Πληροφορίες για τα επαγγέλματα και την αγορά Εργασίας

https://e-stadiodromia.eoppep.gr/index.php/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82/%CF%88%CE%AC%CF%87%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας»

https://blogs.sch.gr/thekats/files/2019/03/diethnes.pdf

Διευκρινίσεις στη διδακτέα-εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων «Υγιεινή» και «Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ» της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2018-2019.

https://blogs.sch.gr/thekats/files/2019/03/yli_epal.pdf

ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΡΑΜΜΑ

koi__t_82_teliko1.pdf

ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΡΑΜΜΑ

« ΑΝΕΡΓΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ? ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ»

1. ΠΡΟΛΟΓΟΣΗ  ανεργία είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που απασχολεί τις κυβερνήσεις , τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προκαλεί από την μια μεριά το  επιστημονικό ενδιαφέρον επιμέρους επιστημόνων και από την άλλη την εκπόνηση μέτρων και πολιτικών για την αντιμετώπισή της. Η νέα φτώχεια , η ανεργία, το φαινόμενο του κοινωνικού αποκλεισμού σταδιακά εξελίσσουν, τις ανεπτυγμένες βιομηχανικές οικονομίες της δύσης σε κοινωνίες των «δύο τρίτων», με τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη, συγκρότηση, και οργάνωση αυτών των κοινωνιών.Το πρόβλημα της ανεργίας έχει αποκτήσει δραματικές διαστάσεις στην Ευρώπη και σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Στην  Ε.Ε. και τις χώρες του ΟΟΣΑ το μέσο ποσοστό της ανεργίας αγγίζει το 10%. Η Ελλάδα κατέχει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά στους νέους, τους μακροχρόνια ανέργους, τους κατοίκους «θυλάκων» ανεργίας. Σύμφωνα με την  γνώμη της ΟΚΕ (Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή) «τα νέα παγκόσμια οικονομικά δεδομένα που οδήγησαν σε ένα έντονο διεθνή οικονομικό ανταγωνισμό συσχετίζονται με την προϊούσα οικονομική αναδιάρθρωση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις συναφείς απώλειες σε σχέση με ορισμένες προτεραιότητες του ευρωπαϊκού κοινωνικού προτύπου». Είναι προφανές ότι τα σχεδόν 20 εκατομμύρια ανέργων στην Ευρώπη και ανεξάρτητα από τις συνθήκες που διαμορφώνονται  στα πλαίσια του διεθνούς οικονομικού ανταγωνισμού, οδηγούν στην απαξίωση βασικών θεμελιακών αξιών κοινωνικής προστασίας (πλήρη απασχόληση , σταθερή εργασία, βασικός μισθός)  και ταυτόχρονα όπως είδαμε πρόσφατα στην Γαλλία σε κοινωνική αστάθεια και στην «αντικοινωνική» συμπεριφορά.Η ανεργία στην χώρα μας εμφανίζεται ως ένα από τα μεγάλα προβλήματα και ως βασικός παράγοντας, της ανάπτυξης της, πέρα από- την παραγωγικότητα, εκσυγχρονισμό και ανταγωνιστικότητα της οικονομίας – εμφανίζεται και η εκπαίδευση.


Πρόκειται για «σπατάλη ανθρωπίνου κεφαλαίου» και σε συνδυασμό  με την καταστροφή ή την αποσταθεροποίηση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας, το πρόβλημα για την νέα γενιά είναι τεράστιο. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζετε το φαινόμενο της ανεργίας , η σχέση του με την «εκπαίδευση» και τέλος η οπτική αυτής της σχέσης από την πλευρά του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Π). 1. ΟΡΙΣΜΟΣ – ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΕΙΣΆνεργος βάσει του ορισμού του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας, θεωρείται κάποιος ο οποίος “δεν εργάζεται, ενδιαφέρεται να εργαστεί, είναι διαθέσιμος για να εργαστεί και ψάχνει για εργασία” και Ανεργία είναι η κατάσταση ενός ατόμου, που ενώ είναι ικανό, πρόθυμο και διαθέσιμο να απασχοληθεί, δεν δύναται να βρει εργασία.  Επίσης σύμφωνα με την  CEDEFOP, (Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, Λουξεμβούργο 1996) ως ανεργία ορίζεται «η κατάσταση όσων προσφέρονται για εργασία και δε βρίσκουν απασχόληση έναντι αμοιβής, ανάλογη με τηνειδίκευση και τις επαγγελματικές δεξιότητες που διαθέτουν. Ο άνεργος διαφέρει από τον άεργο. Ο τελευταίος επίσης δεν έχει απασχόληση, αλλά και δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει.» Συσχετιζόμενες  με την έννοια της ανεργίας είναι οι έννοιες, του εργατικού δυναμικού,  του μη ?εργατικού δυναμικού και το ποσοστό ανεργίας:> εργατικό δυναμικό: αποτελείται από όσους έχουν εργασία (απασχολούμενοι) και εκείνους που δεν απασχολούνται (άνεργοι) αλλά έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν και είναι διαθέσιμοι να εργασθούν.> μη ?εργατικό δυναμικό:  είναι το μέρος του ενήλικου πληθυσμού που ασχολείται με τα οικιακά, είναι συνταξιούχοι, ασθενούν σοβαρά ώστε απέχουν από την εργασία, ή δεν ψάχνουν για εργασία.> ποσοστό ανεργίας : είναι ο αριθμός των ανέργων διαιρούμενος με το σύνολο του εργατικού δυναμικού. Στην βάση της κοινής καταγραφής και στατιστικής επεξεργασίας της ανεργίας στα πλαίσια της ευρωπαϊκής ένωσης  έχει δοθεί,  ένας λειτουργικός ορισμός (Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1897/2000 της Επιτροπής 7-9-2000). Σύμφωνα με τον κανονισμό άνεργοι είναι τα άτομα ηλικίας 15 έως 74 ετών τα οποία: α) δεν είχαν εργασία κατά την εβδομάδα αναφοράς, δηλαδή δεν είχαν ούτε μισθωτή εργασία ούτε μη μισθωτή εργασία (για μία ώρα τουλάχιστον)β) ήταν διαθέσιμα για εργασία, δηλαδή για έναρξη δραστηριότητας ως μισθωτοί ή μη μισθωτοί εντός δύο εβδομάδων από την εβδομάδα αναφοράς·γ) αναζητούσαν ενεργά απασχόληση, δηλαδή είχαν πραγματοποιήσει συγκεκριμένες ενέργειες με σκοπό την εξεύρεση μισθωτής ή μη μισθωτής απασχόλησης για περίοδο τεσσάρων εβδομάδων που λήγει στο τέλος της εβδομάδας αναφοράς, ή τα οποία είχαν βρει εργασία και θα την άρχιζαν εντός τριών μηνών το πολύ. Υπάρχουν 4 είδη ανεργίας: α) Η διαρθρωτική ανεργία, εμφανίζεται όταν υπάρχουν κενές θέσεις εργασίας, αλλά οι άνεργοι δεν έχουν τα ανάλογα προσόντα για να καλύψουν αυτές τις θέσεις. Πρόκειται για την πιο σημαντική μορφή ανεργίας, γιατί αναφέρεται στο κατά πόσον μια οικονομία έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται σε νέες συνθήκες που προκύπτουν από τεχνολογικές μεταβολές ή τη διαθεσιμότητα παραγωγικών συντελεστών, πηγών ενέργειας, κλπ.β) Η ανεργία τριβής οφείλεται στην αδυναμία  της αγοράς να απορροφήσει άμεσα τους άνεργους. Αναφέρεται στο ελάχιστο επίπεδο ανεργίας που δεν μπορεί να μειωθεί σε μια δυναμική κοινωνία.Περιλαμβάνει τα άτομα των οποίων η φυσική ή η διανοητική κατάσταση τα καθιστά ανίκανα προς εργασία. Περιλαμβάνει επίσης και όσους περνούν μικρά χρονικά διαστήματα χωρίς εργασία καθώς μετακινούνται από μια θέση εργασίας σε μιαν άλλη, στο πλαίσιο μιας οικονομίας στην οποία το εργατικό δυναμικό και οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας μεταβάλλονται συνεχώς. γ) Η εποχιακή ανεργία που οφείλεται στις μεταβολές  της παραγωγής οι οποίες συνοδεύονται από αντίστοιχες μεταβολές  της απασχόλησης εργατικού δυναμικού και συνεπώς από μεταβολές στην ανεργία. Επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και είναι προσωρινή και σχετικά μικρής διάρκειας.         δ) Η ανεργία ανεπαρκούς ζήτησης, προέρχεται από την πτώση  της οικονομικής δραστηριότητας στις φάσεις της καθόδου και  της ύφεσης.  Αναφέρεται στην περίπτωση της Κεϋνσιανής ανεργίας, όταν η συνολική ζήτηση πέφτει και οι τιμές και οι μισθοί δεν έχουν προσαρμοστεί, για να επαναφέρουν την οικονομία στο επίπεδο της πλήρους απασχόλησης. Η συνολική ζήτηση  της οικονομίας αδυνατεί να απορροφήσει τη συνολική προσφορά του εργατικού δυναμικού.Επίσης, η ανεργία μπορεί να κατηγοριοποιηθεί, ως προς την χρονική διάρκεια που το άτομο παραμένει εκτός απασχόλησης (ταξινόμηση της ανεργίας με βάση τη διάρκειά της) , σε βραχυχρόνια ανεργία (διάρκεια από έναν έως έξι μήνες), μέσης διάρκειας και σε μακροχρόνια (πάνω από 12 μήνες). 3. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ:Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, ο συνολικός αριθμός των ανέργων στην ΕΕ ανερχόταν το Μάρτιο του 2007 σε περίπου 16 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα 10,9 εκατ. αφορούσαν τις χώρες της ευρωζώνης. .
Το ποσοστό ανεργίας που καταγράφηκε στα κράτη μέλη το Σεπτέμβριο του 2007 ήταν: Ολλανδία 2,9%, Δανία 3,2%, Κύπρος 3,8%, Λιθουανία 4,0%, Αυστρία 4,2%, Ιρλανδία 4,3%, Αυστρία 4,3%, Σλοβενία 4,3%, Τσεχία 4,8%, Λουξεμβούργο 4,9%, Εσθονία 5,2%, Ην. Βασίλειο 5,2% (Σεπτέμβριος 2007), Λετονία 5,4%, Βουλγαρία 5,8%, Ιταλία 6,0% (τρίτο τρίμηνο 2007), Σουηδία 6,0%, Μάλτα 6,1%, Φινλανδία 6,7%, Βέλγιο 7,2%, Ρουμανία 7,2%, Ουγγαρία 7,9%, Γαλλία 7,9%, Ελλάδα 8,2%, Ισπανία 8,2%, Πορτογαλία 8,2%, Πολωνία 8,5%, Σλοβακία 11,0%.
Παρόλο που τα δύο τελευταία χρόνια υπάρχει μια κάμψη του φαινομένου της ανεργίας  στην Ε.Ε. το πρόβλημα εξακολουθεί να είναι έντονο και να αφορά κυρίως τους νέους εργαζόμενους.Δυο ζητήματα, σε σχέση με τα προηγούμενα και την μείωση του αριθμού των ανέργων είναι α) ποιος υπολογίζεται ως άνεργος και β) πως γίνεται η μέτρηση της ανεργίας. Και για τα δύο αυτά ζητήματα έχει ασκηθεί πολύ κριτική. Στην πραγματικότητα το ποσοστό ανεργίας είναι πολύ υψηλότερο. Ο εργαζόμενος με πλήρη απασχόληση 8ωρου σε 40ωρη εβδομαδιαία εργασία και πλήρη μισθό έχει σχεδόν εξαφανιστεί.. Εργαζόμενος για τις μετρήσεις  θεωρείται και ο ημι -απασχολούμενος, ημι- αμειβόμενος και συνήθως χωρίς ασφάλιση, σε 3μηνη, 6μηνη ή το πολύ 12μηνη βάση.
Όλοι αυτοί δεν καταγράφονται ως άνεργοι , ούτε το κομμάτι εκείνων των εργαζόμενων που περιφέρονται από σεμινάριο σε σεμινάριο για να πάρουν το πενιχρό επίδομα χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν εργασία, αμοιβή, ασφάλιση. Ούτε βέβαια καταγράφονται γιατί δεν το κάνουν, οι εργαζόμενοι που έχοντας περάσει τα 50 εργάζονται χωρίς αμοιβή για τη συμπλήρωση των ενσήμων τους γα να πάρουν την κατώτατη σύνταξη.
… περισσότερα

Σελίδες: 1 2

«Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ (ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ Η ΑΡΜΟΝΙΑΣ)»

 «Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ  ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ (ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ Η ΑΡΜΟΝΙΑΣ)»  1. ΠΡΟΛΟΓΟΣ ? ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟΥπάρχουν πολλοί  παράγοντες στην ζωή ενός ατόμου που θα επηρεάσουν τον επαγγελματικό δρόμο και τις επαγγελματικές του επιλογές . θα μπορούσαμε να πούμε ότι η επαγγελματική κατεύθυνση του νέου επηρεάζεται από εσωτερικούς και κοινωνικούς παράγοντες . … περισσότερα

Copyright © ΚΟΙΝΩΝΙΟ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ- Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός. Κατσούλας Θεοδόσης-Κοινωνιολόγος Σύμβουλος Συμβουλευτικης           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση