Η Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αποτελεί κοινή παραδοχή, ότι η ειδική αγωγή έχει ενταχθεί δυναμικά στο χώρο της εκπαίδευσης σημειώνοντας βήματα εξέλιξης και προόδου σε σχέση με το παρελθόν. Το εκπαιδευτικό σύστημα έδειχνε να αντιμετωπίζει ως θέμα ταμπού την ειδική αγωγή αφού ο ρόλος της ήταν παραγκωνισμένος μέχρι τις απαρχές του 21ου αιώνα. Παρόλο αυτά, η ειδική αγωγή ενισχύθηκε και εδραιώθηκε με τα ανάλογα προγράμματα σπουδών.
Παρατηρείται μια προσπάθεια εγκατάλειψης του περιοριστικού χαρακτήρα της θέτοντας την αναζήτηση κατάλληλων πρακτικών και προγραμμάτων σπουδών – τα οποία θα ενισχύσουν το εκπαιδευτικό σύστημα- να διέπεται από τις αρχές της ένταξης και τις παροχές ίσων ευκαιριών στη μάθηση, στον επαγγελματικό κοινωνικό και πολιτιστικό τομέα ικανοποιώντας τις ανάγκες των μαθητών.Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η αναδιοργάνωση και η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του γενικού σχολείου έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις αυξανόμενες ανάγκες του μαθητικού δυναμικού συμπεριλαμβανομένου και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Το γενικό σχολείο αντί να παρέχει προγράμματα ένταξης για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει τους στόχους του έτσι ώστε να εξυπηρετεί τους σκοπούς της ενσωμάτωσης και όχι της αποξένωσης. Συνεκπαίδευση ( inclusion) λοιπόν και όχι ένταξη είναι το αίτημα των καιρών.
Εκτιμώντας τα παραπάνω κρίνεται επιθυμητό η δημιουργία “Ενός σχολείου για όλους” στο οποίο θα διαμορφώνεται η κριτική σκέψη και θα γαλουχεί τα άτομα με μέγιστες αξίες όπως είναι η αυτονομία και η αυτοδιάθεση για τη μέγιστη βελτίωση των γνώσεων και της αυτοπραγμάτωσης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο