The other side (Σταυρούλα Ζευγαρά)

Θρησκευτικά και Νέες Τεχνολογίες Η Θεολογία δεν περιορίζεται και δεν περιορίζει. Διαχέεται και αποκαλύπτει…γιατί πάνω από όλα είναι βίωμα και μετά γνώση!stavroulasblog.blogspot.com

>Κλείνουν …. το Δημοτικό Σχολείο

Απριλίου6

>

>Κλείνουν …. το Δημοτικό Σχολείο

Απριλίου6

>

>

Μαρτίου29

>

Μαρτίου 29, 2011

Posted by Ζωντανό Ιστολόγιο

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Δεν βρίσκω λόγια να εκφράσω την οδύνη τον πόνο και την αγωνία για τα όσα συμβαίνουν στην Ιαπωνία. Την πιο όμορφη χώρα του κόσμου -κατ’ εμέ-, που τώρα κινδυνεύει να γίνει τόπος ζωντανών-νεκρών από τη ραδιενέργεια.
άνθη κερασιάς ιαπωνία
Ίσως είναι τραγικά συμβολικό, που συνέβη τώρα, την εποχή που ανθίζουν οι κερασιές, το σύμβολο της Ιαπωνίας. Μαζεύονται το βράδυ, κάθονται κάτω από τις κερασιές, που είναι παντού, στα πάρκα κυρίως, και βλέπουν τα υπέροχα άνθη να πέφτουν λουσμένα από το φως του φεγγαριού. Για τους Ιάπωνες είναι η πιο βαθιά εικόνα της ομορφιάς της ζωής και του θανάτου, ναι του θανάτου, του εφήμερου της ζωής που σβήνει σαν τα άνθη της κερασιάς. Υπάρχουν τόσα υπέροχα χαϊκού, ποιήματα με 3 στίχους, που είναι πνευματικός στοχασμός. Διαβάστε ένα:
Χιονίζει άνθη.
Θ’ ασκείται η άνοιξη
για το χειμώνα…

Δυστυχώς, μάλλον πρόκειται για τον πυρηνικό χειμώνα. Και τώρα… Ο θάνατος έρχεται, αργά και σταθερά. Η ομορφιά που κρύβει τον θάνατο, τον κάνει να μην φαίνεται, και αυτό που είναι το χαρακτηριστικό του ιαπωνικού πολιτισμού, τώρα πια δεν μπορεί να ενεργήσει. Τα άνθη της κερασιάς είναι μολυσμένα από τη ραδιενέργεια. Είναι χαρακτηριστική η γαλήνια και πειθαρχημένη αντιμετώπιση από τον ιαπωνικό λαό.
Εδώ στην Ταϊβάν, δέος και φόβος. Ο κόσμος φοβάται να βγει στον δρόμο, φοβάται την έκθεση στο ραδιενεργό νέφος. Ζούμε την εποχή του Τσερνομπίλ. Πολλοί θωρούν ότι έρχεται το τέλος του κόσμου (υποσυνείδητα το εύχονται) και η τηλεόραση δείχνει συνεχώς τις εφιαλτικές εικόνες από το τσουνάμι και τους καπνούς από τις εκρήξεις στους αντιδραστήρες.
Είναι όμως πολύ σημαντικό το ότι παντού, σε όλα σχεδόν τα τηλεοπτικά κανάλια, τις εφημερίδες και το ιντερνέτ, μεταδίδεται συχνά ένα μήνυμα: PRAY FOR JAPAN – ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ.
Στο facebook κυκλοφορούν ειδικά σήματα που μπορείς να τα επικολλήσεις στην φωτογραφία που έχεις για προμετωπίδα, καλώντας για προσευχή. Αυτό είναι το δικό μας:

Σε εκκλησίες και ναούς κάθε είδους, βουδιστικούς, ειδώλων κ.τ.λ., όλοι προσεύχονται. Θα είδατε ίσως ότι κι εμείς προσευχηθήκαμε την Κυριακή στη Θεία Λειτουργία. Με εκπλήσσει πολύ το ότι κανείς δεν διαμαρτύρεται που η τηλεόραση καλεί τον κόσμο να προσευχηθεί. Όλοι σέβονται, ακόμα και οι άθεοι, τις δύσκολες αυτές ώρες την πίστη και την ανθρώπινη ανάγκη για πίστη. Υπάρχει βέβαια το τεράστιο ερώτημα ΓΙΑΤΙ, όμως οι Ασιάτες το παραμερίζουν και ασχολούνται περισσότερο με το τώρα, με το τί πρέπει να κάνουμε, πώς να βοηθήσουμε.
Υπάρχει αγωνία στην Ταϊβάν, διότι έχουμε 3 σταθμούς ατομικής ενέργειας, και η περιοχή είναι σεισμογενής όπως και η Ιαπωνία. Υπάρχει φημολογία ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να συμβεί παρόμοιος σεισμός και εδώ, άλλωστε στην περιοχή είχαμε πριν ένα μήνα την Ν. Ζηλανδία, την Ιαπωνία και μετά τι;;;
Πολλές εφημερίδες γράφουν ότι παρά την πρωτοφανή καταστροφή δεν σημειώθηκε καμιά λεηλασία ή πράξη βίας και παρανομίας (όπως π.χ. στην Αϊτή, στις ΗΠΑ, στην Αίγυπτο κ.τ.λ.), ούτε επικράτησε πανικός. Αντίθετα οι Ιάπωνες περιμένουν με υπομονή και ευγένεια και συνεργάζονται με τις αρχές, δίνοντας ένα μοναδικό παράδειγμα στον κόσμο. Και αυτό διότι έχουν μάθει να βάζουν τον εαυτό τους σε δεύτερη μοίρα από το κοινό καλό, από τους άλλους.
Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν κλέφτες στην Ιαπωνία. Και βέβαια υπάρχουν. Αλλά υπάρχει και ένα υψηλό επίπεδο αξιοπρέπειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πολιτικοί της χώρας. Υπάρχουν πολιτικοί που καταχράστηκαν το δημόσιο χρήμα και αυτοκτόνησαν από τύψεις! Και άλλοι που, επειδή υπήρξε υπόνοια εναντίον τους, παραιτήθηκαν, παίρνοντας την ευθύνη πάνω τους! Δεν βρίσκω λόγια να παρηγορήσω τους ανθρώπους εδώ, για όσους και όσα έχασαν και κυρίως για το ζοφερό πυρηνικό μέλλον που ίσως έρχεται (άλλωστε λογικά θα πρέπει να υπάρξουν μετασεισμοί 7, 6 κ.τ.λ. ρίχτερ).
ιαπωνία πυρηνική καταστροφή ραδιενέργεια
Δεν βρίσκω λόγια να απαντήσω στο τεράστιο ΓΙΑΤΙ, που με ρώτησε ένα παιδάκι. Καταλαβαίνω μόνο τη σημασία της πίστης, δηλαδή της εμπιστοσύνης στον Θεό, στο να γαντζωθείς πάνω Του… Αντί να έχεις ελπίδες, να είναι Αυτός η ελπίδα μας, η μόνη σιγουριά που μπορούμε να εμπιστευθούμε.
Δεν είναι μόνο η Ιαπωνία που πάσχει, είναι ο Χριστός που πάσχει στην Ιαπωνία, που υποφέρει από το τσουνάμι, τη ραδιενέργεια, τον θάνατο. Αυτό είπα την Κυριακή: Αυτός τας ασθενείας ημών έλαβεν και τας νόσους εβάστασεν (Ματθ. 8,17).
Αδελφοί μου, η Ιαπωνία μπορεί να μην έχει ανάγκη την υλική σας βοήθεια. Είναι μια χώρα πλούσια γιατί έχει κατοίκους πλούσιους σε αρετές. Στάχτη έγινε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και αναγεννήθηκε με υπομονή και επιμονή και έγινε τεράστια οικονομική δύναμη. Δεν κλαίω τόσο για την Ιαπωνία, κλαίω όμως για την Ελλάδα που χρεοκόπησε όχι οικονομικά, αλλά ηθικά.
Η Ιαπωνία έχει ανάγκη την προσευχή μας, η οποία πρέπει να είναι πολύ θερμή, ώστε η χάρις του Θεού να βοηθήσει, να σταματήσει η καταστροφή, να περάσει το κακό, και κυρίως να γνωρίσουν τον Χριστό οι αδελφοί μας οι Ιάπωνες. Είναι τόσο κοντά Του με τον χαρακτήρα τους, τις αρετές τους και την εργατικότητά τους, λίγη προσευχή ακόμα χρειάζεται, για να τον βρουν.

Με αγάπη Χριστού π. Ιωνάς

>

Μαρτίου29

>

Μαρτίου 29, 2011

Posted by Ζωντανό Ιστολόγιο

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Δεν βρίσκω λόγια να εκφράσω την οδύνη τον πόνο και την αγωνία για τα όσα συμβαίνουν στην Ιαπωνία. Την πιο όμορφη χώρα του κόσμου -κατ’ εμέ-, που τώρα κινδυνεύει να γίνει τόπος ζωντανών-νεκρών από τη ραδιενέργεια.
άνθη κερασιάς ιαπωνία
Ίσως είναι τραγικά συμβολικό, που συνέβη τώρα, την εποχή που ανθίζουν οι κερασιές, το σύμβολο της Ιαπωνίας. Μαζεύονται το βράδυ, κάθονται κάτω από τις κερασιές, που είναι παντού, στα πάρκα κυρίως, και βλέπουν τα υπέροχα άνθη να πέφτουν λουσμένα από το φως του φεγγαριού. Για τους Ιάπωνες είναι η πιο βαθιά εικόνα της ομορφιάς της ζωής και του θανάτου, ναι του θανάτου, του εφήμερου της ζωής που σβήνει σαν τα άνθη της κερασιάς. Υπάρχουν τόσα υπέροχα χαϊκού, ποιήματα με 3 στίχους, που είναι πνευματικός στοχασμός. Διαβάστε ένα:
Χιονίζει άνθη.
Θ’ ασκείται η άνοιξη
για το χειμώνα…

Δυστυχώς, μάλλον πρόκειται για τον πυρηνικό χειμώνα. Και τώρα… Ο θάνατος έρχεται, αργά και σταθερά. Η ομορφιά που κρύβει τον θάνατο, τον κάνει να μην φαίνεται, και αυτό που είναι το χαρακτηριστικό του ιαπωνικού πολιτισμού, τώρα πια δεν μπορεί να ενεργήσει. Τα άνθη της κερασιάς είναι μολυσμένα από τη ραδιενέργεια. Είναι χαρακτηριστική η γαλήνια και πειθαρχημένη αντιμετώπιση από τον ιαπωνικό λαό.
Εδώ στην Ταϊβάν, δέος και φόβος. Ο κόσμος φοβάται να βγει στον δρόμο, φοβάται την έκθεση στο ραδιενεργό νέφος. Ζούμε την εποχή του Τσερνομπίλ. Πολλοί θωρούν ότι έρχεται το τέλος του κόσμου (υποσυνείδητα το εύχονται) και η τηλεόραση δείχνει συνεχώς τις εφιαλτικές εικόνες από το τσουνάμι και τους καπνούς από τις εκρήξεις στους αντιδραστήρες.
Είναι όμως πολύ σημαντικό το ότι παντού, σε όλα σχεδόν τα τηλεοπτικά κανάλια, τις εφημερίδες και το ιντερνέτ, μεταδίδεται συχνά ένα μήνυμα: PRAY FOR JAPAN – ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ.
Στο facebook κυκλοφορούν ειδικά σήματα που μπορείς να τα επικολλήσεις στην φωτογραφία που έχεις για προμετωπίδα, καλώντας για προσευχή. Αυτό είναι το δικό μας:

Σε εκκλησίες και ναούς κάθε είδους, βουδιστικούς, ειδώλων κ.τ.λ., όλοι προσεύχονται. Θα είδατε ίσως ότι κι εμείς προσευχηθήκαμε την Κυριακή στη Θεία Λειτουργία. Με εκπλήσσει πολύ το ότι κανείς δεν διαμαρτύρεται που η τηλεόραση καλεί τον κόσμο να προσευχηθεί. Όλοι σέβονται, ακόμα και οι άθεοι, τις δύσκολες αυτές ώρες την πίστη και την ανθρώπινη ανάγκη για πίστη. Υπάρχει βέβαια το τεράστιο ερώτημα ΓΙΑΤΙ, όμως οι Ασιάτες το παραμερίζουν και ασχολούνται περισσότερο με το τώρα, με το τί πρέπει να κάνουμε, πώς να βοηθήσουμε.
Υπάρχει αγωνία στην Ταϊβάν, διότι έχουμε 3 σταθμούς ατομικής ενέργειας, και η περιοχή είναι σεισμογενής όπως και η Ιαπωνία. Υπάρχει φημολογία ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να συμβεί παρόμοιος σεισμός και εδώ, άλλωστε στην περιοχή είχαμε πριν ένα μήνα την Ν. Ζηλανδία, την Ιαπωνία και μετά τι;;;
Πολλές εφημερίδες γράφουν ότι παρά την πρωτοφανή καταστροφή δεν σημειώθηκε καμιά λεηλασία ή πράξη βίας και παρανομίας (όπως π.χ. στην Αϊτή, στις ΗΠΑ, στην Αίγυπτο κ.τ.λ.), ούτε επικράτησε πανικός. Αντίθετα οι Ιάπωνες περιμένουν με υπομονή και ευγένεια και συνεργάζονται με τις αρχές, δίνοντας ένα μοναδικό παράδειγμα στον κόσμο. Και αυτό διότι έχουν μάθει να βάζουν τον εαυτό τους σε δεύτερη μοίρα από το κοινό καλό, από τους άλλους.
Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν κλέφτες στην Ιαπωνία. Και βέβαια υπάρχουν. Αλλά υπάρχει και ένα υψηλό επίπεδο αξιοπρέπειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πολιτικοί της χώρας. Υπάρχουν πολιτικοί που καταχράστηκαν το δημόσιο χρήμα και αυτοκτόνησαν από τύψεις! Και άλλοι που, επειδή υπήρξε υπόνοια εναντίον τους, παραιτήθηκαν, παίρνοντας την ευθύνη πάνω τους! Δεν βρίσκω λόγια να παρηγορήσω τους ανθρώπους εδώ, για όσους και όσα έχασαν και κυρίως για το ζοφερό πυρηνικό μέλλον που ίσως έρχεται (άλλωστε λογικά θα πρέπει να υπάρξουν μετασεισμοί 7, 6 κ.τ.λ. ρίχτερ).
ιαπωνία πυρηνική καταστροφή ραδιενέργεια
Δεν βρίσκω λόγια να απαντήσω στο τεράστιο ΓΙΑΤΙ, που με ρώτησε ένα παιδάκι. Καταλαβαίνω μόνο τη σημασία της πίστης, δηλαδή της εμπιστοσύνης στον Θεό, στο να γαντζωθείς πάνω Του… Αντί να έχεις ελπίδες, να είναι Αυτός η ελπίδα μας, η μόνη σιγουριά που μπορούμε να εμπιστευθούμε.
Δεν είναι μόνο η Ιαπωνία που πάσχει, είναι ο Χριστός που πάσχει στην Ιαπωνία, που υποφέρει από το τσουνάμι, τη ραδιενέργεια, τον θάνατο. Αυτό είπα την Κυριακή: Αυτός τας ασθενείας ημών έλαβεν και τας νόσους εβάστασεν (Ματθ. 8,17).
Αδελφοί μου, η Ιαπωνία μπορεί να μην έχει ανάγκη την υλική σας βοήθεια. Είναι μια χώρα πλούσια γιατί έχει κατοίκους πλούσιους σε αρετές. Στάχτη έγινε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και αναγεννήθηκε με υπομονή και επιμονή και έγινε τεράστια οικονομική δύναμη. Δεν κλαίω τόσο για την Ιαπωνία, κλαίω όμως για την Ελλάδα που χρεοκόπησε όχι οικονομικά, αλλά ηθικά.
Η Ιαπωνία έχει ανάγκη την προσευχή μας, η οποία πρέπει να είναι πολύ θερμή, ώστε η χάρις του Θεού να βοηθήσει, να σταματήσει η καταστροφή, να περάσει το κακό, και κυρίως να γνωρίσουν τον Χριστό οι αδελφοί μας οι Ιάπωνες. Είναι τόσο κοντά Του με τον χαρακτήρα τους, τις αρετές τους και την εργατικότητά τους, λίγη προσευχή ακόμα χρειάζεται, για να τον βρουν.

Με αγάπη Χριστού π. Ιωνάς

>The Piano – Amazing Short – Animation by Aidan Gibbons, Music by Yann Ti…

Μαρτίου19

>

>3d tour σε παγκόσμια μνημεία του χριστιανισμού

Μαρτίου17

>


Aναδημοσιεύω αυτούσια την παρακάτω ανάρτηση  από το  http://paterikos.blogspot.com/2011/03/blog-post_04.html

Περιηγηθείτε σε παγκόσμια μνημεία τρισδιάστατα. Θαυμάστε σαν να είστε εκεί!

Έναν εναλλακτικό τρόπο περιήγησης σε μνημεία προτείνουμε στη συνέχεια για τους μαθητές και όχι μόνο, μέσα απο τον υπολογιστή μας που μπορούμε φυσικά να αξιοποιήσουμε στην αίθουσα. Οι μαθητές στην κυριολεξία «εισέρχονται» στην Αγία Σοφία ή στον Πανάγιο Τάφο και αλλού, αποκτώντας με τον τρόπο αυτό μια πολύ καλή εμπειρία.

Την Αγια-Σοφιά
http://www.360tr.com/34_istanbul/ayasofya/english/

Στους Αγίους Τόπους
1. τον Πανάγιο Τάφο
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_panagios_tafos.html

2. την Ιερά Λαύρα του Αγίου Σάββα
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_agios_savas.html

3. την Παναγία Σεϊδανάγια
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_seidanagia.html

4. το Φρικτό Γολγοθά
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_golgothas.html

5. το Πανίερο Ναό της Αναστάσεως
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_naos_anastaseos.html

6. τον Άγιο Σάββα (Καθολικὸς Ναός)
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_agios_savvas_katholiko.html

7. τη Βηθλεέμ
http://www.romiosini.org.gr/skn/panorama/panorama_bethlehem.html

Πηγή: http://www.romiosini.org.gr

>Ανοιχτά μυαλά σε κλειστά κελιά!

Μαρτίου17

>

ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΑΥΛΩΝΑ ΜΕ ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ
Ούτε το όνομα, ούτε η καταγωγή του, μόνο το σχολείο του ανακοινώθηκε και ας του απονεμήθηκε βραβείο για την επίδοσή του στο δύσκολο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, πριν από λίγες μέρες. Πρόκειται για ένα παιδί της β” τάξης λυκείου, που ζει και σπουδάζει μέσα στις φυλακές Αυλώνα.

Μαζί με άλλα δέκα παιδιά πήρε μέρος στο διαγωνισμό, που έγινε μέσα στο σχολείο, το οποίο μετατράπηκε σε εξεταστικό κέντρο. Από τα δέκα, τα τρία παιδιά ξεχώρισαν και το γραπτό ενός βραβεύθηκε. Είναι 21 ετών, προέρχεται από χώρα του ανατολικού μπλοκ και είναι στη φυλακή, γιατί -όπως λέει ο διευθυντής του σχολείου του- βρέθηκε μια ατυχή στιγμή σε χώρο που δεν έπρεπε να βρεθεί. «Είναι ένα παιδί σεμνό, χαμηλών τόνων, που όταν του απευθύνεις το λόγο κοκκινίζει» λέει ο διευθυντής του σχολείου, μαθηματικός Πέτρος Δαμιανός. «Εχει επιφανή και πολλά ταλέντα. Δεν παραιτείται εύκολα. Βρίσκεται μόνο του στην Ελλάδα, αφού οι γονείς του εξακολουθούν να μένουν στην πατρίδα του. Από πέρσι που ήρθε στο σχολείο, καταλάβαμε αμέσως πως είχε κλίση στα μαθηματικά. Είχε γερή βασική παιδεία από την πατρίδα του, και μόλις σε λίγους μήνες έμαθε να μιλάει πολύ καλά τη γλώσσα μας. Εχει ταλέντο στα μαθηματικά, αλλά συγχρόνως διαβάζει λογοτεχνία, παίζει μπάσκετ και ζωγραφίζει υπέροχα. Τον έχουμε ήδη παροτρύνει να λάβει μέρος σ” έναν διαγωνισμό που θα κάνει το αντίστοιχο σχολείο των γερμανικών φυλακών στη ζωγραφική και μ” αυτό έχει τώρα απορροφηθεί».

Στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών, που δόθηκαν τα βραβεία της Μαθηματικής Εταιρείας, όλοι οι βραβευθέντες ήταν εκεί με τους γονείς, ακόμη και τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Μόνος ο λυκειάρχης του σχολείου των φυλακών σκούπιζε κρυφά τα μάτια του πηγαίνοντας να παραλάβει το βραβείο του μαθητή του.

«Την άλλη μέρα», λέει ο καθηγητής, «οργανώσαμε μια μικρή τελετή μέσα στη φυλακή παρουσία του διευθυντή και όλων των μαθητών για να ανακοινώσουμε την επιτυχία του και να του δώσουμε το βραβείο του. Συγκινημένο το παιδί, δέχθηκε τα συγχαρητήρια των συμμαθητών του, ενώ ο διευθυντής των φυλακών τού έκανε και ένα συμβολικό δώρο 100 ευρώ για τη διάκριση».

Ομως δεν είναι η πρώτη διάκριση που παίρνει ο συγκεκριμένος μαθητής. Πέρσι τον βράβευσε και η Εγκληματολογική Εταιρεία που έχει υιοθετήσει το σχολείο και βραβεύει τους μαθητές με βάση το τρίπτυχο: καλοί βαθμοί, χωρίς απουσίες και καλή συμπεριφορά. Το σχολείο των Φυλακών Αυλώνα μετράει ήδη 11 χρόνια ζωής. Και ο διευθυντής του ήταν εκεί προσφέροντας εθελοντική εργασία, πολλά χρόνια πριν λειτουργήσει το σχολείο το έτος 2000.

Ο λυκειάρχης λέει στην «Κ.Ε.» ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το σχολείο παίρνει διακρίσεις: «Για μας είναι διάκριση και το γεγονός ότι κάποια από τα παιδιά μας επιτυγχάνουν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Πέρσι, τρία παιδιά μπήκαν σε σχολές των ΤΕΙ».

Δεν είναι εύκολο να είσαι κρατούμενος και να σπουδάζεις. Θέλει κουράγιο να ξεπερνάς τα μύρια προβλήματα, να αφοσιώνεσαι στο διάβασμα και μάλιστα να επιτυγχάνεις το στόχο σου. «Από τα τρία παιδιά που πέρασαν στις πανελλαδικές», αφηγείται ο λυκειάρχης, «το ένα καταφέραμε να μεταφερθεί σε φυλακές κοντά στη σχολή του. Το δεύτερο αποφυλακίσθηκε τις παραμονές των πανελλαδικών και το τρίτο εξακολουθεί να βρίσκεται στον Αυλώνα».

Σ” αυτά τα παιδιά , αλλά ειδικά στα δέκα που πήραν μέρος στο διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας, ο λυκειάρχης μαζί με άλλους καθηγητές έκαναν φροντιστήριο μετά το καθημερινό πρόγραμμα και τις αργίες, από τον προηγούμενο Οκτώβριο.

Στο σχολείο είναι εγγεγραμμένοι 283 μαθητές, όμως όσοι φοιτούν πραγματικά ανέρχονται σε 150, ενώ στο δημοτικό φοιτούν περί τους 80. Οι αλλοδαποί υπερτερούν, κυρίως είναι Αλβανοί. Η αναλογία αλλοδαπών-Ελλήνων είναι 50-50.

«Οταν όμως άρχισε να λειτουργεί το σχολείο», μας ενημερώνει ο λυκειάρχης, «στο λύκειο ήταν όλοι Ελληνες. Τώρα όμως κυριαρχούν άτομα από το ανατολικό μπλοκ, αλλά και από την Παλαιστίνη, το Σουδάν, την Αλγερία και την Τυνησία. Παιδιά που δεν γνωρίζουν καλά τα ελληνικά όταν έρχονται κι όμως ορισμένα απ” αυτά μαθαίνουν τέλεια, μέσα σε ελάχιστους μήνες. Πολλά απ” αυτά με εκπλήσσουν ευχάριστα, ενώ και μετά την αποφυλάκισή τους διατηρώ τηλεφωνική επαφή μαζί τους. Κυρίως όμως με όσα μπαίνουν σ” έναν δρόμο και εντάσσονται στην κοινωνία. Με αυτούς που δεν επικοινωνώ, θεωρώ ότι ντρέπονται γιατί, ίσως, δεν μπόρεσαν να κρατήσουν τις υποσχέσεις τους για ομαλή ένταξη. Μην ξεχνάτε πως όλα τα παιδιά που βρίσκονται στην προεφηβική ή την εφηβική ηλικία πιστεύω ότι είναι υποψήφια για τις φυλακές Αυλώνα. Καθώς έχω γνωρίσει δεκάδες περιπτώσεις που βρίσκονται στη φυλακή για τυχαίους λόγους που συνδυάζονται με το ορμητικό της ηλικίας, το οικογενειακό περιβάλλον και τις κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες μεγαλώνουν. Κάθε παιδί έχει και τη δική του ιστορία. Μέσα στο σχολείο αυτό, που μπορεί να είναι και το «σχολείο της ελπίδας», υπάρχουν βασανισμένες ψυχές που ζητούν μια δεύτερη ευκαιρία, κι αυτήν πιστεύω πως πρέπει όλοι να τη δώσουμε».
Πηγή: Ελευθεροτυπία

>ΨΗΦΙΣΜΑ – Α

Μαρτίου17

>

ΨΗΦΙΣΜΑ – ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ 120Υ ΚΑΙ 220Υ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ 16-03-2011

Με το δελτίο τύπου που εξέδωσε μέσω του διαδικτύου το Γραφείο Τύπου του Υπουργείο Παιδείας στις 13-3-2011, έγινε γνωστό ότι το 12° και το 22° Γυμνάσιο Πατρών συνενώνονται σε ένα.
Η απόφαση αυτή αιφνιδίασε και αναστάτωσε τους Συλλόγους διδασκόντων και τους γονείς των μαθητών και των δυο σχολείων, που προέβησαν στη σύνταξη και δημοσίευση του παρακάτω ψηφίσματος:
Η συγχώνευση αυτή δε δίνει λύση σε κάποιο παιδαγωγικό πρόβλημα, αφού και τα δύο σχολεία είναι αυτόνομα, ισοδύναμα και εύρωστα. Οι φοιτώντες μαθητές του 12ου Γυμνασίου είναι 225 επί
230 εγγεγραμμένων και του 22ου Γυμνασίου 214 επί 226 εγγεγραμμένων. Επομένως δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών ώστε να δικαιολογείται η συγχώνευσή τους.
Παρόλο που στο δήμο Πατρέων συστεγάζονται και άλλες σχολικές μονάδες με παρόμοια χαρακτηριστικά, τα σχολεία μας είναι τα μοναδικά που συγχωνεύονται. Αναρωτιόμαστε λοιπόν με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των συγκεκριμένων σχολείων, τη στιγμή που υπάρχουν στο νομό πολλά με μικρό αριθμό μαθητών, τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις συγχώνευσης που έχει θέσει το Υπουργείο.
Δεν αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας απόφασης, αφού δεν υπάρχει σχετική πρόταση από τη Διευθύντρια Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαϊας και τον Περιφερειακό Διευθυντή. Τα δύο σχολεία που διαθέτουν ισχυρό δυναμικό μαθητών συστεγάζονται για δεκαπενταετία χωρίς κανένα πρόβλημα και διοικούνται άριστα. Η παρουσία τους στην τοπική κοινωνία είναι σημαντική και πολύπλευρη αφού οι μαθητές συμμετέχουν σε θεατρικές ομάδες, προγράμματα Αγωγής Υγείας και πολιτιστικά. Κατά το σχολικό έτος 2010-11 οι μαθητές του 22ου Γυμνασίου συμμετέχουν με επιτυχία σε πρόγραμμα COMENIUS. Σε ανάλογο πρόγραμμα θα συμμετάσχει και το 12° Γυμνάσιο κατά το σχολικό έτος 2011-12
Η συγχώνευση θα προκαλέσει σοβαρά παιδαγωγικά προβλήματα καθώς θα δημιουργηθεί μια πολυπληθής σχολική μονάδα απρόσωπη και δύσκαμπτη, δύσκολη στη διοίκηση και την εποπτεία των μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί του 12ου και 22ου Γυμνασίου δεν είναι απλά εργαζόμενοι, είναι παιδαγωγοί με συναίσθηση του χρέους προς τους μαθητές τους και από την καθημερινή εμπειρία τους γνωρίζουν ότι η σχολική ζωή δεν είναι « ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου». Εξάλλου ο νόμος 15661/85 προβλέπει τη διάσπαση ενός σχολείου σε δύο, όταν ξεπερνούν τους 220 μαθητές για παιδαγωγικούς λόγους, ενώ στην προκειμένη περίπτωση συνενώνονται τα δύο σχολεία σε ένα και ξεπερνούν το όριο των 400 μαθητών που έθεσε σαν όριο το Υπουργείο Παιδείας για τις συγχωνεύσεις. 
Ζητούμε την ανάκληση της απόφασης
Καλούμε να προβούν σε ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση όλοι οι αρμόδιοι φορείς:
Διεύθυνση Δ/θμιας εκπαίδευσης
Περιφερειακή Διεύθυνση
Δημοτικές αρχές
Α” ΕΛΜΕ Αχαΐας

>ΨΗΦΙΣΜΑ – Α

Μαρτίου17

>

ΨΗΦΙΣΜΑ – ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ 120Υ ΚΑΙ 220Υ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ 16-03-2011

Με το δελτίο τύπου που εξέδωσε μέσω του διαδικτύου το Γραφείο Τύπου του Υπουργείο Παιδείας στις 13-3-2011, έγινε γνωστό ότι το 12° και το 22° Γυμνάσιο Πατρών συνενώνονται σε ένα.
Η απόφαση αυτή αιφνιδίασε και αναστάτωσε τους Συλλόγους διδασκόντων και τους γονείς των μαθητών και των δυο σχολείων, που προέβησαν στη σύνταξη και δημοσίευση του παρακάτω ψηφίσματος:
Η συγχώνευση αυτή δε δίνει λύση σε κάποιο παιδαγωγικό πρόβλημα, αφού και τα δύο σχολεία είναι αυτόνομα, ισοδύναμα και εύρωστα. Οι φοιτώντες μαθητές του 12ου Γυμνασίου είναι 225 επί
230 εγγεγραμμένων και του 22ου Γυμνασίου 214 επί 226 εγγεγραμμένων. Επομένως δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών ώστε να δικαιολογείται η συγχώνευσή τους.
Παρόλο που στο δήμο Πατρέων συστεγάζονται και άλλες σχολικές μονάδες με παρόμοια χαρακτηριστικά, τα σχολεία μας είναι τα μοναδικά που συγχωνεύονται. Αναρωτιόμαστε λοιπόν με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των συγκεκριμένων σχολείων, τη στιγμή που υπάρχουν στο νομό πολλά με μικρό αριθμό μαθητών, τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις συγχώνευσης που έχει θέσει το Υπουργείο.
Δεν αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας απόφασης, αφού δεν υπάρχει σχετική πρόταση από τη Διευθύντρια Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαϊας και τον Περιφερειακό Διευθυντή. Τα δύο σχολεία που διαθέτουν ισχυρό δυναμικό μαθητών συστεγάζονται για δεκαπενταετία χωρίς κανένα πρόβλημα και διοικούνται άριστα. Η παρουσία τους στην τοπική κοινωνία είναι σημαντική και πολύπλευρη αφού οι μαθητές συμμετέχουν σε θεατρικές ομάδες, προγράμματα Αγωγής Υγείας και πολιτιστικά. Κατά το σχολικό έτος 2010-11 οι μαθητές του 22ου Γυμνασίου συμμετέχουν με επιτυχία σε πρόγραμμα COMENIUS. Σε ανάλογο πρόγραμμα θα συμμετάσχει και το 12° Γυμνάσιο κατά το σχολικό έτος 2011-12
Η συγχώνευση θα προκαλέσει σοβαρά παιδαγωγικά προβλήματα καθώς θα δημιουργηθεί μια πολυπληθής σχολική μονάδα απρόσωπη και δύσκαμπτη, δύσκολη στη διοίκηση και την εποπτεία των μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί του 12ου και 22ου Γυμνασίου δεν είναι απλά εργαζόμενοι, είναι παιδαγωγοί με συναίσθηση του χρέους προς τους μαθητές τους και από την καθημερινή εμπειρία τους γνωρίζουν ότι η σχολική ζωή δεν είναι « ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου». Εξάλλου ο νόμος 15661/85 προβλέπει τη διάσπαση ενός σχολείου σε δύο, όταν ξεπερνούν τους 220 μαθητές για παιδαγωγικούς λόγους, ενώ στην προκειμένη περίπτωση συνενώνονται τα δύο σχολεία σε ένα και ξεπερνούν το όριο των 400 μαθητών που έθεσε σαν όριο το Υπουργείο Παιδείας για τις συγχωνεύσεις. 
Ζητούμε την ανάκληση της απόφασης
Καλούμε να προβούν σε ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση όλοι οι αρμόδιοι φορείς:
Διεύθυνση Δ/θμιας εκπαίδευσης
Περιφερειακή Διεύθυνση
Δημοτικές αρχές
Α” ΕΛΜΕ Αχαΐας

>Αγία Μαρίνα Λέρου – Κυριακή της Ορθοδοξίας, 21-2-2010

Μαρτίου13

>

« Παλιότερες Καταχωρίσεις
Απριλίου 2014
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Απρ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Κατηγορίες

Κατηγορίες

Κατηγορίες

Κατηγορίες

Αυτό είναι ένα παράδειγμα σελίδας του blogs.sch.gr, στην οποία μπορείτε να προσθέσετε πληροφορίες σχετικά με εσάς ή το Ιστολόγιο, ώστε οι αναγνώστες να ξέρουν ποιος είστε. Μπορείτε να δημιουργήσετε όσες σελίδες θέλετε σαν και αυτή ή υποσελίδες και να διαχειριστείτε το περιοχόμενο τους μέσα από το blogs.sch.gr.