Όταν οι Μαθητές γίνονται Ερευνητές

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στα πλαίσια του Ομίλου Μαθηματικών ‘Που κρύβονται τα Μαθηματικά – Μαθηματικά και Πραγματικότητα’ του Ζαννείου Προτύπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πειραιά, οι μαθητές συμμετείχαν σε ερευνητική δραστηριότητα με θέμα ‘Τροχιά Kronecker και Πραγματικοί αριθμοί’, που υλοποιήθηκε σε δύο τρίωρες συναντήσεις στο Μαθηματικό τμήμα (Παρασκευή, 11/4/2014) και στο σχολείο (Τρίτη, 20/5/2014), υπό την παρουσία της υπεύθυνης Καθηγήτριας κ. Σοφίας Παππά. Την καθοδήγηση για την υλοποίηση της δραστηριότητας από τους μαθητές είχαν η Καθηγήτρια του Μαθηματικού Τμήματος του ΕΚΠΑ κ. Β. Φαρμάκη και ο κ. Πέτρος Μαρσέλλος (στην επίσκεψή μας στο Μαθηματικό Τμήμα βοήθησε ο Μεταπτυχιακός φοιτητής κ. Καφετζόπουλου Γιώργου). Η δραστηριότητα αποτελεί θέμα της διπλωματικής εργασίας του κ. Πέτρου Μαρσέλλου με τίτλο:Χωρίς τίτλο

η οποία εκπονήθηκε υπό την επίβλεψη της Καθηγήτριας κ. Β. Φαρμάκη, στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ‘Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών’ του Μαθηματικού Τμήματος του ΕΚΠΑ.

Κατά τη συνάντηση (11/4/2014) στο Μαθηματικό Τμήμα οι επιβλέποντες έδωσαν στους μαθητές κατάλληλα διαμορφωμένα φύλλα εργασίας, ώστε μέσω ερωτημάτων που βασίζονταν στις ήδη υπάρχουσες Μαθηματικές γνώσεις τους οδήσαν με ‘φυσιολογικό’ τρόπο, αξιοποιώντας ταυτόχρονα προτάσεις και ορισμούς από τα Στοιχεία του Ευκλείδη, σε εικασία σχετικά με τους ρητούς αριθμούς και άρρητους αριθμούς, ενώ παράλληλα, με το λογισμικό Geogebra οι μαθητές είχαν οπτική επαφή (αναπαράσταση) της εικασίας τους.

Στη δεύτερη συνάντηση (20/5/2014) η δραστηριότητα συνεχίστηκε με την απόδειξη, από τους μαθητές, της εικασίας στην οποία είχαν οδηγηθεί καθώς και την επεξεργασία των συμπερασμάτων και την επέκτασή τους. Τέλος, οι μαθητές έδωσαν συνέντευξη στην κ. Φαρμάκη, σχετικά με τη δραστηριότητα, η οποία ηχογραφήθηκε προς επεξεργασία και διερεύνηση των απόψεων και πεποιθήσεων των μαθητών.

Φωτογραφίες: 1, 2, 3.