spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

art nouveau II

23 Απριλίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, κοινωνία, Μαθητές, πολιτισμός, τέχνη

Ετικέτες:

Art Nouveau, Μουσείο Μπενάκη

23 Απριλίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, Ιστορία, κοινωνία, πολιτισμός, τέχνη

artnouveauΣτο Μουσείο Μπενάκη εκτίθενται επιλεγμένα αντικείμενα από τις συλλογές Art Nouveauεισοδος μετρο στο Παρίσι Abbesses του Badisches Landesmuseum της Καρλσρούης (Karlsruhe, πόλη της νότιας Γερμανίας, κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία), τα οποία αναδεικνύουν σημαντικές όψεις του κινήματος από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Αγγλία και το Βέλγιο. H έκθεση προσφέρει μία καλειδοσκοπική εικόνα του σύνθετου χαρακτήρα της Art Nouveau μέσα από τη θεματική ποικιλία του υλικού που παρουσιάζει, όπως υφάσματα, κοσμήματα, οικιακά σκεύη, διακοσμητικά αντικείμενα, έπιπλα, χαρακτικά, κεραμικά, ανάγλυφα και γλυπτά, σχεδιασμένα από γνωστούς καλλιτέχνες-σχεδιαστές, όπως οι Αlfons Mucha, Hector Guimard, Daum Frères, Emile Gallé, Peter Behrens, Josef Hoffmann, Josef Maria Olbrich, Koloman Moser και Henry van de Velde.

Ετικέτες:

Henry van de Velde (1863-1957)

22 Απριλίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Ιστορία, πολιτισμός, τέχνη

Ετικέτες:

art nouveau I

20 Απριλίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · κοινωνία, πολιτισμός, τέχνη

Ετικέτες:

Art Nouveau, Stile Liberty, Glasgow Style

20 Απριλίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Ιστορία, κοινωνία, πολιτισμός, τέχνη

G. Allen, Wren 1883

G. Allen, Wren 1883

 «Η τέχνη είναι μια γραμμή γύρω από τις σκέψεις σας» είπε ο Gustav Klimt. Έτσι πυροδοτήθηκε το νέο πνεύμα για την τέχνη που ξέσπασε ορμητική περί το 1880, αλλά διήρκεσε μέχρι το 1905.

 Οι λάτρεις των διακοσμητικών και των γραφικών τεχνών και της αρχιτεκτονικής καθόρισαν το νέο ρεύμα σε ολόκληρη την Ευρώπη και πέραν αυτής, και, ως εκ τούτου, είναι γνωστό με διάφορα ονόματα, όπως Stile Liberty (Ιταλία) η Glasgow style (Βρεταννία), και Jugendstil στον γερμανόφωνο κόσμο. H Art Nouveau απετέλεσε κίνημα με διεθνή χαρακτηριστικά, αναπτύχθηκε σε πολλές διαφορετικές χώρες μεταξύ των οποίων η Η.Π.Α, η Βρεταννία (Arts and Crafts), η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Σκανδιναβία και είχε ως στόχο τον εκσυγχρονισμό του σχεδιασμού με απώτερο σκοπό την κατάργηση των αποστάσεων μεταξύ των διαφορετικών μορφών τέχνης. Εμφανίστηκε σε μια ευρεία ποικιλία αισθητικών παραλλαγών και δημιούργησε ένα νέο εικαστικό λεξικό συμπεριλαμβάνοντας κάθε εκπληκτική δεξιότητα των χεριών (σχεδιασμό επίπλων, κατασκευές σίδερο, αρχιτεκτονική)  και καταργώντας τις αυστηρές, ακαδημαϊκές και ιστορικές προσεγγίσεις των δύο προηγουμένων αιώνων, που έως τότε ήσαν δημοφιλείς.  Βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του κινήματος είναι η επιτήδευση της μορφής, που επαληθεύεται και μέσα από τη συσχέτιση του με το κίνημα του συμβολισμού. Η Art Nouveau συνδέθηκε ακόμα με τη γοτθική και με την ιαπωνική τέχνη, από την οποία εμπνεύστηκε τη μίμηση των φυσικών μορφών και την αναζήτηση περίπλοκων διακοσμητικών θεμάτων.

Η ονομασία Art Nouveau χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από σύγχρονους κριτικούς τέχνης στο Βέλγιο και αργότερα αποτέλεσε την ονομασία μιας αίθουσας τέχνης στο Παρίσι – Maison de l’Art Nouveau-, υπό την διεύθυνση του Σάμουελ Μπινγκ (Samuel Bing) και η οποία ειδικευόταν σε σύγχρονα έργα Αρ Νουβό καλλιτεχνών. Εκεί εκτίθενται έργα καλλιτεχνών που θεωρούνται σήμερα ως οι πατέρες του κινήματος, όπως ο Έντβαρτ Μουνκ (Edvard Munch) και ο γλύπτης Ροντέν (Auguste Rodin).

Παρά την καλλιτεχνική δραστηριότητα της πόλης του Παρισιού, η Art Nouveau εξελίχθηκε περισσότερο στο Νανσύ, όπου δημιουργήθηκε και η αντίστοιχη Σχολή της. Καταλυτικό όμως ρόλο στην εξέλιξη της νέας μορφής τέχνης διαδραμάτισε η Διεθνής Έκθεση του 1900 στο Παρίσι, όπου το πρωτοποριακό νέο ύφος κυριάρχησε.  Παραμερίστηκε λίγο-λίγο πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ανοίγοντας όμως το δρόμο για την ανάπτυξη της Art Deco, μορφής της δεκαετίας του 1920. Θεωρείται δε πρόδρομος του μοντερνισμού. Ετοίμασε τους ανθρώπους γι όλα όσα ακολούθησαν. Η «Η Νέα Τέχνη» (art nouveau) ήταν φυσικό να  γνωρίσει μια δημοφιλή αναβίωση στη δεκαετία του 1960.

Σημείωση για την εικόνα: Front cover of Wren’s City Churches by Mackmurdo, a print from The Hobby Horse (England), published by G. Allen with woodcut, letterpress, mezzotint on steel, 1883. 

Ετικέτες:

Μέγαρο Μουσικής για τις ημέρες του Πάσχα

27 Μαρτίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκδηλώσεις, κοινωνία, πολιτισμός, τέχνη

adagiogenpage

Ετικέτες:

Camille Claudel, 1864-1943

27 Μαρτίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · πολιτισμός, τέχνη

Camille Claudel

Camille Claudel, 1881-1885

Camille Claudel,

η εκπληκτικής ωραιότητας γλύπτρια  και επίσημη αγαπημένη του Auguste Rodin, του γάλλου διάσημου γλύπτη του 19ου αι. που φέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τον θάνατό του. 

La Valse, 1889-1905, Musee Camille Claudel

La Valse, 1889-1905, Musee Camille Claudel

Η Camille Claudel προώθησε την τέχνη της εποχής της και ιδιαίτερα συνετέλεσε στην μετάβαση από τον νατουραλισμό στον εξπρεσιονισμό. Προσφάτως ιδρύθηκε μουσείο με το όνομά της στη γαλλική πόλη Nogent-sur-Seine, στην  rue Gustave Flaubert, στον αριθμό 10,  που στεγάζει περίπου πολλά από τα σωζόμενα έργα της. Τα έργα παρουσιάζονται, έτσι ώστε να κάνουν τον επισκέπτη κοινωνό της τραγικής ζωής της, αλλά και της ιδιαίτερης ευφυΐας της.

 

Ετικέτες:

Ακρόπολη και Gucci

15 Φεβρουαρίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκδηλώσεις, Ιστορία, πολιτισμός

Αντιγράφω από εδώ,

[έστω κι αν διαφωνώ με τους χαρακτηρισμούς και τους υπαινιγμούς, αν με προβληματίζει ακόμη η βασική ιδέα, αν εξοργίζομαι όταν συγκρίνουν την Ακρόπολη με το Κολοσσαίο (ας θυμηθούμε την αρχική χρήση κάθε μνημείου)] …

…η χθεσινή ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να απορρίψει την πρόταση του διάσημου  οίκου Gucci για επίδειξη μόδας με φόντο την Ακρόπολη, επιβεβαιώνει στο ακέραιο τις διαπιστώσεις αυτές. Η βλακεία και η στενομυαλιά είναι ανίκητες. Γίνεται πάντα ό,τι είναι δυνατόν να γίνει για να χαθούν ευκαιρίες προβολής της χώρας και να «πνιγούν» νέοι και έξυπνοι τρόποι αξιοποίησης του πραγματικά πλούσιου πολιτισμικού μας αποθέματος. Η επίδειξη θα γινόταν την 1η Ιουνίου, στην έναρξη της τουριστικής περιόδου του καλοκαιριού. Θα είχε όπως όλες οι αντίστοιχες εκδηλώσεις του διάσημου οίκου παγκόσμια προβολή και η Ακρόπολη θα ταξίδευε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου ανεβάζοντας κατά μερικά εκατομμύρια τις αφίξεις του φετινού καλοκαιριού και τους τζίρους στον τουρισμό της Αθήνας. Και θα έμπαιναν και στα δημόσια ταμεία δύο εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που κόβονται συντάξεις. Αλλά οι αρχαιολόγοι του ΚΑΣ, οι οποίοι και σε πολλές άλλες περιπτώσεις δείχνουν το μένος τους για κάθε τι που σχετίζεται με την ιδιωτική οικονομία, αποφάνθηκαν πως τάχα η συγκεκριμένη εκδήλωση δεν συνάδει με «τον ιδιαίτερο πολιτιστικό χαρακτήρα των μνημείων της Ακρόπολης». Συνάδει η βλακεία; Συνάδει η φτώχεια; Συνάδει η μιζέρια; Συνάδει το εχθρικό περιβάλλον για κάθε επένδυση, είτε στον πολιτισμό είτε αλλού; Η βλακεία είναι πάντα αποφασιστική και σίγουρη για τον εαυτό της,  διότι πολύ απλά δεν βλέπει τίποτα γύρω της και δεν έχει αίσθηση των επιπτώσεών της.  Όταν στο ΚΑΣ, τουλάχιστον τέσσερις ψήφοι ελέγχονται απευθείας από τον εκάστοτε Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού, στους υπόλοιπους αρχαιολόγους που είναι όλοι κρατικοδίαιτοι δεν μένει παρά να συνταχθούν με την «πολιτική γραμμή» που έρχεται από πάνω. Άλλωστε η Γενική Γραμματέας Μαρία Ανδρεαδάκη Βλαζάκη, δεν ήταν παρά ο προπομπός της ειλημμένης πολιτικής απόφασης που ανακοίνωσε σήμερα και η ίδια η υπουργός Λυδία Κονιόρδου. Όπως προκύπτει και από άλλη περίπτωση για την οποία έχω αρθρογραφήσει πρόσφατα, το ΚΑΣ εμφανίζεται απλά να διεκπεραιώνει πολιτικές σκοπιμότητες. Εδώ που τα λέμε όμως, βρίσκει και τα κάνει το υπουργείο Πολιτισμού . Διότι αν – λέμε τώρα – αποφάσιζαν διαφορετικά, θα έβγαιναν όλοι οι «χαχόλοι» από τη μια άκρη του πολιτικού φάσματος ως την άλλη, για να πουλήσουν οι μισοί «πατριωτισμό» και οι άλλοι μισοί «αντίσταση στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού». Ο πολιτισμός στην Ελλάδα δεν κινδυνεύει από τις επιδείξεις μόδας. Κινδυνεύει από τη συνεχή επίδειξη της πολιτικής βλακείας, η οποία  κρατάει σε ομηρία τις πραγματικές αναπτυξιακές δυνατότητες. Προτιμούν να δουν τον πολιτισμό να πεθαίνει από … πείνα, παρά να επιτρέψουν να γίνουν πράγματα που τους ξεπερνούν. Άχρηστοι στην πλειοψηφία τους δεν θα μπορούσαν ποτέ να σταθούν και να επιβιώσουν σε ένα απαιτητικό περιβάλλον αξιοκρατίας και ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων απόδοσης και αποτελεσματικότητας. Όταν πρέπει να βγάζεις το ψωμί που τρως, θα πρέπει αν μη τι άλλο να είσαι λίγο περισσότερο έξυπνος από αυτούς που τα βρίσκουν όλα έτοιμα, «στο πιάτο». Αυτή ακριβώς την εξυπνάδα μισούν οι βλάκες.»

Ετικέτες:

“Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη”

14 Φεβρουαρίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, κοινωνία, πολιτισμός

“Τεχνοεπιστημονικός μετασχηματισμός στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1980: Πολιτικές Συγκροτήσεων, Συγκρούσεων και Ανασχέσεων”, είναι το θέμα της διημερίδας που πραγματοποιείται στο Innovathens και στο πλαίσιο της έκθεσης “Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη” (έκθεση GR80s). Η έκθεση παρουσιάζεται από τις 25 Ιανουαρίου έως τις 12 Μαρτίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι), ενώ η διημερίδα το διήμερο 17 και 18 Φεβρουρίου.

Η ενημερωτική ανακοίνωση περιλαμβάνει τα εξής: «Τα οράματα επιστημονικής και τεχνολογικής ανάπτυξης της Ελλάδας στη δεκαετία του 1980 διαψεύσθηκαν σε μεγάλο βαθμό κυρίως λόγω του συσχετισμού πολιτικών, οικονομικών και νεοσυντεχνιακών συμφερόντων, ή λόγω διοικητικών-γραφειοκρατικών αδυναμιών. Όμως οι πολιτικές που προτάθηκαν, τα μέτρα που εφαρμόστηκαν και η ενίσχυση του επιστημονικού δυναμικού, δημιούργησαν υποθήκες που επηρέασαν με ανεξίτηλο τρόπο τις εξελίξεις.  Σκοπός της ημερίδας, στην οποία συμμετέχουν τόσο ερευνητές, όσο και πρωταγωνιστές της εποχής, είναι η κριτική ανάλυση των γεγονότων, καθώς και των επιπτώσεων τους στον τεχνο-επιστημονικό μετασχηματισμό της χώρας».

Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα της διημερίδας εδώΗ είσοδος είναι δωρεάν.

Ετικέτες:

Gioachino Rossini: Quatre hors d’oeuvres et quatre mendiants

12 Φεβρουαρίου 2017 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, πολιτισμός

Νέα εικόνα (1)Συμβαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής:

Η συνολική αντίληψη καταστάσεων και συναισθημάτων είναι ένα αποτέλεσμα αρμονικής (ή και όχι!) συνεργασίας όλων των αισθήσεών μας, αφού καμία από τις πέντε αισθήσεις δεν λειτουργεί ποτέ ανεξάρτητα. Ο κύκλος +Αισθήσεις (Συναισθήσεις) προτείνει εκδηλώσεις,  όπου η Μουσική, αντιπροσωπεύοντας φυσικά την ακοή, συνεργάζεται με μορφές έκφρασης της Τέχνης που αντιπροσωπεύουν τις υπόλοιπες τέσσερις αισθήσεις. Έτσι, μέσα από ένα παιχνίδι των αισθήσεων, θα μπορέσουμε ίσως να ανακαλύψουμε το πώς η αντίληψή μας ως ακροατών μεταβάλλεται, ανάλογα με παράγοντες που διεγείρουν συγχρόνως μια άλλη αίσθηση.

Για παράδειγμα: 
Ένας σεφ, ένας σομελιέ μπύρας και ένας πιανίστας μας οδηγούν σε ένα ενδιαφέρον ταξίδι, όπου κάθε νότα συνταιριάζεται με μια γεύση. Μια αλλιώτικη μουσική και γευστική εμπειρία, με αφορμή ένα από τα τελευταία έργα του Ροσσίνι που έχει ως θέμα οκτώ λιχουδιές. (Gioachino Rossini: Quatre hors d’oeuvres et quatre mendiants για σόλο πιάνο    από το βιβλίο IV του έργου “Péchés de vieillesse”) 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Ετικέτες:

John Glenn

8 Δεκεμβρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Ιστορία, πολιτισμός

1962, John Glenn

1962, John Glenn

Την 20η Φεβρουαρίου του 1962, ο Τζον Γκλεν πήρε μέρος στη διαστημική αποστολή «Friendship 7» της NASA και έγινε ο πρώτος Αμερικανός αστροναύτης που μπήκε σε τροχιά γύρω από τη Γη.

Η πτήση διήρκεσε 4 ώρες, 55 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα.

Το 1998, 36 χρόνια μετά την ιστορική πτήση, ο 77χρονος τότε Γκλεν έγινε ο γηραιότερος άνθρωπος που ταξίδεψε στο διάστημα. Πρώην πεζοναύτης και πιλότος μαχητικού, υπηρέτησε στον Β” Παγκόσμιο Πόλεμο και στο μέτωπο της Κορέας, πριν γίνει μέλος της NASA.

Πηγή: www.lifo.gr/ NASA@NASA tweet

Ετικέτες:

Θέλεις να βοηθήσεις;

30 Νοεμβρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · κοινωνία, πολιτισμός

Θέλεις να βοηθήσεις;

Να πώς θα μάθεις ποιο νοσοκομείο, σχολείο ή γηροκομείο χρειάζεται επειγόντως βοήθεια Οι δημιουργοί του «Giving for Greece» εξηγούν στο LIFO.gr πώς εντοπίζουν πού υπάρχουν οι μεγαλύτερες ανάγκες και ποιες πρωτοβουλίες χρειάζονται στήριξη.

Περισσότερα εδώ!

Ετικέτες:

Παρουσίαση Βιβλίου

29 Νοεμβρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · πολιτισμός

AFISA GROLLIOS POLIS ART CAFE

AFISA GROLLIOS POLIS ART CAFE

Ετικέτες:

Eugène Delacroix στο Τελλόγλειο και όχι μόνο!

28 Σεπτεμβρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, Ιστορία, ιστορία της εκπαίδευσης, πολιτισμός

Eugène_Delacroix_-_Le_Massacre_de_ScioΑντίγραφα του Ντελακρουά κι ένα πανόραμα της πολιορκίας του Παρισιού παρουσιάζονται σε δύο εκθέσεις στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών της Θεσσαλονίκης.

Εξαιρετικό είναι το κείμενο του κ. Χρ. Παρίδη που μέσα από το LIFO παρουσιάζει και αναλύει τα θέματά τους. Το συνιστώ και παραθέτω κάποιες συνδέσεις σχετικές με το θέμα. Καλή πλοήγηση! 

1. http://www.decouvrirlagrece.com/eugene-delacroix-oeuvre-sur-la-grece/

2. https://www.google.gr/search?q=galerie+Lebrun&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwidspn22rLPAhUB0RQKHd2TDfEQsAQIJw&biw=1120&bih=608#imgrc=aWNGiiUa9s39PM%3A

3. https://fr.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Delacroix

4. http://www.musba-bordeaux.fr/fr/article/la-grece-sur-les-ruines-de-missolonghi

5. https://sites.google.com/a/plu.edu/paris-salon-exhibitions-1667-1880/salon-de-1824

6.https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Philippoteaux Barricade_Voltaire_Lenoir_Commune_Paris_1871

7. paul philippoteaux

8. https://fr.wikipedia.org/wiki/Bataille_d%27Issy_(1871)

 

 

Ετικέτες:

Μαθητές Ακρίτες στην Ερείκουσα

15 Σεπτεμβρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης, κοινωνία, λειτουργία σχολείου, Μαθητές, πολιτισμός

Το Δημοτικό Σχολείο Ερείκουσας είναι ένα κτήριο κόσμημα που χτίστηκε το 1920, με δωρεά του Ανδρέα Συγγρού και φέτος θα λειτουργήσει αποκλειστικά για τους τρεις μοναδικούς μαθητές της Α΄ , Γ΄ και Στ΄ τάξης! Σύμφωνα με τα αρχεία του σχολείου, ο μέγιστος αριθμός των εκατό (10Ερείκουσα0) μαθητών, που εγγράφηκαν, αλλά και  φοίτησαν, ήταν το 1934. 

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των γηραιότερων εν ζωή που φοίτησαν εδώ, το σχολείο λειτουργούσε πρωί και απόγευμα με δύο βάρδιες, με την ίδια δασκάλα ή δάσκαλο, καθώς υπάρχει μία μόνο αίθουσα διδασκαλίας. Στο κτίριο υπάρχει και ο χώρος φιλοξενίας για τον εκπαιδευτικό.  Φέτος, όμως, θα φοιτήσουν στο σχολείο της Ερείκουσας τρεις μαθητές.

ereikousa mapΠρόκειται για αγόρια, μαθητές των Διαποντίων Νήσων, διαφορετικών ηλικιών που θα παρακολουθήσουν μαθήματα της Α΄ της Γ’ και της ΣΤ΄ τάξης, χωρίς αυτό να δυσκολέψει τη δασκάλα τους που θα έρθει στο σχολείο το αργότερο μέχρι την Πέμπτη. Ο μεγάλος μαθητής της τάξης είναι ο Ρενάτο, αλβανικής καταγωγής, που γεννήθηκε στην Ελλάδα και μεγάλωσε στην Ερείκουσα, θα ήταν και ο μοναδικός μαθητής, αν δεν έρχονταν φέτος και άλλα δύο παιδάκια που η επαγγελματική απασχόληση του πατέρα τους, τους πήρε από την Αττική και τους έφερε στο μικρό νησάκι της Ερείκουσας.

Καλή Χρονιά Ακρίτες!

Περισσότερα εδώ και εδώ.

Ετικέτες:

Top