Αυγ 31 2014

Τα κινητά «ξαναγράφουν» το savoir vivre

Με την πάροδο των ετών οι ηλεκτρονικές συσκευές έχουν «ξεχειλώσει» τα όρια των κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών
Τα κινητά «ξαναγράφουν» το savoir vivre
Ραντεβού με το… κινητό τους βγαίνουν πολλά ζευγάρια νέων που δηλώνουν κολλημένοι με τη συσκευή τους
Τα smartphones, πέρα από παράθυρο στον κόσμο και πρακτικά γκάτζετ τσέπης για κάθε ενδεχόμενο, συχνά-πυκνά συνοδεύονται από όχι και τόσο κομψές συμπεριφορές οι οποίες παρ” όλα αυτά έχουν καταφέρει και έχουν τρυπώσει στη σφαίρα των κοινωνικά αποδεκτών πράξεων. Πλέον ο χρήστης μπορεί ανενόχλητος να «πασπατεύει» τη συσκευή του και ας βρίσκεται περιτριγυρισμένος από κόσμο ή σε μια πολύ σημαντική επαγγελματική συνάντηση – κάτι που μέχρι πρότινος ήταν αδιανόητο.
Νέα βρετανική μελέτη έδειξε ότι οι «έξυπνες» συσκευές μάς ακολουθούν παντού, και ιδιαίτερα σε μέρη στα οποία κάποτε ακόμη και ο… βασιλιάς πήγαινε μόνος του, όπως π.χ. στο υπνοδωμάτιο και στην τουαλέτα. Σε γενικές γραμμές φάνηκε ότι το 74% των συμμετεχόντων ηλικίας 16-24 ετών κουβαλούν διαρκώς το κινητό μαζί τους.
Ολος ο κόσμος σε μια συσκευή

Στόχος των ειδικών της εταιρείας επικοινωνίας και μάρκετινγκ Havas Media, που πραγματοποίησε τη δημοσκόπηση, ήταν να δουν τον βαθμό της επίδρασης του ψηφιακού περισπασμού στην κοινωνία αλλά και στην ανθρώπινη ψυχολογία. Διαπίστωσαν λοιπόν ότι – όπως βέβαια μπορεί κανείς απλά να παρατηρήσει γύρω του – τα νέα παιδιά δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφέρονταν οι συνομήλικοί τους πριν από 10 χρόνια.
Βάσει των στοιχείων που συνέλεξαν μάλιστα, φάνηκε ότι όχι μόνο δεν χρησιμοποιούν τις συσκευές τους απλώς ως μέσο επικοινωνίας – πραγματοποιώντας τηλεφωνικές κλήσεις ή στέλνοντας μηνύματα – αλλά εξαρτώνται σε υπερβολικό βαθμό από αυτές, εμφανίζοντας μάλιστα αυξημένα επίπεδα στρες σε περίπτωση που τις αποχωριστούν έστω και για λίγο.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατά τους ειδικούς, ενθαρρύνουν τις ναρκισσιστικές συμπεριφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στους νέους. Περίπου το 50% των εθελοντών δήλωσε ότι κάποια στιγμή έχει δημοσιεύσει κάτι στα social media αποβλέποντας σε μια συγκεκριμένη αντίδραση από πλευράς των φίλων του. Η νέα γενιά φάνηκε να υιοθετεί συχνά επιδεικτικές και προκλητικές συμπεριφορές ή ακόμη να ψεύδεται στους διαδικτυακούς φίλους με μεγαλύτερη ευκολία συγκριτικά με τους μεγαλύτερους χρήστες.
Περίπου το 33% παραδέχθηκε ότι πολλές φορές υπερβάλλει σε δηλώσεις που δημοσιεύει στο status, με τις γυναίκες να σκαρφαλώνουν στην κορυφή της συγκεκριμένης συνήθειας.
Επίσης το 68% αποκάλυψε ότι έχει κάποια στιγμή «ψαχουλέψει» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βρει πληροφορίες που αφορούσαν τον/την πρώην σύντροφό του. Παρ” όλα αυτά, το 75% αναγνωρίζει ότι τα social media μπορούν να καταστρέψουν μια σχέση.

Νέες συνήθειες, νέοι κώδικες καλής συμπεριφοράς

Από την ανταπόκριση των εθελοντών φάνηκε ότι η εκτεταμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει καταφέρει να «ξεχειλώσει» τα όρια των αποδεκτών συμπεριφορών στο κοινωνικό μας περιβάλλον. Το 66% εξ αυτών δήλωσε ότι ασχολείται με το κινητό ενόσω βρίσκεται έξω με φίλους ή συναδέλφους και ιδιαίτερα όταν η σύσταση της παρέας ή η κουβέντα είναι βαρετή.
Το 79% των βρετανών χρηστών που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση ανέφερε ότι είναι απόλυτα αποδεκτό να χρησιμοποιεί κανείς το κινητό του στην τουαλέτα, ενώ το 81% θεωρεί ότι μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τη συσκευή του σε ήσυχους χώρους, όπως π.χ. σε μια βιβλιοθήκη ή στο τρένο.
Πέρα από τις κοινωνικές αντοχές όμως, όπως φαίνεται τα smartphones δοκιμάζουν και τις επαγγελματικές επιδόσεις των χρηστών. Το 29% συμφωνεί με τη χρήση των «έξυπνων» συσκευών κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής συνάντησης ή μιας σύσκεψης.
«Κατά την τελευταία δεκαετία η επίδραση του κινητού τηλεφώνου και των social media στην καθημερινότητά μας έχει προκαλέσει δραματικές αλλαγές στον ανθρώπινο ψυχισμό» αναφέρει εκπρόσωπος της Havas Media. «Για τον λόγο αυτόν βλέπουμε ότι και ο τρόπος που μια εταιρεία προσεγγίζει τους πελάτες και γενικότερα το κοινό της έχει αλλάξει. Το σίγουρο είναι ότι οι εταιρείες που κατανοούν την περιπλοκότητα του νέου αυθόρμητου, ναρκισσιστή και εξαρτημένου από τη συσκευή του καταναλωτή είναι εκείνες που τελικά θα καταφέρουν να ξεχωρίσουν στο πλήθος».
Πηγή : http://www.tovima.gr/science/article/?aid=626337

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3143

Αυγ 30 2014

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και οι αμοιβαίες μεταθέσεις για το διδακτικό έτος 2014

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και οι αμοιβαίες μεταθέσεις για το διδακτικό έτος 2014-15 ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ | Esos.gr.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3141

Αυγ 22 2014

Καμιά αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών

Καμιά αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3140

Αυγ 21 2014

18.000 τα κενά-Την άλλη εβδομάδα οι αποσπάσεις

18.000 τα κενά-Την άλλη εβδομάδα οι αποσπάσεις | Esos.gr.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3139

Αυγ 21 2014

Αναπληρωτές: Όλο το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων

Αναπληρωτές: Όλο το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3138

Αυγ 21 2014

Διορισμοί: Τι ζητούν οι αναπληρωτές φιλόλογοι

Διορισμοί: Τι ζητούν οι αναπληρωτές φιλόλογοι – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3137

Αυγ 18 2014

Καταργούν ειδικότητες για να βουλώσουν τρύπες

Καταργούν ειδικότητες για να βουλώσουν τρύπες | Εφημερίδα των Συντακτών | online έκδοση.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3133

Αυγ 18 2014

Ναρκωτικά και Εφηβεία

Τα ναρκωτικά

Το παιδί σας έχει μπει στην εφηβεία και ο μεγαλύτερος εφιάλτης σας είναι τα ναρκωτικά. Αναρωτιέστε τι πρέπει να κάνετε για να το προστατεύσετε και ποια σημάδια μπορεί να δηλώνουν ότι έχει μπλέξει; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα «Οι γονείς κάνουν τη διαφορά», «Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά», «Οι γονείς χωρίζουν» και «Παιδιά στην εφηβεία, γονείς σε κρίση», κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει. 

Μπορεί να πειραματιστούν με ναρκωτικά οι έφηβοι που…

-έχουν άγχος και ανασφάλεια ή κατάθλιψη

-δε διαθέτουν κοινωνικές δεξιότητες για να αντιμετωπίσουν διάφορα καθημερινά προβλήματα

-αισθάνονται απόρριψη από το περιβάλλον, νιώθουν να μην ανήκουν πουθενά και θέλουν απεγνωσμένα να ενταχθούν σε μια ομάδα η οποία επιτέλους θα τα αποδεχτεί- στην προκειμένη περίπτωση, στην ομάδα των παιδιών που κάνουν ήδη χρήση ουσιών

-θέλουν να κάνουν τους τολμηρούς και τους αρχηγούς και τους αρέσει η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά, ρισκάρουν για να αποδείξουν στη συντροφιά και στον εαυτό τους πόσο άτρωτοι και ισχυροί είναι

-δεν έχουν στενές σχέσεις με τους γονείς τους ή με άλλα θετικά πρότυπα ενηλίκων και παράλληλα συναναστρέφονται με παρέες ή ένα άτομο που κάνει ήδη χρήση ουσιών

-δεν έχουν πειστεί από τους γονείς και το ευρύτερο περιβάλλον τους ότι «τα ναρκωτικά είναι κάτι κακό» και δεν έχουν σαφώς αρνητική στάση έναντι των ναρκωτικών – δηλαδή δεν τα απορρίπτουν κατηγορηματικά

-έχουν γονείς τοξικομανείς ή αλκοολικούς.

Πώς θα προλάβετε…

Όπως σε όλα τα σοβαρά προβλήματα των εφήβων, η καλύτερη πρόληψη είναι η συχνή, σταθερή και σε βάθος επικοινωνία με το παιδί.

Ακόμα και αν ο έφηβος είναι αρνητικός και προχωρεί σε ρήξη, ο γονιός θα πρέπει να προσπαθεί καθημερινά να ξαναχτίζει τις γέφυρες.

Η σταθερή προπαγάνδα των γονιών κατά των ναρκωτικών να ξεκινά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Οι έφηβοι που μιλούν τακτικά με τους γονείς τους για τους κινδύνους των ναρκωτικών έχουν 42% λιγότερες πιθανότητες να κάνουν χρήση. Ωστόσο μόνο το ¼ των εφήβων αναφέρουν ότι συζητούν με τους γονείς αυτά τα θέματα.

Να χρησιμοποιούν ρεαλιστικά και επιστημονικώς αποδεδειγμένα επιχειρήματα και όχι να το εκφοβίζουν με ανακρίβειες, γιατί αν το παιδί αποφασίσει να τους παρακούσει και δοκιμάσει χασίς, θα διαπιστώσει ότι «δεν πέθανε από μια ρουφηξιά». Κατά συνέπεια, θα διαπιστώσει ότι οι γονείς του υπερέβαλαν και πολύ πιθανόν να θεωρήσει ότι εξίσου ανακριβή είναι όλα όσα του είπαν για το ζήτημα των ναρκωτικών.

Ένα συχνό επιχείρημα που τα παιδιά επικαλούνται είναι ότι δε βλάπτει η χρήση χασίς. Οι γονείς μπορούν να τα ενημερώσουν ότι ένα τσιγάρο που περιέχει 750 χιλιογραμμάρια χασίς έχει τις ίδιες βλαβερές συνέπειες στους πνεύμονες όσο 4 κανονικά τσιγάρα και φυσικά το πρόβλημα λειτουργεί αθροιστικά. Να τους θέσουν όμως προβληματισμούς για το τι τα οδηγεί στη χρήση.

Σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων να οργανώνουν στο σχολείο του παιδιού κατά καιρούς εκστρατείες ενημέρωσης των μαθητών κατά των ναρκωτικών.

Τι πρέπει να σας θορυβήσει

Έχει γενικά αλλάξει συμπεριφορά, δείχνει απόμακρο, κουρασμένο, παραμελεί την ατομική του καθαριότητα, δεν είναι συνεργάσιμο.

Παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις στη διάθεσή του.

Αποφεύγει τους γονείς.

Εμφανίζει έντονη υπνηλία ή αϋπνία.

Έχει αλλάξει η στάση του απέναντι στο σχολείο, κάνει κοπάνες και πέφτουν οι βαθμοί σε όλα τα μαθήματα.

Αφαιρείται συχνά.

Καθυστερεί ή και αμελεί τις υποχρεώσεις του.

Δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για δραστηριότητες.

Κάνει συχνά περίεργα τηλεφωνήματα με αξιοσημείωτη μυστικότητα.

Λέει αρκετά ψέματα τον τελευταίο καιρό.

Δείχνει πιο ευερέθιστο και αμυντικό. Ρίχνει πιο εύκολα τις ευθύνες στους άλλους.

Πίνει και καπνίζει στις εξόδους με τις παρέες του.

Συμπεριφέρεται με τρόπο που δείχνει ότι ίσως δεν απορρίπτει πια τη χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Έχει πιθανόν ξεκόψει από τους παλιούς του φίλους. Κάνει παρέα με μεγαλύτερα ή συνομήλικα παιδιά που έχετε υπόνοιες ότι ίσως κάνουν χρήση ναρκωτικών.

Προμηθεύεται φάρμακα που δεν ξέρετε σε τι τα χρειάζεται.

Έχει τύχει να το δείτε να παραπατά ή να μιλάει σαν μεθυμένο χωρίς να έχει πιει.

Γελάει και χαχανίζει χωρίς λόγο.

Ζητάει πολλά γλυκίσματα.

Αρχίζει ξαφνικά να χρησιμοποιεί διάφορα αρωματικά στόματος.

Τα μάτια του είναι κατά καιρούς θολά ή πολύ κόκκινα και οι κόρες είναι άλλοτε πολύ διεσταλμένες και άλλοτε πολύ μικρές.

Ίσως τελειώνουν πολύ γρήγορα τα ποτά στο σπίτι.

Ζητάει παραπάνω χρήματα ή, αντίθετα, βρίσκεται με πολλά χρήματα που δεν του τα έχετε δώσει εσείς.

Χρησιμοποιεί αργκό που δε συνήθιζε παλιά.

Έχετε ανακαλύψει στο δωμάτιό του ή στα πράγματα του κομμάτια αλουμινόχαρτο ή χαρτάκια για τσιγάρο ή κομμένα καλαμάκια, ή περίεργη σκόνη, χάπια ή σύριγγες.

Πηγή : http://www.news.gr/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3127

Αυγ 11 2014

Ανάθεση μαθημάτων φιλολόγων σε άλλες ειδικότητες

Ανάθεση μαθημάτων φιλολόγων σε άλλες ειδικότητες

Έντονη είναι η αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων στην διεύρυνση της Β ανάθεσης του μαθήματος Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός που με απόφαση του κ. Δερμεντζόπουλου μπορούν πλέον να το διδάσκουν και ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους «οι καθηγητές ξένων γλωσσών δεν έχουν ούτε μία επισκόπηση της ελληνικής και ευρωπαϊκής Ιστορίας, αφετέρου χαρακτηρίζουν θετική την εξέλιξη αυτή, παραβλέποντας βεβαίως τις επιπτώσεις για τους Φιλολόγους και τους ίδιους τους μαθητές».

Παράλληλα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑ.Σ.Α.Φ.) γνωστοποιεί στο Υπουργείο την προσφυγή του στο ΣτΕ για το θέμα της β” ανάθεσης της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, στηριζόμενος στην υπουργική απόφαση 124062/Γ2/06.09.2013, η οποία ορίζει ότι μόνο για το 2013-2014 οι καθηγητές ξενόγλωσσης φιλολογίας έχουν το δικαίωμα να διδάσκουν Ιστορία ως β΄ ανάθεση.

Ο ΠΑΣΑΦ τονίζει ότι «ο θεσμός της β” ανάθεσης προέκυψε ως αναγκαιότητα μόνο σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές της χώρας. Η πρακτική, όμως, των αναθέσεων έλαβε απειλητικές διαστάσεις και σε σχολεία των πόλεων με τραγικές συνέπειες για το εκπαιδευτικό έργο, και καθώς είναι αντίθετη σε κάθε επιστημονική και παιδαγωγική δεοντολογία, ακυρώνει στην πράξη τη διάκριση των επιστημονικών κλάδων στην Εκπαίδευση και υποβαθμίζει ευθέως την ποιότητα του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς διδάσκονται αντικείμενα από ειδικότητες μη καταρτισμένες, όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική του».

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της πιο πάνω διαπίστωσης παρουσιάζεται η Ιστορία που σύμφωνα με τον ΠΑΣΑΦ «υπήρξε κραυγαλέο θύμα αυτής της πολιτικής με αποτέλεσμα τα Ελληνόπουλα να είναι σχεδόν ανιστόρητα. Για το θέμα αυτό υπήρξε σωρεία αντιδράσεων από επιστημονικές ενώσεις (Π.ΕΦ.,ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Συνδέσμους Φιλολόγων) χωρίς ωστόσο το Υπουργείο να λάβει μέριμνα για τον τερματισμό αυτού του παραλογισμού».

Ο ΠΑΣΑΦ δεν παραλείπει να αναφερθεί και στην πρόθεση του Υπουργείου για περαιτέρω διεύρυνση των αναθέσεων «με το επιχείρημα της έλλειψης οικονομικών πόρων, αγνοώντας τη γνωμοδότηση του ΙΕΠ, που είναι υπεύθυνο για τις αναθέσεις των μαθημάτων με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια. Με σεμινάρια προτίθεστε να αντικαταστήσετε τις σπουδές κάθε εκπαιδευτικού και οι μαθητές τελικά θα είναι για άλλη μια φορά τα θύματα της μνημονιακής πολιτικής που εσείς επιλέξατε;» υπογραμμίζουν μεταξύ των άλλων οι αναπληρωτές φιλόλογοι.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων κλείνει την ανακοίνωσή του τονίζοντας ότι «το λειτούργημα του εκπαιδευτικού δε δύναται να εφαρμοστεί με τις επιταγές του μνημονίου -κατά το δοκούν- και με υπουργικές αποφάσεις που καταστρατηγούν επαγγελματικά δικαιώματα στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού και στη γενικότερη εξυπηρέτηση της σχολικής μονάδας. Κάθε ειδικότητα – εξ ορισμού – διδάσκει συγκεκριμένα μαθήματα και το Υπουργείο επιθυμεί να έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να διδάσκονται μαθήματα με βάση την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και μόνο, παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια. Κύριε Υπουργέ, ευελπιστούμε πως θα πρυτανεύσει η λογική και δε θα υλοποιηθεί ένα ακόμη έγκλημα στον ήδη πληγέντα χώρο της Παιδείας».

Πηγή : http://www.news.gr/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3126

Αυγ 10 2014

Υπ. Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ σε όλους τους φορείς

Υπ. Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ σε όλους τους φορείς – Ολα τα ονόματα | AlfaVita – Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3125

Παλαιότερα άρθρα «

» Νεότερα άρθρα

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων