Tσινίδου Φωτεινή
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Kλασικός αθλητισμός

Αγωνίσματα αθλήματος

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το μυοσκελετικό σύστημα

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποφύγετε το χιονάνθρωπο

Παιχνίδι διασκέδασης για ντρίπλα, έλεγχο μπάλας και ταχύτητα στο ποδόσφαιρο.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των διδακτικών παιχνιδιών

 

Πηγή:http://eclass.auth.gr/courses/OCRS239/

Η διδασκαλία των αθλοπαιδιών στο σχολείο γίνεται παραδοσιακά με μια παραλλαγή της «μεθόδου των δεξιοτήτων». Στη συγκεκριμένη παραλλαγή της μεθόδου των δεξιοτήτων, το σύνολο του μαθήματος της Φ.Α. αφιερώνεται σε ασκήσεις για τη διδασκαλία των δεξιοτήτων και, όταν υπάρχει χρόνος, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να παίξουν 5-10 λεπτά την αντίστοιχη αθλοπαιδιά στο τέλος της διδακτικής ώρας. Η φιλοσοφία της συγκεκριμένης μεθόδου των δεξιοτήτων στηρίζεται στην άποψη ότι, για να παίξει κάποιος μια αθλοπαιδιά, θα πρέπει πρώτα να μάθει να εκτελεί καλά τις δεξιότητες της αθλοπαιδιάς. Όταν κάποιος γνωρίζει τις δεξιότητες μιας αθλοπαιδιάς, θεωρείται ότι μπορεί να παίξει και το παιχνίδι. Ωστόσο, στην πράξη παρατηρήθηκε ότι πολλά παιδιά, ενώ είναι σε θέση να εκτελέσουν τις δεξιότητες, δε συμμετέχουν αποτελεσματικά στο παιχνίδι γιατί:

  • δε γνωρίζουν πότε και ποια δεξιότητα πρέπει να εφαρμόσουν στη διάρκεια του παιχνιδιού και δε γνωρίζουν τι να κάνουν, όταν δεν έχουν στην κατοχή τους την μπάλα (Turner & Martinek, 1999).
  • Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες οι μαθητές διαμαρτύρονται, γιατί π.χ. δε δέχονται ποτέ πάσα, και στο τέλος απομακρύνονται απογοητευμένοι από τοπαιχνίδι.

Ένα άλλο πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά κατά την εφαρμογή της μεθόδου των δεξιοτήτων είναι ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν το σύνολο της διδακτικής ώρας σε ασκήσεις για την εκμάθηση της τεχνικής. Οι ασκήσεις συχνά είναι βαρετές για τα παιδιά, ιδιαίτερα όταν δεν ακολουθούνται οι οδηγίες που αναφέρονται στο κεφάλαιο για την αποτελεσματική διδασκαλία. Τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν τη σκοπιμότητα των πολλών επαναλήψεων, δυσανασχετούν και διαμαρτύρονται για να παίξουν («κύριε,πότε θα παίξουμε;»).

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της συγκεκριμένης μεθόδου των δεξιοτήτων, μια λύση θα μπορούσε να αποτελέσει η εφαρμογή της μεθόδου τωνδιδακτικών παιχνιδιών. Η φιλοσοφία της μεθόδου των παιχνιδιών είναι ότι πρώτα διδάσκουμε το πώς παίζεται ένα παιχνίδι (δηλ. τακτική συμπεριφορά) και μετά διδάσκουμε τις δεξιότητες.

Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, το μάθημα ξεκινά με ένα τροποποιημένο παιχνίδι, το οποίο εμπεριέχει την κεντρική ιδέα της αθλοπαιδιάς. Οι δεξιότητες που εφαρμόζονται είναι προσαρμοσμένες στο επίπεδο των μαθητών (μικρότερα όρια, λιγότεροι παίκτες κτλ.). Το παιχνίδι αυτό είναι έτσι τροποποιημένο, ώστε να αναγκάζονται οι μαθητές να εκτελούν συχνά την τακτική συμπεριφορά που θέλουμε να διδάξουμε (βλ. παρακάτω «πλάνο με τη μέθοδο των διδακτικών παιχνιδιών»). Αυτό σημαίνει ότι το παιχνίδι χρησιμοποιείται ως μέσο διδασκαλίας μιας συγκεκριμένης τακτικής συμπεριφοράς και όχι για να διδάξουμε δεξιότητες. Οπότε, ο εκπαιδευτικός κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δίνει ανατροφοδότηση μόνο σε σχέση με την τακτική συμπεριφορά. Όταν ο εκπαιδευτικός διαπιστώσει ότι οι μαθητές έμαθαν τη διδασκόμενη τακτική συμπεριφορά (π.χ. το «ένα-δυο» στο ποδόσφαιρο), τότε διδάσκει με ασκήσεις τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εφαρμογή της τακτικής συμπεριφοράς.Οι ασκήσεις για τη διδασκαλία των δεξιοτήτων είναι παρόμοιες με τις ασκήσεις που χρησιμοποιούνται και στη μέθοδο των δεξιοτήτων.Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου των παιχνιδιών σε σχέση με τη μέθοδο των δεξιοτήτων είναι τα εξής:

  • Τα παιδιά ικανοποιούν από την αρχή την ανάγκη τους για παιχνίδι.
  • Κατά τη διάρκεια του τροποποιημένου παιχνιδιού, οι μαθητές διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να εκτελέσουν σωστά τις δεξιότητες, οπότε είναι ευκολότερο για τον εκπαιδευτικό να τους πείσει να ασχοληθούν στη συνέχεια με τις ασκήσεις. Για παράδειγμα,«την ώρα που παίζατε διαπίστωσα ότι δε δίνατε πάσες ακριβείας, ελάτε λοιπόν τώρα να εξασκηθείτε σε αυτό».
  • Τα παιδιά μαθαίνουν την τακτική συμπεριφορά και τις δεξιότητες παίζοντας (Χατζόπουλος, Βαρσάμης &Κοφτερού, 2003). Άλλωστε, η καλύτερη μέθοδος για να μάθει κανείς ένα παιχνίδι, είναι να παίξει το παιχνίδι(Kuhlmann, 1998).

Για την αποτελεσματική εφαρμογή της μεθόδου των διδακτικών παιχνιδιών,απαιτείται η κατηγοριοποίηση των προβλημάτων τακτικής της αθλοπαιδιάς.

Για παράδειγμα, στο ποδόσφαιρο είναι δυνατό να γίνει διάκριση σε προβλήματα τακτικής, όπως αναφέρονται παρακάτω.

Βασικές τακτικές συμπεριφορές στο ποδόσφαιρο:

  • Διατήρηση κατοχής μπάλας
  • Δημιουργία χώρου στην επίθεση
  • Επίθεση στην εστία
  • Άμυνα χώρου-ζώνης
  • Άμυνα στην εστία
  • Επανεκκίνηση παιχνιδιού (κόρνερ,αράουτ κτλ.)

Γιατη διδασκαλία κάθε μιας από τις τακτικές συμπεριφορές χρησιμοποιείται και το ανάλογο τροποποιημένο παιχνίδι. Για τρόπους κατηγοριοποίησης των προβλημάτων τακτικής των αθλοπαιδιών, αλλά και για παρουσιάσεις ολόκληρης σειράς μαθημάτων τη μέθοδο των παιχνιδιών προτείνεται η εργασία των Griffin Mitschell και Oslin (1997).

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παιχνίδια συνεργασίας

 

 

  1. «Σαρανταποδαρούσα». Ζητάμε από τα παιδιά να σταθούν το ένα δίπλα στο άλλο, σε μια ευθεία γραμμή, να ανοίξουνε σε διάσταση τα πόδια, να κάμψουν το κορμό τους εμπρός, να βάλουν τα χέρια ανάμεσα στα πόδια και να πιαστούν με τα χέρια των διπλανών τους. Με αυτή τη τοποθέτηση, πρέπει να προσπαθήσουν να διανύσουν μια συγκεκριμένη απόσταση, χωρίς όμως να «σπάσει» η σαρανταποδαρούσα. Η διαδρομή μπορεί να είναι παράλληλη ή κάθετη στις γραμμές του γηπέδου.
  2. «Σβούρα για τρεις». Ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν τις τριάδες τους. Ο μεσαίος πιάνει τους συνασκούμενους του από το αριστερό χέρι (έτσι αυτοί στέκονται προς την αντίθετη κατεύθυνση) και περιστρέφονται στο ίδιο σημείο διαγράφοντας κύκλο, ενώ γυρίζουν γύρω από τον μεσαίο. Τα χέρια πρέπει να μείνουν τεντωμένα.
  3. «Καράβια και βράχοι». Ομάδες των τριών τρέχουν ο ένας δίπλα στον άλλο, πιασμένοι από το χέρι. Ανάμεσα στη διαδρομή που πρέπει να διανύσουν τοποθετούνται κώνοι ή πλαστικά μπουκάλια ή χαρτόκουτα, διάσπαρτα τοποθετημένα. Ζητάμε από τα παιδιά να διανύσουν την απόσταση χωρίς να κοπούν και χωρίς να πέσουν πάνω στα αντικείμενα, γιατί τότε το καράβι τους θα βουλιάξει.
  4. «Ελικόπτερο». Όλη η τάξη χωρίζεται σε δύο ομάδες και πιάνονται από τα χέρια, ώστε η μία ομάδα να βλέπει σε μια κατεύθυνση και η άλλη προς την αντίθετη. Ο μεσαίος εκτελεί περιστροφές επιτόπου και οι άλλοι διαγράφουν κύκλους γύρω απ’ αυτόν.
  5. «Αγκαλίτσες». Τα παιδιά μοιράζονται σε ομάδες των τριών ο ένας δίπλα στον άλλον. Οι εξωτερικοί πιάνουν με το δεξί τους χέρι την αριστερή τους πηχεοκαρπική τους άρθρωση. Με το ελεύθερο χέρι τους πιάνουν τη δεξιά πηχεοκαρπική άρθρωση του συνασκούμενου. Ο μεσαίος αγκιστρώνεται από τους δύο εξωτερικούς συνασκούμενους του, μαζεύει τα πόδια του και αφήνει έτσι να τον μεταφέρουν. Το παιχνίδι προτείνεται για τις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού και οι τριάδες πρέπει να ορίζονται σύμφωνα με τα σωματομετρικά τους γνωρίσματα.
  6. «Μικρά τρενάκια». Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια ο ένας πίσω από τον άλλον. Ο πίσω συνασκούμενος πιάνει τον πρώτο από την μέση. Τα «τρενάκια τρέχουν στην αυλή και με το σφύριγμα το πίσω παιδί έρχεται μπροστά, ώστε να γίνει ο καινούριος οδηγός στο τραίνο. Ανάλογα μπορεί να παιχτεί ζητώντας από τα παιδιά να γίνουν τριάδες ή τετράδες.
  7. «Το μεγάλο φίδι». Όλη η τάξη είναι πιασμένοι σε ένα μεγάλο σκοινί που να τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν μία μικρή απόσταση μεταξύ τους. Ο πρώτος οδηγεί τους υπόλοιπους σε μια διαδρομή με πολλούς ελιγμούς. Με το σφύριγμα το φίδι, θα υποθέσουμε, ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και θα πρέπει να καθίσει κάτω. Το παιγνίδι συνεχίζεται μ’ αυτό τον τρόπο, όσο το ενδιαφέρον των παιδιών κρατιέται αμείωτο. Παραλλαγή: Κάθε παιδί μπαίνει μέσα σε ένα στεφάνι, αλλά θα κρατιέται από το στεφάνι του μπροστινού του και το δικό του θα το κρατάει ο πίσω συμπαίκτης.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μη ανταγωνιστικές δραστηριότητες και παιχνίδια

 

 

Χαρακτηριστικά: Αυξημένα στοιχεία συνεργασίας, ομαδικότητας, εμπιστοσύνης, υπευθυνότητας, συντονισμού, αλληλοβοήθειας και ειρηνικής συνύπαρξης. Μειωμένες απαιτήσεις ιδιαίτερων ικανοτήτων, μείωση των συνθηκών δημιουργίας έντασης, ανταγωνισμού, συγκρούσεων, περιθωριοποίησης, απουσία νικητή, περισσότερες ευκαιρίες για θετικές διαπροσωπικές σχέσεις και σωματικό / ψυχικό άγγιγμα. Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της συμπάθειας. Ευκολότερη προσέγγιση της χαράς, της διασκέδασης, του γέλιου…

Εφαρμογή: Οι δραστηριότητες αυτές μπορεί να γίνονται είτε μέσα στα προγράμματα Αγωγής Υγείας, είτε στη φυσική αγωγή, είτε σε μια ελεύθερη ώρα ή σε οποιαδήποτε στιγμή αποφασίσουν οι διδάσκοντες ότι η τάξη χρειάζεται χαλάρωση, εκτόνωση ή ξεκούραση. Η συχνή επανάληψή τους συνεισφέρει στη δημιουργία θετικού κλίματος αυξάνοντας τις συνεργατικές τάσεις και την αλληλεγγύη μεταξύ των παιδιών. Οι περισσότερες από τις δραστηριότητες που περιγράφονται προσαρμόζονται σ’ όλες τις ηλικίες.

Σε κύκλο

 Η τάξη συστήνεται (Ρυθμική γνωριμία)

Κάθε παιδί λέει τ’ όνομά του χτυπώντας τα γόνατα, τα χέρια, τα δάκτυλα, τον ώμο … Τα χτυπήματα είναι τόσα όσα και οι συλλαβές του ονόματός του. Μπορεί να προστεθεί ένα χόμπυ, ένα φαγητό… Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παιχνίδια άμυνας και επίθεσης
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man)

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν.

 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα       β) χωρίς ντρίπλα

Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man).Σουτ μετά από 4; πάσες

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Οι επιθετικοί για να μπορέσουν να κάνουν σουτ πρέπει να κάνουν προκαθορισμένο αριθμό πασών 4;  και μετά να κάνουν σουτ.

 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα          β) χωρίς ντρίπλα

Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man). Έναρξη με πάσα από δάσκαλο

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Ο δάσκαλος κρατεί την μπάλα στο τρίποντο και πασάρει στην ομάδα που κάνει επίθεση. Πασάρει όταν κάποιο παιδί που επιτίθεται ξεμαρκαριστεί από τον αμυντικό και είναι σε θέση, που έχει καλές προϋποθέσεις για να σκοράρει.

 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα       β) χωρίς ντρίπλα

Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man).Να ακουμπήσουν όλοι την μπάλα πριν να κάνουν σουτ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα

μαρκάρουν. Οι επιθετικοί πρέπει να ακουμπήσουν όλοι την μπάλα πριν κάνουν σουτ

 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα          β) χωρίς ντρίπλα

Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man).Να σκοράρουν όλοι

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Κερδίζει η ομάδα που θα σκοράρουν όλα τα παιδιά της ομάδας.

 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα             β) χωρίς ντρίπλα

3; με  2; Οι επιθετικοί περισσότεροι από τους αμυντικούς με τζόκερ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Οι επιθετικοί είναι περισσότεροι από τους αμυντικούς. Οι αμυντικοί προσπαθούν να καλύψουν χώρο. Ένα παιδί ή ο δάσκαλος  είναι πάντα επιθετικός, τζοκερ. Αλλάζει σε συγκεκριμένο χρόνο

Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα           β) χωρίς ντρίπλα

Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man). Με διαφορετικό αριθμό παικτών

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον διαφορετικό αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 3 με 2, 4 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν τον τρόπο που θα αμύνονται α) να καλύπτουν χώρο β) να μαρκάρουν παίκτη

 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα           β) χωρίς ντρίπλα

Ο πολιορκητής (Βασική αμυντική στάση- προσποίηση) 

Τα παιδιά σε ζευγάρια με μία μπάλα και ένα στεφάνι. Το ένα παιδί είναι ο φρουρός και στέκεται μπροστά στο κάστρο με ανοικτά χέρια σε θέση άμυνας (σούμο).Το άλλο παιδί προσπαθεί να ρίξει το βόλι του, μπάλα, στο κάστρο , στεφάνι. Αν ο φρουρός πιάσει την μπάλα αλλάζουν ρόλους. Το παιχνίδι παίζεται        2 με 2 και 3 με 3 με:

α)  ντρίπλα

β)  όσα βήματα θέλουν

γ) μηδέν βήματα, ακίνητοι

δ) ένα βήμα

ε) 1-3 βήματα

στ) 1-3 βήματα ντρίπλα και 1-3 βήματα

ζ) υποχρεωτικές πάσες ένα συγκεκριμένο αριθμό

Το κάστρο (Βασική αμυντική στάση- προσποίηση) 

Τα παιδιά σε ζευγάρια με μία μπάλα και ένα στεφάνι. Τοποθετούν την μπάλα στο στεφάνι και το ένα παιδί είναι ο φρουρός και έχει τα χέρια του πίσω από την πλάτη. Το άλλο παιδί προσπαθεί να ακουμπήσει την μπάλα με το χέρι του. Όταν τα καταφέρει αλλάζουν ρόλους .Το παιχνίδι παίζεται και 2 με 2 και 3 με 3.

Το κάστρο με πλάτη (Βασική αμυντική στάση- προσποίηση) 

Τα παιδιά σε ζευγάρια με μία μπάλα και ένα στεφάνι. Τοποθετούν την μπάλα στο στεφάνι και το ένα παιδί είναι ο φρουρός και έχει πλάτη  το συμμαθητή του. Το άλλο παιδί προσπαθεί να ακουμπήσει την μπάλα με το χέρι του. Όταν τα καταφέρει αλλάζουν ρόλους .Το παιχνίδι παίζεται και 2 με 2 και 3 με 3.

Η μπάλα πίσω από την τελική γραμμή

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα παιδιά προσπαθούν με πάσες να ακουμπήσουν την μπάλα στην αντίπαλη τελική γραμμή. Τα παιδιά όταν κρατούν την μπάλα μπορούν να προχωρήσουν:

α) με ντρίπλα

β) με όσα βήματα θέλουν

γ) χωρίς βήμα

δ) με ένα βήμα

ε) με 1-3 βήματα

στ) υποχρεωτικά πάσες ένα συγκεκριμένο αριθμό

Ο βασιλιάς

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τοποθετώ δύο καρέκλες στις τελικές γραμμές. Σε κάθε καρέκλα κάθεται ένα παιδί. Η ομάδα του ξεκινά από την απέναντι καρέκλα και προσπαθεί με ντρίπλες ή μόνο πάσες να του πασάρει (πρέπει να κάθεται όταν θα πιάσει την μπάλα.).Όποιο παιδί βάλει γκολ αλλάζει θέση.

Αντί καρέκλα μπορεί να στέκεται ένα παιδί, βασιλιάς στη γραμμή και να πιάνει την μπάλα. Το παιδί μπορεί να είναι α)ακίνητος β) να κινείται πάνω στην γραμμή μόνο.

Ο βασιλιάς και ο πρίγκιπας

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τοποθετώ δύο καρέκλες στις τελικές γραμμές. Σε κάθε καρέκλα κάθεται ένα παιδί, βασιλιάς. Η ομάδα του ξεκινά από την απέναντι καρέκλα και προσπαθεί με ντρίπλες ή μόνο πάσες να του πασάρει (πρέπει να κάθεται όταν θα πιάσει την μπάλα.).Επίσης ένα παιδί στέκεται στην πλάγια γραμμή, πρίγκιπας. Για να μπορούν να σκοράρουν πρέπει να πασάρουν στον πρίγκιπα. Όποιο παιδί βάλει γκολ αλλάζει θέση.

Αντί καρέκλα μπορεί να στέκεται ένα παιδί, βασιλιάς στη γραμμή και να πιάνει την μπάλα. Το παιδί μπορεί να είναι α)ακίνητος β) να κινείται πάνω στην γραμμή μόνο.

Αμερικάνικο ποδόσφαιρο

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κρατούν την μπάλα και τρέχουν και προσπαθούν να ρίξουν την μπάλα στην αντίπαλη εστία.. Οι αντίπαλοι μπορούν να τους σταματήσουν πιάνοντας τους από τη μέση μόνο!!!

Χάντμπολ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Υπάρχει τερματοφύλακας. Όταν μπει γκολ αλλάζει ο τερματοφύλακας. Προχωρούν  με 1-3 βήματα και πάσα με ένα χέρι ή 1-3 βήματα ντρίπλα και 1-3 βήματα.

Πέντε ;  πάσες

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα προσπαθεί να κάνει πέντε; πάσες συνεχόμενες και η άλλη προσπαθεί να την εμποδίσει. Όποια ομάδα κάνει πέντε πάσες κερδίζει ένα βαθμό.

Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα                β) χωρίς ντρίπλα

Ψαράκι

Τα παιδιά σε τριάδες με μια μπάλα. Ένα παιδί είναι στη μέση και προσπαθεί να πιάσει την μπάλα όταν οι άλλοι δύο κάνουν πάσες. Το παιχνίδι παίζεται 2 με 1, 3 με 2 , 5 με 2 κλπ.

Ποδόσφαιρο 3 με 3 μικρές πόρτες

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των τριών. Παίζουν 3 με 3. Για πόρτες τοποθετούν δύο κώνους σε απόσταση 1 μέτρο μεταξύ τους. Πρέπει να περάσουν την μπάλα μέσα από τους κώνους

Κτυπήστε το βράχο

2 με 2.Τοποθετώ μια μπάλα πάνω σε ένα πιάτο, κίτρινο σημαδάκι. Τα παιδιά παίζουν ποδόσφαιρο και προσπαθούν να χτυπήσουν το βράχο, μπάλα.

Ποδόσφαιρο με 4 εστίες

Τοποθετώ τέσσερις εστίες σε σχήμα ρόμβου. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα προσπαθεί να βάλει γκολ στις δύο εστίες που βρίσκονται απέναντι και η άλλη ομάδα στις άλλες δύο.

Ποδόσφαιρο με κινητή εστία

2 με 2 .Δυο παιδιά κρατούν μια κορδέλα ψηλά(ένας από κάθε ομάδα).Τα δύο παιδιά σχηματίζουν μια πόρτα και περπατούν στο γήπεδο όπου θέλουν. Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να βάλουν γκολ. Αλλάζουν ρόλους μετά από κάθε γκολ.

Ποδόσφαιρο με κράτημα από την μέση

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα παιδιά κρατούν την μπάλα και τρέχουν. Οι αντίπαλοι προσπαθούν να του ανακόψουν πιάνοντας τους από τη μέση. Για να μπει γκολ πρέπει: α)να κάνουν σουτ β) με κεφαλιά γ)να πασάρουν σε συμπαίκτη τους να κάνει σουτ δ)να πασάρουν σε συμπαίκτη τους να κάνει κεφαλιά.

Ποδόσφαιρο με μια εστία

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες  3 με 3. Τοποθετώ ένα εμπόδιο ή δύο κώνους και σχηματίζω μια εστία, πόρτα. Τα παιδιά μπορούν να βάλουν γκολ από μπροστά και από πίσω

Ποδόσφαιρο με σιαμαίους

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τοποθετώ δύο μικρές πόρτες. Τα παιδιά της κάθε ομάδας πιάνουν χέρι σε ζευγάρια. Τρέχουν σε ζευγάρια και προσπαθούν να βάλουν γκολ.

Ποδόσφαιρο. Ψαράκι 5 με 2

Τα πέντε παιδιά δημιουργούν ένα κύκλο. Τα δύο παιδιά είναι ψαράκια και βρίσκονται στο κέντρο. Τα παιδιά κάνουν πάσες και τα ψαράκια προσπαθούν να τους πιάσουν την μπάλα. Όποιο παιδί ακουμπήσει την μπάλα αλλάζει ρόλο.(τα παιδιά μπορεί να κάνουν πάσες με μία επαφή ή με δύο ή με όσες θέλουν)

Φρίσπι

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Τα παιδιά προσπαθούν να ρίξουν το φρίσπι μέσα από τα τέρματα, γκολπόστ.

Χόκεϊ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Μπορεί να έχει τερματοφύλακα ή μικρές πόρτες.

Αμέρικαν φλακ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με3 κλπ. Κάθε παιδί τοποθετεί μία κορδέλα στο πλάι. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Προσπαθούν να πιάσουν την μπάλα ή να πιάσουν την κορδέλα του παιδιού που κρατεί την μπάλα. Εάν πιάσουν την κορδέλα του παιδιού που έχει την μπάλα, τότε η μπάλα πηγαίνει στην άλλη ομάδα. Μπορεί να έχει τερματοφύλακα ή μικρές πόρτες.

Σκούτερ

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Κάθε παιδί κάθεται σε ένα σκούτερ. Μπορούν να παίξουν παιχνίδια όπως

α) καλαθόσφαιρα

β) πετόσφαιρα

γ) χάντμπολ

δ) Ο πολιορκητής

ε) η μπάλα στην τελική γραμμή.

στ) κλπ.

Πετόσφαιρα 2 με 2 

Τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια. Παίζουν πετόσφαιρα με μια μπάλα. Στόχος να περάσει στο άλλο γήπεδο η μπάλα και να πέσει κάτω στο γήπεδο τους

α) με ρίξιμο

β) με δάχτυλα

γ) κάνουν τρεις επαφές και η τρίτη επαφή γίνεται με δάχτυλα

δ) κάνουν τρεις επαφές και η δεύτερη και η τρίτη με δάχτυλα

ε) Κάνουν τρεις επαφές και οι τρεις με δάχτυλα

3 ομάδες

Παιχνίδι καλαθόσφαιρας 3 ομάδες Η μια περιμένει έξω και κάνει εξάσκηση ντρίπλα με μία μπάλα το κάθε παιδί. Οι άλλες δυο παίζουν διπλό. Όποια ομάδα δεκτή καλάθι βγαίνει έξω και μπαίνει η άλλη.

5 ομάδες

Τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες. Κάθε ομάδα φορεί ένα χρώμα φανέλας. Οι δύο ομάδες παίζουν μονό στον ένα καλάθι και οι άλλες δύο στο άλλο καλάθι. Η πέμπτη ομάδα περιμένει έξω και συζητά με το δάσκαλο τον τρόπο που αγωνίστηκαν Όταν μπει ένα καλάθι, βγαίνει έξω και μπαίνει η Πέμπτη ομάδα κ.λ.π.

Αδειάστε το γήπεδο σας και πιάστε στον αέρα

Τα παιδιά χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες (αγόρια εναντίον των αγοριών και τα κορίτσια εναντίον των κοριτσιών).Η κάθε ομάδα κρατεί 4 μπάλες και τις πετά στο άλλο γήπεδο. Αν η αντίπαλη ομάδα πιάσει μια μπάλα πριν χτυπήσει στο έδαφος την τοποθετούν σε ένα στεφάνι που βρίσκεται στο τέλος του γηπέδου. Αν όχι την πετούνε πίσω στο άλλο γήπεδο. Κερδίζει η ομάδα που θα μαζέψει τις περισσότερες μπάλες.

Παιχνίδι με δύο μπάλες.

Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες. Κάνουν σέρβις ταυτόχρονα και προσπαθούν οι μπάλες να μην πέσουν κάτω. Όποια μπάλα πιάσουν την περνούν με δάχτυλα απέναντι. Όταν πέσουν και οι δύο μπάλες κάτω ξανά κάνουν σέρβις. Μετρούν βαθμούς.

Πόρτες: κώνοι , εμπόδιο, κώνος, μπάλα, πιατάκι με μπάλα, στεφάνι, κώνοι με αριθμούς, γραμμή, πιατάκια, στεφάνι με μπάλα, στεφάνι με κώνο κλπ.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φυσική Αγωγή παιχνίδια για το Δημοτικό Σχολείο

«Κατάληψη στρατοπέδου».
Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ίσες αριθμητικά ομάδες σε δύο απέναντι
τοίχους – σημεία. Ενδιάμεσα τοποθετούμε διάφορα αντικείμενα. Με το
σφύριγμα τα παιδιά της μίας ομάδας πρέπει να καταλάβουν τον χώρο της
άλλης χωρίς να ακουμπήσουν μεταξύ τους. Νικήτρια είναι η ομάδα που
θα φτάσει πρώτη απέναντι.
Α΄ – ΣΤ΄ τάξη
«Τα αγαλματάκια».
Με το σύνθημα όλα τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο και
κάνουν ότι θέλουν, με το δεύτερο σύνθημα σταματούν στο σημείο που
βρίσκονται και σ’ οποιαδήποτε θέση ακίνητα. Όποιο παιδί κουνιέται
βγαίνει για λίγο από το παιχνίδι.
Α΄ – Γ΄ τάξη
«Η μαγική μπάλα του μπάσκετ».
Κάθε ομάδα ορίζει έναν τερματοφύλακα που υπερασπίζει έναν κώνο
στον κύκλο, μέσα η έξω από αυτόν. Παίζουν κανονικά μπάσκετ με τους
πιο απλούς κανονισμούς στο γήπεδο. Οι κώνοι βρίσκονται μέσα στο
κύκλο της ελεύθερης βολής. Δίνουμε ποινή για αντιαθλητική
συμπεριφορά. Πόντος: όταν πετύχουν τον κώνο, όταν ο τ/φ κουνάει ή
κρατάει τον κώνο, όταν άλλος παίκτης μπει στον κύκλο.
Δ΄ – ΣΤ΄ τάξη Διαβάστε όλο το άρθρο »