Feed
Άρθρα
Σχόλια

Πάσχα χωρίς αυγά δεν γίνεται αλλά φέτος είπαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Ετσι πήραμε κλωστές φλος, βρέξαμε το αυγό το βάλαμε στο αλουμινόχαρτο και απο πάνω βάλαμε τις κλωστές, το τυλίξαμε, κάναμε μια τρυπούλα με οδοντογλυφίδα στο αλουμινόχαρτο και το βράσαμε όπως βράζουμε τα αυγά. Το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε όλους.

P4180142  P4180146

P4180158     P4280001

P4280002     P4280003

 

Εκτός απο τα αυγά φτιάξαμε καρτούλες για ευχές και κότες για να διακοσμήσουμε τα δωμάτιά μας.

P4190177   P4190178

P4200222

 

 

P4190180

 

 

 

 

 

 

 

 

Ωστόσο χωρίς σοκολάτα πάσχα δεν γίνεται κι έτσι φτιάξαμε γλυφιτζούρια για να γλυκαθούμε από τη μιά και από την άλλη, ήταν μοναδική  ευκαιρία να παρατηρήσουμε πως η σοκολάτα από στέρεη μορφή μετατρέπεται σε υγρή και το αντίθετο.

P4200193   P4200192

 

P4210228

 

 

 

 

P4200194     P4210232

 

Μ” εκείνα και μ” ετούτα φθάσαμε και στο Σάββατο του Λαζάρου, γι΄αυτό φτιάξαμε τα λαζαράκια μας και είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου. Αντε και του χρόνου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P4220238

 

Φέτος για αρκετά μεγάλο διάστημα ασχοληθήκαμε με το ηλιακό σύστημα, το διάστημα και την ικανότητα των ανθρώπων να το εξερευνούν. Από αυτή την ενασχόληση προέκυψαν αρκετές κατασκευές και δράσεις που σας τις προτείνουμε.
Αρχικά χρησιμοποιώντας φελιζόλ σε διάφορα μεγέθη κατασκευάσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα.

ηλιακό σύστημα με φελιζόλ

ηλιακό σύστημα με φελιζόλ

 

Στη συνέχεια κατασκευάσαμε ένα κολάζ με το ηλιακό σύστημα.

IMG_4278

 

IMG_4279

 

 

 

 

IMG_4284

 

 

 

 

 

 

Σειρά είχαν οι δικοί μας γαλαξίες.

P2190059

P2190066

 

 

 

 

 

 

 

P2190067

 

Για να εκτοξευτούμε στο διάστημα φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο και 3,2,1……..

P3070007

 

Ο Κρόνος με τους δακτυλίους του ήταν ο πλανήτης που μας εντυπωσίασε περισσότερο γι αυτό κατασκευάσαμε ο καθένας το δικό του.

 

P3230048

P3240055

 

 

 

 

 

 

Τέλος για να κατανοήσουμε την εναλλαγή  ημέρας-νύχτας φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή  και με διπλόκαρφο ενώσαμε τη γη, τον ήλιο και το φεγγάρι για να μπορούμε να γυρίζουμε τη γη γύρω από τον ήλιο και τη σελήνη γύρω απο τη γη για να παρατηρούμε και να βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.

P2240111

P2240112

 

 

 

 

 

 

 

Εκτός απο τα παραπάνω τα παιδιά δημιούργησαν με αφορμή τους πλανήτες, την εναλλαγή μέρας-νύχτας και τους πυραύλους που μπορείτε να δείτε πατώντας τους συνδέσμους παρακάτω.

οι δικοί μας πύραυλοι

 

μέρα-νύχτα σαν παραμύθι

 

παρέα με τους πλανήτες μας

 

 

Φέτος ασχοληθήκαμε συστηματικά στα πλαίσια προγράμματος αγωγής υγείας με τα συναισθήματα. Επικεντρωθήκαμε στην αναγνώριση, την έκφραση και την αποδοχή των συναισθημάτων μας και στην διαχείριση συναισθημάτων όπως ο φόβος και ο θυμός που μας επηρεάζουν στην καθημερινή κοινωνική μας αλληλεπίδραση.

Στην αρχή  των δράσεών μας μιλήσαμε για την ομάδα μας τι θα θέλαμε να πετύχουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά (στοχοθεσία), και για να μην τα ξεχάσουμε  φτιάξαμε δύο αφίσες, τις οποίες αναρτήσαμε μέσα στην τάξη σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και στις οποίες τα παιδιά επανέρχονταν συχνά, για να θυμηθούν ή να θυμίσουν σε συμμαθητές τους τα όσα είχαν εκφράσει. Τις αφίσες μας μπορείτε να τις δείτε παρακάτω, στα μπαλόνια είναι γραμμένα όσα ειπώθηκαν από τα παιδιά τόσο σαν ομαδικοί όσο και σαν προσωπικοί στόχοι.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 Αφόρμηση για τις δράσεις μας  ήταν βιβλία-παραμύθια όπου οι ήρωες βιώνουν ή αντιμετωπίζουν  συναισθηματικές καταστάσεις, τα οποία και σας προτείνουμε παρακάτω:
ΥΛΙΚΟ-ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ:

 

ενα παραμύθι για τη σημασία της προσφοράς OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

Για την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων μας παίξαμε διάφορα παιχνίδια που σας τα προτείνουμε. Το ένα ήταν οι μουσικές καρέκλες των συναισθημάτων, είναι το γνωστό παιχνίδι με τη διαφορά ότι στα καρεκλάκια όπου κάθονται τα παιδιά έχουμε από πριν κολλήσει ταμπέλες με προσωπάκια που εκφράζουν ένα συναίσθημα (χαρά-λύπη-θυμός-φόβος). Τα παιδά αφού  προλάβουν και διαλέξουν την καρέκλα για να κάτσουν θα πρέπει να εκφράσουν και το συναίσθημα που έχει το ταμπελάκι. Ενα άλλο παιχνίδι είναι η παρέλαση των συναισθημάτων, όπου μοιράζουμε στα παιδιά ταμπελάκια με προσωπάκια που εκφράζουν τα συναισθήματα, κατόπιν βάζουμε μουσική και καλούμε τα παιδιά να παρελάσουν εκφράζοντας το συναίσθημα που κρατούν. Στη συνέχεια διακόπτουμε τη μουσική και τα παιδιά αλλάζουν μεταξύ τους ταμπελάκια. Οταν ξαναρχίσει η μουσική  τα παιδιά συνεχίζουν την παρέλαση εκφράζοντας το συναίσθημα που δείχνει το νέο τους ταμπελάκι.

2014-05-22 12.30.48 2014-05-22 12.30.55 2014-05-22 12.31.55 2014-05-22 12.31.59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ:

Επειδή μας συγκίνησε πολύ η ιστορία της λυπημένης ζέβρας  μιλήσαμε  κι εμείς για τη λύπη τι μας προκαλεί λύπη, πως αισθανόμαστε όταν είμαστε λυπημένοι και τι κάνουμε όταν είμαστε λυπημένοι, τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους λυπημένα ανθρωπάκια και όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε στο βιβλίο μας παρακάτω, πατώντας το σύνδεσμο:

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

ΘΥΜΟΣ:

Με αφορμή τη θυμωμένη τίγρη μιλήσαμε για το θυμό μας.

ΠΟΤΕ ΘΥΜΩΝΩ:

Τα παιδιά είπαν:

όταν με χτυπάει ο αδερφός μου, όταν μου λένε δεν σ΄έχω φίλο, όταν με ενοχλούν, όταν με κοροϊδεύουν, όταν ο ξάδερφός μου με βρίζει, όταν με μαλώνει ο μπαμπάς μου, όταν κάποιος πειράζει κάποιον που αγαπώ, όταν ο μπαμπάς δεν μαθαίνει εύκολα το παιχνίδι, όταν μου παίρνουν την μπάλα, όταν δεν μ΄ακούει ο φίλος μου, όταν με βάζουν τιμωρία, όταν λένε τη ζωγραφιά μου βλακεία, όταν δεν μου κάνει η μαμά το χατίρι.

ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΟΤΑΝ ΘΥΜΩΝΩ:

Θέλω να χτυπήσω, να βρίσω, να κλωτσήσω, να φωνάξω, να κλάψω, να δώδω μπουνιά, να κυνηγήσω αυτόν που με θύμωσε, να του κοπανίσω το τηγάνι στο κεφάλι, να δαγκώσω, να στριγγλίσω, να δώσω χαστούκι, να σπρώξω, να πάω για ύπνο, να το συζητήσω.

ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩ ΤΟ ΘΥΜΟ ΜΟΥ:

Τα παιδιά πρότειναν: να πάω σε ένα ήσυχο μέρος, να φύγω μακριά από αυτό που με θυμώνει, να μετρήσω ως το δέκα, να κάνω μια ζωγραφιά, να τραγουδήσω, να πάω μια βόλτα, να ζητήσω βοήθεια, να κλάψω, να συζητήσω με κάποιον, να κάνω γιόγκα, να παίξω με τα παιχνίδια μου.

Μετά από όλα αυτά βρήκαμε όλοι μαζί ένα τρόπο για να μετατρέψουμε το θυμό μας σε κάτι καινούργιο και όμορφο. Δείτε  πως στην ταινία που ακολουθεί και δοκιμάστε το!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

 

 

 

 

ΦΟΒΟΣ:

Το φοβισμένο ελεφαντάκι μας βοήθησε να μιλήσουμε κι εμείς για τους φόβους. Τι φοβόμαστε , γιατί ,  τι αισθανόμαστε όταν φοβόμαστε, τι κάνουμε για να ανακουφίσουμε τα συμπτώματα του φόβου μας. Οι δηλώσεις-εξομολογήσεις των παιδιών είναι αποκαλυπτικές:

ΦΟΒΑΜΑΙ: τις μάσκες, τα φαντάσματα και τους δράκουλες στα dvd, τα φίδια, το σκοτάδι, τα ουρλιαχτά, όταν ανοίγει η πόρτα στο σκοτάδι, να με κυνηγάνε τα σκυλιά, τους κλέφτες, τα βαρελότα, τη φωτιά, τη λάβα από τα ηφαίστεια, τις πόρτες που τρίζουν,  το σεισμό, τα άγρια ζώα, τις σκιές, τα στοιχειωμένα σπίτια δηλαδή αυτά που είναι λίγο γκρεμισμένα και οι πόρτες είναι ανοικτές και έχει μέσα σκουλήκια και κατσαρίδες, τις τσάντες που ανοίγουν με φερμουάρ, τους εφιάλτες, να μην με κλέψουν!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΜΑΣ: να πούμε ένα τραγούδι, να σκεφτούμε ωραία πράγματα, ν’ανάψουμε το φως, να έχουμε μαζί μας ένα φακό, να πάρουμε αγκαλιά το αρκουδάκι μας, να φωνάξουμε τους γονείς μας, να βλέπουμε χαρούμενα dvd κι όχι τρομακτικά, ν” ανοίξουμε την πόρτα ή τα παράθυρο για να δούμε αν είναι κανείς, να κλείνουμε τα μάτια να καταλαβαίνουμε ότι οι εφιάλτες είναι όνειρο και να τα ξανανοίγουμε, να πίνουμε νερό, να μας κάνει κάποιος παρέα, να φτάξουμε μια συσκευή που θα τη φοράμε και θα βλέπουμε το φόβο που είναι αόρατος και δεν θα φοβόμαστε και τέλος να τρομάξουμε το φόβο μας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Κρατώντας λοιπόν το τελευταίο, δηλαδή να τρομάξουμε το φόβο μας, αποφασίσαμε να παίξουμε με το φόβο κι έτσι κάναμε τους φόβους μας puzzle  δείτε τα παρακάτω και παίξτε κι εσείς αν θέλετε:

[vodsch preview6 pieceη αδερφή μου που με τρομάζει]

 

[vodsch preview6 pieceτο σκοτάδι]

 

[vodsch preview6 pieceτο φάντασμα]

[vodsch preview6 pieceτο σκυλί που με κυνηγάει]

 

ΚΑΝΩ ΤΟ ΦΟΒΟ ΜΟΥ ΑΦΙΣΑ:

Μιλώντας για το φόβο τα παιδιά διαπίστωσαν ότι πολλές φοβίες είναι κοινές για όλους  και αυτό ήταν παρηγορητικό και ευεργετικό αφού κατάλαβαν ότι και άλλοι άνθρωποι έχουν τις ίδιες με αυτά φοβίες. Στη συζήτηση για τη  διαχείριση του φόβου ένα παιδί πρότεινε να γράψουμε όλα όσα είπαμε σε ένα χαρτί και να το πάρουμε όλοι μαζί μας ώστε όταν φοβόμαστε να τα διαβάζουμε και να χρησιμοποιούμε κάποιο απ” όλα αυτά για να αντιμετωπίζουμε το φόβο μας. Την πρόταση αυτή την επεξεργαστήκαμε και αποφασίσαμε να φτιάξει ο καθένας ένα έργο που θα ζωγραφίσει αυτό που τον φοβίζει και οι συμμαθητές του θα ζωγραφίσουν γύρω από αυτό τι του προτείνουν για να αντιμετωπίσει το φόβο του. Φτιάξαμε ένα μεγάλο κύκλο και το κάθε παιδί πήρε ένα μόνο χρώμα ξηροπαστέλ και ζωγράφισε στο κέντρο του χαρτιού το φόβο του. Μετά πηγαίνοντας κυκλικά περνούσαν οι συμμαθητές του και του ζωγράφιζαν κάτι για τη διαχείριση του φόβου του. Μ” αυτό τον τρόπο λοιπόν τα παιδιά έκαναν  τους φόβους τους αφίσα για να την κρεμάσουν στο δωμάτιό τους και να τους βοηθά όποτε τη χρειαστούν. Δείτε το project στις παρακάτω φωτογραφίες:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βέβαια όλα αυτά που εξετάσαμε στα πλαίσια του προγράμματος δεν θα  είχαν νόημα αν δεν εμπλέκονταν και οι γονείς μας. Γι΄αυτό το λόγο λοιπόν οργανώσαμε δύο συναντήσεις  σε συνεργασία με τις ψυχολόγους Α.Μ. Αντωνοπούλου και Δ. Μάντζαρη ( κοινωνικές υπηρεσίες Δήμου Κορυδαλλού) , οι οποίες ετοίμασαν βιωματικά εργαστήρια για τους γονείς με θέμα τα παιδικά συναισθήματα και τη διαχείριση κρίσεων, και τις ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθούν φωτογραφίες από τις συναντήσεις. 2014-05-14 19.44.46

 

 

 

 

 


 

 

 

]

 

 

 

 

 

Στο νηπιαγωγείο μας φέτος υλοποιήσαμε πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής , όπου οι δραστηριότητές μας ήταν πολλές και διαφορετικές με στόχο να δοθούν στα παιδιά ευκαιρίες για να μάθουν, να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους, ν” αναπτύξουν τις ικανότητές τους και να προωθήσουν την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Ολες τις δράσεις και τ” αποτελέσματα μπορείτε να παρακολουθήσετε στην ταινία παρακάτω.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΜΕ ΠΟΙΚΙΛΟ ΥΛΙΚΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ

  • Προτάσεις και υλικό (φύλλα εργασίας – εποπτικό υλικό – video)  σε προηγούμενη ανάρτησή μας .

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ 

 

  • Αν ενδιαφέρεστε για τα σήματα του ΚΟΚ για εποπτικό υλικό μπορείτε να τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του Ι.Ο.ΑΣ. στο pdf  απο τη σελ.158 και μετά.

ΣΗΜΑΤΑ ΚΟΚ

Εξαιρετικά  clipart :

ΔΙΕΘΝΗ ΣΗΜΑΤΑ

ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

 

Εδώ επίσης  μπορείτε να βρείτε και νέα φύλλα εργασίας  που ετοιμάσαμε και να τα χρησιμοποιήσετε πατώντας επάνω τα ανοίγετε και τα τυπώνετε.

 

 

σχολικη τροχονομος

επαγγελματα-οχηματα         κυκλωσε τη σωστη λεξη

 

 

 

 

 

 

 

Τέλος τα παιδιά στα πλαίσια του προγράμματος δημιούργησαν ζωγραφιές με θέμα τα σωστικά μέσα και αποφασίσαμε να τις μετατρέψουμε σε puzzle μέσα από το υπέροχο jigsaw planet. Δείτε τα παρακάτω και παίξτε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[vodsch preview12 pieceτο ασθενοφορο της Ελισάβετ]

 

[vodsch preview12 pieceη πυροσβεστική του Μάριου]

 

[vodsch preview12 pieceτο αστυνομικό όχημα του Στυλιανού]

Τα έργα όλων των παιδιών μπορείτε να τα δείτε στο βιβλίο που φτιάξαμε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο.

ΤΑ ΣΩΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ

 

 

Με αφορμή το χειμώνα που μας αποχαιρετά δειλά-δειλά τα παιδιά δημιούργησαν με διάφορα μέσα και υλικά.

Διαβάσαμε τον μύθο της αλκυόνης και τα παιδιά δημιούργησαν τα έργα τους με αφορμή το μύθο. Μιλήσαμε για τα ζώα σε χειμέρια νάρκη και αποφασίσαμε να φτιάξουμε σκαντζόχοιρους με βελουτέ σώμα και αγκάθια από τσόχα.  Δείτε τις δημιουργίες των παιδιών πατώντας αλκυόνη.

 

Στη συνέχεια πάλι με τσόχα τα παιδιά έφτιαξαν γάντια σε διαφορετικά μεγέθη  και για να δουλέψουμε παραπάνω και τη λεπτή κινητικότητα τα ένωσαν με κουμπιά ράβοντάς τα. Με έμπνευση το χειμώνα τα παιδιά ζωγράφισαν τους δικούς τους χιονάνθρωπους με τέμπερες. Απολαύστε τις δημιουργίες τους  πατώντας  οι χιονάνθρωποι και τα γάντια τους.

Παρατηρώντας τα δέντρα της αυλής  σκεφτήκαμε να φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας δέντρα του χειμώνα. Μια μέρα  τα παιδιά παίζοντας άρχισαν να μαζεύουν τα πεσμένα φύλλα από την τεράστια  λεύκα της αυλής μας  και δείτε με πόσο ωραίο τρόπο τα μεταμόρφωσαν στον παρακάτω σύνδεσμο ανθρωπάκια από φύλλα λεύκας.

Τέλος τραγουδώντας το τραγούδι του χειμώνα αναγνωρίσαμε τις «φωνούλες» α, ο, ε και ι  και τις κατασκευάσαμε από πλαστελίνη τι άλλο……δείτε τις δημιουργίες μας στον παρακάτω σύνδεσμο γραμματάκια 

 

 

Σε μια περιπλάνηση στο διαδίκτυο βρήκα την εξαιρετική ψηφιακή πλατφόρμα του εργαστηρίου Λόγου & Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ονομάζεται «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ», την οποία και σας συστήνω ανεπιφύλακτα. 

Μπορείτε να εγγραφείτε (με τη γνωστή διαδικασία) και να έχετε άμεση πρόσβαση στο υλικό της πλατφόρμας, πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

«ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ  ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ»

Συγκεκριμένα για το νηπιαγωγείο θα βρείτε ενδιαφέρουσες τις εξής ενότητες:

– ΑΝΑΔΥΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

– ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

– ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

– ΑΤΥΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

– ΟΠΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

– ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Εγγραφείτε λοιπόν και καλή πλοήγηση.

Με αφορμή τις ασκήσεις  ετοιμότητας για το σεισμό, βρήκαμε ενδιαφέρον υλικό και σας το προτείνουμε ………..

*  Το Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην παιδική παρέα του τα ΙΜεάκια παρουσιάζει  στην κατηγορία παιχνίδια  «το χορό της γης», όπου στις ενότητες «τι κάνουμε;» και » τι πρέπει να έχουμε» μέσα από ένα ελκυστικό περιβάλλον με ωραίες εικόνες ,τα παιδιά γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και να έχουν σε περίπτωση σεισμού. 

Το υλικό αυτό μπορείτε να το δείτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – » Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ»

 

* Πολύ πλούσιο και ποικίλο υλικό επίσης διαθέτει και ο ΟΑΣΠ  με πρωταγωνιστές δυο παιδιά το Θαλή και τη Χαρά και βοηθό τους την κουκουβάγια Σοφία.  Επιλέξτε τους παρακάτω συνδέσμους και δείτε:

«Ο ΘΑΛΗΣ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»

«Ο ΘΑΛΗΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΕΦΟΔΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ» -παιχνίδι

«ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΑΛΗ» – παιχνίδι

«Η ΧΑΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ» 

» ΦΤΙΑΞΕ ΠΑΖΛ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ»

«ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ»

«ΒΡΕΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ» – καλό υλικό και για αξιολόγηση των γνώσεων που κατέκτησαν ή όχι τα παιδιά. 

Στη συνέχεια μπορείτε  να δείτε διάφορα μικρά βίντεο όπου τα παιδιά παρακολουθούν εικόνες κατά τη διάρκεια σεισμού από εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους, πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

«ΣΕΙΣΜΟΣ»

 

Ακόμη μπορείτε να παίξετε παιχνίδια όπου τα παιδιά επιλέγουν και τοποθετούν αντικείμενα σε

διάφορους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού στον παρακάτω σύνδεσμο:

«ΣΠΙΤΙ – ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ»

 

Πολύ χρήσιμο  επίσης είναι και το e-book του ΟΑΣΠ  όπου μπορεί ν “ αποτελέσει είτε εποπτικό είτε ενημερωτικό υλικό που μπορείτε να το τυπώσετε και να το μοιράσετε στα παιδιά. Δείτε παρακάτω:

«ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ» 

 

Τέλος εξαιρετικό είναι και το πολυμεσικό υλικό του Οργανισμού, κατεβάστε το cd-rom στον υπολογιστή σας από τον παρακάτω σύνδεσμο:

CD- ROM

ΑΚΟΥΣΤΕ, ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΤΕ ΚΑΙ ΧΟΡΕΨΤΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΤΑ «ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ» στο βιντεάκι από το πολυμεσικό υλικό. Πραγματικά θα ενθουσιάσει τα παιδιά, τα μικρά στο νηπιαγωγείο το τραγουδούν ακόμη και στο διάλειμμα.

 

 

 

 

 

 

 

Συνεχίζοντας τη μελέτη για τα ζώα διαβάσαμε και ακούσαμε «το καρναβάλι των ζώων». Πρόκειται για το μουσικό έργο του Καμίγ Σεν-Σανς που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός σε βιβλίο μαζί με το cd. Αφού διαβάσαμε λοιπόν το βιβλίο δραματοποιήσαμε την ιστορία υπό τους ήχους του έργου του Καμίγ Σεν-Σανς χρησιμοποιώντας  και τις αντίστοιχες μάσκες από  τη γωνιά  αμφίεσης  της τάξης. Περάσαμε υπέροχα γι” αυτό λοιπόν σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα και το βιβλίο και τη δραστηριότητα. Μερικές φωτογραφίες για να πάρετε μια ιδέα.

το καρναβάλι των ζώων

Ακολουθεί μια ομαδική δραστηριότητα. Αφού εξετάσαμε το πως τρέφονται τα ζώα τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες (φυτοφάγα-σαρκοφάγα) και κάθε ομάδα δημιούργησε μία αφίσα με τα ζώα της κατηγορίας της. Τα παιδιά επέλεξαν από διάφορες φωτογραφίες  ζώων που είχαμε συγκεντρώσει αυτά που ταίριαζαν στην κατηγορία τους . Κατά τη διαδικασία της επιλογής τα μέλη των ομάδων συζητούσαν, βοηθούσαν και διόρθωναν το ένα το άλλο. Τα έκοψαν και τα κόλλησαν και έφτιαξαν δύο εξαιρετικές αφίσες, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες…………….

Για το Πάσχα φτιάξαμε λαμπάδες, λαζαράκια από αλατοζύμη και γλειφιτζούρια. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε είναι οικονομικά και υπάρχουν σε κάθε νηπιαγωγείο (τέμπερες, ξυλάκια, κορδέλες) ενώ για τα γλειφιτζούρια χρειαστήκαμε μόνο δύο σοκολάτες-κουβερτούρα , 1 σακουλάκι τρούφα χρωματιστή και 2 πακέτα smarties. Η διαδικασία παρασκευής ήταν εύκολη και τα παιδιά συμμετείχαν σε όλα εκτός από την μπεν-μαρί που λιώσαμε τη σοκολάτα.

Δείτε στην ταινία μας την προετοιμασία και τ” αποτελέσματα…………

Η ενασχόλησή μας με τα ζώα συνεχίζεται, το θέμα είναι μεγάλο και το ενδιαφέρον των παιδιών το ίδιο οπότε we are going on ……..
Συζητώντας για το πως αναπαράγονται τα ζώα (αυγά ή μωρά – ζωάκια) η Χριστίνα μας έφερε τις παρακάτω εκπληκτικές φωτογραφίες απο το σπίτι της όπου πρόσφατα είχε γεννήσει ένα από τα πουλάκια που έχει!!!!!!!


Πατήστε πάνω στις εικόνες για να τις δείτε καλύτερα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Στα παιδιά αρέσει πολύ να παίζουν με τα ζωάκια που έχουμε στην τάξη. Ετσι λοιπόν χωριστήκαμε σε ομάδες (3) και κάθε ομάδα (φάρμα-δάσος-ζούγκλα) έπρεπε να διαλέξει τα ζώα της και να τα παρουσιάσει. Στα παιδιά δεν ζητήθηκε να ομαδοποιήσουν τα ζώα της κατηγορίας τους, ωστόσο όπως θα δείτε και στις παρακάτω φωτογραφίες το έκαναν από μόνα τους………

 

 

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε και πολλές κατασκευές με θέμα τα ζώα όπως ελέφαντες, σκυλάκια (τα σκυλάκια μπορείτε να τα βρείτε και να τα φτιάξετε από προηγούμενη δημοσίευσή μας με τίτλο «μαθαίνοντας από τα παιδιά»). Φτιάξαμε  και ζώα της ζούγκλας (με πολλά μικρά αυτοκόλλητα). Πριν κατασκευάσουμε τα ζώα της ζούγκλας τα παιδιά έλεγαν  τις προτιμήσεις τους και φτιάξαμε λίστες όπου ο καθένας σημείωνε το όνομά του με βάση την προτίμησή του (όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες παρακάτω)……

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Παλιότερα Άρθρα »

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων