Στο ρήμα «κατασκοπεύω» οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν ως πρώτη σημασία τη δραστηριότητα της ανίχνευσης και της φρούρησης και στη συνέχεια την έννοια της μυστικής εξασφάλισης πληροφοριών (LSJ, λ. «κατασκόπευσις»). Χρησιμοποιούσαν δε τις πληροφορίες αυτές για τον πολιτικό, στρατιωτικό, εμπορικό ή πολεμικό προσανατολισμό των επιλογών τους. Ειδικά η παραπληροφόρηση εχρησιμοποιείτο ως όπλο εναντίον των εχθρών τους. Αυτό μας το βεβαιώνουν τα κείμενα (Ηρόδοτος, Η΄ 74-75, Αισχίνης, Κατά Κτησιφώντος, 258, Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου, Γ΄42, κ.α ), αλλά και το πώς χρησιμοποιήθηκε η παραπληροφόρηση, ως τέχνασμα του Θεμιστοκλέους, για παράδειγμα, με τη νίκη στα στενά της Σαλαμίνας.
Σημ. Ο πίνακας είναι η «Η Συκοφαντία του Απελλή» (La Calunnia di Apelle, λατ.: De Calumnia) του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγέννησης Σάντρο Μποτιτσέλι (Sandro Botticelli). Φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1495. Σήμερα βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Ουφίτσι στη Φλωρεντία, στην αίθουσα που είναι αφιερωμένη στο μεγάλο δημιουργό. Στην λεπτομέρεια (δίπλα) ο βασιλιάς ακούει την Άγνοια και την Υποψία.
Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓
Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.