ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ – Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ονοματεπώνυμο ______________________________

 

  1. Να αναφέρετε τη διάθεση των ρημάτων των παρακάτω προτάσεων.

 

– Ο Νίκος κοιμάται. ==>

– Εχτές έτρεξα πολύ και κουράστηκα. ==>

– Η Μαρία περιποιείται πολύ τον εαυτό της. ==>

– Οι περισσότεροι άνθρωποι ξεκουράζονται τις μεσημεριανές ώρες. ==>

– Οι μαθητές ετοιμάζονται για τις εξετάσεις. ==>

– Οι επισκέπτες της Ακρόπολής θαυμάζουν περισσότερο τον Παρθενώνα. ==>

– Τα περισσότερα αντικείμενα του σπιτιού καταστράφηκαν από την μανία της πυρκαγιάς. ==>

– Το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα. ==>

– Μην κρύβεσαι πίσω από το δάχτυλό σου. ==>

– Ο Δημήτρης κάθεται με τις ώρες στον καναπέ και βλέπει τηλεόραση. ==>

 

  1. Να αναφέρετε τα υποκείμενα και τα αντικείμενα των ρημάτων :

 

– Ο καθηγητής επιβράβευσε τους μαθητές του για την επίδοσή τους.

Υποκείμενο :

Αντικείμενο :

 

– Οι φιλοξενούμενοι επικράτησαν της γηπεδούχων.

è Υποκείμενο :

è Αντικείμενο :

 

– Το απόγευμα θα αγοράσω παγωτό.

Υποκείμενο :

Αντικείμενο :

 

– Οι χώρες της Ευρώπης ηγούνται των προσπαθειών για την ειρήνευση στην Αφρική.

Υποκείμενο :

Αντικείμενο :

 

– Πότε θα έρθουν οι φίλοι σου, για να τους γνωρίσω;

è Υποκείμενο :

è Αντικείμενο :

 

– Το σχέδιό σου υπερέχει όλων των άλλων σχεδίων.

è Υποκείμενο :

è Αντικείμενο :

 

– Ας ακούσουμε τις απόψεις σου.

Υποκείμενο :

Αντικείμενο :

 

– Το πρόβλημα σου χρήζει άμεσης λύσης.

Υποκείμενο :

Αντικείμενο :

 

– Περιμένω με αγωνία τους επισκέπτες μας.

è Υποκείμενο :

è Αντικείμενο :

 

  1. Να εντοπίσετε και να υπογραμμίσετε το κατηγορούμενο του υποκειμένου και του αντικειμένου :

 

– Τα παιδιά έκανα το σπίτι ανάστατο με τις ζαβολιές τους.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Ο Καζαντζάκης θεωρείται μεγάλος συγγραφέας.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Σε θεωρὠ πολύ αξιόλογο άνθρωπο.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Οι μαθητές εξέλεξαν τον Νίκο πρόεδρο.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Το δωμάτιο του ξενοδοχείου ήταν ακρετό μικρό.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Θα γίνειςλαμπρός επιστήμονας.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Άφησα την εργασία μου μισοτελειωμένη, γιατί ο καιρός ήταν άσχημος.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Θεωρώ τις απόψεις σου πολύ οπισθοδρομικές.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

 

– Ο αδελφός μου διορίστηκε καθηγητής στο σχολείο μας.

Κατηγορούμενο υποκειμένου ή αντικειμένου :

Οδηγίες για την παράδοση των παραπάνω εργασιών :

(α) κατεβάστε το συγκεκριμένο αρχείο    στην επιφάνεια εργασίας https://blogs.sch.gr/vaspapadim/files/2020/03/ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΣΤΗ-ΓΛΩΣΣΑ_Α_ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.docx

(β) ανοίξτε το αρχείο

(γ) συμπληρώστε τα στοιχεία σας και απαντήστε στις ερωτήσεις και τις ασκήσεις

(δ) αποθηκεύστε τις απαντήσεις σας

(ε) στείλτε το αρχείο στην διεύθυνση vathyalos1966@gmail.com και περιμένετε… ανατροφοδότηση.

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : _____________________________________ΤΜΗΜΑ :__________

ΚΕΙΜΕΝΟ :

Κορονοϊός – Νέα Έρευνα : Ποιες είναι ο ψυχολογικές επιπτώσεις του

Η απολύτως επιβεβλημένη απομόνωση στο σπίτι, η αποφυγή των κοινωνικών επαφών και η τακτική τήρηση μέτρων υγιεινής και αυτοπροστασίας λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού έχουν αναπόφευκτες ψυχολογικές παρενέργειες σε ορισμένους ανθρώπους. Η ένταση της μοναξιάς και των ψυχαναγκαστικών συμπεριφορών, όπως το αδιάκοπο πλύσιμο των χεριών, είναι δύο από αυτές τις επιπτώσεις.
Οι επιστήμονες έχουν δείξει εδώ και καιρό ότι η κοινωνική απομόνωση και η μοναξιά συχνά – αλλά όχι πάντα – μπορούν να επιδράσουν αρνητικά και στη σωματική υγεία ενός ανθρώπου, όχι μόνο στην ψυχική. Οι άνθρωποι που νιώθουν αποκομμένοι από τους υπόλοιπους, σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες, είναι πιθανότερο να κρυολογήσουν, να εμφανίσουν καρδιοπάθεια, μειωμένες νοητικές-γνωστικές λειτουργίες, κατάθλιψη και τελικά μικρότερο προσδόκιμο ζωής. Σε βάθος χρόνου η μοναξιά έχει συνέπειες ανάλογες του καπνίσματος ή της παχυσαρκίας.
Μια πρόσφατη μελέτη στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό «The Lancet», με επικεφαλής τη δρ Σαμάνθα Μπρουκς του Τμήματος Ψυχολογικής Ιατρικής του Βασιλικού Κολλεγίου (King’s) του Λονδίνου, η οποία αξιολογεί τα έως τώρα δεδομένα από όλες τις σχετικές έρευνες, βρήκε ότι η καραντίνα και η απομόνωση διαρκείας μπορούν να οδηγήσουν σε μετατραυματικό στρες, άγχος, κατάθλιψη, αλλά επίσης σε κόπωση, πτώση ηθικού του κοινού και δημόσια αντίδραση τελικά.
Όπως τονίζεται, «η καραντίνα είναι συχνά μια δυσάρεστη εμπειρία για όσους υποβάλλονται σε αυτήν. Η απομάκρυνση από αγαπημένα πρόσωπα, η απώλεια της ελευθερίας, η αβεβαιότητα για την εξέλιξη της νόσου, αλλά και η βαρεμάρα, μπορούν μερικές φορές να έχουν δραματικές συνέπειες». […] Γι’ αυτό, οι ερευνητές τονίζουν ότι «τα δυνητικά οφέλη μιας υποχρεωτικής μαζικής καραντίνας πρέπει να ζυγιστούν προσεκτικά σε σχέση με το πιθανό ψυχολογικό κόστος».
Οι αορίστου χρόνου καραντίνες είναι πιθανότερο να έχουν περισσότερες αρνητικές παρενέργειες, γι’ αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρέπει να περιορίζονται στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και το κοινό να έχει από τις αρμόδιες αρχές μια σαφή εξήγηση για τα μέτρα και μια πειστική δικαιολόγηση των θυσιών του. […]
Εν μέσω πανδημίας κορονοϊού, τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και αποφυγής των κοινωνικών επαφών (social distancing) είναι αναπόφευκτα και αναγκαία, καθώς μπορούν να σώσουν πολλές ζωές. Συνεπώς αποτελεί ατομική ευθύνη του καθενός να τα τηρήσει και να αναστείλει προσωρινά τις κοινωνικές τάσεις του για παρέες και διασκέδαση. Όσο περισσότερο πείθεται ο κόσμος ότι πρέπει όντως να φοβάται και όσο εμπεδώνεται παράλληλα ένα αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, τόσο περισσότερο θα συμμορφώνεται.
Ευτυχώς στην εποχή του διαδικτύου, των ηλεκτρονικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του Skype και των smartphones, είναι πολύ ευκολότερο από ό,τι στο παρελθόν να μένει κανείς σπίτι, χωρίς να νιώθει μόνος και αποκομμένος από τους συγγενείς, τους φίλους του και την κοινωνία γενικότερα. Η τεχνολογία συχνά έχει κατηγορηθεί ότι φέρνει μοναξιά, αλλά, όπως δείχνει και μια πρόσφατη έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, είναι στο χέρι των περισσότερων ανθρώπων -με εξαίρεση τους ψηφιακά αναλφάβητους- να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να σπάσουν την απομόνωση.
Τώρα, εν μέσω της πρόκλησης της νόσου Covid-19, είναι η ώρα να φανεί πόσο χρήσιμη είναι η νέα τεχνολογία. Οι άνθρωποι μπορούν να εργάζονται και να συνεργάζονται από το σπίτι τους σχεδόν σαν να βρίσκονται στον ίδιο χώρο, μπορούν να μιλάνε πρόσωπο με πρόσωπο από τις οθόνες των συσκευών τους (Skype, video chat), μπορούν να δικτυωθούν με ποικίλους τρόπους και να ανταλλάξουν απόψεις, μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά μαθήματα σαν να βρίσκονται στην τάξη ή να παίξουν ομαδικά ηλεκτρονικά παιγνίδια.
Πηγή: ΑΠΕ, 16/03/2020 Διαβάστε όλο το άρθρο »

Μ’ ένα φεγγάρι στα μαλλιά