Η έκτακτη Έκτη

Ένα ιστολόγιο για έκτακτα εκτάκια

Μάι 20
20

Κάτω από (Ενημερώσεις) από στις 20-05-2020
Απρ 20
01
Κάτω από (Γλώσσα) από στις 01-04-2020 και με ετικέτα

Καλημέρα σε όλους και καλό μήνα. Προσοχή σήμερα, γιατί όπως όλοι το ξέρετε είναι και Πρωταπριλιά, ημέρα που λέμε ψέματα. 1η του Απρίλη λοιπόν σήμερα και όπως λέει ο ποιητής μας Γιάννης Ρίτσος:

Απρίλης: Άνοιξη! Δυο σταγόνες θάλασσα τα μάτια σου.

Μια καρδερίνα ανεβοκατεβαίνει σ’ έναν ξύλινο σταυρό.”

Κι ένα τραγούδι για τον Απρίλη ερμηνευμένο από τον Παντελή Θαλασσινό

Ας ανοίξουμε τώρα την ιστοσελίδα Απρίλης και ας διαβάσουμε μερικές πληροφορίες γι΄ αυτόν τον μήνα

1)Τι σειρά έχει στους μήνες του χρόνου, σε ποια εποχή ανήκει και από πού πήρε το όνομά του;

2)Γιατί ο λαός μας τον συνδέει με τον Μάη μήνα και γιατί είναι τόσο σημαντικός μήνας για τους γεωργούς;

3)Πώς γεννήθηκε το έθιμο της Πρωταπριλιάς; Πόσες εκδοχές υπάρχουν; Πότε έφτασε το έθιμο αυτό στην Ελλάδα; (αντλούμε πληροφορίες και από εδώ Πρωταπριλιά )

Κατεβάζουμε από την ιστοσελίδα openbook.gr  και διαβάζουμε το παραμύθι  “Το Αθώο Ψέμα και η Καθαρή Αλήθεια” της συγγραφέα Στέργιας Κάββαλου.

4)Πού μένει το Αθώο Ψέμα; Πού είναι η οικογένειά του;

5)Τι έκανε για να περάσει η ώρα του;

6)Πώς από μικρό μπορεί να γίνει μεγάλο ένα ψέμα; Από πού παίρνει τη δύναμή του;

7)Πού βρίσκεται το ψέμα στα παιδιά και πού στους μεγάλους; Γιατί πιστεύετε ότι βρίσκεται εκεί;

8)Ποιος βοήθησε το Αθώο Ψέμα να μεγαλώσει έστω και λίγο;

9)Πώς περιγράφει η συγγραφέας την Καθαρή Αλήθεια;

10)Με ποιο τρόπο πλησίασε το Αθώο Ψέμα την Καθαρή Αλήθεια;

11)Γιατί ήθελε στην πραγματικότητα τη μάσκα;

12)Για ποιο λόγο νόμιζε το Αθώο Ψέμα ότι υπήρχε;

13)Τι ήταν αυτό που τον οδήγησε να βγάλει τα γυαλιά του και τι είδε μόλις τα έβγαλε;

14)Γιατί τελικά η Καθαρή Αλήθεια χάρισε τη μάσκα στο Αθώο Ψέμα;

15)Οι άνθρωποι λένε ψέματα μερικές φορές; Γιατί το κάνουν αυτό νομίζετε;

16)Τι πιστεύουν ότι μπορεί να καταφέρουν με τα ψέματα;

17)Στη φύση γύρω μας υπάρχει ψέμα ή εξαπάτηση; Κι αν ναι αναφέρετε μερικά παραδείγματα.

18)Πώς θα χαρακτηρίζατε έναν άνθρωπο που λέει ψέματα;

Οι εργασίες είναι για τη Δευτέρα 6 Απριλίου.

Μαρ 20
30
Κάτω από (Ενημερώσεις) από στις 30-03-2020 και με ετικέτα

Γλώσσα

Διαβάζω από το βιβλίο της Γλώσσα β΄ τεύχος σελίδα 91 για την σύνδεση προτάσεων, από το σύνδεσμο Σύνδεση Προτάσεων καθώς και από το βιβλίο της Γραμματικής μου σελίδες 52 για το ασύνδετο σχήμα και 169-172 για την υποτακτική και παρατακτική σύνδεση, παρακολουθώ τα παρακάτω βίντεο και κάνω τις ασκήσεις.

 

 

Μαρ 20
30
Κάτω από (Ενημερώσεις, Μαθηματικά) από στις 30-03-2020 και με ετικέτα

Γλώσσα-Ιστορία-Εικαστικά-Θρησκευτικά

Θεόδωρος Βρυζάκης, «Υπέρ Πατρίδος το Παν», πίνακας του 1858, Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου

 

 

Θεόδωρος Βρυζάκης,
«Υπέρ Πατρίδος το Παν», πίνακας
του 1858, Αθήνα,
Εθνική Πινακοθήκη- Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου

 

 

 

 

 

 

 

Στο βιβλίο της Ιστορίας μας στη σελίδα 72 υπάρχει ο πίνακας του Θεόδωρου Βρυζάκη «Υπέρ Πατρίδος το Παν».

Στην ιστοσελίδα Εθνική Πινακοθήκη μπορούμε να δούμε με περισσότερες λεπτομέρειες τον πίνακα μετακινώντας τον κένσορα στην μικρή εικόνα στο πλάι για να τον μεγεθύνουμε. Προσέξτε τις διαστάσεις του πίνακα. Για να καταλάβουμε το μέγεθός του μπορούμε να τον δούμε κι εδώ   (paraskhnio.gr)

1)Ποιες πληροφορίες μας δίνει η λεζάντα που βρίσκεται στο πλάι της εικόνας;

2)Ποιος ήταν ο Θεόδωρος Βρυζάκης; Διαβάζω τη βιογραφία του από τον σύνδεσμο «Θεόδωρος Βρυζάκης» και γράφω λίγα λόγια γι΄ αυτόν σε μία παράγραφο.

Μπορούμε να δούμε και άλλα έργα του στην ιστοσελίδα της Εθνικής Πινακοθήκης.

Παρατηρώ προσεκτικά τον πίνακα, αντλώ τις πληροφορίες από τον παρακάτω σύνδεσμο «Υπέρ Πατρίδος το Παν» και  «Η Ελλάς ευγνωμονούσα,1858 – Θεόδωρος Βρυζάκης» και απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις.

3)Ποιο είναι το κεντρικό πρόσωπο του πίνακα; Τι συμβολίζει; Πού το έχει τοποθετήσει μέσα στον πίνακα ο καλλιτέχνης; Τι το βλέπουμε να κάνει;

4)Ποιοι βρίσκονται γύρω; Τι κάνουν; Μπορώ να αναγνωρίσω κάποια πρόσωπα;

5)Γιατί φορά δάφνινο στεφάνι; Επισκέπτομαι την ιστοσελίδα «Το δάφνινο στεφάνι». Τι συμβολίζει το δάφνινο στεφάνι μέσα στο πέρασμα των χρόνων μέχρι σήμερα;

6)Σε ποια ιστορική περίοδο μας παραπέμπει το ντύσιμό της;

7)Παρατηρώντας προσεκτικά βλέπουμε πίσω της έναν αρχαίο ναό. Σε συνδυασμό με την προηγούμενη απάντησή μας, γιατί ο ζωγράφος χρησιμοποιεί στοιχεία της αρχαιότητας; Τι θέλει να δείξει με αυτό;

Διαβάζω προσεκτικά τις πληροφορίες από τον σύνδεσμο «Η Ελλάς ευγνωμονούσα,1858 – Θεόδωρος Βρυζάκης» .

8)Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι ο Βρυζάκης φιλοτέχνησε αυτόν τον πίνακα σύμφωνα με αυτά που αναφέρονται στην τελευταία παράγραφο;

9)Όπως διαβάσαμε  στους παραπάνω συνδέσμους ο Βρυζάκης για να φιλοτεχνήσει τα πρόσωπα της Επανάστασης βασίστηκε στις προσωπογραφίες των αγωνιστών που είχε σχεδιάσει ο Krazeisen. Επισκεπτόμαστε τη σελίδα «Καρλ Κράτσαϊζεν» και γράφουμε ένα σύντομο βιογραφικό.

10)Πώς αποκτήθηκαν τα έργα του από το ελληνικό κράτος;

Μπορούμε πατώντας εδώ να επισκεφτούμε την Εθνική Πινακοθήκη και να δούμε τα έργα του.

Παρατηρούμε την εικόνα της της Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου (monastiria.gr)

Διαβάζουμε για τη γιορτή της Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου στην ιστοσελίδα «Βήμα Ορθοδοξίας»

11)Ποιες ομοιότητες μπορούμε να εντοπίσουμε στον πίνακα του Βρυζάκη και στην εικόνα της Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου;

12)Διαβάζουμε από την Wikipedia για την Παναγία της Σκέπης . Πώς ονομάζεται στη Ρωσία και στη Δύση;

Μαρ 20
27
Κάτω από (Ενημερώσεις) από στις 27-03-2020

Λύνω στο τετράδιο των Μαθηματικών τα παρακάτω προβλήματα με δύο τρόπους (απλή μέθοδο των τριών και πίνακα)



Λήψη αρχείου

Μαρ 20
27
Κάτω από (Γεωγραφία, Ενημερώσεις) από στις 27-03-2020 και με ετικέτα

Θυμόμαστε τον οριζόντιο και κατακόρυφο διαμελισμό της Ευρώπης; Μπορούμε να ανοίξουμε το βιβλίο της Γεωγραφίας και να “φρεσκάρουμε” αυτά που είχαμε διαβάσει. Θα μας βοηθήσουν ακόμη οι δύο παρακάτω σύνδεσμοι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά την επανάληψη που κάναμε ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σωστά στα παρακάτω κουίζ

 

Μαρ 20
24
Κάτω από (Ενημερώσεις) από στις 24-03-2020

Εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Για την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας καλούνται άμεσα οι γονείς να κάνουν εγγραφή των μαθητών και μαθητριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, χρησιμοποιώντας τον Αριθμό Μητρώου του κάθε μαθητή (βρίσκεται στον πρόσφατο έλεγχο προόδου), το ονοματεπώνυμο και το email που έχουν δηλωθεί πρόσφατα στο σχολείο.  Για περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικές οδηγίες εγγραφής κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

Οδηγίες για την εγγραφή μαθητή/τριας
στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Μαρ 20
24

Κάτω από (Γλώσσα) από στις 24-03-2020 και με ετικέτα

Γλώσσα

Αύριο έχουμε διπλή γιορτή. Την επέτειο της Επανάστασης του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Η ιστορία της Επανάστασης των Ελλήνων του 1821 είναι πιο προσφιλής σε μας αφού τη διδασκόμαστε στο μάθημα της Ιστορίας. Μερικές πληροφορίες μπορούμε να βρούμε στα παρακάτω:

 

“Η Επανάσταση του 1821″ χρονικό , βιογραφίες , πινακοθήκη, κείμενα, ιστορική επιμέλεια: Βαγγέλης Δρακόπουλος

 

 

 

 

 

 

 

 

Χρονογραμμή και χάρτης. Μπορείτε να εξερευνήσετε τις χρονολογίες – σταθμούς της χρονογραμμής (1830-2011) και να παρατηρήσετε τις αλλαγές ως προς τα σύνορα, την έκταση και τον πληθυσμό της χώρας.

Η ιστορική εξέλιξη των συνόρων της Ελλάδας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάζουμε από το βιβλίο της Γλώσσας το κείμενο “Η πολιορκία και η έξοδος του Μεσολογγίου” σελίδα 100. Διαλέγουμε ένα πρόσωπο της Επανάστασης (όχι απαραίτητα από αυτά που αναφέρονται στο κείμενο) και γράφουμε ένα βιογραφικό ακολουθώντας τις οδηγίες της άσκησης 2 σελίδα 104 σε ένα φύλλο Α4 ή στο τετράδιο Εργασιών.

Κατόπιν διαβάζουμε το κείμενο “Ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα” σελίδα 105. Επισκεπτόμαστε τη σελίδα  ¨Ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα” (Εγκύκλιος Παιδεία) για να κατανοήσουμε το λόγο για τον οποίο εκφωνήθηκε αυτός ο λόγος στο λόφο της Πνύκας. Στη συνέχεια απαντούμε στο τετράδιο Εργασιών ή σε ένα φύλλο χαρτί τα ερωτήματα β και δ της 1ης άσκησης στη σελίδα 106.

Γνωρίζω ότι δεν έχετε μαζί σας το βιβλίο Ανθολογίου. Οπότε κάθε φορά που θα έχετε να διαβάσετε κάτι από το Ανθολόγιο θα σας στέλνω τον σύνδεσμο για να το διαβάζετε από εκεί.

Έτσι λοιπόν αφού διαβάσουμε από το Ανθολόγιο το Δημοτικό τραγούδι, Tης Λένως του Mπότσαρη (σελ. 190) θυμόμαστε τι είναι τα δημοτικά τραγούδια μέσα από το σύνδεσμο Δημοτικά Τραγούδια.

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Διαβάζουμε περισσότερα μέσα από την ιστοσελίδα “Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου” (matia.gr)

Μαρ 20
24

Κάτω από (Μαθηματικά) από στις 24-03-2020 και με ετικέτα

Μαθηματικά

Λίγη εξάσκηση για να θυμηθούμε και πάλι τους λόγους και τις αναλογίες. Πατώντας κάθε φορά στους συνδέσμους κάνουμε μια μικρή επανάληψη στου λόγους και στις αναλογίες

Λόγος δυο μεγεθών

Αναλογίες

Αναλογίες

Αναλογίες – Σταυρωτά γινόμενα

Ποσά και τιμές