Λουτρά Πόζαρ

Στο Λουτράκι νομού Πέλλας, 13 χλμ. δυτικά της Αριδαίας, υπάρχουν οι μεταλλικές πηγές Λουτρά Πόζαρ (Προέρχεται από το σλαβικό “Пожар” που σημαίνει φωτιά ή θερμότητα) που αναβλύζουν σε θερμοκρασία 37°C, με αξιόλογη χημική σύσταση. Το θερμό νερό έχει ιαματική δράση και είναι πόσιμο. Επισκέπτες το χρησιμοποιούν για λουτροθεραπεία, ποσιοθεραπεία, τόνωση και χαλάρωση.

Η λουτρόπολη απέχει 3 χιλιόμετρα από το Λουτράκι και βρίσκεται στην κοιλάδα του ρέματος του Αγίου Νικολάου. Το παλαιότερο όνομα του ρέμματος ήταν “Τόπλιτσα”, που σημαίνει στα σλάβικα, σε ελεύθερη μετάφραση: “Θερμοπόταμος”. Η κοιλάδα ακολουθεί τις στροφές του ποταμού, με πολλούς τεχνητούς καταρράκτες (μέρος των αντιπλημμυρικών έργων, κομψά εντεταγμένων στο περιβάλλον), έντονη βλάστηση και βραχώδεις, απόκρημνες πλαγιές εκατέρωθεν.

Οι λουτήρες είναι δύο ειδών, μικροί των 3-4 ατόμων που ονομάζονται και “μπανιέρες” και μεγάλοι των 20 ατόμων που ονομάζονται “πισίνες”. Σε αρκετά σημεία επίσης το ζεστό νερό αναβλύζει ελεύθερο και χύνεται στο ρέμα (εξ ου και το όνομα Θερμοπόταμος). Η χρήση του νερού ως ποσίμου είναι ελεύθερη, από μια κρήνη δίπλα στο εστιατόριο της Δημοτικής Επιχείρησης των Λουτρών. Λειτουργεί επίσης και μεγάλη ανοικτή πισίνα των 25 μέτρων (με βάθος από 1 έως 2,80 μέτρα), η οποία τροφοδοτείται με ζεστό και κρύο νερό της περιοχής.

Στην περιοχή έχει ανακαλυφθεί ένα σύμπλεγμα περίπου 15 σπηλαίων, με άφθονα ευρήματα προϊστορικών χρόνων, τα οποία εκτίθενται στο μικρό μουσείο των Λουτρών. Η περιοχή έχει ανακηρυχθεί ως σπηλαιοπάρκο (Σπηλαιοπάρκο Αλμωπίας) και είναι το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα.

Ετικέτες:

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Η λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς προσδιορίζει τους καθοριστικούς εκείνους παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση ενός προβλήματος συμπεριφοράς. Πριν την εμφάνιση της τα προβλήματα συμπεριφοράς αντιμετωπίζονταν με την αυταρχική επιβολή ενίσχυσης των επιθυμητών συμπεριφορών και τιμωρίας των ανεπιθύμητων, χωρίς όμως να ερευνάται η αιτία του προβλήματος. Αντίθετα, σύμφωνα με τη λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς αναγνωρίζοντας τα ερεθίσματα, τα απρόοπτα, τις πιθανές συνέπειες, μπορούν να σχεδιαστούν παρεμβάσεις που θα μειώσουν το πρόβλημα. Στη σχετική βιβλιογραφία ο όρος λειτουργία χρησιμοποιείται για να δηλώσει αφενός τον σκοπό τον οποίο εξυπηρετεί η συγκεκριμένη συμπεριφορά για το άτομο και αφετέρου τη σχέση ανάμεσα σε κάποιο γεγονός και το είδος της συμπεριφοράς που προκαλείται από την απουσία ή την παρουσία του γεγονότος. Ουσιαστικά και οι δύο χρήσεις του όρου εστιάζουν στο πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη συμπεριφορά στο συγκεκριμένο περιβάλλον (Hanley, Iwata & McCord, 2003).

Η λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς αποτελεί ένα από τα στάδια της λειτουργικής αξιολόγησης/εκτίμησης συμπεριφοράς. Η λειτουργική αξιολόγηση/ εκτίμηση συμπεριφοράς αποτελεί ένα συνδυασμό μεθόδων για τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τα ερεθίσματα, τις συμπεριφορές και τις συνέπειες προκειμένου να διευκρινιστεί η λειτουργία δηλαδή η αιτία της συμπεριφοράς και να σχεδιαστούν παρεμβάσεις με στόχο τη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς και την ενίσχυση θετικών συμπεριφορών. Κύριος στόχος είναι να καταγραφούν οι περιβαλλοντικές εκείνες συνθήκες που συνδέονται με την εμφάνιση ή την απουσία των προβλημάτων συμπεριφοράς (Gresham, Watson and Skinner, 2000).

H λειτουργική αξιολόγηση συμπεριφοράς κρίνεται πολύ σημαντική για δυο λόγους. Καταρχήν θεωρείται ότι βελτιώνει την ποιότητα και ενισχύει την πιθανότητα επιτυχίας της παρέμβασης καθώς όσα περισσότερα γνωρίζουμε για τη συμπεριφορά τόσο η παρέμβαση που θα σχεδιαστεί θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της συγκεκριμένης περίπτωσης. Έπειτα, οι παρεμβάσεις που στηρίζονται στην λειτουργική αξιολόγηση συμπεριφοράς στοχεύουν στην αφαίρεση των πηγών ενίσχυσης της προκλητικής συμπεριφοράς και την ενίσχυση της ανάπτυξης των σωστών δεξιοτήτων δηλαδή στοχεύουν όχι στη μείωση αλλά στην αντικατάσταση του προβλήματος συμπεριφοράς (Martella, Nelson, Marchand-Martella & O’Reilly, 2012).

Μάλιστα σύμφωνα με τον Tasse (2006) είναι ένα ευρέως αποδεκτό ηθικό κριτήριο ένα πρόγραμμα παρέμβασης να προέρχεται από μια εξατομικευμένη λειτουργική αξιολόγηση συμπεριφοράς.

Η λειτουργική αξιολόγηση συμπεριφοράς περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

  1. σαφή ορισμό της προβληματικής συμπεριφοράς με τρόπο συγκεκριμένο και μετρήσιμο
  2. συλλογή δεδομένων σχετικά με τον τόπο, τον χρόνο, τις συνθήκες που συμβαίνει ή δεν συμβαίνει η συμπεριφορά, όσων προηγούνται και όσων έπονται της συμπεριφοράς
  3. δημιουργία υποθέσεων σχετικά με την πιθανή σχέση μεταξύ της προβληματικής συμπεριφοράς και του περιβάλλοντος του ατόμου
  4. έλεγχο των υποθέσεων σε πειραματικές συνθήκες
  5. ανάπτυξη και εφαρμογή προγράμματος παρέμβασης (Utah State Office of Education, 2002).

Η συλλογή δεδομένων μπορεί να γίνει με έμμεσες και άμεσες μεθόδους, ώστε να συγκεντρωθούν όσο γίνεται περισσότερες πληροφορίες από διαφορετικές πηγές για ένα επαρκές χρονικό διάστημα. Στις έμμεσες περιλαμβάνονται:

  • η ανασκόπηση του φακέλου του μαθητή που μπορεί να περιλαμβάνει τον ιατρικό φάκελο, ψυχολογικές εκτιμήσεις, τεστ, καταγραφή περιστατικών προκειμένου να συγκεντρωθούν δεδομένα που σχετίζονται με το πρόβλημα συμπεριφοράς
  • οι συνεντεύξεις με μέλη του οικογενειακού περιβάλλοντος, το εκπαιδευτικό προσωπικό
  • ερωτηματολόγια
  • λίστες

ενώ οι άμεσες περιλαμβάνουν την άμεση παρατήρηση όπου χρησιμοποιούνται διαγράμματα δεδομένων ABC (antecedents=ενεργοποιητές, behavior=συμπεριφορά, consequences=συνέπειες), διαγράγγατα διασποράς, σταθμισμένες κλίμακες μέτρησης συμπεριφοράς και λίστες ελέγχου. Όσες περισσότερες πληροφορίες συγκεντρωθούν,

τόσο πιο ολοκληρωμένη θα είναι η εικόνα για τη συμπεριφορά του μαθητή και όλα όσα σχετίζονται με αυτήν (Neitzel & Bogin, 2008).

Ετικέτες:

Το Νέο Κύμα στην Ελληνική Μουσική

Το Νέο Κύμα

πηγή: el.wikipedia.org/

Το Νέο Κύμα ήταν ρεύμα του ελληνικού τραγουδιού που αναπτύχθηκε λίγο πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και αποτελούσε μια προσπάθεια ανανέωσης του ελαφρού τραγουδιού. Ο όρος είναι μετάφραση του ομώνυμου κινηματογραφικού κινήματος nouvelle vague, που επικράτησε στη Γαλλία κατά τη δεκαετία του 1950 και μεταφέρθηκε στην ελληνική μουσική από τον Γιάννη Σπανό.

Περισσότερο ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε ως διαφημιστικό σλόγκαν από την εταιρεία δίσκων Lyra, ιδέα του ευφυέστατου και ικανότατου παραγωγού της, Αλέκου Πατσιφά. Ενορχηστρωτικά χαρακτηρίζεται από μια λιτότητα, συχνά η συνοδεία του τραγουδιστή είναι μόνο μία κιθάρα. Το Νέο Κύμα χαρακτηριζόταν από συνθέσεις με εκφραστική λιτότητα και ευαισθησία, ενώ περιείχε αρκετά στοιχεία δανεισμένα από τη μπαλάντα. Βασίστηκε στην ευαισθησία διακεκριμένων συνθετών της εποχής (κυρίως του Μάνου Χατζιδάκι), γρήγορα όμως απέκτησε τη δική του αυθυπαρξία. Οι καλλιτέχνες αρχικά ερμήνευαν τα τραγούδια τους- συνήθως με συνοδεία κιθάρας και πιάνου- σε μικρές καλλιτεχνικές αίθουσες, τις λεγόμενες μπουάτ (στην Πλάκα). Οι στίχοι στα τραγούδια του νέου κύματος έχουν περιεχόμενο ερωτικό, κοινωνικό και πολιτικό.

Βασικότεροι εκπρόσωποι του Νέου Κύματος ήταν οι Γιάννης Σπανός (συνθέτης), Λάκης Παππάς (συνθέτης – τραγουδιστής), Γιώργος Ζωγράφος (τραγουδιστής), Αρλέτα (στιχουργός, συνθέτης – τραγουδίστρια), Νότης Μαυρουδής (συνθέτης), Λίνος Κόκοτος, Νίκος Καλλίτσης, Καίτη Χωματά (τραγουδίστρια), Πόπη Αστεριάδη, Γιάννης Πουλόπουλος, Μιχάλης Βιολάρης, Ρένα Κουμιώτη, Κώστας Χατζής, Διονύσης Σαββόπουλος, Θανάσης Γκαϊφύλλιας (συνθέτης – στιχουργός – τραγουδιστής), κ.ά.

Δείτε την παρακάτω παρουσίαση:

Δείτε το στο slideshare.net

 

Ετικέτες:

Η πόλη της Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη είναι η μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό πόλη της Μακεδονίας στη βόρεια Ελλάδα και η δεύτερη μεγαλύτερη της χώρας, μετά την πρωτεύουσα Αθήνα. Αποτελεί την έδρα του δήμου Θεσσαλονίκης και την πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, της μητροπολιτικής περιοχής της Θεσσαλονίκης καθώς και την έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.

Ιδρύθηκε το 316/5 π.Χ. από το Μακεδόνα στρατηγό Κάσσανδρο, που της έδωσε το όνομα της συζύγου του και ετεροθαλούς αδελφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Θεσσαλονίκης και προήλθε από τη συνένωση 26 πολιχνών που βρίσκονταν γύρω από τον Θερμαϊκό κόλπο. Τον 2ο π.Χ. αιώνα η πόλη κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους και αποτέλεσε έδρα της ρωμαϊκής επαρχίας της Μακεδονίας.

Εξαιτίας της στρατηγικής της θέσης η πόλη επελέγη ως αυτοκρατορική πρωτεύουσα στα χρόνια της βασιλείας του Γαλέριου, ο οποίος έκτισε στη Θεσσαλονίκη ένα αυτοκρατορικό παλάτι. Μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού (120 π.Χ.) η Θεσσαλονίκη που ήταν η πολυπληθέστερη πόλη του δικτύου με διεθνή ακτινοβολία, έγινε ο σημαντικότερος κόμβος ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση. Μετά την διαίρεση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν μία από τις υποψήφιες πρωτεύουσες της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, για να επιλεγεί τελικά το Βυζάντιο. Παρά την μη επιλογή της ως πρωτεύουσα, απέκτησε τον τίτλο της «συμβασιλεύουσας» πόλης, με τον οποίο ήταν γνωστή κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

Από την ίδρυσή της από τον Κάσσανδρο, η Θεσσαλονίκη ως μια ακμάζουσα ελληνιστική πόλη, μέχρι την εποχή της οθωμανικής κυριαρχίας αξιοποιεί την στρατηγική της θέση και αναπτύσσεται σε μια πολυπολιτισμική πόλη. Από το 1912, με τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων και την ενσωμάτωση της περιοχής στο σύγχρονο Ελληνικό Κράτος, η Θεσσαλονίκη αποτελεί την δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Ελλάδας. Συχνά αναφέρεται ως η συμπρωτεύουσα της Ελλάδας. Ο πληθυσμός του Πολεοδομικού Συγκροτήματος (ΠΣΘ) υπολογίζεται σε 788.191 κατοίκους, κατά την (Απογραφή του 2011). Ο πληθυσμός της μητροπολιτικής περιοχής ανέρχεται σε 1.012.013 κατοίκους ενώ εκείνος της περιφερειακής ενότητας (πρώην νομού) σε 1.110.912 κατοίκους.

Κατεβάστε το κείμενο σε μορφή .doc :

Η πόλη της Θεσσαλονίκης

Συλλογή Εικόνων

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΟΗΣ

Σε βιβλιογραφική επισκόπηση των Luckner & Handley (2008) οι μέθοδοι που έχουν την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία των παιδιών με προβλήματα ακοής είναι η αναλυτική διδασκαλία στρατηγικών, η χρήση αυθεντικού και όχι απλοποιημένου υλικού, η χρήση κειμένων και όχι προτάσεων στη διδασκαλία συντακτικού, γραμματικής και λεξιλογίου και η εξάσκηση σε στοχευμένες δραστηριότητες. Αντίστοιχα σε μια προσπάθεια συγγραφής ενός οδηγού αποτελεσματικών πρακτικών για τη διδασκαλία των παιδιών με προβλήματα ακοής, η έρευνα αναδεικνύει ως τέτοιες την αναλυτική παρουσίαση και επίδειξη στρατηγικών, τη χρήση καλογραμμένου και ελκυστικού υλικού, τις συζητήσεις για την ενεργοποίηση της προϋπάρχουσας γνώσης και την ανάπτυξη λεξιλογίου και ιδεών, τη χρήση υπολογιστών και την ανάγνωση πολλών και διαφορετικού τύπου κειμένων τόσο για τη βελτίωση της αναγνωστικής ευχέρειας όσο και για τον εμπλουτισμό ιδεών (Ferrell, Bruce & Luckner, 2014).

Τεχνικές Διδασκαλίας

Οι Luckner, Slike & Johnson (2012) προτείνουν μια σειρά από συγκεκριμένες τεχνικές που μπορούν να φανούν χρήσιμες στους εκπαιδευτικούς:

  • πριν τη διδασκαλία η επιλογή όρων ή εννοιών κλειδιών και η συστηματική διδασκαλία των τρόπων χρήσης του όρου ή της έννοιας στα πλαίσια του μαθήματος
  • η αξιοποίηση ποικίλου εκπαιδευτικού υλικού που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα ή τις εμπειρίες του μαθητή
  • η διεξαγωγή σύντομων συζητήσεων με τους μαθητές που θα επικεντρώνονται σε ιδέες και πληροφορίες που περιέχει το υλικό
  • η σύνδεση και η σύγκριση των εμπειριών του μαθητή με το περιεχόμενο του υλικού
  • η άμεση διδασκαλία λεξιλογίου, συντακτικών και γραμματικών φαινομένων καθώς και στρατηγικών
  • η επίδειξη κατά την οποία ο εκπαιδευτικός σκέφτεται φωναχτά καθώς αναλύει, επεξηγεί, συμπεραίνει ελέγχοντας ταυτόχρονα την ανταπόκριση των μαθητών
  • η χρήση εννοιολογικών χαρτών για την εισαγωγή του υλικού και την ανάδειξη των σχέσεων μεταξύ των εννοιών
  • αξιοποίηση του διαδικτύου (εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και εργαλεία, οπτικό υλικό, δημιουργία blog ή ομάδας συζητήσεων)
  • η συστηματική εξάσκηση σε ασκήσεις και δραστηριότητες.

Η Schirmer (2000) δίνει μεγάλη έμφαση στη σημασία της κατάκτησης της διαδικασίας της ανάγνωσης και της γραφής, της ταυτόχρονης καλλιέργειας της ανάγνωσης και της γραφής, της αξιοποίησης υλικού που να αφορά πραγματικές καταστάσεις, της συνεργατικής μάθησης και της ανάπτυξης κινήτρων.  Είναι πολύ σημαντικό η προσοχή των παιδιών να επικεντρωθεί σε έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό που βρίσκεται γύρω τους και αφορά την καθημερινότητα τους έτσι ώστε να το κατανοήσουν και να προσπαθήσουν να το ερμηνεύσουν από την δική τους οπτική γωνία. Για αυτό και η αποπλαισιωμένη διδασκαλία λεξιλογίου και εννοιών που δεν συνδέονται με εμπειρίες και καταστάσεις συχνά δεν αποδεικνύεται αποτελεσματική.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση