Σοβαρά προβλήματα για την εφαρμογή της τηλεεκπαίδευσης αντιμετωπίζουν τα σχολεία .
Πιο συγκεκριμένα ενόψει της έναρξης της διαδικασίας για την εξ αποστάσεως διδασκαλία στα δημόσια σχολεία πως προκύπτουν πολλά και σοβαρά προβλήματα με την απόφαση αυτή του Υπουργείου.
Συγκεκριμένα:
- Ο εξοπλισμός που χρειάζεται, πολλά σχολεία έχουν παλιούς υπολογιστές μην μπορώντας να τρέξουν την πλατφόρμα. Οι εκπαιδευτικοί, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το σοβαρότερο όλων όμως είναι το ζήτημα της ύπαρξης ενός – έστω και μικρού – ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν και αμέσως τίθεται το θέμα της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών απέναντι στη νέα μαθησιακή διαδικασία.
- Ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα είναι και ο κατάλληλος χώρος, δηλαδή η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων – όπως το OpenBoard – για να γράψει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.
- Το Υπουργείο δεν θα έπρεπε εδώ και πόσα χρόνια να έχει φτιάξει μια πλατφόρμα και φυσικά να έχει επιμορφώσει τους Εκπαιδευτικούς, ώστε σε τέτοιες περιπτώσεις να μπορεί να ανταποκριθεί; Η πλατφόρμα e-class και άλλες πλατφόρμες, είναι διαθέσιμες εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού στο σχολείο της διαζώσης διδασκαλίας με την εξ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», που μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.