Η θάλασσα- εργαστήριο δεξιοτήτων.

Φέτος διορίστηκα στο 2ο Νηπιαγωγείο Νέου Καρλοβάσου και οι περιπέτειες συνεχίζονται. Φέτος ξεκινάμε και τα εργαστήρια δεξιοτήτων και μέσα από τον ιστότοπο θα ενημερώνονται οι δράσεις μας καθώς και οι δραστηριότητες που υλοποιούνται.

Λόγω της επετείου της 28η Οκτωβρίου μιλήσαμε μαζί με τα παιδιά για την μεγάλη γιορτή της Ελλάδας μας και είδαμε τον χάρτη. Όμως εμείς που ζούμε; Βρήκαμε μαζί με τα παιδιά τη Σάμος, το νησί μας. Τι είναι όμως νησί; Τα παιδιά είπαν ότι νησί είναι μία πέτρα που γύρω γύρω έχει θάλασσα. Πώς μοιάζει αυτή η πέτρα; Οι απαντήσεις πολλές αλλά επικεντρώθηκαν σαν μία αγελάδα θυμωμένη, σαν ένα αγριεμένο πρόβατο κ.α.

Βάψαμε ένα χαρτί όλο μπλε με δαχτυλομπογιές. Στη συνέχεια κόψαμε το νησί μας και το κολλήσαμε.

Τι μπορούμε να δούμε από το νησί μας στη θάλασσα; Τα παιδιά είπαν για ψάρια, βάρκες αλλά και πλοία, κοχύλια, άμμος, καβούρια κ.α. Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν τις απαντήσεις τους.

Όμως πολλές φορές η θάλασσα είναι αγριεμένη. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Τα παιδιά είπαν επειδή είναι θυμωμένη και στεναχωρημένη, και ανέφεραν διάφορους λόγους. Επειδή ρίχνουν οι άνθρωποι σκουπίδια, μάσκες, ρούχα, παπούτσια κ.α. Οι απαντήσεις τους ήταν η αφορμή να τις αποτυπώσουμε στο χαρτί.

                

Αξιοποιώντας ένα βίντεο

Δημιουργήστε ένα έγγραφο που να βασίζεται στην αξιοποίηση ενός βίντεο  διδακτικά στην τάξη σας.

 

Αυτή την περίοδο μαζί με τα παιδιά ασχολούμαστε με τα  παλιά επαγγέλματα. Μέσα από τις Τέχνες και την οπτικοακουστική έκφραση τα παιδιά  ενθαρρύνονται να αναγνωρίσουν βασικές πληροφορίες από μικρά αποσπάσματα βίντεο που παρακολουθούν. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τα παιδιά να γνωρίσουν την τεχνική της αγγειοπλαστικής, να πλάσουν και να μορφοποιήσουν.

Οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η  ερωτηματική διδασκαλία, η οπτική παρατήρηση, συζήτηση και η ομαδοσυνεργαστική μέθοδος. Καθώς και το βίντεο που χρησιμοποιήθηκε από την ιστοσελίδα https://www.youtube.com/watch?v=HBDkTKP9ebA.

Η αφόρμηση δόθηκε από τα παιδιά φέρνοντας στο σχολείο ένα κεραμικό δοχείο. Οι ερωτήσεις των παιδιών για το συγκεκριμένο αντικείμενο πολλές. Πώς φτιάχτηκε; Ποιος το έφτιαξε; Χρειάστηκε εργαλεία; Ξέρετε κάποιον που να φτιάχνει πήλινα αγγεία;  Τότε τα παιδιά πρότειναν να ψάξουμε στο διαδίκτυο. Έπειτα παρακολουθήσαμε στην ιστοσελίδα https://www.youtube.com/watch?v=HBDkTKP9ebA  έναν αγγειοπλάστη να φτιάχνει πήλινο δοχείο και την χρησιμότητα του.

Στην συνέχεια συζητήσαμε πάνω στο βίντεο που είδαμε. Οι ερωτήσεις που ειπώθηκαν ήταν: Θεωρείται ότι είναι δύσκολο; Έχετε ξαναδεί παρόμοια αγγεία; Θα μπορούσαμε εμείς να τα φτιάξουμε;

Η δραστηριότητα τελείωσε με τα παιδιά να χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Η κάθε μία ομάδα έχοντας πηλό στα χέρια της αποφασίζει ποιο αγγείο θα δημιουργήσει.

Το βίντεο κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και ανέπτυξαν την δημιουργικότητα τους. Θέλησαν να πλάσουν και να μορφοποιούσαν και τα ίδια τα παιδιά τον πηλό.