Τα κρουστά

Τα κρουστά όργανα χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες

  1. Μελωδικά
  2. Ρυθμικά

Πιο συγκεκριμένα τα ρυθμικά κρουστά διαχωρίζονται με τη σειρά τους σε:

  1. Μεμβρανόφωνα  (τύμπανα)
  2. Ξύλινα (ξυλάκια, μαράκες, ξύστρες..)
  3. Μεταλλικά (ντέφια, κουδουνάκια,τρίγωνα)

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το σχετικό  βίντεο πατώντας εδώ

Προσχολική Αγωγή

Με τον όρο Προσχολική Αγωγή περιγράφεται η γνωσιακή και κοινωνική εκπαίδευση που δίνεται στον άνθρωπο πριν την υποχρεωτική εκπαίδευση, την ηλικία δηλαδή των 5-6 ετών στις περισσότερες χώρες, και μπορεί να ξεκινά ήδη από την ηλικία των δυο ετών. Ωστόσο στην Ελλάδα η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή ξεκινά από την ηλικία των 4 ετών μετά τον νέο νόμο Γαβρόγλου Ν.4521-18.pdf, όπου έχουν ενταχθεί ήδη 298 από τους 325 δήμους της χώρας. Ιδρύματα που προσφέρουν Προσχολική Αγωγή είναι τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί.

Σύμφωνα με τη σύγχρονη θεωρία της Παιδαγωγικής, τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού έχουν ζωτική σημασία για τη σωματική, διανοητική και κοινωνική του ανάπτυξη. Γι’αυτό, πρέπει να δοθεί σημασία στην καλλιέργεια των αισθήσεων του παιδιού και την απόκτηση εμπειριών που ενθαρρύνουν την εντύπωση, την έκφραση και την επικοινωνία. Σε αυτές τις βάσεις δημιουργήθηκε η Προσχολική Αγωγή, η οποία είναι η διαδικασία του προσανατολισμού του παιδιού σε ορισμένες αξίες, στάσεις, δεξιότητες και γνώσεις με σκοπό την κοινωνικοποίησή του. Η φοίτηση του παιδιού στα προσχολικά ιδρύματα προπαρασκευάζει επίσης τη φυσική μετάβασή του από την οικογενειακή ζωή στο σχολικό περιβάλλον, ενώ δίνει παράλληλα τη δυνατότητα να διαγνωστούν εγκαίρως ενδεχόμενες πνευματικές ή σωματικές διαταραχές στην εξέλιξή του, που βελτιώνονται ή και θεραπεύονται πιο εύκολα, όταν γίνεται η διάγνωση τους νωρίς.

Σήμερα, η αναγκαιότητα της Προσχολικής Αγωγής αναγνωρίζεται διεθνώς. Σύμφωνα με την UNESCO (1961) είναι ανάγκη να εξασφαλιστεί στο παιδί, από την πιο μικρή του ηλικία, εκπαίδευση κατάλληλη για την πνευματική, ηθική και σωματική του εξέλιξη. Όσο και αν η οικογένεια παραμένει το ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη του παιδιού, σήμερα έχει ανάγκη να βοηθηθεί, γιατί και με τις καλύτερες ακόμα προϋποθέσεις δεν μπορεί πια να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες του παιδιού για αγωγή και εκπαίδευση, όταν αυτό πλησιάζει την ηλικία των τεσσάρων ετών. Η Προσχολική Αγωγή έγινε επίσης κοινωνικό αίτημα όταν αυξήθηκε ο αριθμός των γυναικών που εργάζονται έξω από το σπίτι.

Η αρχή της ικανοποίησης των βασικών αναγκών του παιδιού αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την αποστολή της Προσχολικής Αγωγής. Το παιδί της προσχολικής ηλικίας χρειάζεται ποσότητα και ποιότητα εμπειριών για να μεγιστοποιήσει τις κάθε μορφής ικανότητές του, για να αποκαλύψει, να γνωρίσει και να αποδεχτεί τον εαυτό του και το κοινωνικό και φυσικό σύνολο που το περιβάλλει και να αναπτύξει δημιουργική σχέση αλληλεπίδρασης μαζί του. Η οικογένεια δεν είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, ικανή να αντισταθμίσει τα οφέλη που προκύπτουν από τη συμβίωση των νηπίων.

Μαθησιακές δυσκολίες: Όλες οι ενδείξεις στην προσχολική ηλικία

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις για εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών, ακόμα και στην προσχολική ηλικία, χωρίς βέβαια να μπορεί να γίνει ασφαλής διάγνωση σε αυτή την ηλικία

Αυτές οι ενδείξεις είναι:

– Δυσκολία να συγκεντρωθεί
– Αδυναμία να κάτσει ακούνητο όταν ακούει ιστορίες
– Αργή ανάπτυξη λόγου
– Δυσκολία στην εκμάθηση της αλφαβήτας
– Αδυναμία να μάθει τραγουδάκια
– Δυσκολία στη διατήρηση ακόμα και απλού ρυθμού π.χ. με παλαμάκια
– Αντιστρέφει συλλαβές σε κάποιες λέξεις όταν μιλάει π.χ. μαξιράλι αντί για μαξιλάρι
– Αδυναμία να διεκπεραιώσει περισσότερες από μία εντολές ή οδηγίες ταυτόχρονα. π.χ. βάλε τα παιχνίδια στο κουτί και μετά βάλε το κουτί στο ράφι.
– Ξεχνά ονόματα, ακόμα και των φίλων του
– Ελλιπής ακουστική διάκριση
– Δυσκολία στη χρήση ψαλιδιού, στο να κολλήσει κάτι ή να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο – σε σύγκριση πάντα με παιδιά της ηλικίας του.
– Αδυναμία να ντυθεί μόνο του, δεν μπορεί να κουμπώσει κουμπιά ή βάζει τα ρούχα ανάποδα
– Συχνά σκοντάφτει πάνω σε αντικείμενα και πέφτει
– Δυσκολεύεται να πιάσει, να κλωτσήσει και να πετάξει την μπάλα
– Δυσκολία στον προφορικό λόγο – δεν χρησιμοποιεί άρθρα ή ολοκληρωμένες προτάσεις
– Δυσκολία προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο
Ένα παιδί που έχει δυσκολίες σε αρκετά από τα παραπάνω ίσως παρουσιάσει κάποια μαθησιακή δυσκολία στο σχολείο, ίσως όμως και όχι! Το κάθε παιδί αναπτύσσεται με τον δικό του ρυθμό, ωστόσο αν κάτι σας απασχολεί καλό είναι να απευθύνεστε άμεσα στους ειδικούς θεραπευτές. Υπάρχουν ασκήσεις και παιχνίδια που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί στην ανάπτυξη του λόγου, της σκέψης, της λεπτής κινητικότητας, της μνήμης και της έκφρασης.

Διδακτικά Σενάρια

Τίτλος Σεναρίου: The Pop Art Project

 Μάθημα/Γλώσσα: Αγγλικά

Ομάδα/Στόχος (Βαθμίδα Εκπαίδευσης και Τάξη): Γυμνάσιο, Γ’

Ομάδα/Στόχος (Επίπεδο Γλωσσομάθειας): Β1

 Διάρκεια Σεναρίου σε διδακτικές ώρες: 4

Θέμα/αντικείμενο διδασκαλίας: Η τέχνη της “Pop Art” και ο Andy Warhol.

 Λέξεις κλειδιά: pop art, Andy Warhol, wiki, webquest. Αγγλική γλώσσα

Τέχνες που εμπλέκονται: Pop Art

Διδακτικό εγχειρίδιο (αν χρησιμοποιείται):  Το διδακτικό σενάριο εκπονείται μέσω ενός wiki (διαδικτυακή, συνεργατική εφαρμογή) που βρίσκεται στο ιστοχώρο http://popartproject.pbworks.com, στο οποίο έχουν αναρτηθεί όλες οι δραστηριότητες καθώς και μιας αυτοκαθοδηγούμενης ιστοεξερεύνησης (webquest) που βρίσκεται στη σελίδα http://zunal.com/webquest.php?w=399936.

Δείτε το στο slideshare.net

 

Educational reform in Greece: Central concepts and a critique

Abstract: The case of Greece as the most recent neoliberal experiment can provide
valuable insights not only about a generalized attack on the welfare state and the
public good, but also about the radical changes in public education that are altering
its public mission, vision, and goals. In this paper first we trace the educational
landscape in Greece as it emerges both from the reform in primary and secondary
education and from the new law 4009 on higher education. The ongoing government
discourse on education is shaped and constructed along the lines of a market-
driven society and unapologetically espouses the neoliberal dogma that aims to
convert education into training, universities into corporations, knowledge into a service
or commodity, and students into clients. We further examine the official public
discourse as illustrated in government documentation in an attempt to map out
the marked shift from the university as a public good to the university as corporate
entity, and highlight the particular ways in which this is done. The new educational
legislation sets the stage for an education where the individual will thrive through
relentless competition, where collectivity is abolished, where only “useful” knowledge
counts and where “quality” and “excellence” serve as the excuse for a corporate
standardization of the university and the academic life and thought.
Key words: neoliberalism, Greece, crisis, higher education, education reform, curriculum,
critical discourse analysis

[13382144 – Journal of Pedagogy] Educational reform in Greece_ Central concepts and a critique

Τα οφέλη από την εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική ηλικία

Η εισαγωγή της ξένης γλώσσας από την προσχολική ηλικία μέσα σε ένα οργανωμένο
πλαίσιο προσφέρει πλεονεκτήματα τα οποία δεν πρόκειται υπάρξουν σε κάποια άλλη
ηλικιακή φάση. Αρχικά, οι μαθητές σε αυτή την περίοδο διακατέχονται από έντονο
ενθουσιασμό όταν έρχονται σε επαφή με μια νέα εμπειρία, στην συγκεκριμένη
περίπτωση με μια νέα γλώσσα. Οι νέες λέξεις σε συνδυασμό με τον παιγνιώδη τρόπο
που γίνεται η εκμάθηση τους προσφέρει ευχαρίστηση και αποτελεί βασικό εσωτερικό
κίνητρο για να συνεχίσουν και στις επόμενες τάξεις. Επίσης, η ανακάλυψη νέων
λέξεων μιας διαφορετικής γλώσσας βοηθά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και
αυτοεκτίμησης.
Η επαφή των μικρών παιδιών με την ξένη γλώσσα τα φέρνει συνεπακόλουθα σε
επαφή με έναν άλλο πολιτισμό. Με αυτόν τον τρόπο, αφυπνίζεται η πολυπολιτισμική
και πολυγλωσσική τους συνείδηση καθώς αποκτούν θετική στάση απέναντι σε
ζητήματα ετερότητας. Σέβονται και εκτιμούν τις διαφορετικές γλώσσες και
κουλτούρες, εφόσον τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και έναν άλλον πολιτισμό.
Η Γ2 /ΞΓ, όπως επίσης η παροχή πληροφοριών για διάφορους πολιτισμούς διευρύνουν
τους ορίζοντες του παιδιού και παρέχουν ευκαιρίες να αποκτήσει ευρύτερη αντίληψη http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/9976 Εξάλλου,τα παιδιά δεν έχουν ακόμα παγιωμένες αντιλήψεις για άλλους πολιτισμούς και γλώσσες (Γρίβα& Σέμογλου, 2013: 52-53).

Ένας νέος γλωσσικός κώδικας οδηγεί

  1. παρεπόμενα τα παιδιά σε συγκρίσεις με την
  2. Γ1, βοηθώντας τα να κάνουν αναλύσεις και συσχετίσεις των δύο γλωσσών.
  3. Έτσι,αντιλαμβάνονται καλύτερα την λειτουργία της μητρικής γλώσσας, καθώς μεταφέρουν
    στρατηγικές από την Γ1 στην ξένη γλώσσα και αποκτούν μεταγλωσσική συνείδηση˙
    Institutional Repository – Library & Information Centre – University of Thessaly
    15/12/2019 19:10:30 EET – 79.167.8.22
    ως εκ τούτου, διαθέτουν πιο συγκροτημένη και αναλυτική σκέψη, ενώ η επαφή τους
    με δύο γλώσσες τα βοηθά να γίνονται πιο ευέλικτα και δημιουργικά. (Γρίβα&
    Σέμογλου, 2013: 52-53)˙ επίσης, οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα νοημοσύνης και
    μεγαλύτερη γνώση λεξιλογίου (Kocaman& Kocaman, 2012). Επομένως, υπάρχουν
    ευεργετικές συνέπειες τόσο στη γλωσσική όσο και στη γνωστική τους ανάπτυξη.
    Γενικότερα, τα δίγλωσσα παιδιά εμφανίζουν μεγαλύτερη γνωσιακή ευελιξία και
    μεγαλύτερη γλωσσική και μεταγλωσσική συνείδηση ( Μότσιου, 2014: 116).