QUESTIONNAIRES

All the partners developed evaluation tools and carried out evaluations at each school including students, parents and teachers,  the results of which were shared and discussed during the meetings. The pupils and parents were given printed questionnaires whereas the teachers participated in an on-line Google survey.

Evaluation took place throughout the project’s development. At the beginning of the project (September 2016) we created two questionnaires which were distributed to students and parents at three stages:

at the beginning of the project, at the end of the first year and at the end of the project. These questionnaires referred to the students’ and parents’ attitude towards the project and covered the most important objectives of the project and the partnership. The results were shared and discussed among partners at project meetings. Moreover, a final evaluation of both questionnaires depict the pupils’ and the parents’ change of attitude throughout the project’s implementation.

You can see the results of the questionnaires here:

https://www.slideshare.net/secret/EwhVoHcrFbeR45

https://www.slideshare.net/secret/N6fJKORhb5R67b

https://www.slideshare.net/secret/5cSlcPr5TmDQJo

https://www.slideshare.net/secret/1QxAjSEJ7YbBVQ

https://www.slideshare.net/secret/KtHTMoLNLqzguj

https://www.slideshare.net/secret/Lgu01gNAKBc4Zl    Measuring project impact

The on-line teachers’ questionnaire also depicted the teachers’ attitude towards the project. The basic aim of project’s evaluation is to reinforce the European added value of the project, the effects of the project on pupils’, teachers’ and parents’ European citizenship and awareness, motivation, foreign language and ICT skills.

https://docs.google.com/forms/d/1GyD0dfzgYodDTTbS2HWIuMde9XrZS4FTaTjcaSHeHMc/viewform?edit_requested=true

At the end of the second year of the project. the Romanian school gathered all the information of the questionnaires and the results of this work can be seen here:

https://www.slideshare.net/secret/z8ivi4iypSyWD1

https://www.slideshare.net/secret/MyqP60wUwudPfO

 

ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- DISSEMINATION OF THE PROJECT

Διάχυση προγράμματος

Τέλος 1ου έτους:

Στο τέλος του 1ου έτους του προγράμματος η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Χαραλαμπίδου Σοφία και ο Διευθυντής του σχολείου κ.Κεραμάρης Κων/νος οργάνωσαν συνάντηση- παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 1ου έτους και οργάνωσης των δράσεων του 2ου έτους  για τους Γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τον Σεπτέμβριο του 2017.

Παρόμοια συνάντηση οργανώθηκε με την λήξη του δεύτερου έτους του προγράμματος που ουσιαστικά σήμαινε και τη λήξη του.

https://www.slideshare.net/secret/wzYp422PzfP6l2

 

Παρουσίαση του προγράμματος Erasmus+ Δράση ΚΑ2 που υλοποιεί το σχολείο μας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Κομοτηνή από το ΔΠΘ για τον εορτασμό των 30 χρόνων του ERASMUS τον Μάρτιο του 2017. Στην παρουσίαση που έκανε το σχολείο μας αναφέρθηκαν τα εξής:

https://www.slideshare.net/secret/cMaxbTgZjVPcfU

 Στιγμές από την ημερίδα και την παρουσίαση 

https://www.slideshare.net/secret/aPfk1t1HZFhjHb

Με την ολοκλήρωση όλων των επισκέψεων το σχολείο μας κοινοποιούσε τις δράσεις μας στον τοπικό έντυπο και ψηφιακό Τύπο ώστε να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για αυτές.

http://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/ekpaideytikoi-apo-pente-eyrwpaikes-xwres-sto-11o-dhmotiko-sxoleio-ale3androypolhs/post32697

https://goo.gl/Jfwdf3     ΕΛΛΑΔΑ / ΙΤΑΛΙΑ

https://goo.gl/plcUAz     ΙΡΛΑΝΔΙΑ

http://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/sth-barsobia-ths-polwnias-bre8hke-to-11o-dhmotiko-sxoleio-ale3androypolhs/post33553

 

Παρουσίαση του προγράμματος Erasmus+ και της TLL activity στην Βαρσοβία της Πολωνίας στο κεντρικό δελτίο του Thraki Νet στις 26/10/2017 στο  54:ο6 λεπτό.

https://www.youtube.com/watch?v=dVDOLo-xgW0&feature=player_embedded

 

Αναφορά της ολοκλήρωσης του προγράμματος στην ομάδα  του “Erasmus+ Partnerships Platform” καθώς και στην ομάδα “Ε-TWINNING GREECE” στο Facebook.

 https://www.facebook.com/saved/list/1985424278147135

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΙΚΟ ΤΥΠΟ

 

 

 

Δράσεις του προγράμματος Erasmus+ “European Folk Tales: Hidden treasures”

Σεπτέμβριος 2016 

Μόλις πληροφορηθήκαμε με έγγραφο του ΙΚΥ ότι το σχολείο μας πήρε έγκριση να συμμετάσχει μαζί με άλλα 5 σχολεία από την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Τουρκία, την Πολωνία και τη Ρουμανία στη σχολική σύμπραξη ΚΑ219 που θα υλοποιηθεί τα έτη 2016-2018. Είχαμε γνωριστεί και συνεργαστεί με τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας μέσω e-twinning και περιμέναμε με ανυπομονησία τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της αίτησής μας. Η χαρά μας  δεν περιγράφεται!! Είχαμε παρόμοια εμπειρία με πρόγραμμα Comenius και θέλαμε πάρα πολύ να το επαναλάβουμε. Να λοιπόν που μας δόθηκε η ευκαιρία!! Ευχαριστούμε ERASMUS+!!!!!

Το Erasmus+ είναι κάτι εντελώς καινούριο για εμάς. Πολλές οι πληροφορίες και περίπλοκες. Γι’αυτόν το λόγο το ΙΚΥ δεν μας άφησε έτσι.. Διοργανώθηκε η πρώτη ημερίδα ενημέρωσης και επαφής με το πρόγραμμα στην Αθήνα από την οποία δεν λείπαμε φυσικά! Πόσο χαρούμενοι, τυχεροί και περήφανοι νοιώσαμε που βρισκόμασταν εκεί!

Μπορείτε να πάρετε κάποιες πληροφορίες για την συνάντηση στον εξής σύνδεσμο:

http://www.slideshare.net/11dimalex/ka2-erasmus

Τ Ο     Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α   Ξ Ε Κ Ι Ν Α !!!!!!

ΔΡΑΣΕΙΣ

Εισαγωγή και παρουσίαση του προγράμματος στο σχολείο,στους γονείς, στους μαθητές. Δημιουργία της “Γωνιάς του προγράμματος”. 

https://blogs.sch.gr/sofcharala/files/2018/08/Έγγραφο2.pdf

 

Δόθηκε το πρώτο ερωτηματολόγιο σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για το τι γνωρίζουν για το πρόγραμμα Erasmus+ στην αρχή του προγράμματος. 

https://www.slideshare.net/secret/KDkdjPcqUdcwRW

https://www.slideshare.net/secret/JOxDoI4II9xo9S

https://www.surveymonkey.com/r/MR7FDVG

 

1st Transnational project meeting at Saint Damian’s National school – Dublin, Ireland

https://www.slideshare.net/11dimalex/st-damians-national-school

 

Επιλογή Λογότυπου του προγράμματος

https://www.slideshare.net/11dimalex/erasmus-70009327

 

Στην συνάντηση της Ιρλανδίας έγινε παρουσίαση των σχολείων και της περιοχής μας. Εμείς ετοιμάσαμε και παρουσιάσαμε τις δικές μας τις οποίες μπορείτε να δείτε στους παρακάτω συνδέσμους: 

Η πόλη μας: Aλεξανδρούπολη

https://www.slideshare.net/secret/wwlfk1npy90UEm

Το σχολείο μας: 11ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

https://www.slideshare.net/secret/l8SIRZIyMkEsSc

 

Επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης τον Νοέμβριο του 2016, όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Το παραμύθι των χεριών”. Ονομάστηκε έτσι γιατί οι άνθρωποι παλιά ύφαιναν πάνω στα ρούχα και στα κιλίμια τους ολόκληρες ιστορίες. Αυτές ανακαλύψαμε πάνω στις ποδιές από τις στολές των Σαρακατσάνων της Θράκης. 

Πρώτη επαφή με το παραμύθι ” η Χρυσομαλλούσα της Αίνου”. Τα παιδιά επανήλθαν μετά από μερικούς μήνες για τη δραματοποίηση του παραμυθιού. 

https://www.slideshare.net/secret/ENgeW6l2X2upM0

Παρουσίαση του προγράμματος στο facebook του μουσείου ( Γράψτε: “11 Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης” δεξιά στην αναζήτηση)

https://www.facebook.com/pg/ismoalex/posts/?ref=page_internal

Παρουσίαση του προγράμματος στο blog του σχολείου.

https://blogs.sch.gr/11dimalex/

 

Μάρτιος 2017. Δραματοποίηση του παραμυθιού ” Η Χρυσομαλλούσα της Αίνου” στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης (η Αίνος είναι μια πόλη στην Ανατολική Θράκη απέναντι από την Αλεξανδρούπολη που δεν ανήκει πια στην Ελλάδα. Ο πληθυσμός της Αίνου σχημάτισε την μικρή αρχικά Αλεξανδρούπολη μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών). 

Μετά την ακρόαση και την μελέτη του παραμυθιού οι μαθητές της Δ’ τάξης επανήλθαν στο μουσείο για την δραματοποίηση του παραμυθιού. Όλοι εντυπωσιαστήκαμε από το τι μπορούν να πετύχουν τα παιδιά!

 

Ενημέρωση του blog του σχολείου για τις δράσεις του προγράμματος

https://blogs.sch.gr/11dimalex/author/11dimalex/

 

Δημιουργήσαμε το συγκεκριμένο blog όπου καταγράφονται όλες οι δράσεις και δίνονται λεπτομερείς πληροφορίες για τις 6 συναντήσεις του προγράμματος

https://blogs.sch.gr/sofcharala/?s=European+Folk+tales+

 

2nd transnational project meeting at Instituto Compresivo “Via Boccioni” στη Ρώμη της Ιταλίας – Απρίλιος 2017

https://www.slideshare.net/11dimalex/11-77216529

 

3rd Transnational project meeting στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

Στο τέλος του Μαίου-Αρχές Ιουνίου 2017 το σχολείο μας φιλοξένησε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς από τα 5 συνεργαζόμενα σχολεία.

https://www.slideshare.net/11dimalex/erasmus-alexandroupoli-77197177

https://www.slideshare.net/11dimalex/erasmus-2-77214614

Δημιουργήσαμε και ένα video για την επίσκεψη των εκπαιδευτικών των 5 συνεργαζόμενων σχολείων στη χώρα μας, στην πόλη μας, στο σχολείο μας. Οι μαθητές, οι γονείς τους και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έβαλαν τα δυνατά τους ώστε να τους μείνει αξέχαστη η επίσκεψή τους στο σχολείο μας. ‘Ολοι τους έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις από την πόλη μας. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για τη συνεχή και ουσιαστική παρουσία και προσφορά τους το διάστημα της φιλοξενίας των ξένων εκπαιδευτικών.

https://youtu.be/3kQii9rG49Y

 

Θεατρική παράσταση από τους μαθητές της Στ’ ταξης – ” Ο ψεύτης βοσκός”

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης των εταίρων μας στο σχολείο μας οι μαθητές της Στ’ τάξης ανέβασαν τη θεατρική παράσταση “Ο ψεύτης βοσκός” βασισμένη στον μύθο του Αισώπου, στα Αγγλικά. Την συνόδευσαν με τραγούδια και χορευτικά. Μπορείτε να δείτε ορισμένα στιγμιότυπα.

https://www.slideshare.net/secret/hM1ZLsS57j99mP

 

 

Θεατρική παράσταση από τους μαθητές της Γ’ τάξης: ¨Οι θεοί του Ολύμπου” 

Οι μαθητές συνδύασαν το μάθημα της Ιστορίας/ μυθολογίας με την Θεατρική αγωγή και το πρόγραμμα που υλοποιούμε με τους μύθους και τα παραμύθια. Το αποτέλεσμα δικαίωσε όλους τους συντελεστές. Το έργο παρουσιάστηκε στους μαθητές του σχολείου και στους γονείς και παππούδες. Ευχαριστούμε τους γονείς της Γ’τάξης για την πολύτιμη βοήθειά τους για την κατασκευή των κουστουμιών και την προετοιμασία των μικρών ηθοποιών!

https://www.slideshare.net/secret/L7kOd6qrGE7cgY

 

Δημιουργία Power point Presentations  αντιπροσωπευτικών παραδοσιακών παραμυθιών από κάθε χώρα με ζωγραφιές. 

https://www.slideshare.net/secret/nzjHCfp0OMFDYh

https://www.slideshare.net/secret/BbPhbsAzFZIyPH

https://www.slideshare.net/secret/7DAo9cZNPWZo1

https://www.slideshare.net/secret/3FPxvsP7YLzsp9

Tο βιβλίο  σε μορφή pdf:

https://www.slideshare.net/secret/f8eyFO05BiqMt

 

Δημιουργία βιβλίου με παραμύθια σε ψηφιακή και έντυπη μορφή

Συγκεντρώσαμε παραμύθια, φτιάξαμε ζωγραφιές και δημιουργήσαμε ένα ενιαίο βιβλίο με παραμύθια και σε ψηφιακή και σε έντυπη μορφή. Εμείς, ως 11ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης αναλάβαμε την συγκέντρωση των παραμυθιών και των εικόνων και δώσαμε στο βιβλίο την ψηφιακή του μορφή. Ο δικός μας μύθος ήταν ο μύθος του Ορφέα και της Ευρυδίκης. Μάλιστα το βιβλίο πήρε και ISBN!! To έργο αυτό ανέλαβε το σχολείο της Ρουμανίας με την υπεύθυνη του προγράμματος κυρία Anisoara Aydin. Το βιβλίο αυτό βρίσκεται πλέον στη βιβλιοθήκη του σχολείου και μπορούν οι τωρινοί μαθητές  αλλά και όσοι θα ακολουθήσουν να το δανείζονται και να το απολαμβάνουν.

https://www.slideshare.net/secret/kl3i1KlHjbTaoc

Μπορείτε να δείτε το βιβλίο εδώ:

https://www.slideshare.net/secret/Ir4Sx6iUM4Xib

 

Creation of BOOKMARKS / Δημιουργία σελιδοδεικτών

Δημιουργία σελιδοδεικτών, επιλογή και ανταλλαγή μεταξύ των σχολείων. Έκθεση και παρουσίασή τους στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές μας χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους και δημιούργησαν υπέροχους σελιδοδείκτες τους οποίους αντάλλαξαν με τους Ευρωπαίους φίλους τους.

https://youtu.be/ChgsOe3lKeE  

 

Χριστούγεννα 2016:     Ανταλλαγή πληροφοριών για το πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα και τον ερχομό του Νέου έτους στις χώρες μας. Οι δικές μας περιελάμβαναν τα εξής και συνοδεύονταν από πολλές φωτογραφίες :

Christmas Customs in Greece

Christmas Customs in Greece are many as this holiday is vividly celebrated. Most of these customs and traditions date from the early Christian times or they are even continuations of ancient Greek customs. A walk in the towns and villages of Greece during Christmas will bring you to decorated squares, streets, shops and houses.

Christmas boat

As this is a maritime country, the Greeks traditionally decorate boats for Christmas. This custom survives today in seaside towns and islands, where people decorate Christmas boats in the central squares. The Christmas tree is a foreign custom for Greece and it was brought by Otto, the first king of the country, who was of Bavarian origin. Over the years, the Christmas tree was integrated in the local culture and now the Greeks decorate trees in their homes and town squares.

Carols

The mornings on the days before Christmas, New Year and Epiphany children in groups go from one house door to the other to sing the carols. Every region has different Christmas carols but everywhere the lyrics are joyful and wish luck and prosperity to the family members. When signing, children usually hold little metal triangles.

St Basil’s Cake

St Basil’s Cake is prepared for the dinner of New Year’s Eve. Some families in the villages cut the cake after the lunch on January 1st, but most families cut it right after the coming of the New Year at midnight. This cake, called vasilopita in Greek, is dedicated to Saint Basil, who is the Santa Claus in the Greek tradition and brings the gifts to children that very first night of the year.

Traditionally St Basil’s Cake has a golden coin inside. The person who finds this coin in his piece is considered lucky for all the coming year. After midnight on New Year’s Eve, the family and friends gather around the table and the householder or housewife starts cutting the pieces. The first piece is for Christ, the second for Virgin Mary, the third for the house and then the householder cuts pieces for the members of the table by order of age.

In the villages of mainland Greece, the householder cuts a piece for the livestock and the fields of the family, if they have any. In the islands, they cut a piece for the boat or the mill, if they own one.

Melomakarona, kourabiedes and other sweets

Traditional Christmas sweets are melomakarona, kourabiedes and diples. Melomakarona have their roots in the Byzantine times, while kourabiedes have Ottoman origin. These two are the most characteristic sweets of Christmas that all housewives prepare. Diples are also prepared in various regions.

Hobgoblins

According to the Greek folk tradition, from Christmas Day until the Epiphany Day, hobgoblins that live underground come up to the Earth to tease and play pranks with people. These hobgoblins (kallikantzari in Greek) are little monsters with bandy legs and arms, hunched backs, large ears, strange eyes and all kinds of deformities. All over the year, the hobgoblins live under the ground and saw the tree of the year. Around Christmas, when their sawing is nearly done, they go up to the world. On Epiphany Day, the village priest goes from house to house around the village and sprinkles with blessed water the rooms of the houses so that the hobgoblins return underground.

Pomegranate

Since the ancient times, the pomegranate has been the symbol of good fortune, youth and fertility. In many Greek villages, on New Year’s Day the householder stands outside the front door and breaks a pomegranate hitting it hard on the floor so that the seeds spread everywhere and bring happiness, good health and abundance to the members of the family.

 

CALENDAR 2017: Δημιουργία ημερολογίου με εικόνες από τα παραμύθια μας. Το σχολείο μας ανέλαβε τη δημιουργία και την εκτύπωση των ημερολογίων τα οποία μοιράστηκαν στους εταίρους μας.

https://www.slideshare.net/secret/21qzTpG0K8cPOo

 

Ενημέρωση του Twinspace με εναπόθεση όλου του υλικού που δημιουργήθηκε και πλήθους φωτογραφιών από τις συναντήσεις. 

https://twinspace.etwinning.net/26438

 

https://twinspace.etwinning.net/26438/pages/page/396780

https://twinspace.etwinning.net/26438/materials/images

 

Δημιουργία 3D κατασκευών με χρήση ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών εμπνευσμένων από παραμύθια όλων των χωρών του προγράμματος. Οι μαθητές μας με πολύ μεράκι εμπνεύστηκαν από παραμύθια και δημιούργησαν ευφάνταστες κατασκευές τις οποίες εκθέτουμε μόνιμα πλέον στο σχολείο μας. Δημιουργήσαμε και ένα video για αυτά. απολαύστε το!!

https://www.youtube.com/watch?v=ya29uydKzIc&feature=youtu.be

 

Οι μαθητές της Ε’ τάξης επισκέφτηκαν το Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  ” Ήρωες στους Μύθους και στα Συναξάρια”. Δόθηκε έτσι η ευκαιρία στους μαθητές μας να καταλάβουν πώς η λαϊκή και η εκκλησιαστική παράδοση αλληλοεπηρεάζονται  και αλληλοσυμπληρώνονται.

https://www.slideshare.net/secret/3jn3dEMoaXNAoK

 

Χριστούγεννα 2017: Ανταλλαγή καρτών και χριστουγεννιάτικων στολιδιών με τους Ευρωπαίους φίλους μας.

https://www.slideshare.net/secret/IytKpD4nXc5TH3

 

4th meeting: 1st Learning Teaching and Training Activity in POLAND / October 2017

To Przedszkole nr 240 im. Polskich Olimpijczyków στη Βαρσοβία της Πολωνίας οργάνωσε την πρώτη Learning Teaching and Training δραστηριότητα με θέμα τη δημιουργία e-books μέσω εφαρμογών και προγραμμάτων που προσφέρει η τεχνολογία (issuu, story jumper, storybird κ.α). Δημιουργήσαμε ένα βιντεάκι για την επίσκεψη αυτή:

https://www.youtube.com/watch?v=8LPv9MXFp10

 

Ενημέρωση των εκπαιδευτικών  και των μαθητών του σχολείου για τις τεχνικές δημιουργίας e-books που διδάχτηκαν οι συμμετέχοντες στις 2 ΤΤL (Teaching, Training and Learning) δραστηριότητες στη Βαρσοβία και στην Άγκυρα. 

https://www.slideshare.net/secret/3CPEj2BVB0hQkh

 

Δημιουργία 3 (τριών)  e-books παραμυθιών χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα story jumper με τους μαθητές μας. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από τα παραμύθια, έφτιαξαν ζωγραφιές και τις χρησιμοποίησαν στην σύνθεση των e-books.

“Mrs Kali and the 12 months”   /   “Η κυρα-Καλή και οι 12 μήνες”

https://www.storyjumper.com/book/index/49380076/5a84ae2f88c4a#page/1

” The sweetest bread”  / “Το πιο γλυκό ψωμί”

https://www.storyjumper.com/book/index/48748896/5a84a6125e59c

“Sometimes even the words can give roots”  /  “Κάποτε ριζώνουν και τα λόγια”

https://www.storyjumper.com/book/index/44707956/59ddf63c82bdc

 

5th meeting: 2nd  Learning Teaching and Training Activity in TURKEY / March  2018

CREATIVE DRAMA seminar

To σχολείο T.C. MEB ONDER ATA ILKOKULU στην Άγκυρα της Τουρκίας οργάνωσε την δεύτερη  Learning Teaching and Training δραστηριότητα πάνω στο Creative Drama για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Δημιουργήσαμε ένα βιντεάκι για την επίσκεψη αυτή:

https://www.youtube.com/watch?v=mFBigZccue0

                                         WHAT we did and learnt at the                          

                 Creative Drama Seminar—Ankara 12-14 March 2018

Creative Drama is an active way of teaching, it is improvisational and process oriented.

We have to find the right conditions in order to do it in class or at school.

First of all we have to create a safe environment for the children.

Communication and ice-breaking exercises are very important. Of course it depends on our focus.

If students are too active we must bring them to a “more quiet” phase and help them not to lose their focus.

Evaluation in such programs is actually “self-evaluation” as it is a chance to evaluate ourselves.

We encourage students to role –play.

Creative Drama focuses on process, self development, connection with ourselves and others.

Creative Drama   versus   Theatre

  1. In creative Drama we allow space for improvisation
  2. In Theatre we focus on actors’ skills.
  3. In Theatre there are actors and audience /Creative Drama everybody is involved in action.
  4. In theatre the “text” requires memory. In Creative Drama there is improvisation

We can create visual images with our students.

Eg. We are in a park/we are in a kitchen- the park and the kitchen get alive and we create images

Activities /Exercises could include:

1.We transmit energy to one another by shouting/clapping

2.We are living statues and improvise various scenes.

  1. Give them a poster from a movie or a picture from a fairy tale

4.Ask them to create images from them  eg. The Titanic

5.Put a picture on the wall and improvise the scene that could create using words and movements or freeze frame

  1. Somebody walks blind-folded in a corridor created by students and only listens to sounds they make/they have to imagine the scene and verbalize it.
  2. Show them pictures and ask them to create freeze famed images
  3. Play music and ask students to move freely till the music stops.
  4. Play music and ask them to form couples/ groups of 3 or 4.
  5. Give them a popular fairy tale/ story and ask them to work in couples or groups and create freeze framed images.
  6. Then, someboby who is kept out taps them one by one on the shoulder and they have to verbalize the scene they created.

During evaluation stage

Give students pebbles from the beach and ask them to write words that come to their minds related to their experience. Exchange them and keep them.

 

How to work with a certain fairy tale/story    Eg.Pinocchio

Preparation stage

  • Read/Introduce story using a still image / visual stimulus / pictures put on the whiteboard
  • Summarize
  • Use energizers (Icebreaking techniques) to facilitate contact with children.

Improvisation stages—– Scene creation

  • Pinocchio and Gephetto at school
  • At school
  • In the street with friends.
  • Creation of conscience alley – Pinocchio wants to be a real boy but he is in dilemma

(Pinocchio asks “Shall I be a real boy or remain a puppet?”  Students stand in two rows and one row tells him to be real boy whereas the other to remain a puppet. This technique is called:”Conscience alley”.

  • Pinocchio becomes a real boy
  • Students in small groups organize themselves, share the scenes and ACT.

Evaluation

Students have to talk about how it went / express opinions.

POST STAGE

Make a poster/ create images

Change the ending of the story

Create a comic book strip

Make an e-book

Translate into English

Perform the play for the rest of the school

Play games with objects related to the story like HOT-COLD / BOMB

 

After the seminar, when we went back to our countries we completed an evaluation form

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9ebV7zhRSoH-oFWxnwrx0WqH1n-qGSJKwqJu1L02BhcrPFg/viewform

 

6th meeting: Last Transnational project meeting in SCOALA GIMNAZIALA NR.1 BRANESTI  ROMANIA / MAY 2018 

H 6η και τελευταία συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Branesti, ένα προάστιο του Βουκουρεστίου. Μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από την συνάντηση στον εξής σύνδεσμο

https://www.youtube.com/watch?v=NmgY3xEeois

 

Η χορωδία του σχολείου ψέλνει τα κάλαντα στο ΚΑΠΗ (Κέντρο Αναψυχής Προχωρημένης Ηλικίας) Αλεξανδρούπολης.

Στα πλαίσια της επαφής των μαθητών μας με συμπολίτες τους προχωρημένης ηλικίας, οι μικροί μαθητές έψαλαν τα κάλαντα και ευχήθηκαν Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά στους γέροντες μερικοί από τους οποίους ήταν παππούδες μαθητών μας.

https://www.slideshare.net/secret/js1krqwe0IkDsO

 

Παρακολούθηση της παράστασης ” ο Καραγκιόζης και ο Μέγας Αλέξανδρος “. Ο αγαπημένος λαϊκός ήρωας μικρών και μεγάλων ήρθε στο σχολείο μας για μια παράσταση που ενθουσίασε τους μαθητές μας. Μια παράσταση που συνδύαζε το θέμα του προγράμματος μας  “European Folk Tales” με την λαϊκή μας παράδοση. 

https://www.slideshare.net/secret/7JnWp4Ng10Ulju

 

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο μας οι μαθητές μας  παρακολούθησαν την παράσταση Μαύρου θεάτρου με τίτλο:

« Ο Ηρακλής και οι άθλοι της ζωής μας».  Η τεχνική του Μαύρου θεάτρου ενθουσίασε τους μαθητές μας!

https://www.slideshare.net/secret/sRxoWixbDGqU7

 

“European Market Place” :  Στα 4 Transnational project meetings – στην Ιρλανδία, την Ιταλία, την Ελλάδα και την Ρουμανία – πραγματοποιήθηκε παρουσίαση εδεσμάτων, χαρακτηριστικών φαγητών, πολιτιστικών στοιχείων, μνημείων και αντικείμενων λαϊκής τέχνης των χωρών μας. Δημιουργήσαμε ένα video για αυτά. 

https://youtu.be/JrN8Z8njuIQ

 

DICTIONARY: Δημιουργία ενός ψηφιακού λεξικού με 30 λέξεις από όλες τις γλώσσες των χώρων του προγράμματος – Ελληνικά, Αγγλικά, Ιταλικά, Ρουμανικά, Πολωνικά και Τουρκικά – που σχετίζονται με το θέμα μας που είναι τα παραμύθια. Μπορείτε να το δείτε και να το ακούσετε στον παρακάτω σύνδεσμο. 

http://www.scoildamian.scoilnet.ie/Dictionary/Dictionary.html

 

MEASURING Project IMPACT 

Με τη λήξη του προγράμματος όλα τα σχολεία συμπληρώσαμε το έντυπο που προβάλλει την επίδραση του προγράμματος σε μαθητές , εκπαιδευτικούς, γονείς και στην τοπική κοινωνία.

https://www.facebook.com/notes/european-folk-tales-hidden-treasures/measuring-project-impact/1622587244531427/

 

Δημιουργία e-book με ζωγραφιές εμπνευσμένες από 3 παραμύθια από την κάθε χώρα. Οι μαθητές μας έβαλαν όλη την τέχνη τους και το αποτέλεσμα είναι υπέροχο. Χρησιμοποιήσαμε τις ζωγραφιές από τα εξής 3 παραμύθια: ” Η Χρυσομαλλούσα της Αίνου”/ ” Ελληνική Μυθολογία: Ορφέας και Ευρυδίκη” / ” Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες”. Απολαύστε το:

https://read.bookcreator.com/ZOBb1ynjEpSvFxDModU0EWxFr0Q2/Wk9zKE9jTSuNklkcq2_Elw

 

Frankie the Fox

Δημιουργία ενός παραμυθιού με έναν κοινό ήρωα, Στην συνάντηση της Πολωνίας αποφασίστηκε ο κοινός ήρωας να είναι μια αλεπού που λέγεται Frankie. Οι μαθητές μας χρησιμοποίησαν την φαντασία τους και δημιούργησαν ευφάνταστες ιστορίες. Στη δική μας ιστορία ο Frankie λέγεται Φρανκίων και ζει στην αρχαία Ελλάδα όπου συναντά τον Αίσωπο, τον μεγάλο παραμυθά της αρχαιότητας και του διηγείται την περιπέτειά του και το μάθημα που πήρε από τον πελαργό.  Οι μαθητές συνόδευσαν την ιστορία με υπέροχες ζωγραφιές. Σας τις παρουσιάζουμε.

Το σχολείο της Ιταλίας ήταν υπεύθυνο για την συγκέντρωση όλων των παραμυθιών και τη δημιουργία ενός ενιαίου e-book. Απολαύστε το!

https://www.slideshare.net/secret/kqv7L0iJnTc5Oo

     

Storytelling by Mrs Anastasia (a grandmother) /  Αφήγηση παραμυθιού από την κ. Αναστασία (γιαγιά μαθητών μας)

Η κ. Αναστασία, γιαγιά μαθητών μας, δέχτηκε την πρόσκληση των μαθητών της Β’ τάξης να επισκεπτεί το σχολείο μας. Η κ. Αναστασία αφηγήθηκε στα παιδιά στιγμές από την παιδική της ηλικία  στο χωριό Μεταξάδες του Βορείου Έβρου καθώς και ένα παραδοσιακό παραμύθι στα πλαίσια του προγράμματος μας “Ευρωπαϊκά  Λαϊκά Παραμύθια: Κρυμμένοι Θησαυροί”. Σκοπός της δράσης αυτής ήταν να έρθουν οι μικροί μαθητές μας σε επαφή με άτομα της τρίτης ηλικίας.   Οι μικροί μαθητές της Β’ τάξης  που την φιλοξένησαν άκουσαν την κ. Αναστασία με μεγάλο ενδιαφέρον να αφηγείται «Το παραμύθι των δύο γειτόνων» που άκουσε και αυτή από τη γιαγιά της πριν πολλά χρόνια. Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Αναστασία που το μοιραστήκατε μαζί μας!

https://www.slideshare.net/secret/j7jjwz2Xg1YNVk

 

Τα αποτελέσματα των 3 φάσεων (αρχή προγράμματος/ τέλος 1ου έτους/ λήξη προγράμματος) των ερωτηματολογίων σε μαθητές- γονείς και εκπαιδευτικούς για την στάση τους απέναντι στο πρόγραμμα καθώς και την εξέλιξή του τα επιμελήθηκε το σχολείο της Ρουμανίας. Μπορείτε να τα μελετήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.slideshare.net/secret/oObZzCP338RYJJ

                                                          Διάχυση προγράμματος

Τέλος 1ου έτους:

Στο τέλος του 1ου έτους του προγράμματος η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Χαραλαμπίδου Σοφία και ο Διευθυντής του σχολείου κ.Κεραμάρης Κων/νος οργάνωσαν συνάντηση- παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 1ου έτους και οργάνωσης των δράσεων του 2ου έτους  για τους Γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τον Σεπτέμβριο του 2017.

https://www.slideshare.net/secret/wzYp422PzfP6l2

 

Παρουσίαση του προγράμματος Erasmus+ Δράση ΚΑ2 που υλοποιεί το σχολείο μας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Κομοτηνή από το ΔΠΘ για τον εορτασμό των 30 χρόνων του ERASMUS τον Μάρτιο του 2017. Στην παρουσίαση που έκανε το σχολείο μας αναφέρθηκαν τα εξής:

https://www.slideshare.net/secret/cMaxbTgZjVPcfU

 Στιγμές από την ημερίδα και την παρουσίαση 

https://www.slideshare.net/secret/aPfk1t1HZFhjHb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Creative Drama” Seminar—Ankara 12-14 March 2018

During the seminar in Ankara we got into contact with the notion of “Creative Drama”. Let’s see what we were taught and learned: 

Creative Drama is an active way of teaching, it is improvisational and process oriented.

We have to find the right conditions in order to do it in class or at school.

First of all we have to create a safe environment for the children.

Communication and ice-breaking exercises are very important. Of course it depends on our focus.

If students are too active we must bring them to a “more quiet” phase and help them not to lose their focus.

Evaluation in such programs is actually “self-evaluation” as it is a chance to evaluate ourselves.

We encourage students to role –play.

We can create visual images with our students.

eg. We are in a park/we are in a kitchen- the park and the kitchen get alive and we create images

Creative Drama focuses on process, self development, connection with ourselves and others.

“Creative Drama”   vs  “Theatre”

  1. In creative Drama we allow space for improvisation
  2. In Theatre we focus on actors’ skills.
  3. In Theatre there are actors and audience /Creative Drama everybody is involved in action.
  4. In theatre the “text” requires memory. In Creative Drama there is improvisation
  5. In theatre we focus on the product, in Creative Drama we focus on the process.

 

Activities /Exercises could include:

1.We transmit energy to one another by shouting/clapping

2.We are living statues and improvise various scenes.

3. Give them a poster from a movie or a picture from a fairy tale

4.Ask them to create images from them  eg. The Titanic

5.Put a picture on the wall and improvise the scene that could create using words and movements or freeze frame

6. Somebody walks blind-folded in a corridor created by students and only listens to sounds they make/they have to imagine the scene and verbalize it.

7. Show them pictures and ask them to create freeze framed images

8. Play music and ask students to move freely till the music stops.

9. Play music and ask them to form couples/ groups of 3 or 4.

10. Give them a popular fairy tale/ story and ask them to work in couples or groups and create freeze framed images.

11. Then, someboby who is kept out taps them on the shoulder one by one  and they have to verbalize the scene they created.

During evaluation stage

Give students pebbles from the beach and ask them to write words that come to their minds related to their experience. Exchange them and keep them.

 

How to work with a certain fairy tale/story    Eg.Pinocchio

Preparation stage

  • Read/Introduce story using a still image / visual stimulus / pictures put on the whiteboard
  • Summarize
  • Use energizers (Icebreaking techniques) to facilitate contact with children.

Improvisation stages—– Scene creation

  • Pinocchio and Gephetto at school
  • At school
  • In the street with friends.
  • Creation of conscience alley – Pinocchio wants to be a real boy but he is in dilemma

(Pinocchio asks “Shall I be a real boy or remain a puppet?”  Students stand in two rows and one row tells him to be real boy whereas the other to remain a puppet. This technique is called:”Conscience alley”.

  • Pinocchio becomes a real boy
  • Students in small groups organize themselves, share the scenes and PERFORM.

Evaluation

Students have to talk about how it went / express opinions.

POST STAGE

Make a poster/ create images

Change the ending of the story

Create a comic book strip

Make an e-book

Translate into English

Perform the play for the rest of the school

Play games with objects related to the story like HOT-COLD / BOMB

 

 

5η Συνάντηση του προγράμματος Erasmus+/ΚΑ2 στην Άγκυρα της Τουρκίας

Η 5η συνάντηση του προγράμματος “European Folk tales” που υλοποιεί το σχολείο μας πραγματοποιήθηκε στην Άγκυρα της Τουρκίας από τις 12 έως τις 16 Μαρτίου 2018. Τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στην συνάντηση που διοργάνωσε το σχολείο T.C. Meb Onder Ata Ilkokulu που βρίσκεται στην περιοχή Kecioren της Άγκυρας.

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Ταξιδέψαμε στην Άγκυρα αεροπορικώς από Θεσσαλονίκη μέσω Κωνσταντινούπολης. Στο αεροδρόμιο μας υποδέχτηκε η Emel η υπεύθυνη του προγράμματος μαζί με τους συνεργάτες μας από την Ιταλία και τη Ρουμανία οι οποίοι είχαν φτάσει πριν λίγο.  Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο και ετοιμαστήκαμε για την επίσκεψη στο σχολείο την άλλη ήμερα.

Δευτέρα 12 Μαρτίου

Η πρώτη μέρα του προγράμματος. Στις 8 το πρωί ήμαστε όλοι ‘έτοιμοι για την επίσκεψη στο σχολείο. Μετακινηθήκαμε με πουλμανάκι. Στην είσοδο του σχολείου τα παιδιά μας επιφύλαξαν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς  μας υποδέχτηκαν  με γλυκά/λουκούμια και αφίσες που έγραφαν “Welcome to Turkey”.  O Διευθυντής μας υποδέχτηκε στο σχολείο τους  και έπειτα κάθε χώρα συνοδεία δυο μαθητών ξεναγήθηκε στο σχολείο. Τα παιδιά μέσα στις τάξεις μας παρουσίασαν τραγούδια, μικρά θεατρικά και μας πρόσφεραν μικρά συμβολικά δώρα και γλυκά. Επισκεφτήκαμε επίσης την έκθεση κεντημάτων και χειροτεχνίας που λειτουργεί στο σχολείο από μητέρες των μαθητών οι οποίες είχαν ετοιμάσει και χαρακτηριστικά εδέσματα για εμάς.

Για την παράσταση των παιδιών του σχολείου μετακινηθήκαμε στο κοντινό ιδιωτικό σχολείο Cozum Kolejy το οποίο διέθετε μεγάλο θέατρο και απολαύσαμε τα παιδιά σε χορούς, τραγούδια, σκετσάκια, την αναπαράσταση του Τούρκικου γάμου, ακούσαμε ομιλίες των υπευθύνων κ.α. Γευματίσαμε στην τραπεζαρία του κολεγίου.

Αμέσως μετά, επιστρέψαμε στο σχολείο όπου μια καλλιτέχνιδα της τέχνης εκτύπωσης “Ebru” μας παρουσίασε τον τρόπο που δουλεύει και μπορέσαμε κι εμείς να δημιουργήσουμε με τον ίδιο τροπο τα έργα μας.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της Άγκυρας και συνομιλήσαμε με τον εκπρόσωπο του Δημάρχου καθώς και με τον Προϊστάμενο εκπαίδευσης. Κατόπιν, επισκεφτήκαμε το κάστρο Estergon που λειτουργεί σαν μουσείο, όπου περιηγηθήκαμε και γνωρίσαμε από κοντά έναν χαράκτη αραβικής γραφής. Το βράδυ ο Δήμαρχος μας παρέθεσε γεύμα στο εστιατόριο του κάστρου, με τοπικά εδέσματα  γλυκά και μουσική. Η πρώτη ημέρα τελείωσε με έντονες εικόνες και ευχαρίστηση για όλα αυτά που βιώσαμε.

Τρίτη- Τετάρτη- Πέμπτη – 13-14-15 Μαρτίου 2018

Οι 3 ημέρες ήταν αφιερωμένες στο σεμινάριο θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής δραματοποίησης σαν εκπαιδευτικά εργαλεία.

Υλοποιήθηκε από την εταιρεία “Utopia -Education & Art” και την κυρία Seniz Turan, ειδική στη δημιουργική δραματοποίηση με μη-προνομιούχες ομάδες ατόμων σε σχολεία και διεθνή projects. Είναι επίσης η ιδρύτρια του “Playback theatre performance group” που εδρεύει στη Σμύρνη.  To σεμινάριο υλοποιήθηκε σε χώρο του ξενοδοχείου στο οποίο διαμέναμε από τις 10:00-12:30 και από τις 3:00-5:00 με μια στάση δύο ωρών για μεσημεριανό φαγητό. Για το απογευματινό μάθημα μετακινούμασταν στο χώρο του σχολείου.

Η δημιουργική δραματοποίηση είναι μια μέθοδος διδασκαλίας που στοχεύει στην εξέλιξη των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται με παιδιά όλων των ηλικιών. Σκοπός της είναι η προώθηση και διάχυση των τεχνικών και εκπαιδευτικών πρακτικών στην τάξη καθώς και η παρουσίαση των θεατρικών τεχνικών με σκοπό να εμπλουτιστούν και να βελτιωθούν οι διδακτικές δεξιότητες στα σχολεία.  Το σεμινάριο περιελάμβανε δραστηριότητες δραματοποίησης για παιδιά και μεθόδους επίδειξης για το πώς αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μέθοδοι διδασκαλίας περιελάμβαναν ομαδικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμό, αφήγηση, τεχνικές θεάτρου κ.α.

Πέρα από το διδακτικό κομμάτι του το σεμινάριο ήταν για όλους διασκεδαστικό και ευχάριστο, μας έκανε να έρθουμε πιο κοντά ο ένας με τον άλλο και μέσα από τη δραματοποίηση μας ζητήθηκε να “τσαλακώσουμε” τον εαυτό μας, να ξεπεράσουμε συστολές, ντροπή και αμηχανία και να βγάλουμε κομμάτια του εαυτού μας που μερικοί από εμάς ούτε τα είχαμε φανταστεί.

Το σεμινάριο μας έδωσε υπέροχες και πολύτιμες ιδέες για δραματοποίηση παραμυθιών και ιστοριών με τους μαθητές μας.  Το βασικό ήταν ότι δεν βασιζόταν τόσο στη χρήση της γλώσσας αλλά στη γλώσσα του σώματος κάτι πολύ σημαντικό για την αξιοποίησή των τεχνικών αυτών μέσα στην τάξη, δίνοντας ευκαιρίες συμμετοχής σε μαθητές με multiple intelligences (πολλαπλή νοημοσύνη) και όχι μόνο με δεξιότητες εγγραμματισμού (literacy skills).

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018

Η ημέρα ήταν αφιερωμένη στην ξενάγηση στην πόλη της Άγκυρας, με αγγλόφωνο ξεναγό. Επισκεφτήκαμε την παλιά πόλη και το κάστρο, το Μουσείο ανατολικού πολιτισμού, το μαυσωλείο του Ατατούρκ, το Ηaci bayram Mosque, τη στήλη του Ιουλιανού, το ναό του Αυτοκράτορα Αυγούστου και γευματίσαμε σε παραδοσιακό εστιατόριο μέσα στο κάστρο. Φυσικά πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο περιηγηθήκαμε στα σοκάκια της παλιάς πόλης με τα παλιατζίδικα και τους καφενέδες και δοκιμάσαμε τούρκικο καφέ ψημένο στη χόβολη, ο οποίος αν και είναι της ίδιας φιλοσοφίας με τον “ελληνικό”, διαφέρει στη γεύση! Πάντα συνοδευόμενος από ένα Turkish delight / lukum/ λουκούμι!!!

Το βράδυ απολαύσαμε το αποχαιρετιστήριο δείπνο μας στο Roof garden του ξενοδοχείου με παραδοσιακό φαγητό και γλυκά και τουρκική μουσική. Εκεί ανταλλάξαμε τα δώρα μας, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τραγούδια της κάθε χώρας του προγράμματος και τελειώσαμε αυτή την όμορφη πολυπολιτισμική βραδιά γεμάτοι ικανοποίηση και την απόλυτη συνειδητοποίηση ότι ο πολιτισμός, η μόρφωση και η εκπαίδευση είναι οι μόνοι τρόποι  αποφυγής κάθε είδους μισαλλοδοξίας και εξομάλυνσης των όποιων διαφορών. Αυτός είναι ο ύψιστος σκοπός της εκπαίδευσης και ένας βασικός στόχος του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+.

Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Αναχώρηση νωρίς το πρωί από την Άγκυρα μέσω Κωνσταντινούπολης για Θεσσαλονίκη. Το απόγευμα βρισκόμασταν πίσω στην πόλη μας! Ευχαριστούμε την Εmel και φυσικά όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της Άγκυρας που μας συνόδευαν ακούραστα όλες αυτές τις ημέρες για την όμορφη αυτή συνάντηση.

Μπορείτε να δείτε ορισμένες φωτογραφίες από την επίσκεψη παρακάτω.

Έχουμε δημιουργήσει και ένα video για την επίσκεψη στην ‘Άγκυρα. Μπορείτε να το δείτε στον σύνδεσμο:

Το σχολείο

 

2η Συνάντηση του προγράμματος “European Folk Tales:Hidden Treasures” στη Ρώμη της Ιταλίας

‘Εξι εκπαιδευτικοί και ο Διευθυντής του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης συμμετείχαν στη δεύτερη συνάντηση του προγράμματος Erasmus+, Δράση ΚΑ2/Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ Σχολείων που υλοποιεί το σχολείο με τίτλο European Folk TalesHidden Treasures /Ευρωπαϊκά Λαϊκά Παραμύθια: Κρυμμένοι Θησαυροί, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό σχολείο “Principessa Mafalda” της Ρώμης στην Ιταλία στις αρχές Μαΐου 2017.

Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τους μικρούς μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της Ιταλίας αλλά και με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να ενημερωθούν πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα.

Για μια ακόμη φορά όλες οι χώρες συμμετείχαν στη δράση “European Market place ” όπου έγινε παρουσίαση παραδοσιακών εδεσμάτων, αντιπροσωπευτικών αντικειμένων και μνημείων της κάθε χώρας. Οι μαθητές του σχολείου ετοίμασαν μια όμορφη παράσταση με τραγούδια και θεατρικό βασισμένο σε ιταλικούς μύθους. Οι διοργανωτές της συνάντησης από το σχολείο της Ιταλίας φρόντισαν επίσης να ξεναγήσουν τους φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς σε χώρους πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος που τόσο απλόχερα διαθέτει η Ρώμη.

ada50366_opt aeb44526_opt aec20146_opt afc386e6_opt b2ff0846_opt b110b3f46_opt b310e4a06_opt b411d8fc6_opt b3129c2c6_opt

3η Συνάντηση του προγράμματος European Folk Tales: Hidden Treasures” στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

Το 11ο Δημοτικό Σχολείο  Αλεξανδρούπολης υποδέχτηκε δεκαέξι εκπαιδευτικούς από σχολεία πέντε χωρών της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης και της Τουρκίας τα οποία συμμετέχουν  στο πρόγραμμα  Erasmus+ –  Δράση ΚΑ2/Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ Σχολείων  με τίτλο “European Folk Tales: Hidden Treasures”/ «Ευρωπαϊκά Λαϊκά Παραμύθια: Κρυμμένοι Θησαυροί». Το πρόγραμμα διαρκεί 2 χρόνια (2016-2018) και συμμετέχουν σχολεία από 6 χώρες: την Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη -11ο Δ.Σ), την Ιταλία (Ρώμη), την Πολωνία (Βαρσοβία), την Ρουμανία (Μπρανέστι), την Ιρλανδία (Δουβλίνο) και την Τουρκία (Άγκυρα). Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιουνίου 2017 και ήταν η τρίτη κατά σειρά συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων.

Οι ξένοι εκπαιδευτικοί γνώρισαν από κοντά τους μαθητές και όλους πλέον τους εκπαιδευτικούς του 11ου Δημοτικού σχολείου Αλεξανδρούπολης, παρακολούθησαν μαθήματα μέσα στις τάξεις καθώς και μια όμορφη παράσταση που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές του σχολείου με θεατρικά, που ήταν βασισμένα σε μύθους του Αισώπου, στα Αγγλικά, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς. Η επίσκεψη αυτή έδωσε παράλληλα την ευκαιρία στους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, να ενημερωθούν πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα αλλά και να παρουσιάσουν και να προβάλλουν οι ίδιοι πολιτιστικά στοιχεία και τρόφιμα της χώρας τους στη δράση «Ευρωπαϊκή αγορά» η οποία πραγματοποιείται σε κάθε συνάντηση του προγράμματος.

Πέρα από αυτό, οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν χώρους ιστορικού, πολιτιστικού και οικολογικού ενδιαφέροντος στην περιοχή μας. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στον Αρχαιολογικό χώρο Ζώνης-Μεσημβρίας, στο Εκκλησιαστικό Μουσείο και την Μητρόπολη, στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, όπου συμμετείχαν σε δραματοποίηση μύθων της Θράκης, καθώς αυτό αποτελεί το θέμα του προγράμματός, στην Κοσμοσώτηρα Φερών, όπου τους ξενάγησε ο Διευθυντής του σχολείου κ. Κεραμάρης Κωνσταντίνος, στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου και στο δάσος Δαδιάς-Λευκίμης.

Οι ξένοι εκπαιδευτικοί έμειναν ενθουσιασμένοι με την φιλοξενία και με τις ομορφιές του τόπου μας, τον οποίο αν και σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς του 11ου Δημοτικού σχολείου προσπάθησαν να προβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο. Η συμβολή του συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου ήταν σημαντική στην όλη προσπάθεια.

Πολύ σημαντική ήταν επίσης η συμβολή του Δήμου Αλεξανδρούπολης για την πραγματοποίηση αυτής της συνάντησης, τόσο με την παρουσία τους όσο και με την στήριξή τους, καθώς έπειτα από αίτημα του σχολείου ο Δήμος Αλεξανδρούπολης ανέλαβε πρόθυμα τη μεταφορά των εκπαιδευτικών στις περιηγήσεις και παρέθεσε γεύμα στους επισκέπτες εκπαιδευτικούς την τελευταία βραδιά.SOFIA 389 SOFIA 356 SOFIA 354 SOFIA 348 SOFIA 343 SOFIA 340 SOFIA 366 SOFIA 373 SOFIA 384 SOFIA 334

Ευρωπαϊκά Λαϊκά Παραμύθια: Κρυμμένοι θησαυροί

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα E-twinning θα χρησιμοποιηθεί για τη συνεργασία και την  ανταλλαγή δραστηριοτήτων ως μέρος του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το 110 Δημοτικό σχολείο Αλεξανδρούπολης .

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 6 χώρες: Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία.

This e-twinning project will be used to collaborate and share activities as part of an Erasmus+ Project.
The project has 6 partner countries Greece, Ireland, Italy. Poland, Romania and Turkey.
Together we will discover the potential of Folktales to enhance learning and share our different cultures.
Our project is cross-curricular for primary school children including subjects such as drama, ICT, art, literacy and geography.

ΣΤΌΧΟΙ

– Folktales of partner countries will be shared through the use of drama and art
-Literacy and language skills will be developed
-Pupils and teachers will develop their ICT skills, furthering their abilities to communicate
-It will develop pupils’ creativity, imagination and other skills.
-It will develop the feeling of responsibility, pride and satisfaction and enhance presentation skills
-It will awake students’ interest to find out about the traditions of other countries

ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ

Folktales shall be shared between partners
Students will dramatise plays which include involving elderly members of their school communities.
Training will be undertaken in digital skills and drama workshops.
Teachers and pupils will communicate using social media, email, our twinspace as well as face to face meetings

ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Digital stories of traditional folktales shall be created and shared
Plays will be written and performed based on traditional folktales
A new shared folktale will be written

 

1η Συνάντηση του προγράμματος “European Folk Tales: Hidden treasures” στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας

Πέντε εκπαιδευτικοί του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης συμμετείχαν στην πρώτη συνάντηση του προγράμματος Erasmus+, Δράση ΚΑ2/Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ Σχολείων που υλοποιεί το σχολείο με τίτλο European Folk Tales: Hidden Treasures /Ευρωπαϊκά Λαϊκά Παραμύθια: Κρυμμένοι Θησαυροί, η οποία πραγματοποιήθηκε στο St Damians National School του Δουβλίνου της Ιρλανδίας. τον Νοέμβριο του 2016.

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 2 χρόνια και σε αυτό συμμετέχουν σχολεία από 6 χώρες, την Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη-11ο Δ.Σ), την Ιταλία (Ρώμη), την Πολωνία (Βαρσοβία), την Ρουμανία (Μπρανέστι), την Ιρλανδία (Δουβλίνο) και την Τουρκία (Άγκυρα).

Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της Ιρλανδίας αλλά και με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να ενημερωθούν πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα. Διοργανώθηκε επίσης European Market place όπου έγινε παρουσίαση παραδοσιακών προϊόντων της κάθε χώρας καθώς και μνημείων και αντικειμένων τους.

Οι διοργανωτές της συνάντησης φρόντισαν επίσης να ξεναγήσουν τους φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς σε χώρους πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος τόσο μέσα στο Δουβλίνο όσο και στην ευρύτερη περιοχή.

ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 321 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 328 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 330 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 382 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 388 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 393 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 407 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 408 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 410 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 435 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 443 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 466 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 482 ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΦΙΑ 488

 

4η Συνάντηση του προγράμματος “European Folk Tales: Hidden Treasures” στη Βαρσοβία της Πολωνίας

Πέντε εκπαιδευτικοί του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης μαζί με συναδέλφους τους από άλλες 5 Ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν στην τέταρτη συνάντηση του προγράμματος Erasmus+, Δράση ΚΑ2/Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ Σχολείων, που υλοποιεί το σχολείο με τίτλο European Folk Tales: Hidden Treasures / Ευρωπαϊκά Λαϊκά Παραμύθια: Κρυμμένοι Θησαυροί, η οποία πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο Prezedszkole Nr 240 στη Βαρσοβία της Πολωνίας από τις 9 έως τις 13 Οκτωβρίου 2017. Το νηπιαγωγείο βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις της σχολής Φυσικής Αγωγής του πανεπιστημίου της Βαρσοβίας και οι μικροί μαθητές λαμβάνουν ιδιαίτερη φροντίδα όσον αφορά την αθλητική τους εκπαίδευση. Στο σχολείο λειτουργεί πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα με προσωπικό καθώς οι μαθητές έχουν όλα τους τα γεύματα εκεί μέχρι να σχολάσουν το απόγευμα. Τα παιδιά μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο από τις 7 (όσοι το επιθυμούν) και να αποχωρίσουν το αργότερο μέχρι τις 5 το απόγευμα. 

Η συγκεκριμένη συνάντηση περιλάμβανε διήμερο σεμινάριο πάνω σε καινοτόμες μεθόδους και προγράμματα που παρέχει η χρήση της τεχνολογίας για την δημιουργία και παρουσίαση παραμυθιών με τη μορφή e-booκ. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν τα προγράμματα “Story bird”, “story jumper”, “flipsnack”, “issuu” κ.α. και οι εκπαιδευτικοί ανά ομάδες έπρεπε να δημιουργήσουν ένα e-book με ένα παραμύθι/ μύθο από τη χώρα τους και να το παρουσιάσουν στις άλλες ομάδες. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Δημοτικής Βιβλιοθήκης ενός προαστίου της Βαρσοβίας, που βρισκόταν κοντά στο Νηπιαγωγείο-εταίρο μας από την εταιρεία πληροφορικής “oeiizk“. Μπορείτε να δείτε τις δημιουργίες των δύο ομάδων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας εδώ: 

https://www.storyjumper.com/book/index/44708156/59ddfdff07140

https://www.storyjumper.com/book/index/44708166/59ddf5d4dc71b

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τους μικρούς μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της Βαρσοβίας αλλά και με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να ενημερωθούν πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα. Οι μαθητές του σχολείου είχαν ετοιμάσει μια υπέροχη παράσταση για τους φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς με χορούς, τραγούδια και δρώμενα. Ευχάριστη εντύπωση προκάλεσε η συνεργασία του σχολείου με σύλλογο ηλικιωμένων γυναικών οι οποίες συμμετείχαν στους εορτασμούς. Πολύ σημαντική ήταν η συμμετοχή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου σε όλες τις εκδηλώσεις. από την παρουσία τους στο σχολείο μέχρι τη βοήθειά τους ως ξεναγοί, φωτογράφοι, μάγειρες, κ.α.

Οι διοργανωτές της συνάντησης από το σχολείο της Πολωνίας φρόντισαν επίσης να ξεναγήσουν τους φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς σε χώρους πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος τόσο μέσα στη Βαρσοβία όσο και στην ευρύτερη περιοχή. Συγκεκριμένα, επισκεφτήκαμε την παλιά πόλη της Βαρσοβίας όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία της πόλης από ξεναγό, το κέντρο Copernicus, το κεντρικό πάρκο της πόλης με το θερινό παλάτι του βασιλιά, το κάστρο/παλάτι της Βαρσοβίας, το Μέγαρο Πολιτισμού και Τεχνών όπου απολαύσαμε τη θέα της πόλης από τον 30 όροφο κ.α. 

Φυσικά αφιερώσαμε χρόνο για τον σχεδιασμό του προγράμματος και τις υποχρεώσεις του δεύτερου και τελευταίου έτους. Μέσα σε αυτές περιλαμβάνονται τα εξής:

-Δημιουργία ενός ενιαίου e-book από τους μαθητές όλων των σχολείων του προγράμματος με έναν κοινό ήρωα που αποφασίστηκε να είναι o Franki, η αλεπού. 

– Ανταλλαγή καρτών και στολιδιών για τα Χριστούγεννα

– Δημιουργία ερωτηματολογίου για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές σχετικά με την πορεία του πριγράμματος

– Κατασκευές  με ανακυκλώσιμα υλικά εμπνευσμένα από ένα παραμύθι και έκθεση των δημιουργημάτων κ. α.

Την τελευταία ημέρα πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή με τρένο στην πόλη της Κρακοβίας όπου ξεναγηθήκαμε και απολαύσαμε τα μνημεία της πόλης.

Φύγαμε από τη Βαρσοβία και την Πολωνία με τις καλύτερες εντυπώσεις. Γευτήκαμε τα νόστιμα φαγητά τους, γνωρίσαμε τους υπέροχους, υπερήφανους για τη χώρα και τον πολιτισμό τους ανθρώπους και θαυμάσαμε τις ομορφιές του τόπου τους. 

Ραντεβού σε μερικούς μήνες στη επόμενη συνάντηση.

Μπορείτε να δείτε μια PPT παρουσίαση του προγράμματος στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.slideshare.net/secret/gectXNYnIBcwsy

Έχουμε δημιουργήσει και ένα video με στιγμές από την επίσκεψη στη Βαρσοβία : 

https://youtu.be/otGassUuzX4

https://www.youtube.com/watch?v=otGassUuzX4&feature=youtu.be

Με τη χρήση του προγράμματος “storyjumper” οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν από κάθε χώρα έπρεπε μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 να δουλέψουν με τους μαθητές τους και να δημιουργήσουν 3 e-books πάνω σε μύθους/παραμύθια της χώρας τους. Δείτε τις δημιουργίες του σχολείου μας :

https://www.storyjumper.com/book/index/49380076/5a84ae2f88c4a

https://www.storyjumper.com/book/index/48748896/5a84a6125e59c

https://www.storyjumper.com/book/index/44707956/59ddf63c82bdc

 

Τα προγράμματα πάνω στα οποία εκπαιδεύτηκαν οι εκπαιδευτικοί ήταν τα εξής:

davinci_marker

issuu

storyjumper

storybird

youblisher

flipsnack

 

22406068_1829273333753018_1037760309792969409_n22308850_1829272757086409_2774799892648714941_n21765674_1829551820391836_3988866634528091120_o 22282056_1827550070592011_4467035755199826676_n 22448097_1829551967058488_2110683424040446191_n 22448144_1829551820391836_3988866634528091120_n

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων