comic-14.jpgΤηλεκατευθυνόμενα ρομποτάκια, συσκευές αποκρυπτογράφησης κειμένων, παραγωγή εικόνας σε διαφορετικές οθόνες, οικολογικές προτάσεις για την ασφυκτική ζωή στις πόλεις ήταν μερικές μόνο από τις πρωτότυπες εργασίες που παρουσιάστηκαν στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, στη Θεσσαλονίκη.

Αξιοποιώντας όσα διδάχθηκαν στο μάθημα της Πληροφορικής και συνδυάζοντας τη Φυσική με την τεχνολογία, περισσότεροι από 500 μαθητές από 47 σχολεία της συμπρωτεύουσας παρουσίασαν πάνω από 100 εργασίες.

Επτά μαθητές της Β’ τάξης του 1ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης δούλεψαν το πρότζεκτ τους, που αφορούσε το πώς παράγεται η εικόνα σε διαφορετικούς τύπους οθόνης. Οπως είπαν στον ΕΤ «μάθαμε για τις οθόνες CRT, LCD και TFT. Αλλά κυρίως κατανοήσαμε με ποιον τρόπο σχηματίζεται η εικόνα στην τηλεόραση και τον υπολογιστή».

Ενα τηλεκατευθυνόμενο ρομποτάκι με αισθητήρες υπερήχων κατασκεύασαν οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σοχού, ενώ τα παιδιά από το 1ο ΓΕΛ Νεάπολης κατάφεραν να αναπτύξουν ένα πρωτότυπο πρόγραμμα αποκρυπτογράφησης και κρυπτογράφησης κειμένων για ασφάλεια δεδομένων.

Τα παιδιά κατάφεραν να συνδυάσουν τη Φυσική και την τεχνολογία με την οικολογική συνείδηση, βάζοντας τα γυαλιά σε όσους αδιαφορούν για την πράσινη ζωή στις πόλεις. Τρεις μαθήτριες της Α’ τάξης του 19ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης παρουσίασαν το δικό τους πρότζεκτ, που αφορούσε τις πράσινες στέγες και τα αιολικά πάρκα. «Οι πράσινες στέγες προσφέρουν εξαιρετική θερμομόνωση, υγρομόνωση και ηχομόνωση. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μειώνεται η απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας από τη στέγη, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης κατά δύο λίτρα ετησίως για κάθε τετραγωνικό μέτρο πράσινης ταράτσας!», είπε η 13χρονη Ελ. Κοντογεώργη.

Το ίδιο καταρτισμένες εμφανίστηκαν οι συμμαθήτριές της, Αλ. Ταχμαζίδου και Αφρ. Προκοπίου, οι οποίες είχαν αναλάβει το πρότζεκτ που αφορούσε τα αιολικά πάρκα. «Η χώρα μας διαθέτει εξαιρετικά πλούσιο αιολικό δυναμικό και η αιολική ενέργεια μπορεί να γίνει σημαντικός μοχλός ανάπτυξής της», εξήγησαν.

Στις μπίζνες από τα 17…Μια «εικονική» επιχείρηση…με πραγματικά προϊόντα «έστησαν» μαθητές από τριάντα σχολεία της Ελλάδας. Πρόκειται για ευρωπαϊκό πρόγραμμα που μετέφερε για πρώτη φορά στα ελληνικά σχολεία το Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων» (ΣΕΝ) και παρουσιάστηκε σε έκθεση, στη Θεσσαλονίκη. Οι μαθητές παρήγαγαν ένα καινοτόμο προϊόν ή μια υπηρεσία και στη συνέχεια δημιούργησαν τη δική τους επιχείρηση, με στόχο την προώθηση και πώλησή του και την εξασφάλιση του μέγιστου κέρδους. Η επιχειρηματική τους δραστηριότητα ωστόσο δεν θα μείνει χωρίς επιβράβευση. Μια πενταμελής κριτική επιτροπή θα βραβεύσει την πρωτοτυπία του προϊόντος, τον τρόπο λειτουργίας, την παρουσίαση της επιχείρησης και κυρίως το κέρδος της και θα στείλει τρία σχολεία σε αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Εκθεση στη Νορβηγία (8-11 Μαΐου).

Ελεύθερος Τύπος

www.math-syn-pli.gr

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων