Etwinning “Color Hunters”

Το έργο ξεκίνησε τελικά , έπειτα από πολλές καθυστερήσεις, κυρίως λόγω του φονικού σεισμού στην Τουρκία,  στα μέσα του Γενάρη. Έτσι ορίστηκαν τα  νέα χρονικά πλαίσια.

Brown with Cute Illustration Weekly Lesson Plan 1

Πρώτα απ’ όλα πραγματοποιείται μία διαδικτυακή συνάντηση όλων των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο έργο, για να οργανωθούν από κοινού  και να συντονιστούν όλες οι δράσεις μας.

1

Ορίζονται ο κώδικάς δεοντολογίας που πρέπει να έχουμε στο διαδίκτυο  αλλά  και οι κανόνες  ηλεκτρονικής ασφάλειας.    Πατήστε παρακάτω  στο λινκ  για αυτά:
Παράλληλα ενημερώνουμε τους γονείς  για το νέο μας eTwinning έργο μας
Parents permission
και ταυτόχρονα  παρουσιάζουμε  στους εταίρους μας, τη χώρα την πόλη το σχολείο μας, όπως  και εκείνοι κάνουν το ίδιο σε εμάς.
Παρουσίαση  της χώρας και της πόλης μας  στο παρακάτω λινκ:
Παρουσίαση του σχολείου
my school
Έτοιμος και ο πίνακας στην τάξη, για ανάρτηση των δράσεων μας.
Our Schoolboard is ready
τα παιδιά συμπληρώνουν αρχικά ερωτηματολόγιογια να ανιχνεύσουμε τις πρότερες γνώσεις  τους.
pre survey for students
Και το έργο ξεκινά διαβάζοντας στα παιδιά μια ιστορία…
1 218 2 175
“Ο Νίκος και η Μαρία είναι φίλοι. Μια μέρα  η Μαρία ρωτάει το Νίκο γιατί είναι πάντα λυπημένος  και εκείνος της απάντησε  πως πάντα πρέπει να φοράει λευκά ρούχα, διότι έχει αλλεργίες. Η Μαρία που θέλει να δει το φίλο της χαρούμενο, κινητοποιεί τα παιδιά του σχολείου μας  να μάθουμε τι είναι οι αλλεργίεςκαι να προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους ώστε  να φτιάξουμε  χρωματιστά ρούχα,  χωρίς να του προκαλούν αλλεργίες”.
Τα παιδιά προβληματίζονται  και προσπαθούν να σκεφτούν  τι μπορεί να είναι οι αλλεργίες. Οι απόψεις τους καταγράφονται  σε ένα ιστόγραμμα.
We are reading the story to introduce the children to the project 1 We are reading the story to introduce the children to the project
Αποφασίζουμε να καλέσουμε στην τάξη μας ειδικό επιστήμονα,   να έρθει να μας εξηγήσει τι είναι οι αλλεργίες  και να δούμε κατά πόσο  οι απόψεις των  παιδιών  έχουν μία βάση. Καλέσαμε λοιπόν τη φαρμακοποιό του χωριού την κυρία Σταυρούλατην οποία ευχαριστούμε θερμά.    Με μεγάλη προθυμία ήρθε στην τάξη  και συζήτησε με τα παιδιά, έλυσε απορίες τους  και μας προσδιόρισε με λόγια απλά  τι είναι οι αλλεργίες. 
A doctor comes to the classroom and informs the children about allergies
Στη συνέχεια τα παιδιά  ψηφίζουν  ποιο είναι το αγαπημένο τους χρώμα, πρώτα στην τάξη….
The color that students like more
αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή
A survey about the color that children like more

 

Etwinning «Little scientists – From experience to knowledge»

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Ξεκινώντας το έργο αυτό συζητάμε με τα παιδιά  για τους απαραίτητους κανόνες  που πρέπει να έχουμε όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυοΚαταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να είμαστε ευγενικοί, να σεβόμαστε τους άλλους, αλλά ταυτόχρονα να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

safety rules online

Αντίστοιχες συζητήσεις γίνονται σε όλα τα   σχολεία- συνεργάτες και όλοι ορίζουν αντίστοιχους κανόνες. 

Τους κανόνες αυτούς τους κάνουμε παιχνίδι στο διαδίκτυο που παίζουν τα παιδιά.

We are playing online game

Παράλληλα ενημερώνουμε τους γονείς για το έργο αυτό και πραγματοποιείται η πρώτη συνάντηση όλων των εκπαιδευτικών για την οργάνωση και τον προγραμματισμό των δράσεων.

1st teachers communication

Και τα πειράματα αρχίζουν….

 

Etwinning “Color Hunters”

Ένα νέο ευρωπαϊκό έργο  etwinning ξεκινά στο σχολείο μας. Έχει τίτλο: 

“Color Hunters” (Kυνηγοί Χρωμάτων)

315532374 3352756445042765 540675601922968360 n

Το έργο θα πραγματοποιηθεί από νηπιαγωγεία της Ελλάδας και της Τουρκίας . Θα υλοποιηθεί από το Δεκέμβριο 2022 μέχρι και το  Μαΐο 2023.

Λίγα λόγια για το έργο: Το χρώμα είναι ένας τρόπος να θυμόμαστε, να ονομάζουμε και να δίνουμε νόημα  στην καθημερινή μας ζωή. Είναι ένα  μέσο αυτοέκφρασης. Τα παιδιά με τα χρώματα παρατηρούν και ταξινομούν αυτά που βλέπουν. Τα βοηθούν να περιγράφουν και να οργανώνουν τον περίπλοκο κόσμο γύρω τους. Πολλά υλικά (μπογιές, παιχνίδια, ρούχα, τρόφιμα κ.λπ.), που χρησιμοποιούνται από τα παιδιά κατά την ενασχόλησή τους με τα χρώματα, θα πρέπει να επιλέγονται με τρόπο που να μην επηρεάζουν αρνητικά την υγεία τους. Για αυτό, η φύση περιέχει την καλύτερη πηγή χρώματος. Οι φυσικές βαφές λαμβάνονται από τις ρίζες, το φλοιό, τα κλαδιά, τα φύλλα, τους καρπούς, τους σπόρους και τα άνθη των φυτών με διάφορες μεθόδους. Για να διαπραγματευτούμε τα χρώματα μέσα από τη ζωγραφική στην πρώιμη παιδική ηλικία, θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον να φτιάξουμε χρώματα με φυσικούς τρόπους και να ανακαλύψουμε πού θα μπορούσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε. Οι δραστηριότητες, που θα οργανωθούν θα είναι κατάλληλες για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και σε κάποιες από αυτές θα χρειαστούμε τη βοήθεια και των γονέων.

 Στόχοι Προγράμματος

  •        Να αποκτήσουν τα παιδιά οικολογική συνείδηση και θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς το περιβάλλον
  •         Να ανακαλύψουν τα οφέλη του φυσικού περιβάλλοντος και των φυσικών αγαθών για την ανθρώπινη υγεία.
  •          Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.
  •           Να προκαλείται η περιέργεια των μαθητών και να ενθαρρύνονται να ερευνούν και να ανακαλύπτουν.
  •           Να δημιουργήσουν  πρωτότυπα έργα.
  •           Να αποκτήσουν  δεξιότητες του 21ου αιώνα (όπως Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Ψηφιακό Αλφαβητισμό,  Πρωτοβουλία,  Κοινωνικές και Συναισθηματικές δεξιότητες).

Etwinning “Little scientists – From experience to knowledge”

Λίγα λόγια σχετικά με το έργο αυτό: Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας ρωτάνε συνεχώς: «”Γιατί συμβαίνει αυτό; Από πού προέρχεται;» οι περισσότερες από αυτές τις ερωτήσεις αφορούν την έμφυτη ανάγκη των παιδιών να εξερευνήσουν τον κόσμο που τους περιβάλλει.

1Το έργο αυτό δημιουργήθηκε για να ενεργοποιήσει αλλά κυρίως να ικανοποιήσει αυτήν τη γνωστική τους περιέργεια. Ο σχεδιασμός βασίζεται σε απλά πειράματα και ερευνητικά παιχνίδια. Ο στόχος του έργου είναι να μάθουν τα παιδιά να παρατηρούν, να ερευνούν, να πειραματίζονται, να κάνουν ερωτήσεις και υποθέσεις, να προβλέπουν, να ανακαλύπτουν και να καταλήγουν σε ακριβή συμπεράσματα. Τα παιδιά θα είναι σε θέση να εκπληρώσουν τη φυσική τους ανάγκη να ενεργούν και να κάνουν ερωτήσεις. Οι μικροί πειραματιστές μέσα από την εμπλοκή τους με τα πειράματα , θα αποκτήσουν γνώσεις με το πιο αποτελεσματικό και το πιο ιδανικό τρόπο μάθησης. Τα διάφορα ερευνητικά παιχνίδια θα διεξαχθούν στο πνεύμα της εκπαίδευσης STEAM (είναι εκπαιδευτική προσέγγιση που ενσωματώνει την Τέχνη με τη Φυσική την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά). Ένας ακόμη στόχος του έργου είναι να εξελιχθεί η γλωσσική ικανότητα των παιδιών καθώς επίσης και οι λεπτές κινητικές δεξιότητες.

45092989 stock vector happy school children in front of the school

Επιστροφή στα σχολεία

Τα σχολεία ανοίγουν και η ξέγνοιαστη περίοδος του καλοκαιριού τελειώνει για μικρούς και μεγάλους. Η μετάβαση από την ανεμελιά στις υποχρεώσεις μπορεί να φαντάζει βουνό, αλλά υπάρχουν κάποιοι έξυπνοι τρόποι για να την κάνετε ευκολότερη.

1. Επιστροφή στις καθημερινές συνήθειες τους… 2 εβδομάδες πριν

Οι μικροί μας φίλοι χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν, οπότε κάντε νωρίτερα ένα ξεκίνημα. Δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει το σχολείο, πηγαίνετε νωρίτερα για ύπνο και βάζετε ξυπνητήρι. Στόχος είναι το πρωινό να ξεκινάει την ίδια ώρα που παίρνουμε πρωινό την υπόλοιπη σχολική χρονιά!

2. Επανασχεδιάστε το πρόγραμμα τους

Πότε και πού θα κάνουν τα μαθήματά τους;
Πότε και πόσο μπορούν να παρακολουθούν τηλεόραση;
Μέχρι ποια ώρα κρατάει το παιχνίδι;
Μέχρι ποια ώρα μπορούμε να τρώμε γλυκά;
Η προφορική υπενθύμιση των κανόνων του σπιτιού, είναι μια συζήτηση που θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη στην πορεία.

3. Μην εγκαταλείψετε απότομα το mood του καλοκαιριού

Μην κάνετε τα παιδιά σας να πιστέψουν ότι μόνο το καλοκαίρι περνάνε ωραία και ανέμελα. Η θετική σκέψη και διάθεση, το παιχνίδι και η ανεμελιά βοηθάνε όλο το χρόνο την απόδοση και την εξέλιξη τους. Λίγο διάστημα αφότου επιστρέψετε στο σχολείο, οργανώστε μια σύντομη εκδρομή απόδραση σε κάποιον κοντινό προορισμό

οθόνης 2021 04 14 192520

Η αξία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία

Το παιχνίδι αποτελεί το θεμέλιο της διαδικασίας της μάθησης για τα παιδιά. Δίνει στα μικρά παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν να οικοδομούν τη γνώση αλλά και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους.

Πολλές φορές οι γονείς ακούνε για τη σημασία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία, τους είναι όμως δύσκολο να αντιληφθούν πώς το παιχνίδι με κούκλες ή με αυτοκινητάκια και τουβλάκια μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί στα γνωστικά αντικείμενα ή στην σχολική του επίδοση. Είναι άραγε αλήθεια τόσο σημαντικό το παιχνίδι τελικά;

Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν μέσω της φαντασίας και της πράξης. Τα παιδιά χρησιμοποιούν αυτά τα αντικείμενα αναπαριστώντας ότι είναι κάτι άλλο και δίνοντάς τους συνήθως διαφορετική ενέργεια και κίνηση. Αυτό το παιχνίδι αναπαράστασης μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά δεν είναι… Η διαδικασία του να παίξει ένα παιδί παιχνίδια ρόλων και αναπαράστασης απαιτεί ικανότητες πολύ σημαντικές στην γνωστική και γενικότερη ανάπτυξή τους

Logo eTwinning removebg preview 2

eTwinning

Το e-twinning είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που μπορεί να συμβάλλει στην εμπλοκή των  μαθητών σε νέες βιωματικές δράσεις που θα διευρύνουν τους ορίζοντές τους.