Σεπ 30 2013

Τι ισχύει για την κάρτα ελεύθερης εισόδου σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Τι ισχύει για την κάρτα ελεύθερης εισόδου σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους | www.kathigitis.org.

Σεπ 23 2013

Ο φασιστικός κανιβαλισμός γεννιέται στο σχολείο

Γράφει ο Δήμος Χλωπτσιούδης

Το φασιστικό φονικό της 17ης Σεπτέμβρη έφερε στο προσκήνιο μια σειρά ζητημάτων που καλλιέργησαν και άνδρωσαν το νεοφασισμό στη χώρα μας. Ένας από τους λόγους που καταγράφηκαν -και παράλληλα προτείνεται ως λύση- είναι η εκπαίδευση.

Οι κεντρικές ευθύνες του σχολείου στην ανάπτυξη του φασισμού μπορούν να συνοψιστούν στην απουσία πολιτικής διαπαιδαγώγησης (όχι κομματικής, αλλά κριτικά πολιτικής) σε συνδυασμό με τον κομφορμιστικό του χαρακτήρα και τη μη καλλιέργεια κριτικής σκέψης και στην εθνοκεντρική διάσταση της εκπαίδευσης.

Πολιτική μπούρκα καλύπτει το προσωπείο του δημοκρατικού σχολείου.

Ένα βασικό ζήτημα που αξίζει να δούμε μέσα στο σχολικό περιβάλλον και όλη την μαθησιακή διαδικασία είναι ο κομφορμισμός που επιβάλλεται στους μαθητές. Ο μαθητής δεν έχει δικαιώματα, δεν έχει δυνατότητα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού (μόνο ο ίδιος βαθμολογείται και καταδικάζεται -όπως το βιώνει/αισθάνεται), δε συμμετέχει βιωματικά στο μάθημα, αλλά υποβάλλεται στην αυθεντία του βιβλίου και του εκπαιδευτικού.

Ο δασκαλοκεντρισμός και η αυθεντία του διευθυντή, που επιβλήθηκε και νομικά πια, καλλιεργεί τη λογική της υποταγής και της παραίτησης στη μάζα. Καθώς όμως η εκπαίδευση αποτελεί το πρώτο μέσο κοινωνικοποίησης, όχι μόνο αναπτύσσει το μίσος του για το σχολείο, αλλά και για την κοινωνία όπως τη βιώνει μέσα στο σχολείο.

Αξίζει, παράλληλα, να σημειώσουμε ότι παρατηρείται μία ιδιότυπη φοβία -όχι απλά αποφυγή ή αδυναμία- για την πολιτική. Εκπαιδευτικοί και Πολιτεία φοβούνται τις πολιτικές προσεγγίσεις και αναλύσεις στο σχολείο με ελεύθερο/ανοιχτό διάλογο. Και ενώ κάποιοι διανοούμενοι φοβούνται το διάλογο στο σχολείο, παραβλέπουν ότι είναι το κύριο μέσο που επιτρέπει την κριτική ανάπτυξη και επί τόπια αντιμετώπιση αποριών χωρίς να διαιωνίζονται ή να αντιμετωπίζονται με μύθους. Η πολιτική ανάλυση ταυτίζεται με την κομματική τοποθέτηση και την προπαγάνδα, ξεχνώντας ότι το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα προπαγανδίζει και μεταφέρει τις αρχές και τις αξίες της κυρίαρχης πολιτικής και κοινωνικής ιδεολογίας (βασική αρχή της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης που συνεχώς ξεχνάμε).

Κι ενώ το μάθημα της Πολιτικής Αγωγής θα μπορούσε να αποτελεί έναν από τους παιδευτικούς πυλώνες (μαζί με την Ιστορία, την Κοινωνιολογία, τη Φυσική και τα γλωσσικά μαθήματα -νέα ελληνική γλώσσα και ξενόγλωσσα αντικείμενα), εμείς παρατηρούμε ότι το σχολείο κινείται γύρω μαθήματα που δεν προάγουν την κρίση, αλλά τη στείρα προσέγγιση της γνώσης. Αντί να οριστούν ως παιδευτικοί κορμοί αντικείμενα που από μόνα τους είναι διαθεματικά και που δίνουν πολλές αφορμές για πολιτικές συζητήσεις, εμείς επιλέγουμε τα αρχαία ελληνικά ως γλωσσικό μάθημα (όχι ως πολιτισμό ή μέσο μεταφοράς ανθρωπιστικών αξιών) και τα μαθηματικά με τα θρησκευτικά. Αντί να συζητάμε για τα δικαιώματα, επιβάλλουμε υποχρεώσεις και τις χρεώνουμε σε παιδιά. Αντί να βλέπουμε το άτομο ως μέλος μιας ομάδας, βλέπουμε το σύνολο και εντάσσουμε αυτομάτως το άτομο μέσα σε αυτό (χωρίς τη δική του συγκατάθεση). Ακόμα και το λυκειακό μάθημα της Έκφρασης-Έκθεσης που είναι τόσο πολιτικό (ουχί κομματικό) γίνεται ως αποκλειστικά γλωσσικό.

Τα παιδιά μας δε διδάσκονται τον την αλληλεγγύη και τη συνεργασία. Οι ανθρωπιστικές αξίες του σεβασμού και της ελευθερίας είναι έννοιες αόριστες χωρίς βιωματική αναφορά στον οικείο τους χώρο, λέξεις μιας στείρας γλωσσικής μαθησιακής διδασκαλίας. Δεν αντιλαμβάνεται τη σημασία του πλουραλισμού (ούτε καν στη φύση) και την αξία της ποικιλίας (φυλεκτικής, ιδεολογικής, ζωικής και φυτικής) και συνδέει τη διαφορετικότητα με το φόβο και την απομόνωση, τον Άλλο και τον Ξένο του εκλαμβάνει ως εχθρούς.

Άλλο εθνισμός κι άλλο εθνικισμός

Ένα άλλο βασικό στοιχείο που διακρίνει την ελληνική εκπαίδευση είναι η εθνολάγνα εμμονή της. Και αυτή η εμμονή ξεπερνά κατά πολύ τις ανάγκες ενός εκπαιδευτικού συστήματος που προβάλει τα ξεχωριστά σημεία του έθνους και τις όποιες επιτυχίες του. Όλο το σχολικό περιβάλλον εντείνει όχι τον εθνισμό (προστασία και αίσθημα υπερηφάνειας για το Έθνος-πατρίδα) με τον εθνικισμό (ανωτερότητα Έθνους και υποβιβασμός των άλλων εθνοτήτων). Ο εθνικισμός, λοιπόν, προάγεται σε κεντρική ιδέα σε βάρος του εθνισμού ακόμα μέσα τον τρόπο που γιορτάζονται οι εθνικές επέτειοι, με τις φωτογραφίες που στολίζουν τους τοίχους στις τάξεις και τους σχολικούς διαδρόμους, από τον τρόπο προσέγγισης των ανθρωπιστικών ζητημάτων.

Ο εκπαιδευτικός εθνοκεντρισμός συνδέεται άμεσα με τον επιθετικό εθνικισμό και σαφέστατα ανέπτυξε εμπόδια στην κατανόηση των αναγκών των προσφύγων και των μεταναστών από τον αραβικό κόσμο στη χώρα μας. Οι ελλείψεις που καταγράφονται στην ελληνική εκπαίδευση, ακόμα και στην εθνική Ιστορία, είναι πάμπολλες.

Χαρακτηριστικό είναι ότι δε διδάσκεται επαρκώς -έως καθόλου- η ελληνική μεταναστευτική ιστορία. Τα ελληνόπουλα δε μαθαίνουν για τα μεταναστευτικά κύματα του παρελθόντος (ήδη από το ΙΘ΄ αιώνα) ούτε τα προβλήματα εισόδου κι ένταξης των Ελλήνων σε χώρες υποδοχής. Τα μεσοπολεμικά μαρτύρια του Ellis Island είναι παντελώς άγνωστα στους Έλληνες (πλην του εξαίρετου ντοκιμαντέρ του Στ. Κούλογλου), ένα θέμα που στις ΗΠΑ αποτελεί βασικό σημείο εκπαίδευσης. Αντιθέτως, οι μαθητές μας μαθαίνουν εμφατικά για τους μεγάλους ευεργέτες και εμποτίζονται με τους μύθους των Ελλήνων που διαπρέπουν στο εξωτερικό και μεγαλουργούν, κάτι που πρακτικά καλλιεργεί όχι απλά μία άκριτη στάση, αλλά και μία μεσσιανική αντίληψη για τον ευεργέτη-σωτήρα.

Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι οι Έλληνες μαθητές δε διδάσκονται επαρκώς την Ιστορία του Μεσοπολέμου (πλην της Μικρασιατικής Καταστροφής που γίνεται αναλυτικά) ούτε κατανοούν και δεν προσεγγίζουν ερμηνευτικά τα ελατήρια της φασιστικής κυριαρχίας στην Ιταλία και τη Γερμανία. Ούτε βεβαίως προσεγγίζουν την εγκληματική φύση του φασισμού και του ναζισμού. Ακόμα και η Εθνική Αντίσταση διδάσκεται υπό τον ηρωολατρικό μανδύα που διδάσκεται η Επανάσταση του 1821 και οι στρατιωτικές επιτυχίες στους Περσικούς Πολέμου· στόχος δεν είναι η κατανόηση και η κρίση, αλλά ο θαυμασμός (που τάχα οδηγεί στη μίμηση). Και φυσικά για τον Εμφύλιο Πόλεμο και τα μεταπολεμικά χρόνια με τη χούντα δε γίνεται λόγος.

Έτσι, λοιπόν, τούτα τα κενά καλύπτονται υποχρεωτικά μέσα από διηγήσεις συγγενών (βασικός ο ρόλος της οικογένειας σε τούτο), και συμπληρώνονται συναισθηματικά από τον πολιτικό λαϊκισμό, την κομματική προπαγάνδα και πάσης φύσεως έντυπα και άρθρα χωρίς επιστημονική βάση που τελικά μόνο την κρίση δεν προάγουν, αλλά αντίθετα το φανατισμό γιατί δε γίνονται οργανωμένα με έμφαση στην παίδευση και την παιδική ψυχολογία, αλλά στη μεταφορά ηθών και την επιβολή απόψεων, μύθων και ανέξοδων συνθημάτων.

Επιλογικά,

Το παιδί μαθαίνει να προσεγγίζει τα πολιτικά ζητήματα ατομικά και δεν αναπτύσσει συλλογική πολιτική συνείδηση καθώς ο κομφορμισμός λειτουργεί αντίστροφα μέσω της βαθμοθηρίας και της νεανικής αντίδρασης. Πέφτει θύμα των διηγήσεων και των οικογενειακών προσεγγίσεων που φυσικά στερούνται παιδαγωγικής προσέγγισης και συχνότατα επιστημονικής τεκμηρίωσης ή ολιστικής προσέγγισης.

Χωρίς πολιτική κρίση και έρμαιο του πολιτικού λαϊκισμού, των στερεοτύπων και των επιφανειακών προσεγγίσεων και δεδομένης της προϋπάρχουσας αρνητικής στάσης απέναντι στο σχολείο (που συντηρείται κι ενισχύεται με τις θεωρίες συνωμοσίας και την ατομική ανευθυνότητα), εύκολα στρέφεται σε οτιδήποτε φαντάζει αντισυστημικό. Δεδομένης μάλιστα της συστημικής βίας που βιώνει από μικρή ηλικία και του τιμωρητικού κλίματος της κοινωνίας, ο φασισμός προσφέρει ένα εκδικητικό φως στο τούνελ της αναζήτησης ταυτότητας (ατομικής και συλλογικής).

Και ο φασισμός φυσικά πατά πάνω σε μία ήδη διαμορφωμένη εθνικιστική συνείδηση σε συνδυασμό με τις ιδεολογικές θέσεις για το τάχα ηρωικό κι ανώτερο έθνος (που δεν κάνει λάθη και όλοι το επιβουλεύονται) που αναπτύχθηκε από το σχολείο. Και ό,τι δεν κάλυψε το σχολείο, το συμπλήρωσαν εθνικοί μύθοι, απαξιωτικές ιστορίες για τους κακούς, τους Άλλους και μύθοι για το διαφορετικό.

Το σχολείο δεν μπορεί να απαντήσει στο φαινόμενο του νεοφασισμού ούτε στα εγκλήματά του. Μπορεί όμως να προσφέρει ευκαιρίες και να συμβάλει στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μελλοντικών πολιτών. Μπορεί να συμβάλει μέσα από το διάλογο και τις αναλύσεις πολιτικών φαινομένων στην καλλιέργεια αυτόνομης σκέψης των αυριανών πολιτών που να στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα κι όχι σε μύθους, κομματικούς ή εθνικούς, και στερεότυπα. Το εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από ριζική αναθεώρηση των στόχων του μπορεί να προστατεύσει την μελλοντική κοινωνία.

Ωστόσο, ας δούμε και μία άλλη λειτουργία του σχολείου. Τούτο αποτελεί ένα βασικό σημείο, ένα από λίγα κοινά/συνδετικά στοιχεία, της κοινωνίας. Είναι ένας χώρος σχετικά οικείος σε όλους με μεγάλο μέρος του πληθυσμού των ενηλίκων να συνδέεται με αυτό (γονείς, εκπαιδευτικοί, άμεσα αποφοιτήσαντες).

Έτσι, το άψυχο σχολικό κτίριο θα μπορούσε τα απογεύματα να αποτελέσει έναν τόπο, σε κάθε γειτονιά, πολιτικών αναλύσεων και επιμορφωτικών σεμιναρίων για ενήλικες. Ένα μέρος ζωντανό κύτταρο αντεγκληματικής δράσης και συλλογικής συνείδησης μπροστά στον κίνδυνο εκφασισμού της κοινωνίας.

-

Ο Δήμος Χλωπτσιούδης σπούδασε ιστορία και εργάζεται ως φιλόλογος.

(πηγή: chldimos.blogspot.gr)

Σεπ 20 2013

Τα πέτρινα χρόνια της εκπαίδευσης

Επειδή μάλλον δεν έχει γίνει κατανοητή η πολιτική της μνημονιακής συγκυβέρνησης αναφορικά με την Παιδεία, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

1. Το νέο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου. Δηλαδή οι μαθητές, για την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη και για να πάρουν απολυτήριο Λυκείου, θα περνούν από εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα. Μετά και από το απολυτήριο, όσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε κάποιο Πανεπιστήμιο θα υποβάλλονται σε νέες πανελλήνιες εξετάσεις για τέταρτη φορά.

Τα μαθήματα της τελικής εξέτασης για την εισαγωγή σε ΑΕΙ θα είναι 4, ωστόσο θα μετρούν και οι βαθμολογίες όλων των προηγούμενων ετών.

Αποτέλεσμα:

α. Μαζική φυγή των μαθητών από τα Γενικά Λύκεια. Ποιος έχει το κουράγιο να δώσει ΤΕΣΣΕΡΙΣ φορές Πανελλήνιες; Ποιος γονέας μπορεί να ανταπεξέλθει στα φροντιστηριακά έξοδα;

β. Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο. Στόχος η στείρα εκμάθηση γνώσεων και η παπαγαλία. Απουσία κρίσης=εκμετάλλευση.

γ. Σωρεία λουκέτων στα Γενικά Λύκεια. Γιατί να παραμείνει ανοικτό ένα σχολείο χωρίς μαθητές; Άρα, δεν χρειάζονται ούτε οι καθηγητές. Στον Καιάδα!

2. Το μεγάλο πάρτι όμως, γίνεται με τα Τεχνικά Λύκεια. Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο;

Στη Β’ και την Γ’ τάξη 22 ώρες θα δίνονται σε μαθήματα ειδικότητας. Από αυτές οι μισές ώρες θα γίνονται στο σχολείο για τη θεωρητική κατάρτιση και οι υπόλοιπες σε παραγωγικές μονάδες.

Πάμε πάλι γιατί μάλλον δεν προσέξατε την τελευταία πρόταση: οι μισές ώρες θα γίνονται στο σχολείο για τη θεωρητική κατάρτιση και οι υπόλοιπες σε παραγωγικές μονάδες.

Παραγωγικές μονάδες; Μαθητεία; Παιδική εργασία!!!

Νέοι και νέες 15-18 ετών, θα εργάζονται ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ για μισθούς ΠΕΙΝΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΕΝΣΗΜΑ, σε επιχειρήσεις που θα εκμεταλλεύονται το παρόν καθεστώς. Κάλυψη θα υπάρχει μόνο σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.

Αποτέλεσμα:

α. Αύξηση της ανεργίας. Ο εργοδότης, δεν έχει κανένα λόγο να προσλάβει πτυχιούχους, όταν μπορεί να παράξει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα με φθηνά εργατικά χέρια. Μην ξεχνάτε ότι στόχος του εργοδότη, ήταν και είναι μόνο η αύξηση του κέρδους, με δραματική μείωση του κόστους.

β. Αθρόα μετανάστευση. Ο νέος ΕΡΓΑΤΗΣ που δεν δύναται να βρει πλέον δουλειά – αφού θα έχει αντικατασταθεί από έτερα 15χρονα- θα μεταβεί σε βιομηχανικές χώρες για να παρέχει τις υπηρεσίες του. Ποια είναι η πιο κοντινή ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ χώρα της ΕΕ; Η Γερμανία! Bingo!!!

γ. Δραματική αύξηση της παροχής υπηρεσιών παιδείας από ιδιώτες. Ο νέος που μέχρι πρότινος φοιτούσε σε ΕΠΑΛ και η ειδικότητά του καταργήθηκε, θα αναγκαστεί να μεταβεί σε Ιδιωτικά ΙΕΚ προκειμένου να καλύψει τα κενά.

Ποια άρθρα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού και του Ελληνικού Συντάγματος, καταστρατηγούνται:

Είναι το νομοσχέδιο παράνομο και αντισυνταγματικό; Και όμως είναι! Ρίξτε μία ματιά στο άρθρο 32 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ΟΗΕ), που επικυρώθηκε από την Ελληνική Δημοκρατία, στις 2 Δεκεμβρίου 1992.

Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 32:

Άρθρο 32

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να προστατεύεται από την οικονομική εκμετάλλευση και από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας που ενέχει κινδύνους ή που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο την εκπαίδευσή του ή να βλάψει την υγεία του ή τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ή κοινωνική ανάπτυξή του.

2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη παίρνουν νομοθετικά, διοικητικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα για να εξασφαλίσουν την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Για το σκοπό αυτόν, και λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές διατάξεις των άλλων διεθνών οργάνων, τα Συμβαλλόμενα Κράτη ειδικότερα:

α) Ορίζουν ένα κατώτατο όριο ή κατώτατα όρια ηλικίας για την είσοδο στην επαγγελματική απασχόληση.

β) Προβλέπουν μια κατάλληλη ρύθμιση των ωραρίων και των συνθηκών εργασίας.

γ) Προβλέπουν κατάλληλες ποινές και άλλες κυρώσεις, για να εξασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

Το παρόν υπερψηφισθέν νομοσχέδιο, δεν παραβιάζει όμως μόνο το Διεθνές Δίκαιο αλλά και το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας.

Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος:

H Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Συμπέρασμα:

Η γαλαζοπράσινη μνημονιακή συγκυβέρνηση, καταπατώντας κάθε έννοια Δικαίου, προωθεί την προβατοποίηση και αποβλάκωση μεγάλης μερίδας του ελληνικού πληθυσμού.

Οι κ.κ. Σαμαράς και Βενιζέλος, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά το γνωστό απόφθεγμα του Φράνσις Μπέικον, «η γνώση είναι δύναμη». Και αυτή τη δύναμη, φροντίζουν να την αφαιρέσουν από το σύνολο του ελληνικού λαού.

Γιατί λαός χωρίς γνώση, λαός χωρίς ΠΑΙΔΕΙΑ, μετατρέπεται σε άβουλη και χειραγωγήσιμη μάζα που αδυνατεί να υπερασπιστεί τα δικαιώματά της.

Γονείς, μαθητές, καθηγητές αλλά και το ίδιο το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, οφείλουν να προστατεύσουν ως κόρη οφθαλμού το βασικότερο ίσως πυλώνα του ίδιου του εθνικού μας κράτους. Την εκπαίδευση.

Μην ξεχνάτε ποτέ, τη ρήση του μεγαλύτερου ίσως φιλοσόφου και στοχαστή, της αρχαίας Ελλάδας. Του Σωκράτη:

Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

Η μόρφωση, όπως ακριβώς μια εύφορη γη, φέρνει όλα τα καλά.

Αντίνοος

πηγή: RAMNOUSIA

kathigitis.org

Σεπ 17 2013

Ψηφιακό Σχολείο-Άγνωστα Κείμενα Αρχαίων Ελληνικών

AE_A_AD_E1_S

AE_A_AD_E2_S

AE_A_AD_E3_S

AE_A_AD_E4_S

AE_A_AD_E5_S

AE_A_AD_E6_S

AE_A_AD_E7_S

AE_A_AD_E8_S

AE_A_AD_E9_S

AE_A_AD_E10_S

AE_A_AD_E11_S

AE_A_AD_E12_S

AE_A_AD_E13_S

AE_A_AD_E14_S

AE_A_AD_E15_S

Σεπ 16 2013

Τα γονίδια μας κάνουν αριστερόχειρες ή δεξιόχειρες

 

ΑΘΗΝΑ 16/09/2013

 

Μια νέα γενετική βρετανική επιστημονική έρευνα εντόπισε ορισμένα γονίδια που παίζουν ρόλο στο να γίνει κάποιος δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας.

Οι ερευνητές από τα πανεπιστήμια της Οξφόρδης, του Σεν “Αντριους και του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον Ουίλιαμ Μπράντλερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής «PLoS Genetics«, έκαναν ανάλυση γονιδιώματος σε πάνω από 3.000 άτομα και βρήκαν γονίδια που εμπλέκονται στην αριστερή-δεξιά συμμετρία, κατά την ανάπτυξη του εμβρύου.

«Τα γονίδια αυτά επηρεάζουν τη βιολογική διαδικασία μέσω της οποίας ένα πρώιμο έμβρυο εξελίσσεται από μια αρχική μπάλα κυττάρων και γίνεται ένας αναπτυσσόμενος οργανισμός με προσδιορισμένη αριστερή και δεξιά πλευρά» δήλωσε ο Ου. Μπράντλερ.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα εν λόγω γονίδια βοηθούν στο να δημιουργηθούν οι αριστερές-δεξιές διαφορές στον εγκέφαλο, οι οποίες με τη σειρά τους τους καθορίζουν αν κάποιος θα είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας.

Οι άνθρωποι είναι το μόνο είδος που έχει τόσο ισχυρή αριστερόστροφη ή δεξιόστροφη τάση, πράγμα που παραμένει μυστήριο σε μεγάλο βαθμό. Υπολογίζεται ότι το 90% των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες και οι υπόλοιποι αριστερόχειρες (πλήρως ή μερικώς).

Το γονίδιο που φαίνεται να παίζει τον σημαντικότερο ρόλο εν προκειμένω, είναι το PCSK6. Πειράματα έδειξαν ότι η σκόπιμη δυσλειτουργία του σε ποντίκια προκάλεσε ανωμαλίες αριστερής-δεξιάς ασυμμετρίας, όπως την αφύσικη ανάπτυξη των οργάνων μέσα στο σώμα. Για παράδειγμα, τα ζώα είχαν καρδιά και στομάχι στη δεξιά πλευρά και ήπαρ στην αριστερή.

Πάντως, ο Ουίλιαμ Μπράντλερ διευκρίνισε πως τα γονίδια που εντοπίσθηκαν, δεν εξηγούν πλήρως τη διαφοροποίηση των ανθρώπων σε αριστερόχειρες και δεξιόχειρες. Όπως είπε, αυτή «προκύπτει από ένα μείγμα γονιδίων, περιβάλλοντος και πολιτισμικών πιέσεων προκειμένου να συμμορφωθεί κανείς με την πλειοψηφία των δεξιοχείρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Παύλος Δρακόπουλος

Σεπ 16 2013

Ν.Ε Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Γ” Λυκείου -Οδηγίες και Χρήσιμες Υποδείξεις

Ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές εξετάσεις, η νεοελληνική λογοτεχνία έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

 1.Η ερώτηση (Α) βαθμολογείται με 15 μονάδες και αναφέρεται συνήθως σ’ ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του κειμένου (στοιχείο μορφής ή περιεχομένου).

Παραδείγματα: Τα διηγήματα του Παπαδιαμάντη έχουν χαρακτηριστεί εκτός τωνάλλων , και ως ψυχογραφικά. Να αναφέρετε τρία παραδείγματα μέσα από τοαπόσπασμα που σας δόθηκε, τα οποία επιβεβαιώνουν ότι το «όνειρο στο κύμα»μπορεί να θεωρηθεί και ψυχογραφικό διήγημα. (Θέμα 2009)

 Τα χαρακτηριστικά της Επτανησιακής σχολής στον «Κρητικό» (Θέμα 2011). 

2. Η ερώτηση (Β1) και η ερώτηση (Β2), αναφέρονται συνήθως σε τεχνικά – μορφικά χαρακτηριστικά του κειμένου και βαθμολογούνται με 20μονάδες η καθεμία.

 Παραδείγματα: Να αναφέρετε, με παραδείγματα μέσα από το κείμενο, πέντε απότα βασικά χαρακτηριστικά της διηγηματογραφίας του Βιζυηνού (Ερώτηση 2, Θέμα2003). Σε ποιο πρόσωπο γίνεται η αφήγηση και γιατί έχει επιλεγεί αυτό; (Ερώτηση3, Θέμα 2002).

3. Η ερώτηση (Γ1) αναφέρεται σ’ ένα μικρό χωρίο του αποσπάσματος του πεζού κειμένου ή σε κάποιους στίχους του ποιητικού κειμένου και απαιτεί σχολιασμό του σε 1 – 2 παραγράφους (130- 150λέξεις). Βαθμολογείται με 25 μονάδες. 

4.Η ερώτηση (Δ1) απαιτεί το συγκριτικό σχολιασμό του διδαγμένου κειμένου με το παράλληλο αδίδακτο κείμενο. Ο συγκριτικός σχολιασμός αναφέρεται συνήθως στο περιεχόμενο και εστιάζει σ’ ένα συγκεκριμένο θεματικό στοιχείο / μοτίβο, κοινό στα δύο κείμενα, ωστόσο, ενδέχεται η σύγκριση να είναι γενικότερη. Η ερώτηση Δ βαθμολογείται με20 μονάδες.  

Η ανάπτυξη αυτής της ερώτησης πρέπει να ξεκινά με το διδαγμένο κείμενο πάντα.

Οι απαντήσεις μας: 

• Δε χρησιμοποιούμε εισαγωγικές φράσεις που επιβεβαιώνουν το δεδομένο τουτύπου: «πράγματι… σίγουρα… όντως ο συγγραφέας επιδιώκει…»γιατί αυτόχρειάζεται να τεκμηριωθεί μέσα από την απάντηση.

• Οι απαντήσεις μας να είναι τεκμηριωμένες με παραδείγματα μέσα από το κείμενο όπως άλλωστε είναι και το σταθερό ζητούμενο σε όλες τις ερωτήσεις.

• Αποφεύγουμε την παράθεση χωρίων του κειμένου χωρίς σχόλιο. Τα χωρία τουκειμένου είναι τεκμήρια που επαληθεύουν τις εκτιμήσεις μας δεν έχουν απόμόνα τους αποδεικτική αξία.

 • Δε χρησιμοποιούμε το όνομα του συγγραφέα όταν οι ερωτήσεις αναφέρονται στοπεριεχόμενο του κειμένου, στον «κειμενικό» κόσμο, χρησιμοποιούμε το όνομα τουήρωα που κατά περίπτωση πρωταγωνιστεί ή του αφηγητή.

• Αποφεύγουμε τις φράσεις: «στο σημείο αυτό ο αφηγητής μας μιλά… μας λέει …μας ενημερώνει… μας γνωστοποιεί /πληροφορεί ότι…»,είναι προτιμότερες φράσειςτου τύπου: στο σημείο αυτό αισθητοποιείται πιστοποιείται/ αποδεικνύεται/τονίζεται/ εξαίρεται κλπ.

Σεπ 15 2013

Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση

ΜΙΣΘΟΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2011-2012
 
Πηγή: Eurydice Report: «Teachers’ and School Heads’ Salaries and Allowances in Europe, 2011/12», ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης για το 2011-12 είχαμε αυξήσεις μισθών ή σι μισθοί ήταν χωρίς μεταβολή. Τα στοιχεία αναφέρονται για το σχολικό έτος 2011-12 και σε κάποιες χώρες οι μισθολογικές αναπροσαρμογές αρχίζουν με την έναρξη του ημερολογιακού έτους (2012). Οι χώρες που οι μισθοί μειώθηκαν είναι η Ελλάδα, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Σλοβενία.
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
 
Στις περισσότερες χώρες οι μισθοί για το Γυμνάσιο και το Λύκειο είναι οι ίδιοι, ενώ υπάρχουν και χώρες που οι μισθοί διαφέρουν, ανάλογα τη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
 
 
 
Οι μισθοί όλων των χωρών έχουν μετατραπεί σε ισοτιμία με το Ευρώ και αναφέρονται στον ετήσιο μικτό μισθό στον εισαγωγικό (κατώτερος μισθός) και στον καταληκτικό βαθμό (ανώτερος μισθός)
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαική Ένωση
 
Πόσα παίρνεις, δάσκαλε; Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση
 
Πόσα παίρνεις, δάσκαλε; Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση
 
 
Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση
Σύμφωνα με την έρευνα του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ της ΟΛΜΕ Η ετήσια ποσοστιαία μείωση κυμαίνεται από 44,54% για τον νεοδιόριστο έως 22,41% για τον εκπαιδευτικό με 33 χρόνια υπηρεσίας.
 
Ολόκληρη η έρευνα του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ της ΟΛΜΕ (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012) υπάρχει εδώ: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=4032
Πηγή : www.http://www.dictyo.gr/

Σεπ 14 2013

Το Νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο

nomos-neo-likio

Σεπ 10 2013

Νέα αλλαγή στην ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας

Νέα αλλαγή στην ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας | AlfaVita – Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο.

Σεπ 10 2013

Διευκρινίσεις σχετικά με τις αναθέσεις της Ιστορίας σε Γυμνάσια και Λύκεια

Διευκρινίσεις σχετικά με τις αναθέσεις της Ιστορίας σε Γυμνάσια και Λύκεια | Esos.gr – Τα πάντα για την παιδεία.

Παλαιότερα άρθρα «

» Νεότερα άρθρα