Φέτος με τα παιδιά του τμήματός μου συμμετείχαμε με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό σε ένα συνεργατικό e-twinning έργο με θέμα τη φωτιά.Στο έργο αυτό ο στόχος ήταν οι μικροί μας μαθητές να πειραματιστούν, να ερευνήσουν, να παρατηρήσουν και να εμπλακούν με ρομποτική, κωδικοποίηση και ν’ανακαλύψουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας για να μάθουν για το φυσικό φαινόμενο της φωτιάς.Το etwinning έργο μας, “Stem is on fire” έφτασε στο τέλος του,μετά από μια περίεργη και επεισοδιακή χρονιά,λόγω της πανδημίας(covid-19).Αν και υπήρχε αναστολή λειτουργίας των σχολείων μας ,μέσα από την πλατφόρμα του προγράμματος στείλαμε μηνύματα αλληλεγγύης στους εταίρους μας και νιώσαμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας!
Παρακαλούμε να πατάτε πάνω στους συνδέσμους για ορατά αποτελέσματα.Ευχαριστούμε!!
https://view.genial.ly/5effa140645df00d925746bd/horizontal-infographic-review-covid-stem
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/2020-07-05_110849-300x150.png?x32129)
Mέσα από αυτήν τη δύσκολη κατάσταση “δεθήκαμε” και κατορθώσαμε να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον. Η κοινότητα του etwinning δεν είναι μόνο μάθηση αλλά και αισθήματα αλληλεγγύης!Στείλαμε Μηνύματα λοιπόν συμπαράστασης στους συνεργάτες μας και ειδικά στους Ιταλούς που βίωσαν δύσκολες καταστάσεις,ζωγραφίζοντας τα ουράνια τόξα της ελπίδας!![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ουρανια-τόξα-300x298.jpg?x32129)
Αρχικά τέθηκαν οι Στόχοι του Προγράμματος:
- Καλλιέργεια αυτοεκτίμησης των μαθητών
- Ανάπτυξη ικανότητας θέσπισης και πραγματοποίησης στόχων
- Δημιουργική χρήση εργαλείων ΤΠΕ
- Ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ανάληψη ενεργητικών ρόλων
- Δεξιότητες παρατήρησης,διαμόρφωσης υποθέσεων,συγκέντρωσης πληροφοριών και ανταλλαγής απόψεων
- Ικανότητες επίλυσης προβλημάτων
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω της αλληλεπίδρασης και της ομαδικής εργασίας
- Δημιουργία ευκαιριών για επικοινωνία και εμπλουτισμό λεξιλογίου
- Αναμενόμενα αποτελέσματα-Οι εκπαιδευτικοί θα εφαρμόσουν και θα ανταλλάξουν νέες πρακτικές διδασκαλίας και καινοτόμους μεθόδους.-Οι μαθητές θα εξοικειωθούν με την επιστήμη και την τεχνολογία και θα αναπτύξουν κριτική σκέψη.
Απαραίτητο για το ξεκίνημα μας ήταν η γνωριμία μας με το e twinning με κατασκευές και φύλλα εργασίας
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/DSCN6484-300x225.jpg?x32129)
και την ασφαλή χρήση του διαδικτύου!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/DSCN6543-300x225.jpg?x32129)
Ξεκινήσαμε παρουσιάζοντας τα συνεργαζόμενα σχολεία και το συνεργατικό χάρτη μας για να γνωρίσουν τα παιδιά τους συνεργάτες-μαθητές του έργου μας
https://padlet.com/anskiadopoulou/zzoja9a3s8q4
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Συνεργαζόμενα-σχολεία-1-300x182.png?x32129)
https://www.scribblemaps.com/maps/view/stem/Hs2z_qr7NN
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Συνεργατικός-χάρτης-1-300x163.png?x32129)
Αφού γνωριστήκαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές αρχίσαμε τις διαδικτυακές συναντήσεις μας!
https://spark.adobe.com/page/ZsHRXg6TsfKI3/![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Συνντήσεις-1-300x185.png?x32129)
Κάναμε ψηφοφορία για τη Μασκότ του έργου μας!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Μασκότ-1-250x300.png?x32129)
Φτιάξαμε την αφίσα μας για το έργο.
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Αφίσα-φωτιάς-300x207.png?x32129)
Ξεκινήσαμε να παίξουμε το πρώτο μας ,συνεργατικό διαδικτυακό παιχνίδι,με τη Μασκότ του έργου μας, με τους φίλους μας από το 6ο Νηπ/γείο Ωραιοκάστρου και τους φίλους μας από την Ιταλία.Μεγάλος ενθουσιασμός!!!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/games-300x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/games1-300x224.png?x32129)
Συνεχίσαμε με τη δημιουργία συνεργατικού βιβλίου για την ανακάλυψη της φωτιάς!
https://www.storyjumper.com/book/read/75693985
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Συνεργατικό-βιβλίο-φωτιάς-300x272.png?x32129)
και η δική μας σελίδα στο συνεργατικό παραμύθι μας
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/η-σελιδα-μας-300x225.png?x32129)
Η Ανακάλυψη της φωτιάς μέσα από τον προγραμματισμό-Board game with Beebot!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Board-game-with-Beebot-300x168.png?x32129)
Πόσο άρεσε στα παιδιά……..![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Board-game-beebot-300x300.png?x32129)
εξασκήθηκαν αρκετά και έπαιζαν με τα βελάκια του προγραμματισμού όχι μόνο στον Η/Υ αλλά και με τη μορφή επιτραπέζιου
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προιστορικος-300x300.png?x32129)
Αναρωτηθήκαμε πως μπορούμε να φτιάξουμε μια εστία φωτιάς.
https://docs.google.com/presentation/d/1OaMUt1g7DCx7sZBUXk1qcNKVTMmXmNR9t1ONbSIbyZM/edit#slide=id.p![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Εστία-φωτιάς-300x170.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Εστία-φωτιάς.1-300x201.png?x32129)
Με ποιους τρόπους μπορούμε να ανάψουμε φωτιά;
https://www.thinglink.com/scene/1335170244125130755
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/πειράματα-φωτιάς-271x300.png?x32129)
οι προσπάθειες μας!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/πειράματα-φωτιάς-1-298x300.png?x32129)
Τα Χριστούγεννα ανταλλάξαμε και ευχές με τους νέους φίλους μας!![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Χριστουγεννιάτικες-ευχές-300x300.png?x32129)
Προχωρήσαμε σε συνεργατική μάθηση για τον Μύθο του Προμηθέα με τραγούδια και κατασκευές,
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-180x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-1-300x220.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-σταυρολεξο-300x194.png?x32129)
Σειροθέτηση και δραματοποίηση με το Μύθο του Προμηθέα!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-σειροθέτηση-300x204.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-δραματοποίηση-300x219.png?x32129)
αλλά και συνεργατικό παιχνίδι με προγραμματισμό!
https://docs.google.com/presentation/d/1tLj-iHmCV24D6LRjXcZY3pRebVqT-R6p5W8apMokiGI/edit#slide=id.g6f43f02d3d_0_47![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-2-300x239.png?x32129)
προβληματιστήκαμε και δημιουργήσαμε με μηχανική τον αετό του Προμηθέα!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Προμηθέας-αετός-232x300.png?x32129)
και τους βάλαμε όλους μαζί….
https://www.canva.com/design/DADy-0r4Lt4/view![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-αετός-300x173.png?x32129)
και παίξαμε με το ρομποτάκι μας το Mause που μας ενθουσίασε τόσο πολύ!!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/προμηθέας-παιχνίδι-300x300.png?x32129)
Κάναμε συνεργατική παρουσίαση σε διαδραστικό πίνακα των πειραμάτων μας!
https://www.thinglink.com/scene/1332270129815224323
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Πειράματα-φωτιάς-3-300x174.png?x32129)
Κάναμε πειράματα με σόδα και ξύδι για να φτιάξουμε κι εμείς με τη σειρά μας ηφαίστειο!!
https://www.youtube.com/watch?v=JY9Mo7NCPr8&feature=youtu.be![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/πειράματα-φωτιάς-4-300x183.png?x32129)
Είδαμε και τα ηφαίστεια στη γειτονιά της Μεσογείου μας και μάθαμε για τη φωτιά-λάβα των ηφαιστείων.Φτιάξαμε διάφορες εργασίες με διάφορες τεχνικές που τις αποτυπώσαμε στο
https://stormboard.com/storm/1126229/STEM_is_on_fire:_Volcanoes
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Stormboard-300x128.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Ηφαίστειο-1-300x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Ηφαιστειο-2-300x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Ηφαίστειο3-300x216.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Ηφαίστειο-220x300.png?x32129)
Σειρά είχε η πυροπροστασία και οι πολύτιμες συμβουλές πυρασφάλειας που ετοιμάσαμε με το 1ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=71&v=_kpdXAsa4SA&feature=emb_logo
ετοιμάσαμε παιχνίδια μνήμης αλλά και κρεμάλα με την πυρασφάλεια στα ελληνικά
στα αγγλικά αφού έχουμε συνεργάτες και εκτός της Ελλάδας!
https://learningapps.org/watch?v=pot9qc85520
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/παιχνιδι-μνημης-300x271.png?x32129)
αμέσως στηνόμαστε μπροστά στον υπολογιστή για το παιχνίδι μας
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/παιχνιδι-μνημης.1-228x300.png?x32129)
https://learningapps.org/watch?v=p3puqgcec20
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/πυρασφαλεια-1-300x140.png?x32129)
Έτσι κάναμε μια καλή εξασκήση στα γράμματα μας μέσω του παιχνιδιού μας!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/παιχνιδι-μνημης.-231x300.png?x32129)
https://learningapps.org/watch?v=pen62cvoj20
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/πυρασφαλεια-2-300x138.png?x32129)
Κατασκευάσαμε και παίξαμε και με ένα ακόμα επιτραπέζιο με την πυρασφάλεια.
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/fire-safety-game-300x300.png?x32129)
Ακόμα φτιάξαμε και Πυροσβέστες και
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Πυροσβέστες-300x228.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Πυροσβέστες.1-300x233.png?x32129)
είδαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία από κοντά!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Πυροσβεστική-300x181.png?x32129)
Δημιουργήσαμε αφίσα πυρασφάλειας και μετά της δείξαμε στους συνεργάτες μας και κάναμε μία συγκεντρωτική από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία
https://www.canva.com/design/DAD-slQIKSY/H6qNaAGN7p-9PZvKxO2F7A/view?utm_content=DAD-slQIKSY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Πυρασφάλεια-212x300.png?x32129)
Η δική μας αφίσα!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Πυρασφάλεια-1-300x203.png?x32129)
Διαβάσαμε τον QR code μέσω τηλεφώνου και εξεπλάγην με τα καινούργια πράγματα έβλεπαν…
http://Find the QR code to remember the fire safety instruct
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Κινητό-300x148.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/πυρασφάλεια-3-300x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/κινητό-1-300x201.png?x32129)
και τον γράψαμε τον κώδικα
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/κινητό-2-300x218.png?x32129)
Εφαρμόσαμε αφού είδαμε την τέχνη των pixel art
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/pixel-art-300x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/pixel-art-3-300x296.png?x32129)
Φτιάξαμε και παίξαμε συνεργατική τρίλιζα Extinguish the FireΤicktacktoe ( Το σβήσιμο της Φωτιάς)Τρίλιζα
https://docs.google.com/presentation/d/1jtZhxyGsLYwrQhp4gwbsVfgyKL0bn80N14iI2NWCEaw/edit#slide=id.p
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/τρίλιζα-3-300x130.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/τρίλιζα-300x177.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/τρίλιζα-1-300x203.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/τρίλιζα-2-249x300.png?x32129)
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/τρίλιζα-4-300x297.png?x32129)
Τέλος φτάσαμε στην τελική αποστολή μας να σώσουμε τη γη από τη φωτιά!!!
https://docs.google.com/presentation/d/1I0KEwrYsN1IyySV6lylgtaJgx0oyt0Z7-WRWADoSkTo/edit#slide=id.p
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ρομποτ-300x172.png?x32129)
παίξαμε με τους φίλους με την Τουρκία και την Ιταλία και το 1ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου!
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ρομποτ-1-300x149.png?x32129)
και περιγράψαμε και γράψαμε τη διαδρομή
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ρομποτ-2-300x153.png?x32129)
αλλά και τη βιώσαμε τη διαδρομή με το ρομπότ First kids Robot
https://www.youtube.com/watch?v=UJtF3FuGKaw&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=E7RkXSlZiZ0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=nesq9yoYhPE
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ρομποτ-4-300x226.png?x32129)
Την παρουσιάσαμε και στον υπεύθυνο κ. Α.Λούβρη μαζί με αλλά σχολεία που εκπόνησαν στα σχολεία τους αντίστοιχα προγράμματα
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/παρουσίαση-300x225.png?x32129)
Προτού κλείσουν τα σχολεία τα παιδιά αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους από το πρόγραμμα με τη δική τους αξιολόγηση αλλά και οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων και έτσι ζητήθηκε και η γνώμη των γονέων.
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Αξιολόγηση-φωτιάς-256x300.png?x32129)
http://linoit.com/users/varavani/canvases/teachers%27%20experiences
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Αξιολόγηση-φωτιάς.1-300x139.png?x32129)
δημιουργήσαμε και σχετικό ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Αξιολογηση-εκπκων-300x284.png?x32129)
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSci09kYqttE8Ku-ipLBpWta7mS-qniZdr8wRWKK9SUdmk90tg/viewform
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Αξιολόγηση-γονέων-1-300x287.png?x32129)
H τελευταία διαδικτυακή μας συνάντηση με τους συνεργάτες μας.
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/τελευταία-συνάντηση-300x221.png?x32129)
Έτσι συγκεντρώσαμε όλα τα αποτελέσματα του έργου σε ένα συνεργατικό εργαλείο wakelet.
https://wakelet.com/wake/6tdJ8J6uDM0N9kLSIy2OD
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/Συνεργατικά-φωτιάς-300x174.png?x32129)
Ακολούθησε τέλος η διάδοση του έργου μας σε σχολικούς εκπαιδευτικούς ιστότοπους αλλά και στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο της πόλης μας!
https://blogs.sch.gr/1nipkerk/category/to-scholeio-mas/page/16/
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/διαδοση-300x254.png?x32129)
https://blogs.sch.gr/1nipkerk/2020/06/29/ekpaideytika-programmata-kai-draseis-toy-1oy-nipiagogeioy-kerkyras-gia-to-schol-etos-2019-2020/
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/διαδοση.0-300x183.png?x32129)
Η ομάδα των συνεργατών στο facebook
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ομαδα-φβ-300x123.png?x32129)
https://www.sch.gr/programmata-kai-draseis-tou-1ou-nipiagogeiou-kerkyras-gia-to-scholiko-etos-2019-2020/
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/a86cdcfae-300x154.jpg?x32129)
Η διάδοση στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο της πόλης μας!
http://www.corfuland.gr/el/diafora/kerkyra/ekpaideytika-programmata-1oy-nipiagogeioy-kerkyras-2019-20.html?fbclid=IwAR1NgGGpKqSTD6CSJhBIrr_Ubblrhb6X7EKxeEDEDPpLL
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ad9d67b4e-300x240.jpg?x32129)
https://www.startmediacorfu.gr/ekpaideftika-programmata-kai-draseis-tou-1ou-nipiagogeiou-kerkyras/
![](https://blogs.sch.gr/spyiseri/files/2020/06/ad7b1284e-222x300.jpg?x32129)