες διαλεκτικής αντιπαράθεσης). Πρώτη ομάδα, παροτρύνεται στον πίνακα εικόνων που τους δίδεται  να εντοπίσει και να κόψει τις τροφές που αντιπαθεί η Λόλα.

pic_printerest

https://www.pinterest.com/pin/346566133806267702/

Δεύτερη ομάδα, ενθαρρύνεται να ομαδοποιήσει αυτές τις τροφές π.χ. φακές, φασόλια…ως όσπρια, μήλα, πορτοκάλια…ως φρούτα κ.λ.π,

  • Ανάπτυξη συζήτησης με θέμα τις ομάδες τροφών που δυσαρεστούν την ηρωίδα .Αρχικώς διατυπώνονται ερωτήσεις του τύπου ,»Γιατί να μη τρώμε κάθε μέρα, όλη μέρα μόνο το αγαπημένο μας φαγητό π.χ. μακαρόνια με κιμά ή μπανάνες ή,….;»

«Θυμίζουμε στη διατροφική μας συμπεριφορά τη Λόλα ή τον Τσάρλι;»

Στη συνέχεια  υπογραμμίζονται τα θρεπτικά αγαθά που προσφέρει η κάθε ομάδα τροφών στον ανθρώπινο οργανισμό και αναλόγως τη θέση που  έχουν  στη πυραμίδα της  διατροφής.

Συμπλήρωση (με βάση τα άνωθεν) της πυραμίδας της διατροφής απο τη κάθε ομάδα ξεχωριστά,ακολουθώντας προσεκτικά τις οδηγίες που διαβάζονται απο τη νηπιαγωγό. Η άλλη ομάδα των μαθητών λειτουργεί διορθωτικά και επεξηγηματικά σε τυχόν ατοπήματα.

pic_photodentro

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3550?locale=el

  • Επιλογή των κατάλληλων τροφών για τη σύνθεση ενός ισορροπημένου μεσημεριανού γεύματος για την ηρωίδα της ιστορίας μας τη Λόλα απο τη κάθε ομάδα. Αιτιολόγηση των επιλογών που πραγματοποιήθηκαν απο τα παιδιά και τέλος επιβράβευση της πιο ολοκληρωμένης σύνθεσης γεύματος με ένα δυνατό χειροκρότημα ! ! ! (Στάδιο αξιολόγησης)

pic_photodentro02

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

fyloergasias

ta-psarakia-to-skasan

 

 

 

ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΙΚΟ…

*…που ανήκει στη θεματική ενότητα «Αχ καλοκαιράκι πόσο σε αγαπώ» η οποία υλοποιήθηκε στη σχολική μας μονάδα κατά τη τελευταία χρονική περίοδο του σχολικού έτους και ήταν εμπλουτισμένη με δραστηριότητες απο διαφορετικές μαθησιακές περιοχές (όπως γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος, εικαστικά, μαθηματικά κ.λ.π.) και στόχευε τα νήπια να συγκεντρώσουν πληροφορίες, να παρατηρήσουν, να εντοπίσουν, να καταγράψουν, να ερμηνεύσουν, να μάθουν για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εποχής του καλοκαιριού (και ως προς το φυσικό αλλά και ως προς το ανθρωπογενές περιβάλλον).

*…και που αποτελεί (πιο αναλυτικά) συστατικό στοιχείο του ποιήματος «θαλασσο…οδηγίες» μέσω του οποίου πραγματοποιήθηκε προσπάθεια οι μαθητές με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν τους  κανόνες που πρέπει να τηρούν κατά τις καλοκαιρινές τους εξορμήσεις στη θάλασσα με σκοπό τη προφύλαξή τους απο τις δυσάρεστες συνέπειες της εκθεσής τους στον ήλιο. Η εν παρενθέσει – ζητούμενες λέξεις – κλειδιά του προαναφερόμενου ποιήματος εντοπίζονται, «διαβάζονται» από τα νήπια καθώς υποβοηθούνται κάθε φορά από τις αντίστοιχες εικόνες και λέξεις του συγκεκριμένου εικονολεξικού.

 

 

«Θ Α Λ Α Σ Σ Ο …Ο Δ Η Γ Ι Ε Σ» (της Γερονίκου Βασιλικής)

 

Επειδή τη                  (θάλασσα) αγαπώ

και τον                           (ήλιο) τον θέλω

«φίλο»μου και όχι «εχθρό»

ποτέ δεν ξεχνώ να βάζω συχνά

(αντηλιακό) !

 

Και όταν με τα           (κουβαδάκια),

τη                   (μπάλα) ή τις                 (ρακέτες) μου

στη παραλία κάνω παιχνίδι τρελό

πάντα θυμάμαι να φορώ τα

(γυαλιά), τη                 (μπλούζα)

και το                   (καπέλο) μου το καλοκαιρινό!

Τακτικά πίνω άφθονο        (νερό) όπως

και φυσικό              (χυμό)

ή τρώω μια φέτα         (καρπούζι)   για να δροσιστώ!

 

 

΄Ετσι λοιπόν στη θάλασσα περνώ καλά, με χαμόγελα πολλά, πολλά ! ! !

 

Capture01

Capture02

Capture03

documenta-14-735x400

Η κορυφαία έκθεση σύγχρονης τέχνης, documenta 14, συνεχίζεται και απλώνεται σε ολόκληρη την πόλη, σε περισσότερα από 40 διαφορετικά δημόσια ιδρύματα, σε πλατείες, κινηματογράφους, πανεπιστημιακούς χώρους και βιβλιοθήκες, περισσότεροι από 160 καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο παρουσιάζουν τα νέα έργα τους για την documenta 14.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη 13η διοργάνωση της documenta, που πραγματοποιήθηκε το 2012 στο Κάσελ, η γερμανική πόλη υποδέχθηκε 900.000 επικέπτες.

Στην Αθήνα η έκθεση θα φιλοξενηθεί από τις 8 Απριλίου έως τις 16 Ιουλίου και στο Κάσελ από τις 10 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2017.

Η πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρώην πλ. Κοτζιά), η πλατεία Συντάγματος, η πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, αλλά και ο πεζόδρομος του Διονυσίου Αρεοπαγίτου θα φιλοξενήσουν πρωτότυπα έργα και κατασκευές κορυφαίων εικαστικών απ’ όλο τον κόσμο. Πολλαπλές δράσεις, εγκαταστάσεις και εικαστικά έργα θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα.

http://www.athina984.gr/2017/04/15/documenta-14-i-sygchroni-techni-stin-athina-i-esimerines-ekdilosis/

 

Ιούν 17
02

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!