καλοκαίρι2017

Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων

    Η παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30 Μαΐου στο γυμναστήριο του σχολείου μας, παρουσία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Δύο πολιτιστικά προγράμματα και δύο αγωγής υγείας της Γ΄ Τάξης παρουσίασαν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και οι εμπλεκόμενοι μαθητές που αφορούσαν στον πολιτισμό, στην ιστορία και στην παράδοση της Κρήτης. Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης στο πλαίσιο των προγραμμάτων πραγματοποίησαν τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κρήτη. Το εντυπωσιακό εκπαιδευτικό υλικό που συνέλεξαν το μορφοποίησαν κατάλληλα, το ανέδειξαν και το παρουσίασαν. Οι τελειόφοιτοι μαθητές μας έδειξαν τις μαθησιακές τους δυνατότητες, το ταλέντο τους, το ήθος τους, τη κουλτούρα και τον πολιτισμό τους. Χαρισματικά παιδιά με ισχυρή προσωπικότητα, που ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.

 WP_20170530_09_33_31_ProWP_20170530_09_33_41_ProWP_20170530_09_33_49_ProWP_20170530_09_37_31_ProWP_20170530_09_37_43_ProWP_20170530_09_40_39_ProWP_20170530_09_40_53_ProWP_20170530_09_57_01_ProWP_20170530_10_21_07_ProWP_20170530_10_03_12_Pro

Ημερήσια εκδρομή στην Ερέτρια

   Την ημερήσια εκδρομή πραγματοποίησε το σχολείο μας, στις 4 Μαΐου, στην Ερέτρια. Η Ερέτρια είναι μια σύγχρονη κωμόπολη, με αρχαιολογικά μνημεία, νεοκλασικά, πλατείες με φοίνικες και ευκαλύπτους. Χαρακτηριστικό είναι το γραφικό νησί των Ονείρων και ο παραλιακός πεζόδρομος με τις καφετέριες και τα μεζεδοπωλεία που ολοκληρώνουν την όμορφη, γραφική εικόνα της Ερέτριας. Οι μαθητές μας πραγματικά χάρηκαν την εκδρομή, πέρασαν ευχάριστες στιγμές και απόλαυσαν το καλό φαγητό, το παραλιακό τοπίο και την ειδυλλιακή ατμόσφαιρα. 

WP_20170504_10_32_29_ProWP_20170504_10_34_45_ProWP_20170504_10_34_50_ProWP_20170504_11_16_44_ProWP_20170504_11_16_56_ProWP_20170504_11_17_09_ProWP_20170504_11_22_35_Pro


WP_20170504_13_16_30_Pro
WP_20170504_13_16_36_ProWP_20170504_13_21_32_ProWP_20170504_13_16_20_Pro

Θεματική εβδομάδα

     Την εβδομάδα από 03/04 έως 07/04 υλοποιήθηκε το πρόγραμμα της Θεματικής εβδομάδας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και την απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων στο Γυμνάσιο Κερατέας. 

Το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώθηκε ως εξής:

ΘΕ1 ΘΕ2 ΘΕ3

 

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 

     Το φαινόμενο της διαδικτυακής εξάρτησης πρωτοεμφανίστηκε το 1995 στις Η.Π.Α., όπου και καθιερώθηκε ο όρος «διαδικτυακός εθισμός». Η υπερβολική χρήση του Διαδικτύου μπορεί να είναι παθολογική και εθιστική και υπάγεται σ’ αυτό που γενικότερα ονομάζεται «τεχνολογικός εθισμός». Ο εθισμός στην τεχνολογία μπορεί να είναι είτε παθητικός (εθισμός στην τηλεόραση), είτε ενεργητικός (εθισμός σε ηλεκτρονικά παιχνίδια).

   Σύμφωνα με τον Davis R.A. (York University, Toronto, Ontario, Canada), η παθολογική χρήση του Διαδικτύου διακρίνεται σε δύο τύπους:

α) Συγκεκριμένη Παθολογική Χρήση που αναφέρεται σε όσους χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων σκοπών, όπως εμπορικές και τραπεζικές συναλλαγές, δημοπρασίες και περιπτώσεις που αφορούν επαγγελματική ανάγκη.

β) Γενικευμένη Παθολογική Χρήση που αφορά την γενική και πολυδιάστατη χρήση του Διαδικτύου, χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο.

Τα κριτήρια διάγνωσης του «εθισμού» στο διαδίκτυο είναι τα εξής:

  1. Παραμονή on-line για όλο και περισσότερο χρόνο.
  2. Αποτυχία διαχείρισης του επερχομένου αισθήματος διέγερσης ή/και κατάθλιψης.
  3. Παραμονή on-line για περισσότερο από το προτιθέμενο χρονικό διάστημα.
  4. Κίνδυνος απώλειας σχέσης ή ευκαιρίας εξαιτίας της χρήσης.
  5. Ψεύδη προκειμένου να καλυφθεί η αληθής έκταση της χρήσης.
  6. Χρήση προκειμένου να ελεγχθούν τα αρνητικά συναισθήματα.

Ερευνητική εργασία

    Στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας, 3-7 Απριλίου 2017, διενεργήθηκε έρευνα με σκοπό την διαπίστωση του βαθμού διαδικτυακού εθισμού στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.

Στη μελέτη ερωτήθηκαν 142 μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης σχετικά με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και του διαδικτύου.

Έρευνα:  ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Αποτελέσματα

       Οι μαθητές/τριες δήλωσαν σε ποσοστό 65,6 % ότι απέκτησαν κινητό στην ηλικία 10-12 ετών. Το 17,2 % απέκτησε κινητό σε ηλικία μικρότερη των 9 ετών και το 17,2 % σε ηλικία μεγαλύτερη των 13 ετών. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία, σε ποσοστό 96,6%, συνδέονται στο διαδίκτυο με το τηλέφωνό τους. Διαδικτυακά παιχνίδια παίζει το 59,3% των μαθητών/τριών και το 95% χρησιμοποιεί κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το 56,9% πιστεύει ότι η χρήση του κινητού βελτιώνει τις ανθρώπινες σχέσεις και το 93,2% γνωρίζει για τις συνέπειες της χρήσης του κινητού στην υγεία. Το 48,7% των μαθητών/τριών απάντησε ότι κακώς τα κινητά απαγορεύονται στο σχολείο.

    Το 67% των μαθητών συνδέεται στο διαδίκτυο για περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα, ενώ το 15,2% περισσότερες από 5 ώρες ημερησίως. Το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν την καθημερινή ζωή. Από τους ερωτηθέντες μαθητές/τριες το 35% πιστεύει ότι επηρεάζεται αρνητικά και το 65% θετικά. Το 61% θεωρεί ότι δεν είναι εύκολο να σταματήσει κάποιος τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Διαδικτυακά παιχνίδια παίζει το 57,6% των μαθητών/τριών και από αυτούς περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα το 51,4%, ενώ το 11% πάνω από 6 ώρες ημερησίως. Σε συζητήσεις (chatting) εμπλέκεται το 23,5% των ερωτηθέντων και on line παιχνίδια παίζει το 16,2%, ενώ το 25,2% των μαθητών/τριών δημιουργεί νέες σχέσεις με διαδικτυακούς φίλους. Περισσότερο χρόνο από τον αρχικά σχεδιαζόμενο σπαταλά στο διαδίκτυο το 55,3% των μαθητών/τριών, ενώ το 28,4% δηλώνει ότι παραμελεί τα καθήκοντά του και το 32% παραμελεί τις δουλειές του σπιτιού προκειμένου να περάσει περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο. Το 29% των ερωτηθέντων απαντά ότι είναι αποδέκτες παραπόνων από τα οικία τους πρόσωπα για το χρόνο που σπαταλούν στο διαδίκτυο, ενώ το 19,7% προσπαθεί να κρύψει την διάρκεια της σύνδεσής του στο διαδίκτυο.

    Οι μαθητές/τριες δηλώνουν σε ποσοστό 27,5% ότι επηρεάζονται αρνητικά οι βαθμοί τους και σε ποσοστό 30,9% ότι επηρεάζονται αρνητικά οι επιδόσεις τους στα μαθήματα και η παραγωγικότητά τους. Επίσης, το 22,7% των ερωτηθέντων χάνει το ύπνο του εξαιτίας νυχτερινών προσβάσεων στο διαδίκτυο.

   Tο 25,8% των μαθητών/τριών δηλώνει ότι γίνεται μυστικοπαθής ή επιθετικός όταν τον ρωτούν τι κάνεις όσο είσαι on line. Το 6,7% προτιμά να βρίσκεται on line παρά με την παρέα του και το 14,9% των ερωτηθέντων θα επέλεγε το διαδίκτυο από το να περάσει χρόνο με το ταίρι του. To 32,8% δηλώνει ότι ανυπομονεί να συνδεθεί στο διαδίκτυο, ενώ το 51,4% πιάνει τον εαυτό του να λέει «λίγα λεπτά ακόμη» όταν είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο. Το 27,6% αποτυγχάνει να μειώσει το χρόνο που είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο και το 31,9% ενοχλείται όταν κάποιος θέλει να του αποσπάσει την  προσοχή ενώ είναι on line. To 31,4% των μαθητών/τριών ελέγχουν με μεγάλη συχνότητα το e-mail τους και το 8,9 % αισθάνεται απορροφημένο από το διαδίκτυο, ενώ είναι εκτός σύνδεσης ή φαντάζεται ότι είναι συνδεδεμένο.

   Το 20,7% των μαθητών/τριών σταματούν τις ενοχλητικές σκέψεις για τη ζωή κάνοντας θετικές σκέψεις σχετικά με το διαδίκτυο. Το 41,5% πιστεύει ότι η ζωή χωρίς το Internet θα ήταν βαρετή, άδεια και θλιβερή, ενώ σε ποσοστό 15,6% δηλώνουν ότι αισθάνονται απογοητευμένοι, νευρικοί και κακόκεφοι όταν είναι εκτός σύνδεσης και το συναίσθημα αυτό υποχωρεί όταν συνδέονται στο διαδίκτυο.

     Συμπεράσματα

    Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι συμβατά με αντίστοιχες μελέτες στους εφήβους. Το 25% έως 30% των ερωτηθέντων μαθητών/τριών βρίσκονται υψηλά στην κλίμακα παθολογικής χρήσης του διαδικτύου. Το 15,6% των μαθητών/ τριών εμφανίζει συμπεριφορές εξάρτησης από τη χρήση του διαδικτύου.

Παρουσίαση του θέματος σε αρχείο PDF: Εξάρτηση από το διαδίκτυο

Διαδίκτυο

.

.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ:ΛΗΨΗ ΠΡΩΙΝΟΥ ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΙΑΝΟΥ

 Στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας, 3-7 Απριλίου 2017, διενεργήθηκε έρευνα που αφορούσε τη λήψη πρωινού και δεκατιανού από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.

Στη μελέτη ερωτήθηκαν 109 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης σχετικά με τη λήψη πρωινού και δεκατιανού.

Έρευνα: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-Λήψη πρωινού και δεκατιανού

Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

     Την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 τίμησε το σχολείο μας με την εξαιρετική επετειακή γιορτή. Με σεβασμό στη μνήμη των ηρώων της Επανάστασης του 1821, οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Αρτεμισίας Κανδαράκη, Μαίρης Χαβιάρα και Ευαγγελίας Γεωργιάδου, απέδωσαν με υποδειγματικό τρόπο το χρονικό της Επανάστασης, τα τραγούδια και το θεατρικό δρώμενο που προετοίμασαν. Μαθητές, καθηγητές και γονείς με ιδιαίτερη προσήλωση παρακολούθησαν τη γιορτή, η οποία έκλεισε με χορούς από τη χορευτική ομάδα του σχολείου μας, που ενθουσίασαν τους παρευρισκόμενους. Η φετινή γιορτή με λιτό και αριστοτεχνικό τρόπο μας θύμισε την ιστορική πορεία του Έθνους μας και τον αγώνα για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Γιορτή1

Γιορτή2

 WP_20170324_09_24_36_ProWP_20170324_09_24_45_ProWP_20170324_09_24_54_ProWP_20170324_09_51_34_ProWP_20170324_09_51_41_ProWP_20170324_09_53_47_ProWP_20170324_09_54_21_ProWP_20170324_09_55_48_ProWP_20170324_09_57_50_ProWP_20170324_10_03_15_ProWP_20170324_10_03_29_ProWP_20170324_10_03_34_ProWP_20170324_10_03_54_ProWP_20170324_10_04_11_ProWP_20170324_10_12_18_ProWP_20170324_10_12_23_ProWP_20170324_10_14_45_ProWP_20170324_10_14_50_ProWP_20170324_10_18_52_ProWP_20170324_10_19_07_ProWP_20170324_10_26_12_ProWP_20170324_10_26_27_Pro

Ευχές

2017

Η γιορτή των Χριστουγέννων

    Στις 23 Δεκεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη γιορτή των Χριστουγέννων. Το μήνυμα του γεννηθέντος Θεανθρώπου για “επί γης Ειρήνη” και Αγάπη απλώθηκε και διαπέρασε τις ψυχές μαθητών, μαθητριών, καθηγητών και γονέων. Τη γιορτή επιμελήθηκαν οι καθηγητές Γιάννης Απειρανθίτης, Μαργαρίτα Κακούρου, Μαρία Χαβίαρα και περιελάμβανε, κοντάκια, κάλαντα και έθιμα των Χριστουγέννων, κάλαντα και έθιμα της πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων. Επίσης το θεατρικό δρώμενο “Το κορίτσι με τα σπίρτα” και παραδοσιακούς χορούς. Οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες εκτέλεσαν υποδειγματικά, με σεβασμό τους ρόλους τους και τα δρώμενα και εντυπωσίασαν τους παρευρισκόμενους. Θερμά συγχαρητήρια.

ΧρΧρη2

 

WP_20161223_11_03_50_ProWP_20161223_11_24_36_ProWP_20161223_11_14_26_ProWP_20161223_11_03_39_ProWP_20161223_11_14_04_ProΧρ2016-1Χρ2016-2Χρ2016-3Χρ2016-4WP_20161223_11_14_50_ProWP_20161223_11_26_07_ProWP_20161223_11_26_04_ProWP_20161223_11_04_03_Pro



Επίσκεψη στο παγοδρόμιο

    Το μόνιμο παγοδρόμιο Ice n skate επισκέφτηκαν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου με τους συνοδούς καθηγητές του στις 24/11/2016. Ήταν μια επίσκεψη που εκτός από το ψυχαγωγικό χαρακτήρα είχε και εκπαιδευτικό, αφού οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους ειδικούς για τα αθλήματα στον πάγο. Κατά την πρακτική τους εξάσκηση, συνοδεύονταν από εκπαιδευτές και ειδικούς του αθλήματος. Ο χώρος ήταν ασφαλής και οι μαθητές και οι μαθήτριες πέρασαν ένα ευχάριστο πρωινό μακριά από τις αίθουσες διδασκαλίας.

WP_20161124_09_48_36_ProWP_20161124_09_48_42_ProWP_20161124_09_48_56_ProWP_20161124_09_49_03_ProWP_20161124_09_52_28_ProWP_20161124_09_52_35_ProWP_20161124_09_53_06_ProWP_20161124_09_58_28_ProWP_20161124_10_10_13_ProWP_20161124_10_29_10_ProWP_20161124_10_29_17_ProWP_20161124_10_31_00_ProWP_20161124_10_31_41_ProWP_20161124_10_37_24_ProWP_20161124_10_38_45_ProWP_20161124_10_38_48_ProWP_20161124_10_50_44_ProWP_20161124_10_50_48_ProWP_20161124_10_59_56_ProWP_20161124_11_00_02_ProWP_20161124_11_02_14_ProWP_20161124_11_03_47_ProWP_20161124_11_22_33_ProWP_20161124_11_44_10_Pro

Σχολική εορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου

    Την 17η Νοεμβρίου διεξήχθη η γιορτή για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973. Οι καθηγητές Γιάννης Απειρανθίτης και Στέλιος Κανέρης επέλεξαν και διαμόρφωσαν την ιστορική αφήγηση, τις απαγγελίες, τα βίντεο και τα τραγούδια, που με ενδεδειγμένο τρόπο απέδωσαν οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες. Τα μηνύματα που εξέπεμψε η εκδήλωση ήταν πολύ σημαντικά για τους μαθητές μας. Το σύνθημα της εποχής ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ γίνεται επίκαιρο και εμπνέει τη νέα γενιά.

 
σάρωση0016σάρωση0017

WP_20161117_09_31_16_ProWP_20161117_09_19_43_ProWP_20161117_08_48_13_ProWP_20161117_08_48_04_ProWP_20161117_08_47_34_Pro

Σχολική εορτή για τη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου – Γιορτή της Σημαίας

    Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε, την 27η Οκτωβρίου 2016, η γιορτή της σημαίας, αλλά και η γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Αφού αναγνώστηκε η απόφαση του Συλλόγου των διδασκόντων, αποδόθηκε η σημαία στην αριστούχο μαθήτρια μας Χατζηδιαμαντή Μυρσίνη για τη φετινή σχολική χρονιά και ακολούθως δόθηκαν τα αριστεία και βραβεία στους διακριθέντες για την επιμέλεια και την πρόοδό τους μαθητές και μαθήτριες. Ακολούθησε γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Οι μαθητές και οι καθηγητές που συμμετείχαν έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να μας παρουσιάσουν το ιστορικό πλαίσιο, τον αντιφασιστικό αγώνα, την αντίσταση των Ελλήνων και τις μάχες για την προάσπιση της ελευθερίας της πατρίδος. Η χορωδία μας απέδωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα υπέροχα ακούσματα της πολεμικής περιόδου του 1940.

WP_20161027_08_55_41_ProWP_20161027_08_56_09_ProWP_20161027_08_56_01_ProWP_20161027_08_55_17_ProWP_20161027_08_58_44_ProWP_20161027_08_59_00_ProWP_20161027_08_55_51_Pro28η128η2

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση