ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΤΑΞΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

Α) «ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ»

ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: “Γλώσσα – Γλώσσες και Πολιτισμοί του κόσμου”

ΕΝΟΤΗΤΑ 5η: “Ειρήνη – Πόλεμος”

Β) «ΙΣΤΟΡΙΑ»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο: “Ο Μικρασιατικός Πόλεμος (1919-1922)” – Ενότητα 38 & 39

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟΥ: Η ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ.

1ο  ΣΤΑΔΙΟ

Χωρίζουμε τους μαθητές σε 4 ομάδες.

2ο  ΣΤΑΔΙΟ

Αναθέτουμε στις ομάδες να “στήσουν” με τη χρήση power point το δικό τους πρωτοσέλιδο με θέμα τη μικρασιατική εκστρατεία και την καταστροφή της Σμύρνης.

  • Η 1η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας ελληνικής εφημερίδας που κυκλοφόρησε την επομένη της καταστροφής.
  • Η 2η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας τουρκικής εφημερίδας που κυκλοφόρησε την επομένη της καταστροφής.
  • Η 3η ομάδα  θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας γαλλικής, ιταλικής ή σοβιετικής  εφημερίδας (σύμμαχοι Κεμάλ) που κυκλοφόρησε την επομένη της καταστροφής.
  • Η 4η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας που κυκλοφόρησε σε μια ουδέτερη ως προς τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές (ελληνική – τουρκική) χώρα  την επομένη της καταστροφής.

3ο  ΣΤΑΔΙΟ

Στη συνέχεια ζητείται από τους μαθητές να αλλάξουν:

α) τη γραμματοσειρά

β) το χρώμα στο φόντο και στα γράμματα

γ) το μέγεθος των γραμμάτων

δ) τις φωτογραφίες που πλαισιώνουν τον τίτλο

4ο  ΣΤΑΔΙΟ

Οι μαθητές θα καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους. Στη συνέχεια θα αξιολογήσουν τα πρωτοσέλιδα που παρουσιάστηκαν και θα ψηφίσουν την καλύτερη παρουσίαση.

 

 

“Διαφήμιση και Ταξίδια” Φύλλο Εργασίας

Β΄ Γυμνασίου

Νεοελληνική  γλώσσα

Ενότητα 1η : «Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα» &

Ενότητα 6η : «Παρακολουθώ , ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές (ΜΜΕ , διαδίκτυο, κ.τ.λ.)

Διαφήμιση & Ταξίδια

  • Διαφημίσεις 1&2

https://www.youtube.com/watch?v=

https://www.youtube.com/watch?v=2WXnaQc1NVI

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Οι μαθητές/τριες θα εργαστούν σε 4 ομάδες των 5 ατόμων.

1. Γιατί οι διαφημίσεις αυτές τράβηξαν την προσοχή του κοινού σε Ελλάδα και εξωτερικό;

2. Πώς συνδέονται οι παραπάνω διαφημίσεις με το προϊόν που θέλουν να προωθήσουν;

3. Τι συναισθήματα προκαλούν: α.  στους Έλληνες και β. στους ξένους θεατές;

4. Ποιες ιδιαιτερότητες των Ελλήνων προβάλλονται στις δύο διαφημίσεις;

Δείτε και τις δύο διαφημίσεις που ακολουθούν:

  •  Διαφημίσεις 3&4

https://www.youtube.com/watch?v=TExqx-sP_w8

https://www.youtube.com/watch?v=Wv8hPIqhGPM

5. Σε τι διαφοροποιούνται οι παραπάνω διαφημίσεις σε σχέση με τις δύο πρώτες;

6.  Ποιες όψεις της Ελλάδας προβάλλουν;

 7. Φτιάξτε ένα σενάριο διαφήμισης (ραδιοφωνικής ή τηλεοπτικής) μέσα από το οποίο θα παρουσιάζετε με χιουμοριστικό τρόπο τους ανθρώπους μιας περιοχής της Ελλάδας με σκοπό την τουριστική προβολή του τόπου αυτού.

Η σχολική βία (antibulling) με 15 εικόνες και 10 ερωτήσεις

Η σχολική βία ( antibulling)

Λόγια σοφά και διαχρονικά….

untitled

 

 

 

 

 

 

 

Από το παράπονο  του Οδυσσέα Ελύτη

Αναρωτιέμαι μερικές φορές:

Είμαι εγώ που σκέφτομαι καθημερινά, πως η ζωή μου είναι μία;

Όλοι οι υπόλοιποι το ξεχνούν;

Ή πιστεύουν πως θα έχουν κι άλλες, πολλές ζωές, για να κερδίσουν τον χρόνο

που σπαταλούν;

Ν΄ αντικρίζεις τη ζωή με μούτρα.

Να περιμένεις την Παρασκευή που θα φέρει το Σάββατο και την Κυριακή

για να ζήσεις.

Κι ύστερα να μη φτάνει ούτε κι αυτό, να χρειάζεται να περιμένεις τις διακοπές.

Και μετά ούτε κι αυτές να είναι αρκετές.

Να περιμένεις μεγάλες στιγμές.

Να μην τις επιδιώκεις, να τις περιμένεις.

Κι ύστερα να λες πως είσαι άτυχος και πως η ζωή ήταν άδικη μαζί σου.

Και να μη βλέπεις ,πως ακριβώς δίπλα σου συμβαίνουν αληθινές δυστυχίες

που η ζωή κλήρωσε σε άλλους ανθρώπους.

Σ΄  εκείνους που δεν το βάζουν κάτω και αγωνίζονται.

Και να μην μαθαίνεις από το μάθημά τους.

Και να μη νιώθεις καμία φορά ευλογημένος που μπορείς να χαίρεσαι τρία

πράγματα στη ζωή σου, την καλή υγεία, δυο φίλους, μια αγάπη, μια δουλειά,

μια δραστηριότητα που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δημιουργείς, ότι έχει λόγο

η ύπαρξή σου.

Να κλαίγεσαι που δεν έχεις πολλά.

Που κι αν τα είχες, θα ήθελες περισσότερα.

Να πιστεύεις ότι τα ξέρεις όλα και να μην ακούς.

Να μαζεύεις λύπες και απελπισίες, να ξυπνάς κάθε μέρα ακόμη πιο βαρύς.

Λες και ο χρόνος σου είναι απεριόριστος.

Κάθε μέρα προσπαθώ να μπω στη θέση σου.

Κάθε μέρα αποτυγχάνω.

Γιατί αγαπάω εκείνους που αγαπούν τη ζωή.

Και που η λύπη τους είναι η δύναμή τους.

Που κοιτάζουν με μάτια άδολα και αθώα, ακόμα κι αν πέρασε ο χρόνος

αδυσώπητος από πάνω τους.

Που γνωρίζουν ότι δεν τα ξέρουν όλα, γιατί δεν μαθαίνονται όλα.

Που στύβουν το λίγο και βγάζουν το πολύ.

Για τους εαυτούς τους και για όσους αγαπούν.

Και δεν κουράζονται να αναζητούν την ομορφιά στην κάθε μέρα,

στα χαμόγελα των ανθρώπων, στα χάδια των ζώων, σε μια ασπρόμαυρη

φωτογραφία, σε μια πολύχρωμη μπουγάδα.

Όσο κι αν κανείς προσέχει

όσο κι αν το κυνηγά

πάντα, πάντα θα΄ναι αργά

δεύτερη ζωή δεν έχει.

 

)

Ειδοποίηση για έκτακτα καιρικά φαινόμενα!

κατάλογοςΜέσα στα επόμενα δύο εικοσιτετράωρα βροχές και καταιγίδες θα πλήξουν το μεγαλύτερο μέρος της χώρας, ενώ χιόνια θα πέσουν στα ορεινά. Η θερμοκρασία θα σημειώσει κατακόρυφη πτώση, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε χιόνια ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας.

Κάνοντας την περίθαλψη πιο διαφανή – Ενεργοποιώντας τον ψηφιακό γιατρό

 

Αν μπορώ να έχω πρόσβαση στον τραπεζικό μου λογαριασμό και να διαχειρίζομαι τα οικονομικά μου σε απευθείας σύνδεση, γιατί δεν μπορώ να απολαμβάνω παρόμοια ευελιξία σε ό,τι αφορά την υγειονομική μου περίθαλψη; Για τους σύγχρονους ψηφιακά καταναλωτές, αυτή είναι μια εύλογη ερώτηση. Και στην πραγματικότητα, σε πρόσφατη έρευνα το 80% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσαν ότι θα ήθελαν να είναι σε θέση να έχουν  πρόσβαση στα ιατρικά τους αρχεία online.

Η συντριπτική πλειοψηφία τάχθηκε επίσης υπέρ της αυτο-διαχείρισης. Οι περισσότεροι  απάντησαν ότι θα εκτιμούσαν τη δυνατότητα να κλείσουν, να αλλάξουν ή να ακυρώσουν τα ραντεβού τους  σε απευθείας σύνδεση. Τα τρία τέταρτα (76%), θα ήθελαν να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικές υπενθυμίσεις για προληπτικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Πάνω από το 70% δήλωσαν ότι θα ήθελαν να είναι σε θέση να ενημερώνουν το δικό τους ηλεκτρονικό μητρώο υγείας με σημαντικές πληροφορίες, όπως ιστορικά δεδομένα μετρήσεων π.χ. πίεση, αιματολογικές τιμές, αλλά και τις παρενέργειες που βίωναν με διαφορετικά φάρμακα. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε παγκόσμια έρευνα δήλωσαν ότι θα πρέπει να έχουν πλήρη πρόσβαση στα ηλεκτρονικά μητρώα υγείας τους.

Συνδυάζοντας καινοτόμες ψηφιακές λύσεις με την υπάρχουσα γνώση για την υγειονομική περίθαλψη οι εταιρείες επικοινωνίας και υψηλής τεχνολογίας στις Η.Π.Α σε συνεργασία με τις βιομηχανίες υγείας αναπτύσσουν νέους τρόπους, οικονομικώς αποδοτικούς για να δραστηριοποιήσουν τους ασθενείς και να παρέχουν ταυτόχρονα υπηρεσίες υγείας οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή. Χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ιδιωτική ζωή των ασθενών και η ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πρόσβασης στους ιατρικούς τους φακέλους γεγονός που μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα  τόσο στο να φροντίζουν καλύτερα τον εαυτό τους, όσο και στο να κατανοήσουν τη σημασία της πρόληψης και να ενεργοποιηθούν και να συμμετέχουν στα προγράμματα που αφορούν τη θεραπεία τους. Κάνοντας την υγειονομική περίθαλψη πιο διαφανή η βιομηχανία της υγείας επιδιώκει να μειώσει τα ιατρικά έξοδα βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα των υπηρεσιών και τη διαχείριση των ασθενών.

Μια άλλη εφαρμογή της ψηφιακής εποχής αποτελεί η δυνατότητα εξέτασης από το σπίτι. Οι ασθενείς μέσω της τεχνολογίας θα μπορούν να συνδεθούν με τους γιατρούς μέσω έξυπνων συσκευών για μια συνομιλία μέσω βίντεο ή εικονική επίσκεψη. Κλινικά εργαλεία διαλογής θα αναλύουν τις πληροφορίες για να καθοριστεί αν η κατάσταση δικαιολογεί την απευθείας σύνδεση – επίσκεψη online. Σε αυτή την περίπτωση, ο γιατρός μπορεί να διαγνώσει το πρόβλημα, να προτείνει τη θεραπεία και να συνταγογραφήσει φάρμακα, στέλνοντας τη συνταγή στο φαρμακείο του ασθενούς. Η εικονική τεχνολογία υγείας προσφέρει στους ασθενείς μεγαλύτερη ευκολία παρέχοντας έγκαιρη πρόσβαση στην περίθαλψη στο σπίτι, στο χώρο εργασίας ή οπουδήποτε αλλού.

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!