Φυτεύουμε
Καμαρώνουμε τα φυτά μας!
Δεκ 20 2013
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ του προγράμματος:
• Να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά τα διάφορα φυτά και δέντρα της αυλής. (Ονομασίες και χαρακτηριστικά τους).
• Να μάθουν να φυτεύουν και να περιποιούνται φυτά.
• Να αποκτήσουν θετικές στάσεις απέναντι στο περιβάλλον που ζουν (ελκυστικό σχολείο) και κατ’ επέκταση, απέναντι στο ευρύτερο περιβάλλον, ώστε στο μέλλον να γίνουν ενεργοί πολίτες που θα συμμετέχουν στις διαδικασίες προστασίας και βελτίωσης του περιβάλλοντος και στις αποφάσεις για τον τρόπο ζωής τους.
• Να γνωρίσουν διάφορους χώρους πρασίνου που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή.
• Να έρθουν σε επικοινωνία με μαθητές άλλων σχολείων και να ανταλλάξουν απόψεις.
• Να αντιληφθούν τον ρόλο και την συμβολή του πρασίνου στην ποιότητα ζωής τους.
• Να αγαπήσουν το σχολείο τους.
Φεβ 16 2013
Μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας με πολύ κέφι κλάδεψαν και περιποιήθηκαν τα αρωματικά φυτά της αυλής!
Δεκ 02 2012
Σκεφτήκαμε ότι μπορούμε μόνοι μας να φροντίσουμε τα φυτά μας αλλά και να φυτέψουμε νέα όπου χρειάζεται.
Θέλουμε να δώσουμε νέα πνοή στα παρτέρια μας και να κάνουμε πιο όμορφο το χώρο που περνάμε τις πιο όμορφες στιγμές της σχολικής ζωής.
Απολαύστε μερικά στιγμιότυπα από τις πρόσφατες δράσεις μας 22-23 & 26-27/11/12.
Απρ 29 2010
Στα πλαίσια του προγράμματος «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» 27 & 28 Απριλίου επισκεφθήκαμε το ΚΠΕ Μελίτης και τη Φλώρινα.
Ήταν μια επιμορφωτική, δημιουργική και πολύ ευχάριστη εκδρομή. Συμμετείχαν 24 μαθητές της Β’ και της Γ’ τάξης και 3 καθηγητές.
Γνωρίσαμε νέα μέρη. Διασχίσαμε μεγάλο μέρος του νομού Φλώρινας, περπατήσαμε στη γραφική πόλη της Φλώρινας, δίπλα στο ποτάμι και επισκεφθήκαμε το λαογραφικό μουσείο.
Ταξιδέψαμε μέσα σε ανθισμένες κερασιές στο νομό Πέλλας και είδαμε την Έδεσσα με τους εντυπωσιακούς καταρράκτες!
Μάθαμε νέα πράγματα. Στο ΚΠΕ Μελίτης στη Βεύη, μας μίλησαν γα τις ΑΠΕ. Κάναμε μικρά πειράματα και παιγνίδια και καταλάβαμε πόσο πρέπει να αλλάξουμε τη καθημερινές μας συνήθειες σχετικά με τη κατανάλωση ενέργειας.
Γνωρίσαμε το λιγνίτη και μάθαμε για τη ρύπανση που προκαλεί. Επισκεφθήκαμε ένα λιγνιτωρυχείο στη περιοχή της Μελίτης. Η εμπειρία ήταν μοναδική. Το τοπίο σεληνιακό.
Πήγαμε και στο νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ που χρησιμοποιεί νέου τύπου φίλτρα.
Διασκεδάσαμε. Σε ταβέρνες, στο πολύβουο πεζόδρομο της Φλώρινας, στο ξενοδοχείο, στο λεωφορείο, χαλαρώσαμε, γελάσαμε γνωριστήκαμε καλύτερα!
Γράψτε σε σύντομο σχόλιο τη δική σας εμπειρία, πως περάσατε, τι σας έκανε εντύπωση, τι σας έμεινε από αυτή την εκδρομή!
Απρ 29 2010
Παιδιά, προσπαθήστε να κάνετε τις δραστηριότητες που μας έδωσε το ΚΠΕ Μελίτης, το οποίο και ευχαριστούμε!
Μη κλέβετε στις απαντήσεις!!!
Όποιος απαντήσει σωστά θα κερδίσει δώρα έκπληξη!!!
Περιμένω τις απαντήσεις σας!
Δεκ 01 2009
Η προστασία του περιβάλλοντος σήμερα απαιτεί να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε εάν στραφούμε σε νέες φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ενέργειες.
Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) είναι πηγές τα αποθέματα των οποίων ανανεώνονται φυσικά. Στην κατηγορία αυτή, η σημασία της οποίας για τη βιωσιμότητα του πλανήτη είναι μεγάλη, συγκαταλέγονται ο ήλιος, ο άνεμος, τα ποτάμια, οι οργανικές ύλες όπως το ξύλο και τα απορρίμματα οικιακής και γεωργικής προέλευσης.
Αναζητήστε πληροφορίες για την εργασία μας με λέξεις κλειδιά:
Γράψε σχόλιο στο ιστολόγιο μας (θα δημοσιευθεί) για όλα τα παραπάνω. Ποιά είναι τα βασικά πλεονεκτήματα της χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Περιέγραψε πως είναι η κατάσταση στη χώρα μας σήμερα, πως στον υπόλοιπο κόσμο και πως μπορεί να αλλάξει.
Γράψε την άποψη σου με ποιούς τρόπους μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια στο σπίτι και στο σχολείο.
Περιμένουμε την ενεργή συμμετοχή σου στη περιβαλλοντική μας ομάδα!
Η Διευθύντρια Η καθηγήτρια
Καραβλάχου Αικ. Τυροθρουλάκη Αργ.
Νοέ 30 2009
Θα εξετάσουμε τη σχέση των αρχαίων Ελλήνων με το περιβάλλον στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Από τα δέντρα μέχρι τη θάλασσα και από τα βουνά μέχρι τις πεδιάδες, τα πάντα στην αρχαία Ελλάδα ήταν πλήρη θεών και θεοτήτων. Αυτή ακριβώς η θεοποίηση της φύσης ενέπνευσε στους αρχαίους Έλληνες το σεβασμό και την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας.
Πλάτων, Αριστοτέλης και Θεόφραστος, Ιππόδαμος και Πυθαγόρας, Ιπποκράτης και Όμηρος έγραψαν για το φυσικό περιβάλλον, τις κλιματικές ισορροπίες και τη σχέση του με τη πόλη και συχνά έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου.
Σαν να έγραφαν σήμερα!
Άλλωστε, η ίδια η προέλευση της λέξης «οικολογία» είναι ελληνική. Κι ας είναι εμπνευστής της ο Γερμανός βιολόγος Ernst Haeckel, ο οποίος «εφηύρε» τον όρο «οικολογία», βάζοντας μαζί τις ελληνικές λέξεις «οίκος» και «λόγος» και δίνοντας της τον πρώτο ορισμό στην ιστορία: «επιστήμη της σχέσης των οργανισμών με το περιβάλλον».
Σκοπός του προγράμματος μας είναι να γνωρίσουμε:
Τη σχέση των αρχαίων με το περιβάλλον μέσα από τα κείμενα τους
Πόσο ισχύουν σήμερα αυτά που πίστευαν τότε
Αναζητήστε πληροφορίες με λέξεις κλειδιά για:
Πλάτωνας, δάση, νερό, «Νόμοι»
Αριστοτέλης, αστικό περιβάλλον, «Πολιτικά», «Αθηνών πολιτεία», ρύπανση και χωματερές
Ιππόδαμος, πολεοδομία, «Ιπποδάμειος Νέμεσις»
Ιπποκράτης
Όμηρος, ραψωδία Φ Ιλιάδας
Σχετικοί μύθοι π.χ. Ερυσίχθονα
Νόμοι που αφορούν το περιβάλλον, Σόλων
Ότι άλλο σχετικό μπορείτε να βρείτε
Γράψε το σχόλιο σου (που θα δημοσιευθεί στο ιστολόγιο μας) για ότι ενδιαφέρον υλικό συγκεντρώσεις, ξεφυλλίζοντας βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, σερφάροντας στο διαδίκτυο. Ρώτησε τους φιλολόγους στο σχολείο μας (μη διστάσεις).
Γράψε τη γνώμη σου εάν οι απόψεις των αρχαίων προγόνων μας έχουν εφαρμογή και αξία σήμερα!
ΓΙΝΕ ΕΝΕΡΓΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΟΜΑΔΑΣ!
Οι καθηγήτριες
Δάλλα Αικ., Τυροθρουλάκη Αργ.