Δεκ 15 2013

Το Νέο Λύκειο

to neo lykeio

to neo lykeio 2

Η παρουσίαση για το Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑ.Λ., μετά από την εφαρμογή του νέου Νόμου, στην αίθουσα του Πανεπιστημίου του Αιγαίου.

Πηγή : http://dide.dod.sch.gr

Νοε 21 2013

Γενικές οδηγίες για τη δυσλεξία μέσα στην τάξη

-Είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά στην τάξη η περίληψη της ύλης. Τελειώνοντας το μάθημα ο δάσκαλος καλό είναι να κάνει μια ανακεφαλαίωση για το τι έχει διδάξει.

-Όταν η εργασία για το σπίτι έχει οριστεί, είναι σημαντικό να ελέγχεται ότι το παιδί έχει καταγράψει σωστά τις οδηγίες.

-Βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματα και οι καθημερινές δραστηριότητες που γίνονται στην τάξη καταγράφονται και ποτέ δεν έχουν σταλεί προφορικά.

-Ενθαρρύνετε τις καλές οργανωτικές δεξιότητες με τη χρήση φακέλων και διαχωριστικών για να έχει εύκολη πρόσβαση στις εργασίες. Οι σημειώσεις ή τα βοηθητικά φυλλάδια είναι πολύ χρήσιμα.

-Χωρίστε τις εργασίες σε μικρά κομμάτια πληροφοριών που είναι εύκολο να θυμούνται.

-Καθίστε το παιδί, όσο γίνεται, κοντά στον δάσκαλο έτσι ώστε ο δάσκαλος να είναι διαθέσιμος να βοηθήσει εάν χρειαστεί. Αντιγράφοντας από τον πίνακα:

-Χρησιμοποιήστε διαφορετικού χρώματος κιμωλίες ή μαρκαδόρους για κάθε γραμμή, εάν υπάρχουν πολλές πληροφορίες γραμμένες στον πίνακα, ή υπογραμμίστε κάθε δεύτερη γραμμή με διαφορετικού χρώματος κιμωλία.

-Βεβαιωθείτε ότι το γραπτό σας κείμενο έχει καλά διαστήματα.

-Αφήστε όσα έχετε γράψει στον πίνακα αρκετή ώρα, για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί δεν βιάζεται ή ότι η εργασία δεν έχει σβηστεί από τον πίνακα πριν το παιδί τελειώσει την αντιγραφή. Διάβασμα.

-Αποφύγετε (όπου είναι δυνατό) να υποβάλετε το δυσλεξικό παιδί στη δοκιμασία του να πρέπει «να διαβάσει δυνατά στην τάξη». Εναλλακτικά δώστε στο παιδί χρόνο για να διαβάσει προεπιλεγμένο υλικό διαβάσματος, να εξασκηθεί στο σπίτι την προηγούμενη μέρα.

-Να θυμάστε ότι το διάβασμα πρέπει να είναι διασκέδαση. Ορθογραφία

-Πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να διδαχθεί ο συλλαβισμός στην τάξη δεν βοηθούν το δυσλεκτικό παιδί. Όλοι οι μαθητές μέσα στην τάξη μπορούν να ωφεληθούν από συστηματικές εκθέσεις σε κανόνες και υποδείγματα που θεμελιώνουν μια γλώσσα.

-Οι δυσλεκτικοί μαθητές φαίνονται να μην μπορούν να διορθώσουν την ορθογραφία ή το συλλαβισμό τους αυθόρμητα καθώς γράφουν, όμως μπορούν να εκπαιδευτούν να ψάχνουν για λάθη.

- Μην ξεχνάτε, ο φτωχός συλλαβισμός και η ορθογραφία δεν είναι ένδειξη χαμηλής νοημοσύνης. Μαθηματικά

-Τα μαθηματικά έχουν τη δική τους γλώσσα . Ενώ μερικοί δυσλεκτικοί μαθητές είναι καλοί στα μαθηματικά, ένα σημαντικό ποσοστό των δυσλεκτικών παιδιών μπορεί αντιμετωπίζει προβλήματα σε μερικούς τομείς των μαθηματικών. Γενικά, ορισμένες μαθηματικές ορολογίες χρειάζεται να γίνουν κατανοητές πριν να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε υπολογισμούς, όπως για παράδειγμα πρόσθεση, άθροισμα, υπόλοιπο(συν, πλην, ίσον κλπ).

-Ενθαρρύνετε τους μαθητές να εκφράζουν με λέξεις και να μιλούν με το δικό τους τρόπο μέσα από κάθε βήμα του προβλήματος. Πολλά παιδιά το βρίσκουν αυτό πολύ βοηθητικό. -Διδάξτε το μαθητή πώς να χρησιμοποιεί το πίνακα πολλαπλασιασμού οπτικά και να τον ενθαρρύνετε να λέει τις σκέψεις του φωναχτά καθώς εργάζεται.

-Βάλτε το δεκαδικό σημείο με κόκκινο μελάνι, βοηθά στην οπτική αντίληψη Γραφή – Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μελετούν τα γραπτά τους και να κάνουν αυτοκριτική.

-Συζητήστε τα πλεονεκτήματα του καλού γραφικού χαρακτήρα και τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν μέσα στην τάξη.

- Η καλυτέρευση του γραφικού χαρακτήρα μπορεί να βελτιώσει και την αυτοπεποίθηση, η οποία αντίστοιχα αντανακλά ευνοϊκά στη δουλειά του μαθητή.

-Χρήση εναλλακτικών μορφών γραφής των εργασιών, π.χ χρήση υπολογιστή. Βαθμολόγηση του γραπτού -Ο έπαινος για την προσπάθεια καθώς και την επιτυχία είναι αναγκαίος.

-Τα σημειωμένα λάθη συλλαβισμού πρέπει να είναι ανάλογα με το επίπεδο συλλαβισμού του παιδιού. Η βαθμολόγηση καλό θα ήταν να συνοδεύεται από θετικά σχόλια.

-Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε κόκκινες πέννες για τη βαθμολόγηση της δουλειάς ενός δυσλεκτικού παιδιού. Εργασία για το σπίτι

-Μέχρι το τέλος μιας σχολικής ημέρας ένα δυσλεκτικό παιδί είναι γενικά πιο κουρασμένο από τους συμμαθητές του επειδή γι’ αυτόν τα πάντα απαιτούν περισσότερη σκέψη και προσπάθεια, τα καθήκοντα διαρκούν περισσότερο και τίποτα δεν είναι εύκολο. Περισσότερα λάθη είναι πιθανόν να γίνουν. Μόνο προκαθορισμένη εργασία για το σπίτι η οποία θα είναι πραγματικά ωφέλιμη πρέπει να δίνεται στο παιδί.

-Οι δάσκαλοι που σχετίζονται με παιδιά που έχουν δυσλεξία πρέπει να είναι εύκαμπτοι στην προσέγγιση τους έτσι ώστε να μπορούν, όσο το δυνατόν γίνεται, να βρουν τρόπους που ταιριάζουν στο μαθητή, αντί να αναμένουν ότι όλοι οι μαθητές θα μάθουν με τον ίδιο τρόπο. Πάνω απ’ όλα, πρέπει να επικρατήσει η κατανόηση απ’ όλους οι οποίοι τους διδάσκουν, ότι ίσως έχουν αρκετά ταλέντα και δεξιότητες. Οι ικανότητες τους δεν πρέπει να μετρούνται καθαρώς στη βάση των δυσκολιών που παρουσιάζουν στην απόκτηση των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΦΕΚ

ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πηγή: xenesglosses.eu

Νοε 20 2013

Τι θα ήθελαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους; | www.kathigitis.org

Τι θα ήθελαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους; | www.kathigitis.org.

Νοε 18 2013

Εκπαιδευτικός και μαθητής: Πώς αξιολογεί η μία πλευρά την άλλη

Εκπαιδευτικός και μαθητής: Πώς αξιολογεί η μία πλευρά την άλλη | www.kathigitis.org.

Νοε 14 2013

Δυσγραφία: τι είναι και ποια είναι τα συμπτώματα

Η δυσγραφία είναι μία νευρολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην γραφή, συνήθως παραμορφώσεις ή λάθη στο γράψιμο. Στα παιδιά εμφανίζεται όταν πρωτο-δραστηριοποιούνται σε δραστηριότητες γραψίματος. Κάνουν γράμματα με λάθος μέγεθος ή και κατεύθυνση ή γράφουν λανθασμένες και με ορθογραφικά σφάλματα λέξεις, παρά τις οδηγίες για το αντίθετο.

Η δυσγραφία είναι μία νευρολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην γραφή, συνήθως παραμορφώσεις ή λάθη στο γράψιμο. Στα παιδιά εμφανίζεται όταν πρωτο-δραστηριοποιούνται σε δραστηριότητες γραψίματος. Κάνουν γράμματα με λάθος μέγεθος ή και κατεύθυνση ή γράφουν λανθασμένες και με ορθογραφικά σφάλματα λέξεις, παρά τις οδηγίες για το αντίθετο.

Τα παιδιά με αυτή την διαταραχή ενδέχεται να έχουν και άλλες δυσκολίες μαθησιακές, αλλά συνήθως δεν έχουν κοινωνικές δυσκολίες. Οι περιπτώσεις δυσγραφίας στους ενήλικες συνήθως εμφανίζονται μετά από κάποιο τραυματισμό.

Επιπρόσθετα με την φτωχή γραφοκινητικότητα, η δυσγραφία χαρακτηρίζεται και από λανθασμένο ή παράξενο συλλαβισμό και παραγωγή λανθασμένων λέξεων (π.χ. χρησιμοποιούν την λέξη «παιδί» αντί για «αγόρι»). Η αιτιολογία αυτού είναι άγνωστη.


ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΔΥΣΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Ο μαθητής μπορεί να εμφανίζει ισχυρές λεκτικές αλλά φτωχές γραφικές δεξιότητες
  2. Φτωχή ή ανύπαρκτη στίξη
  3. Ορθογραφικά λάθη (πολλές φορές στην ίδια λέξη που σε άλλο σημείο είναι γραμμένη σωστά) – λάθη σε κοινές καταλήξεις
  4. Φωνολογικές δυσκολίες διάκρισης
  5. Αντιστροφές
  6. Παραλείψεις συλλαβών.
  7. Αδεξιότητα
  8. Λάθη συντακτικά
  9. Ατελής πλευρίωση
  10. Δυσκολίες ερμηνείας ερωτήσεων και κατανόησης ερωτηματολογίων
  11. Δυσκολίες αρίθμησης και αντιστροφές αριθμών
  12. Γενικά δυσανάγνωστο γράψιμο (παρ’ ότι έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή και χρόνος από το παιδί)
  13. Ανακολουθίες: μίξη μεταξύ κεφαλαίων και μικρών, καλλιγραφικών και μη καλλιγραφικών, μη κατάλληλα μεγέθη με κατάλληλα, γράμματα με κλίσεις που δεν χρειάζονται
  14. Μη τελειωμένες λέξεις ή γράμματα, διαχωρισμένες λέξεις
  15. Ασταθής τοποθέτηση στον χώρο της σελίδας παρ’ότι υπακούει στις γραμμές και τα σημάδια και ασταθείς αποστάσεις μεταξύ γραμμάτων και λέξεων
  16. Σφιχτή ή ασυνήθης σύλληψη μολυβιού, συχνά κράτημα του μολυβιού πολύ χαμηλά ή κράτημα του αντίχειρα στον δείκτη και μέσο με αποτέλεσμα να γράφει με τον καρπό
  17. Μιλά στον εαυτό του ενώ γράφει ή κοιτάζει το χέρι του ενώ γράφει
  18. Αργή γραφή και αντιγραφή ακόμα και αν είναι ευκρινής και ευανάγνωστη

ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ

Η στάση σώματος παίζει σημαντικότατο ρόλο στην επαρκή απόδοση στην γραφή. Για να δούμε τι γίνεται λάθος, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ποια θεωρείται επαρκής στάση σώματος κατά την γραφή.

  1. Η νοητή ευθεία της μύτης του μολυβιού καταλήγει ανάμεσα στα μάτια
  2. Ώμοι σε μέση θέση σε γωνία 35ο κάμψη
  3. Αγκώνας στην επιφάνεια εργασίας
  4. Ευθειασμός άνω κορμού
  5. Αμφίπλευρη ολοκλήρωση (το άλλο χέρι συγκρατεί το χαρτί)

ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ

  1. Υποτονική άνω κορμού: Ο άνω κορμός βρίσκεται σε κάμψη με αποτέλεσμα το παιδί να σκύβει
  2. Υποτονική κάτω κορμού: Ο κάτω κορμός (ΟΜΣΣ) δεν βρίσκεται σε γωνία 90ο με τους μηρούς
  3. Ατελής αμφίπλευρη ολοκλήρωση: Το άλλο χέρι δεν συγκρατεί το χαρτί
  4. Ατελής μέση γραμμή: Αποφυγή να περάσει το μολύβι από την αντίθετη της κυρίαρχης πλευράς (το παιδί σκύβει στο αντίπλευρο πλάγιο)

ΠΗΓΗ: PROSEGGISI.GR

Νοε 08 2013

Περί μαθησιακών δυσκολιών: Τα συχνότερα λάθη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή

Περί μαθησιακών δυσκολιών: Τα συχνότερα λάθη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή.

Οκτ 24 2013

Πάθη Φωνηέντων

pathi fonienton

Οκτ 23 2013

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ

Οκτ 20 2013

Εκπαιδευτικό Υλικό για την 28 Οκτωβρίου

Εκπαιδευτικό Υλικό για την 28 Οκτωβρίου | www.kathigitis.org.

Οκτ 14 2013

Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής

syntaktiko arhaias ellinikis

Του φιλολόγου Αλέξανδρου Γ. Αλεξανδρίδη

Παλαιότερα άρθρα «

» Νεότερα άρθρα