Second Life Logo

Το Second Life (SL) (www.secondlife.com) είναι μία εφαρμογή που ίσως έχει τραβήξει τη μεγαλύτερη προσοχή τα τελευταία χρόνια, καθώς αναμένεται ότι 25 εκατομμύρια χρήστες θα χρησιμοποιήσουν το SL, το 2008. Έμπνευση για το Second Life αποτέλεσε η λογοτεχνία του κυβερνοπάνκ και ιδιαίτερα το έργο του Neal Stephenson, Snow Crash.

Το SecondLife είναι ένας τρισδιάστατος, εικονικός κόσμος (metaverse), βασισμένος, εν μέρει, σε συνδρομές, που «κατασκεύασε» το 2003 ο Philip Rosedale ?πρόεδρος της εταιρίας Linden Lab- με έδρα στο San Francisco. Πρόκειται  για ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον το οποίο  διαμορφώνεται εξολοκλήρου από τους κατοίκους του, που αντιπροσωπεύουν τα τρισδιάστατα εικονίδια που ονομάζονται ?avatar?. Στο Second Life, χτίζονται εταιρείες, γίνονται γνωριμίες, συνέδρια και τσακωμοί και φυσικά πληρώνοντας αληθινά χρήματα κάποιος μπορεί να αγοράσει χρήματα του Second Life. Οι εταιρείες δεν άργησαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία  και άνοιξαν δικά τους μαγαζιά (Toyota, Mercedes, Nissan, Cisco, AOL, Philips, Sun, Intel, Sony, ING, Vodafone, Reuters κλπ).

Στο SL που απέχει πολύ από τα συνηθισμένα πολυσυμμετοχικά διαδικτυακά παιχνίδια, δεν υπάρχουν προκαθορισμένοι κανόνες, οδηγίες και στόχοι που πρέπει να εκπληρωθούν. Αναπαριστά -στο μέτρο του δυνατού- μία νέα, εναλλακτική πραγματικότητα, όπου ο καθένας μπορεί να παρουσιάσει τον εαυτό του όπως το επιθυμεί, απαλλαγμένος από τις συμβάσεις και τους περιορισμούς της πραγματικής του ζωής. Αυτή η απουσία δηλωμένων στόχων εξάλλου είναι και το προτέρημα του SL, καθώς οι ψηφιακές απεικονίσεις του εαυτού μας (avatars) είναι σε θέση -εκτός από το περιπλανούνται ή να πετούν άσκοπα- να κάνουν νέες κοινωνικές γνωριμίες και να εργάζονται είτε ως υπάλληλοι σε εικονικές εταιρίες, είτε προωθώντας τις δικές τους επιχειρηματικές ιδέες και τελικά να αποκτούν χρήματα (στην αρχή εικονικά και μετέπειτα πραγματικά), μέσω μιας πλήρως αυτόνομης οικονομίας που ανταμείβει την καινοτομία, τη δεξιοτεχνία και το ρίσκο.Το νόμισμα στο οποίο γίνονται οι συναλλαγές στον εικονικό κόσμο του SL είναι το δολάριο Linden (L$), ενώ οι υπηρεσίες για την αγοραπωλησία του νομίσματος είναι δομημένες με παρόμοιο τρόπο όπως και στην πραγματική ζωή, καθώς τα χρηματικά ποσά διακινούνται μέσω μεσιτών σε διάφορες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Οι κάτοικοι μπορούν να αγοράσουν απευθείας L$ ή να κάνουν ανταλλαγές συναλλάγματος μεταξύ Linden και αμερικανικού δολαρίου, το οποίο και αποταμιεύεται στον πραγματικό τραπεζικό λογαριασμό τους, μέσω του συστήματος LindeX. Η ισοτιμία του δολαρίου Η.Π.Α. και L$ μεταβάλλεται συνεχώς, καθώς οι κάτοικοι του SL, μέσω των επιχειρηματικών και οικονομικών συναλλαγών τους, καθορίζουν την τιμή αγοράς και πώλησης των δολαρίων Linden. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιανουάριο η αξία ενός αμερικανικού δολαρίου ήταν 267 L$, ενώ το συνολικό ΑΕΠ του SL άγγιξε τα 65 εκατομμύρια αμερικανικά δολάρια.Στον κόσμο του SL μπορείς να συναντήσεις καθηγητές Πανεπιστημίου που διδάσκουν τους σπουδαστές τους ωθώντας τούς να ανοίξουν εικονικά καταστήματα, μεσίτες ακινήτων που συμπληρώνουν το εισόδημα τους πουλώντας εικονικά οικόπεδα, ακόμα και μουσικούς ή άλλους καλλιτέχνες οι οποίοι παρουσιάζουν -σχεδόν ανέξοδα- τα έργα τους στα εκατομμύρια των κατοίκων του SL. Η επόμενη μεγάλη πρόκληση των πανεπιστημίων θα είναι σίγουρα η επάνδρωση των εικονικών τους παραρτημάτων με το κατάλληλο προσωπικό. Όσο εξωπραγματική και αν φαντάζει σήμερα η προοπτική ύπαρξης ενός καθηγητή που πληρώνεται για να εργάζεται σε ένα εικονικό περιβάλλον, το σκηνικό ενδέχεται να αλλάξει δραματικά πολύ σύντομα. Ίσως να χρειαστούν αρκετά χρόνια ακόμη ώσπου να αποκτηθούν όλες οι απαραίτητες εμπειρίες και να συσσωρευτούν οι αναγκαίες γνώσεις, ώστε ο μισθός ενός διδάσκοντα στο SL να εξισωθεί με αυτόν ενός «πραγματικού», όταν όμως συμβεί αυτό, οι νέοι εικονικοί καθηγητές που θα «αναδυθούν» θα διαθέτουν όχι μόνο όλα τα απαραίτητα προσόντα ενός «πραγματικού» εκπαιδευτικού, αλλά θα έχουν αποδείξει πως μπορούν να επιβιώσουν και να πετύχουν ακόμα και σε ένα περιβάλλον στο οποίο ενδέχεται να μη γνωρίσουν ποτέ το αληθινό πρόσωπο των φοιτητών τους.Ίσως η πρόοδος τελικά προέλθει από το χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Αφήστε μια απάντηση

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων