Τι είναι ένας δάσκαλος

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τι είναι ένας δάσκαλος

Το δίδαγμα της πεταλούδας

Το δίδαγμα της πεταλούδας

ή αλλιώς η αξία του κόπου. Ένα μάθημα που είναι ανάγκη να διδάξουμε στους μαθητές μας.

Κατηγορίες: παιδαγωγικά | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το δίδαγμα της πεταλούδας

Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ

xen

1. Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μόνο μια μηχανή διδασκαλίας.

2. Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη που διδάσκετε, αλλά σε μας, τους μαθητές σας.

3. Κάντε με να νιώσω πως ενδιαφέρεστε για μένα, θεωρώντας με ένα ανθρώπινο πλάσμα και όχι ένα απλό αριθμό του βαθμολογίου σας. Συνέχεια

Κατηγορίες: παιδαγωγικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ

“Γνωστική απομόνωση”

P1000071

1.
-Είναι πολύ όμορφος ο πλανήτης σου. Έχει μήπως ωκεανούς;
– Δεν μπορώ να το ξέρω απάντησε ο γεωγράφος.
-Α! (έκανε ο μικρός πρίγκιπας, απογοητευμένος, που  διαψεύδονταν οι ελπίδες του).
Υπάρχουν μήπως βουνά;
– Δεν μπορώ να το ξέρω, είπε πάλι ο γεωγράφος.
– Πολιτείες, ποτάμια, έρημοι;
– Ούτε κι αυτό μπορώ να το ξέρω, είπε ο γεωγράφος.
– Μα είσαστε γεωγράφος!
-Αυτό είναι σωστό, απάντησε ο γεωγράφος, αλλά δεν είμαι εξερευνητής. Μου λείπουν ολότελα οι εξερευνητές. Δεν είναι  ο γεωγράφος εκείνος που θα μετρήσει τις πολιτείες,τα ποτάμια, τα βουνά, τις θάλασσες, τους ωκεανούς και τις ερήμους. Ο γεωγράφος είναι πολύ σημαντικό πρόσωπο
για να φέρνει βόλτες χαζεύοντας. Δεν αφήνει ποτέ το γραφείο του.
Antoine de Saint Exupery
2. Μία παράσταση δεν σημαίνει το ίδιο για όλους:

 

Κατηγορίες: γενικά | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Γνωστική απομόνωση”

Τα χρώματα της Χημείας

τα χρώματα της Χημείας

Η Χημεία, κατά τον Guy Ourisson, καθηγητή και μέλους της Ακαδημίας Επιστημών της Γαλλίας, έχει περάσει κατά καιρούς διάφορες χρωματικές φάσεις. Από τη μαύρη Χημεία των εργοστασίων που σήμαινε την επιδιωκόμενη, για την εποχή, ανάπτυξη, στην άσπρη της καθαρής από αιθάλη ατμόσφαιρας. Από εκεί στην κόκκινη φάση διότι έχει μερίδιο στους θανάτους ανθρώπων, από τις πολεμικές εφαρμογές της έως τα εργατικά ατυχήματα στα εργοστάσιά της –Seveso, Bhopal-. Στη συνέχεια έγινε πράσινη, με μη τοξικά αντιδραστήρια, ποσοτικές αντιδράσεις χωρίς παραπροϊόντα, διαδικασίες εν ψυχρώ χωρίς σπατάλη ενέργειας. Υπάρχει και η πορτοκαλλόχρωμη φάση της, από τη θετική πλευρά των ζιζανιοκτόνων για τον καθαρισμό των αγρών και από την αρνητική των πολεμικών αερίων. Τέλος υπάρχει η ρόδινη φάση της, στο σχεδιασμό και την παρασκευή φαρμάκων.

Το μεγάλο πρόβλημα σε αυτές τις φάσεις είναι ότι, σχεδόν στο σύνολό τους, δεν μπορούν να διαχωριστούν σαφώς, ως επιθυμητές ή ανεπιθύμητες. Διότι, κατά τον καθηγητή Ourisson, μπορεί η ρόδινη Χημεία του ενός να αποτελέσει κόκκινη για κάποιον άλλο –παράδειγμα η καταστροφή είδους αετών, από τα ανθελονοσιακά φάρμακα που χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλη έκταση στη Σρι-Λάνκα-.

Γι’ αυτό ο επιδιωκόμενος στόχος στην εισαγωγή νέων προσεγγίσεων στη Χημική εκπαίδευση οφείλει να είναι, εκτός από την επιστημονική, και η συνολική καλλιέργεια της ανθρώπινης προσωπικότητας, στηριγμένη στις αρχές όπως της προσωπικής ευθύνης, της ανθρωποκεντρικότητας και της αυτάρκειας, ώστε να καταστεί δυνατή όχι μόνον η αποσπασματική αντιμετώπιση αναφυομένων προβλημάτων αλλά η αλλαγή τρόπου ζωής.

 

Κατηγορίες: γενικά | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα χρώματα της Χημείας

Η ιστορία του αστερία

Για να μην ξεχνούμε την αξία και τη δύναμη του ενός ανθρώπου.

Κατηγορίες: γενικά | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ιστορία του αστερία