Γραφική Απεικόνιση Δεδομένων

28 Μάιος 2017  Με ετικέτα ,
charttool1

Ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας για μαθητές Στ΄ Δημοτικού με θέμα την ανάλυση και γραφική απεικόνιση δεδομένων μέσω λογισμικού Υπολογιστικών Φύλλων.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Στ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Κεφ. 47, Το πήρες το μήνυμα; (Άλλοι τύποι Γραφημάτων)

Σκοπός:  Οι μαθητές να αναλύουν δεδομένα και να τα απεικονίζουν γραφικά .

Στόχοι:

  1. Να διακρίνουν τους όρους: ραβδόγραμμα, γράφημα γραμμής και κυκλικό διάγραμμα (πίτα).
  2. Να επιλέγουν τον κατάλληλο τύπο γραφήματος για το εκάστοτε πρόβλημα.
  3. Να εξάγουν το κατάλληλο γράφημα μέσω των Υπολογιστικών Φύλλων (Excel).
  4. Να αντλούν πληροφορίες από το γράφημα.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται τι απάντησαν οι μαθητές του 3ου Δ.Σ. Κορισσίων – Πετριτή στην ερώτηση τι τρώνε συνήθως για πρόγευμα. Τα είδη προγεύματος είναι τοποθετημένα από το πιο υγιεινό στο πιο ανθυγιεινό. Με βάση αυτό τον πίνακα  απαντήστε στα  ερωτήματα που ακολουθούν.

ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
 φρούτα 21
γιαούρτι 11
τοστ 25
τυρόπιτα 7
κρουασάν 5
πατατάκια 3
γλυκό 8
ΣΥΝΟΛΟ 80

Α) Ποιο από τα παρακάτω είδη γραφημάτων  δεν  είναι κατάλληλο για τη γραφική απεικόνιση των συγκεκριμένων δεδομένων και γιατί;

(Κύκλωσε και μετά εξήγησε την επιλογή σου)

  1. Ραβδόγραμμα ii) Γράφημα γραμμής   iii) Κυκλικό διάγραμμα

Γιατί το ……………………………………….. χρησιμοποιείται για την παρουσίαση δεδομένων που………………………………………………………………………………….  .

  1. B) Με ποιο είδος γραφήματος θα παρουσίαζες τα δεδομένα ώστε να φανεί ποιο είδος προγεύματος προτιμούν οι περισσότεροι μαθητές; (Κύκλωσε)
  2. Ραβδόγραμμα ii) Γράφημα γραμμής   iii) Κυκλικό διάγραμμα

 

Γ) Με ποιο είδος γραφήματος θα παρουσίαζες τα δεδομένα ώστε να φανεί αν οι μαθητές του σχολείου αυτού έχουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες στο πρόγευμά τους; (Κύκλωσε)

  1. Ραβδόγραμμα ii) Γράφημα γραμμής   iii) Κυκλικό διάγραμμα

 

Δ) Μετάφερε τον παραπάνω πίνακα δεδομένων σε ένα Υπολογιστικό Φύλλο (Excel) και έπειτα χρησιμοποίησε τις δυνατότητες αυτού του λογισμικού ώστε να εξαχθούν τα γραφήματα που επέλεξες στις ερωτήσεις Β) και Γ).

 

Ε) Με βάση τα γραφήματα που εξήγαγες στο Υπολογιστικό Φύλλο (Excel) σχολίασε αν τελικά οι διατροφικές συνήθειες αυτών των μαθητών είναι υγιεινές και γιατί.

Οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών του 3ου Δ.Σ. Κορισσίων  – Πετριτή κρίνονται ως ………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Στ) Αν στον πίνακα δεδομένων οι τροφές δεν ήταν με σειρά από την πιο υγιεινή στην πιο ανθυγιεινή θα μπορούσες το ίδιο εύκολα να κρίνεις τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Αξιολόγηση:

Ο στόχος 1 αξιολογείται από την απάντηση στην ερώτηση Α) αλλά και γενικότερα από όλο το φύλλο εργασίας.

Ο στόχος 2 αξιολογείται από τις απαντήσεις στις ερωτήσεις Α), Β) και Γ).

Ο στόχος 3 αξιολογείται από την υλοποίηση του Υπολογιστικού Φύλλου (Excel) της ερώτησης Δ).

Ο στόχος 4 αξιολογείται από τις απαντήσεις στις ερωτήσεις Ε) και Στ).

 

 

Νέο άρθρο

22 Μάιος 2017

Μη δίνετε σημασία! Έτσι ανέβασα κάτι στα πλαίσια των μαθημάτων για το Β1  επίπεδο.

Πρώτη ανάρτηση…!

22 Μάιος 2017

Σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου ιστολόγιο…!!!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση