ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΧΡΗΣΗ ΨΑΛΙΔΙΟΥ
ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΧΡΗΣΗ ΨΑΛΙΔΙΟΥ
Αναμφίβολα μια αρκετά δύσκολη δεξιότητα και αρκετά επικίνδυνη (το ψαλίδι θα χρησιμοποιείται με την αυστηρή επίβλεψη των γονιών και μετά θα το βάζετε σε ασφαλές σημείο και μη προσβάσιμο για τα παιδιά) για όλα τα παιδιά είναι η χρήση ψαλιδιού Τα νήπια θα πρέπει να κατευθύνονται σωματικά από τους γονείς στο να ανοιγοκλείνουν το ψαλίδι. Τα παιδιά τοποθετούν τα δάχτυλά τους, τον αντίχειρα στον ένα κύκλο και τα τέσσερα δαχτυλάκια στο μεγάλο κάτω άνοιγμα του ψαλιδιού. Οι γονείς συγκρατούν τα δάχτυλα του παιδιού στη θέση αυτή και μαζί ανοίγουν και κλείνουν το ψαλίδι, λέγοντας ”ανοίγω”, ”κλείνω”. Μετά από αρκετές προσπάθειες, το παιδί θα συνηθίσει τη θέση αυτή των δαχτύλων του και θα αρχίσει να κόβει πιο εύκολα.
Για τη δραστηριότητα αυτή θα χρειαστούμε πολύχρωμα χαρτιά Α4, μαρκαδόρους, ψαλιδάκι με μεγάλο το ένα του άνοιγμα, χάρτινους κυλίνδρους από χαρτί υγείας και σελοτείπ.
Αρχικά, κόβουμε το πολύχρωμο χαρτί Α4 σε δύο λωρίδες. Στην καθεμία από αυτές σχεδιάζουμε μια ευθεία (η ευθεία είναι ο αρχικός στόχος μας, λόγω της ευκολίας της) και μια τεθλασμένη γραμμή. Έχοντας κόψει το παιδί πολλές ευθείες γραμμές, ανεβάζουμε το βαθμό δυσκολίας στην τεθλασμένη γραμμή και μετά στο να κόβει σχήματα, τετράγωνα, τρίγωνα και κύκλους. Κολλάμε με σελοτέιπ τη λωρίδα με τις οριζόντιες ή κάθετες ευθείες γραμμές και κατευθύνουμε σωματικά το παιδί στο να αρχίσει να κόβει με το ψαλίδι. Στις παρακάτω φωτογραφίες έχω βάλει δύο λωρίδες μαζί για λόγους οικονομίας στο χώρο του blog. Kανονικά κολλάμε μία εργασία την κάθε φορά, όπως φαίνεται και στη φωτο με τα παιδιά νηπιαγωγείου που κόβουν καθισμένα κάτω.
Μια πολύ ωραία δραστηριότητα είναι και το κούρεμα μιας φατσούλας. Ζωγραφίζουμε μια φατσούλα στον κύλινδρο από χαρτί υγείας και από πάνω του κολλάμε ένα χρωματιστό χαρτί με ευθείες γραμμές σχεδιασμένες. Το κούρεμα μπορεί να γίνει και πάνω σ΄ένα φύλλο χαρτί με ζωγραφισμένη μια φατσούλα και μαλλιά. Τέλος, το παιδί μπορεί να κάνει κούρεμα γκαζόν. Σε ένα πράσινο χαρτί Α4, κόβουμε ευθείες γραμμές αφήνοντας λίγο από την κάτω πλευρά του ορθογωνίου. Κολλάμε το χαρτί στον τοίχο και ζητάμε από το παιδί να ΄’κουρέψει” το γκαζόν.