stella'sblog

Παρέχεται από το Blogs.sch.gr

Αγωγή υγείας!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017 2:51 μμ |

afisa

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2016 10:51 μμ |

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Το Διαδίκτυο είναι ένας καταπληκτικός κόσμος μάθησης, επικοινωνίας και διασκέδασης ανοικτός σε όλους , καλούς και κακούς. Όλοι μας μπορούμε να απολαμβάνουμε τα πολλά οφέλη του με ασφάλεια και να αποφεύγουμε τους πιθανούς κινδύνους.

Γι αυτό πρέπει να θυμόμαστε:

  • Όταν μας κάνει ένας διάσημος αίτημα φιλίας στο face book δεν απαντάμε κατευθείαν χωρίς να σιγουρευτούμε για την ταυτότητά του.
  • Δεν κλείνουμε ραντεβού μέσω διαδικτύου με άτομα που δεν γνωρίζουμε.
  • Δεν δίνουμε προσωπικές πληροφορίες σε άγνωστα άτομα.
  • Δεν ανεβάζουμε φωτογραφίες στο internet γιατί μπορεί κάποιος να τις αλλάξει και να εκτεθούμε ή να γράψει κακά λόγια για εμάς.
  • Όταν μας παρενοχλούν στο internet μιλάμε με τους γονείς μας, παίρνουμε τηλέφωνο την αστυνομία, ακόμη και τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος.
  • Όταν μας στέλνουν απρεπή υλικό το δείχνουμε στους γονείς μας και το διαγράφουμε.
  • Προσέχουμε τις αγορές μας μέσω διαδικτύου κυρίως με τραπεζικές κάρτες. Μπορεί να πληρώσουμε και να μην έρθει ποτέ η παραγγελία ή να γίνει υποκλοπή στοιχείων από την κάρτα.
  • Όταν λαμβάνουμε άγνωστα email τα διαγράφουμε.
  • Να προστατεύουμε τον υπολογιστή μας από κακόβουλο λογισμικό κάνοντας εγκατάσταση ενός ενημερωμένου antivirus λογισμικού και firewall.
  • Να χρησιμοποιούμε πάντα δύσκολους κωδικούς που να συνδυάζουν πεζούς, κεφαλαίους χαρακτήρες ,αριθμητικά ψηφία και ειδικούς χαρακτήρες.
  • Σερφάρουμε με κριτική σκέψη και ηθικά.
  • Και να θυμόμαστε , το Διαδίκτυο έχει τη φωτεινή αλλά και σκοτεινή του πλευρά.

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016 8:47 μμ |

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Ο εθισμός στο Διαδίκτυο είναι μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, η οποία ορίζεται ως ενασχόληση με το Ίντερνετ για άντληση αισθήματος ικανοποίησης που συνοδεύεται με αύξηση του χρόνου που καταναλώνεται για την άντληση αυτού του αισθήματος.

Ένα από τα αίτια του εθισμού στο ίντερνετ είναι η ικανότητά του, να καλύπτει τις ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου. Μέσα από το μέσο αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια <<ιδανική κατάσταση εαυτού>> χωρίς περιορισμούς και συνέπειες. Ο έφηβος μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες ανάλογα με την εκάστοτε διαδικτυακή εμπειρία, εξαιτίας της ανωνυμίας.

Συνήθως, τα παιδιά που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του εθισμού στο διαδίκτυο είναι αγόρια και συχνά είναι αποτέλεσμα δυσλειτουργικών οικογενειών, ψυχικών διαταραχών και κοινωνικής φοβίας.

Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης αποτελούν:

  • Η κατανάλωση υπερβολικού χρόνου
  • Η μείωση λειτουργικότητας του ατόμου σε κοινωνικό, οικογενειακό και προσωπικό επίπεδο
  • Η μειωμένη επίδοση στο σχολείο
  • Η αμέλεια για την προσωπική του υγιεινή
  • Η απομόνωση
  • Η έμμονη σκέψη και τα όνειρα για το διαδίκτυο

Παράλληλα με τον εθισμό στο διαδίκτυο παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα έντονα και ζωντανά χρώματά τους, τα εξελιγμένα γραφικά τους ελκύουν τα παιδιά, τα εθίζουν στην εικονική πραγματικότητα και <<ζουν>> μέσα σε αυτή. Ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια εκτός από τα προβλήματα που αναφερθήκαμε στον εθισμό στο διαδίκτυο, έχει και ως αποτέλεσμα τα παιδιά να αποδέχονται τη βία, ως τρόπο επίλυσης προβλημάτων ,μιμούμενοι τον τρόπο με τον οποίο επιλύονται τα προβλήματα στα παιχνίδια.

Το φαινόμενο αυτό είναι πιο συχνό κατά τη μέση εφηβεία(15-17 ετών) και κατά την όψιμη  εφηβεία (≥17 ετών). Ο ρόλος των γονέων είναι πάρα πολύ σημαντικός, τόσο για την πρόληψη όσο και για την αντιμετώπιση του εθισμού των παιδιών στο διαδίκτυο και τα διαδικτυακά παιχνίδια. Πρέπει να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσο και να ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητες των παιδιών τους στο Ίντερνετ. Πρέπει να δώσουν σωστές  κατευθύνσεις και να φροντίσουν για την εγκατάσταση φίλτρων στον υπολογιστή ώστε να αποτρέψουν την εμφάνιση ακατάλληλων ιστοσελίδων. Να παροτρύνουν τα παιδιά  και να τα οργανώσουν σε άλλες δημιουργικές δραστηριότητες ,κυρίως ομαδικές.

Το διαδίκτυο και τα διαδικτυακά παιχνίδια δεν είναι εγγενώς αρνητικά. Ο αντίκτυπος που θα έχουν στο παιδί, τον έφηβο, ακόμα και τον ενήλικα, εξαρτάται από τη συνετή και υπεύθυνη χρήση και την ενημέρωση. Η καλύτερη προστασία είναι η πρόληψη και όχι η δαιμονοποίηση.

 

ΧΑΝΙΩΤΙΚΟΣ ΣΥΡΤΟΣ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2014 5:58 μμ |

ΧΑΝΙΩΤΙΚΟΣ ΣΥΡΤΟΣ

ΒΙΟΧΗΜΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2014 5:49 μμ |

ΚΟΜΟΤHΝΗ 2011

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014 3:47 μμ |

International_Day_of_People_with_Disability

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ (2014), γύρω στο 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία, το 80% των οποίων ζει στις αναπτυσσόμενες χώρες.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/78#ixzz3L1z3Kest

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ : ΜΙΑ ΑΟΡΑΤΗ ΠΛΗΓΗ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 4:36 μμ |

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ : ΜΙΑ ΑΟΡΑΤΗ ΠΛΗΓΗΗ εποχή μας έχει φέρει τα δικαιώματα των παιδιών στο προσκήνιο και οι περισσότεροι είμαστε πλέον ενημερωμένοι και εξοικειωμένοι με τους όρους σεξουαλική κακοποίηση και σωματική τιμωρία. Με τη βοήθεια της ενημέρωσης από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, τις ιστοσελίδες με θέματα ψυχολογίας και ανατροφής παιδιών και τα group για γονείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολλοί γονείς παιδιά είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι για το θέμα. Συνήθως φανταζόμαστε ότι αυτός που κακοποιεί ένα παιδί είναι κάποιος τρομακτικός άνθρωπος, η εξαίρεση, και πως η κακοποίηση είναι κάτι που αργά ή γρήγορα θα αποκαλυφθεί. Σε ότι αφορά τη συναισθηματική κακοποίηση, τα όρια είναι αρκετά πιο ασαφή. Τι είναι συναισθηματική κακοποίηση; Είναι μόνο το να φωνάζουμε συστηματικά στο παιδί;
Ναι, οι φωνές και τα ουρλιαχτά στα παιδιά, το υπερβολικό μάλωμα είναι συναισθηματική κακοποίηση (όταν είναι συστηματική συμπεριφορά, όχι όταν σε μεμονωμένες, σπάνιες περιπτώσεις χάσουμε προσωρινά τον έλεγχο). Το παιδί τρομάζει, πληγώνεται, φοβάται, χάνεται, σταματάει να ακούει, και μαθαίνει σταδιακά ότι δεν αξίζει, επηρεάζεται δηλαδή σημαντικά η αίσθηση  του εαυτού του. Όμως η συναισθηματική κακοποίηση δεν είναι μόνο οι φωνές. Υπάρχουν και πολλές άλλες συμπεριφορές, όπου οι λέξεις και οι συναισθηματικοί εκβιασμοί γίνονται όπλα που πλήττουν το παιδί.
Μία τέτοια συμπεριφορά είναι η σιωπή. Ο γονιός που όταν δυσαρεστείται από το παιδί του «κρατάει μούτρα», δεν του μιλάει, κάποιες φορές και για μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι το παιδί να «συνετιστεί» και να ζητήσει συγνώμη. Προσποιείται ουσιαστικά ότι το παιδί δεν υπάρχει. Τα παιδιά νοιώθουν εγκατάλειψη, γίνονται σταδιακά άτολμα και δεν διεκδικούν  από φόβο μήπως χάσουν την αγάπη, την προσοχή και την εύνοια του γονέα.
Ας μιλήσουμε τώρα για μία άλλη κακοποιητική συμπεριφορά που είναι η συνεχής σύγκριση ανάμεσα στα παιδιά, με σκοπό να τα χειριστούν οι γονείς ώστε να κάνουν αυτό που θέλουν. Συγκρίνουν τα αδέρφια μεταξύ τους, ή το παιδί τους με οποιοδήποτε άλλο παιδί του περιβάλλοντος τους και πάντα η σύγκριση βρίσκει το δικό τους παιδί ανεπαρκές και κατώτερο. Μπορεί να τα συγκρίνουν για τη συμπεριφορά τους, για την εμφάνιση ή τις επιδόσεις τους, στο σχολείο και σε άλλες δραστηριότητες. Πολλές φορές ο διαχωρισμός ανάμεσα στα αδέρφια είναι τόσο έντονος , που βλάπτει και τα δύο παιδιά. Αυτό που «ευνοείται» από τη σύγκριση νοιώθει ένοχα και άβολα απέναντι στα αδέρφια του, και επίσης ο συνεχής έπαινος δεν το αφήνει να χτίσει μια πραγματική αυτό-εικόνα, και να μάθει να προσπαθεί και να βελτιώνεται. Το παιδί που θεωρείται από τους γονείς κατώτερο, αναπτύσσει μια αρνητική εικόνα για τον εαυτό του, νοιώθει «λίγο», χωρίς αξία και βιώνει έντονα την έλλειψη αγάπης και αποδοχής. Ένα ακόμη δυσάρεστο αποτέλεσμα αυτής της συμπεριφοράς των γονιών είναι ότι κάποιες φορές πλήττει σοβαρά τη σχέση ανάμεσα στα αδέρφια.
Υπάρχουν και πολλά ακόμα είδη συναισθηματικής κακοποίησης, όπως το να λένε οι γονείς συστηματικά ψέματα στα παιδιά, να σαμποτάρουν τις προσπάθειες τους να μεγαλώσουν και να αυτονομηθούν, να καταστρέφουν επίτηδες παιχνίδια ή αγαπημένα αντικείμενα των παιδιών τους για να τα τιμωρήσουν, να τρομοκρατούν τα παιδιά με διάφορους τρόπους (π.χ. θα φωνάξω τον αστυνόμο να σε  βάλει φυλακή) , να στερούν από το παιδί τα απαραίτητα κοινωνικά ερεθίσματα (φίλους, κοινωνικές εκδηλώσεις , εξόδους ) και πολλά άλλα, που έχουν ως κοινό παρονομαστή την σκόπιμη και επανειλημμένη ψυχολογική βία με σκοπό το χειρισμό και την «τιμωρία» των παιδιών.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να δοθεί σε μία ακόμα μορφή κακοποίησης που είναι μια από τις πιο δυσδιάκριτες ωστόσο εξαιρετικά βλαβερή. Αυτή δεν είναι άλλη από την παραμέληση. Παραμέληση είναι η συστηματική άρνηση να καλύψουν οι γονείς τις βιολογικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών τους. Πολλές φορές φτάνουν στο σημείο να τα αγνοούν και να τους συμπεριφέρονται σαν η ίδια τους η παρουσία να αποτελεί ενόχληση. Συμβαίνει ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που οι γονείς βιώνουν οι ίδιοι ψυχολογικές δυσκολίες ή έχουν έντονη αμφιθυμία για το γονεϊκό τους ρόλο. Τα παιδιά νοιώθουν ασήμαντα, αόρατα, και μαθαίνουν και τα ίδια να παραμελούν τον εαυτό τους, ενώ μπορεί σαν απελπισμένη έκκληση για προσοχή, να αναπτύξουν ακραίες συμπεριφορές και να αποκτήσουν φοβίες και άλλα ψυχικά και σωματικά συμπτώματα.
Κλείνοντας, θα ήταν χρήσιμο να επαναλάβουμε εδώ δύο σημαντικά στοιχεία για την συναισθηματική κακοποίηση:

Α) Ότι είναι κάτι που συμβαίνει κατ’ εξακολούθηση και δεν αναφερόμαστε σε ένα μεμονωμένο και ατυχές περιστατικό στη σχέση γονιού-παιδιού.
Β) Ότι κάποιες φορές η συναισθηματική κακοποίηση δεν είναι ξεκάθαρη και χειροπιαστή συμπεριφορά όπως η σωματική βία και συνεπώς είναι τόσο δυσδιάκριτη που υπάρχει περίπτωση να μην γίνει αντιληπτή από κανέναν στο οικείο περιβάλλον του παιδιού. Ας έχουμε λοιπόν όλοι τα μάτια μας ανοιχτά, για να προστατεύσουμε τα παιδιά, έχοντας στο νου μας τι μήνυμα μπορεί να εκπέμπουν με την εκάστοτε συμπεριφορά τους.

Καλημέρα κόσμε!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΤΖΑΚΩΝΙΑΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014 6:02 μμ |

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!