Απρ 02 2014

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

Πρόγραμμα ΠΕ «Ένας κήπος στην αυλή του σχολείου – Δραστηριότητες ΙΙ»

fitema1

Φυτεύουμε

fitema2
Καθαρίζουμε

fitema3

Καμαρώνουμε τα φυτά μας!

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 20 2014

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

Πρόγραμμα ΠΕ “Ένας κήπος στην αυλή του σχολείου – Δραστηριότητες Ι”

ΜΑΘΗΜΑ ΚΛΑΔΕΜΑΤΟΣ

kladema5

kladema4

kladema3

kladema2

kladema1

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Δεκ 20 2013

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

Πρόγραμμα ΠΕ “ΕΝΑΣ ΚΗΠΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ”

BLOG1_2014
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ του προγράμματος:
• Να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά τα διάφορα φυτά και δέντρα της αυλής. (Ονομασίες και χαρακτηριστικά τους).
• Να μάθουν να φυτεύουν και να περιποιούνται φυτά.
• Να αποκτήσουν θετικές στάσεις απέναντι στο περιβάλλον που ζουν (ελκυστικό σχολείο) και κατ’ επέκταση, απέναντι στο ευρύτερο περιβάλλον, ώστε στο μέλλον να γίνουν ενεργοί πολίτες που θα συμμετέχουν στις διαδικασίες προστασίας και βελτίωσης του περιβάλλοντος και στις αποφάσεις για τον τρόπο ζωής τους.
• Να γνωρίσουν διάφορους χώρους πρασίνου που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή.
• Να έρθουν σε επικοινωνία με μαθητές άλλων σχολείων και να ανταλλάξουν απόψεις.
• Να αντιληφθούν τον ρόλο και την συμβολή του πρασίνου στην ποιότητα ζωής τους.
• Να αγαπήσουν το σχολείο τους.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 16 2013

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

ΚΛΑΔΕΜΑ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ

Μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας με πολύ κέφι κλάδεψαν και περιποιήθηκαν τα αρωματικά φυτά της αυλής!

Σκέψεις πριν από τη δράση!

Το δεντρολίβανο αποκτά νέο σχήμα!

Μάζεμα ξερών φύλλων!

Δράση!

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Δεκ 02 2012

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

prasino2

Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας αποφάσισε φέτος ν’ ασχοληθεί με το πράσινο της αυλής μας.

Σκεφτήκαμε ότι μπορούμε μόνοι μας να φροντίσουμε τα φυτά μας αλλά και να φυτέψουμε νέα όπου χρειάζεται.

Θέλουμε να δώσουμε νέα πνοή στα παρτέρια μας και να κάνουμε πιο όμορφο το χώρο που περνάμε τις πιο όμορφες στιγμές της σχολικής ζωής.

Απολαύστε μερικά στιγμιότυπα από τις πρόσφατες δράσεις μας 22-23 & 26-27/11/12.

Ξεκινήσαμε με το παρτέρι πάνω από το γήπεδο του μπάσκετ.

Το βοτανίσαμε και το σκάψαμε.

Ο Γιαννάκης σε δράση!

Τα αγόρια φυτεύουν

Τα κορίτσια ποτίζουν

Η γωνιά των Νώντα και Γιαννάκη

<

Κατόπτευση του χώρου

<

Με τις τσάπες στα χέρια


Όλη η ομάδα σε δράση, Μπράβο παιδιά!

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 29 2010

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΠΕ ΜΕΛΙΤΗΣ

Κάτω από: Γενικά

florin5b.jpg 

Στα πλαίσια του προγράμματος «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» 27 & 28 Απριλίου επισκεφθήκαμε το ΚΠΕ Μελίτης και τη Φλώρινα.

florin10b.jpg

Ήταν μια επιμορφωτική, δημιουργική και πολύ ευχάριστη εκδρομή. Συμμετείχαν 24 μαθητές της Β’ και της Γ’ τάξης και 3 καθηγητές.

Γνωρίσαμε νέα μέρη. Διασχίσαμε μεγάλο μέρος του νομού Φλώρινας, περπατήσαμε στη γραφική πόλη της Φλώρινας, δίπλα στο ποτάμι και επισκεφθήκαμε το λαογραφικό μουσείο.

florin7b.jpg
Ταξιδέψαμε μέσα σε ανθισμένες κερασιές στο νομό Πέλλας και είδαμε την Έδεσσα με τους εντυπωσιακούς καταρράκτες!

edessa1b.jpg

Μάθαμε νέα πράγματα. Στο ΚΠΕ Μελίτης στη Βεύη, μας μίλησαν γα τις ΑΠΕ. Κάναμε μικρά πειράματα και παιγνίδια και καταλάβαμε πόσο πρέπει να αλλάξουμε τη καθημερινές μας συνήθειες σχετικά με τη κατανάλωση ενέργειας.

florin3b.jpg

florin4b.jpg

Γνωρίσαμε το λιγνίτη και μάθαμε για τη ρύπανση που προκαλεί. Επισκεφθήκαμε ένα λιγνιτωρυχείο στη περιοχή της Μελίτης. Η εμπειρία ήταν μοναδική. Το τοπίο σεληνιακό.

florin13b.jpg 

 Πήγαμε και στο νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ που χρησιμοποιεί νέου τύπου φίλτρα.

florin6b.jpg

Διασκεδάσαμε. Σε ταβέρνες, στο πολύβουο πεζόδρομο της Φλώρινας, στο ξενοδοχείο, στο λεωφορείο, χαλαρώσαμε, γελάσαμε γνωριστήκαμε καλύτερα!

florin14b.jpgΓράψτε σε σύντομο σχόλιο τη δική σας εμπειρία, πως περάσατε, τι σας έκανε εντύπωση, τι σας έμεινε από αυτή την εκδρομή!

5 σχόλια μέχρι τώρα

Απρ 29 2010

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κάτω από: Γενικά

Παιδιά, προσπαθήστε να κάνετε τις δραστηριότητες που μας έδωσε το ΚΠΕ Μελίτης, το οποίο και ευχαριστούμε!

Μη κλέβετε στις απαντήσεις!!!

Όποιος απαντήσει σωστά θα κερδίσει δώρα έκπληξη!!!

energolekso.jpg

sympl_leks.jpg

Περιμένω τις απαντήσεις σας!

  

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Δεκ 01 2009

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ, ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Η προστασία του περιβάλλοντος σήμερα απαιτεί να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε εάν στραφούμε σε νέες φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ενέργειες.

 Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) είναι πηγές τα αποθέματα των οποίων ανανεώνονται φυσικά. Στην κατηγορία αυτή, η σημασία της οποίας για τη βιωσιμότητα του πλανήτη είναι μεγάλη, συγκαταλέγονται ο ήλιος, ο άνεμος, τα ποτάμια, οι οργανικές ύλες όπως το ξύλο και τα απορρίμματα οικιακής και γεωργικής προέλευσης.

 Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα μελετήσουμε αυτό το θέμα και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε προτάσεις που μπορούμε να έχουν εφαρμογή στη καθημερινη ζωή της χώρας.

Αναζητήστε πληροφορίες για την εργασία μας με λέξεις κλειδιά:

  •  Ηλιακή ενέργεια
  • Φυσικό αέριο
  • Αιολική ενέργεια
  • υδροηλεκτρική ενέργεια
  • Βιομάζα
  • Γεωθερμική ενέργεια
  • Φωτοβολταϊκά στοιχεία

Γράψε σχόλιο στο ιστολόγιο μας (θα δημοσιευθεί) για όλα τα παραπάνω. Ποιά είναι τα βασικά πλεονεκτήματα της χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Περιέγραψε πως είναι η κατάσταση στη χώρα μας σήμερα, πως στον υπόλοιπο κόσμο και πως μπορεί να αλλάξει.

Γράψε την άποψη σου  με ποιούς τρόπους μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια στο σπίτι και στο σχολείο.

Περιμένουμε την ενεργή συμμετοχή σου στη περιβαλλοντική μας ομάδα!

 

Η Διευθύντρια                                Η καθηγήτρια

      Καραβλάχου Αικ.                          Τυροθρουλάκη Αργ.

 

 

 

16 σχόλια μέχρι τώρα

Νοέ 30 2009

Άρθρα του/της Γ. ΤΥΡΟΘΡΟΥΛΑΚΗ

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Θα εξετάσουμε τη σχέση των αρχαίων Ελλήνων με το περιβάλλον στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Από τα δέντρα μέχρι τη θάλασσα και από τα βουνά μέχρι τις πεδιάδες, τα πάντα στην αρχαία Ελλάδα ήταν πλήρη θεών και θεοτήτων. Αυτή ακριβώς η θεοποίηση της φύσης ενέπνευσε στους αρχαίους Έλληνες το σεβασμό και την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας.

Πλάτων, Αριστοτέλης και Θεόφραστος, Ιππόδαμος και Πυθαγόρας, Ιπποκράτης και Όμηρος έγραψαν για το φυσικό περιβάλλον, τις κλιματικές ισορροπίες και τη σχέση του με τη πόλη και συχνά έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου.

Σαν να έγραφαν σήμερα!

Άλλωστε, η ίδια η προέλευση της λέξης «οικολογία» είναι ελληνική. Κι ας είναι εμπνευστής της ο Γερμανός βιολόγος Ernst Haeckel, ο οποίος «εφηύρε» τον όρο «οικολογία», βάζοντας μαζί τις ελληνικές λέξεις «οίκος» και «λόγος» και δίνοντας της τον πρώτο ορισμό στην ιστορία: «επιστήμη της σχέσης των οργανισμών με το περιβάλλον».
 

Σκοπός του προγράμματος μας είναι να γνωρίσουμε:

  • Τη σχέση των αρχαίων με το περιβάλλον μέσα από τα κείμενα τους

  • Πόσο ισχύουν σήμερα αυτά που πίστευαν τότε

Αναζητήστε πληροφορίες με λέξεις κλειδιά για:

  • Πλάτωνας, δάση, νερό, «Νόμοι»

  • Αριστοτέλης, αστικό περιβάλλον, «Πολιτικά», «Αθηνών πολιτεία», ρύπανση και χωματερές

  • Ιππόδαμος, πολεοδομία, «Ιπποδάμειος Νέμεσις»

  • Ιπποκράτης

  • Όμηρος, ραψωδία Φ Ιλιάδας

  • Σχετικοί μύθοι π.χ. Ερυσίχθονα

  • Νόμοι που αφορούν το περιβάλλον, Σόλων

  • Ότι άλλο σχετικό μπορείτε να βρείτε

Γράψε το σχόλιο σου (που θα δημοσιευθεί στο ιστολόγιο μας) για ότι ενδιαφέρον υλικό συγκεντρώσεις, ξεφυλλίζοντας βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, σερφάροντας στο διαδίκτυο. Ρώτησε τους φιλολόγους στο σχολείο μας (μη διστάσεις).

Γράψε τη γνώμη σου εάν οι απόψεις των αρχαίων προγόνων μας έχουν εφαρμογή και αξία σήμερα!
 
ΓΙΝΕ ΕΝΕΡΓΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΟΜΑΔΑΣ!

Οι καθηγήτριες

Δάλλα Αικ., Τυροθρουλάκη Αργ.

8 σχόλια μέχρι τώρα